چگونه محل کار خود را انعطاف پذیر و فراگیر کنیم

چگونه محل کار خود را انعطاف پذیر و فراگیر کنیم

بازنگری در نحوه کار فرصتی برای کسب‌وکارها است تا در فرآیند استخدام خود تجدید نظر کنند و فراگیر بودن را بهبود بخشند.

از آنجایی که کسب‌وکارها سعی می‌کنند پس از ۱۸ ماه کار در خانه به کارمندان خود برگردند، بسیاری از آنها سؤالات بزرگی می‌پرسند. بهترین راه برای پیمایش کار هیبریدی چیست؟ چگونه می توانیم از فضای اداری بهترین استفاده را ببریم؟ چگونه می توانیم الگوهای کاری ایجاد کنیم که برای همه مناسب باشد؟

در حالی که ما در حال تغییر ذهنیت هستیم، فرصتی وجود دارد که بزرگتر فکر کنیم و در نظر بگیریم که چگونه می‌توان محل کار را فراگیرتر کرد، به‌ویژه برای افراد معلول.

با وجود اینکه از هر پنج نفر در سن کار یک نفر معلول است، نرخ اشتغال این افراد در بریتانیا تنها ۵۲.۳ درصد است. در مقابل، نرخ اشتغال افراد بدون معلولیت به طور قابل توجهی بالاتر است و ۸۱ درصد است. شغل مناسب یکی از مهمترین ابزارها برای تسریع وضعیت اجتماعی-اقتصادی، توانمندسازی افراد با اعتماد به نفس، احساس هدف و البته پاداش مالی است.

با این حال، کسب و کارها از به کارگیری افراد معلول سود می‌برند. مزایای مستند زیادی برای ایجاد نیروی کار متنوع وجود دارد، اما تعداد زیادی از رهبران کسب‌وکار و تیم‌های منابع انسانی به طور کامل از مهارت‌های منحصربه‌فردی که افراد معلول در اختیار دارند – از انعطاف‌پذیری و شجاعت گرفته تا عزم برای موفقیت، قدردانی نمی‌کنند.

امکان ایجاد تغییر در سازمانها و ایجاد تفاوت وجود دارد. ابتدا به روند استخدام خود نگاه کنید. هر عنصر، از شرح شغل گرفته تا فرآیند مصاحبه را در نظر بگیرید و با یک استخدام‌کننده متخصص کار کنید تا نحوه استخدام تیم خود را ارزیابی کنید. به یاد داشته باشید که تاکید کنید که برای درخواست‌های همه نامزدها آماده هستید و در صورت امکان از ایجاد موانع غیر ضروری خودداری کنید. عباراتی مانند “شغل مبتنی بر حضور در دفتر” می تواند نامزدهای بالقوه را از درخواست منصرف کند زیرا فرآیندهای استخدامی سفت و سخت را نشان می‌دهد.

در طول فرآیند مصاحبه، انعطاف پذیر باشید – برخی از افراد ممکن است مصاحبه ویدیویی را نخواهند، در حالی که دیگران ممکن است آن را ترجیح دهند. آنچه مهم است این است که روشن شود که گزینه هایی وجود دارد و هر گونه نگرانی نامزدها به خوبی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

البته، برای بهره‌مندی واقعی از مزایای نیروی کار متنوع، کسب‌وکارها نمی‌توانند فقط بر روی تنوع و ابتکارات دربرگیرنده در زمان‌های خوب تمرکز کنند. این باید یک فرآیند مداوم باشد که در دوره‌های سخت‌تر حفظ شود.

فراگیری فرآیندی است که فراتر از آوردن افراد متنوع است. زمانی که ارزش‌های مدارا و پذیرش معرفی می‌شوند، افراد با هر توانایی‌ و زمینه‌ای‌ رشد می‌کنند. با تیم‌های منابع انسانی خود کار کنید تا برنامه‌های آموزشی قوی برای همه کارکنان ایجاد کنید تا به آنها کمک کنید از کمبودهای خود آگاه شوند. برای کسانی که مصاحبه می‌کنند یا مسئولیت مدیریت خط را بر عهده دارند، آموزش متمرکز ارائه دهید و به آنها کمک کنید تا چالش‌هایی را که برخی از همکاران با آن روبرو هستند درک کنند و یاد بگیرند که چگونه از آنها حمایت کنند. این امر هم آگاهی از اهمیت فراگیری را افزایش می‌دهد و هم گفتگوی باز و صادقانه را تشویق می‌کند، که حیاتی است.

آخرین قطعه پازل ایجاد فرهنگ تعلق است. هر کارمندی باید احساس رضایت کند، که سازمان برای او ارزش قائل است و می‌تواند سؤالات سخت بپرسد. این یکی از دلایلی است که چرا گروه‌های حمایت از کارمندان برای حمایت از همه جنبه‌ها اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند، اما این موضوع به‌ویژه برای افراد دارای معلولیت مرتبط است. کارکنان با توانایی های خاص به راه‌هایی نیاز دارند که در آن بتوانند از همکاران خود مشاوره بگیرند، داستان‌ها را به اشتراک بگذارند و به افزایش اعتماد به نفس آنها در محل کار کمک کنند – با دانستن اینکه دیگران در همان کشتی هستند. میتوان گروه حمایتی ای تشکیل داد که از کارمندانی پشتیبانی می‌کند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر ناتوانی هستند.

اگر در تلاش برای یافتن استعداد مناسب هستید، خود را به چالش بکشید تا فراگیرتر و در دسترس‌تر شوید. هنگام استخدام، پارامترهای جستجو را گسترش دهید و نامزدهایی را در نظر بگیرید که در غیر این صورت ممکن است نادیده گرفته شوند – گسترش مخزن استعداد، کلید یافتن افراد مناسب و به نوبه خود، موفقیت بیشتر تجارت است. همچنین بیشتر به ابتکارات ساده فکر کنید و زمینه‌های فرصت رشد را از طریق اهداف فراگیر شناسایی کنید و مهمتر از همه، خود را پاسخگو نگه دارید.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

گفت‌وگو