چگونه با رئیس جدید خود موفق باشید

چگونه با رئیس جدید خود موفق باشید

رئیس جدید شما بیش از هر کس دیگری در مورد موفقیت یا شکست شما تأثیر خواهد داشت. رئیس شما معیارهایی را برای موفقیت تعیین می‌کند، اقدامات شما را برای سایر بازیگران کلیدی تفسیر می‌کند و منابع مورد نیاز شما را کنترل می‌کند. ایجاد یک رابطه کاری سازنده با او در حالی که مأموریت خود را تعیین می‌کنید و برای منابع مذاکره می‌کنید، یک اولویت اولیه واضح است.

یک کارمند عالی کسی است که به همان اندازه که رئیسش الهام می‌بخشد، به رئیسش الهام می‌بخشد.

تعریف اهداف خود

وقتی به همکاری با رئیس جدید خود فکر می‌کنید، اهداف زیر را در نظر داشته باشید:

زودتر انتظارات متقابل را روشن کنید.

بلافاصله مدیریت انتظارات را شروع کنید. اگر رئیستان از شما انتظار دارد که سریعاً مسائل را اصلاح کنید، در شرایطی که می‌دانید کسب و کار دارای مشکلات ساختاری جدی است، دچار مشکل می‌شوید. بنابراین عاقلانه است که زودتر اخبار بد را روی میز قرار دهید و انتظارات غیر واقعی را کاهش دهید. مراقب باشید که قبل از اینکه تعهدات خود را به رئیس جدید خود بدهید، ظرفیت سازمان جدید خود را برای تغییر ارزیابی کنید.

تعهدات ایمن برای منابعی که نیاز دارید.

در ارتباط با تعیین اهداف، شروع به مذاکره برای منابع کلیدیافراد، منابع مالی و دانش – کنید که برای موفقیت نیاز دارید. بدون دریافت تعهدات مربوط به منابع، به اهداف متعهد نشوید. در غیر این صورت قدرت چانه زنی زیادی نخواهید داشت.

به دنبال پیروزی‌های اولیه در زمینه‌های مهم برای رئیس باشید.

اولویت‌های شما هرچه که باشد، مشخص کنید که رئیس به چه چیزی بیشتر اهمیت می‌دهد و نتایج را در آن زمینه‌ها دنبال کنید. به این ترتیب، رئیس شما تا حدودی مالکیت موفقیت شما را احساس خواهد کرد. اما اشتباه نکنید و کارهایی را که اشتباه یا بی اهمیت می‌دانید انجام دهید. تا حدی، وظیفه شما این است که تصورات رئیس خود را در مورد آنچه می‌توان و باید به دست آورد، شکل دهید.

از کسانی که رئیس شما به نظر آنها احترام می‌گذارد، نمرات خوب را هدف بگیرید.

این جنبه‌ای از ایجاد ائتلاف‌های داخلی حامی است. رئیس شما ممکن است از قبل با افرادی که اکنون زیردستان شما هستند روابطی داشته باشد. اگر چنین است، ارزیابی آنها از شما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

“رابطه شما با رئیس جدیدتان از طریق یک سری مکالمه ایجاد خواهد شد.”


تعیین اینکه چگونه با هم کار خواهید کرد

این ضروری است که بفهمید شما و رئیستان چگونه با هم کار خواهید کرد. ترجیحات شما ممکن است متفاوت باشد، مانند اینکه رئیس چقدر اطلاعات می‌خواهد (و شما می‌خواهید ارائه دهید) و اینکه رئیس چقدر می‌خواهد در جزئیات کاری که انجام می‌دهید (و شما می‌خواهید که او مشارکت داشته باشد) در جریان باشد. به جای اینکه اجازه دهید سوء تفاهم‌ها رابطه شما را پیچیده کند، در ابتدا مدتی را صرف بحث در مورد نحوه کار با یکدیگر کنید. حتی اگر پیوند شخصی نزدیکی ایجاد نکنید، انجام این کار به ایجاد یک رابطه کاری سازنده کمک می‌کند.

1 23

مطابقت درخواست‌های شما برای پشتیبانی با موقعیت شما

بسته به موقعیت کاری که با آن روبرو هستید، نوع حمایتی که از رئیس خود نیاز دارید متفاوت است. نقش رئیس در یک استارت‌آپ بسیار متفاوت از موقعیت‌های برگشت، تنظیم مجدد یا حفظ موفقیت است. بنابراین باید در مورد نوع موقعیت به توافق برسید. سپس باید به دقت فکر کنید که دوست دارید رئیس جدیدتان چه نقشی داشته باشد و چه نوع حمایتی را درخواست خواهید کرد. جدول زیر خلاصه ای از نقش‌های معمولی است که روسای جدید در هر یک از چهار نوع اصلی موقعیت‌های انتقال ایفا می‌کنند.

2 23

زندگی بر اساس قانون طلایی

با دیگران همانطور رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند. تقریباً مطمئناً افراد جدیدی را به عنوان زیردستان خود استخدام خواهید کرد. همانطور که شما نیاز به ایجاد یک رابطه سازنده با رئیس جدید خود دارید، آنها نیز باید به طور موثر با شما کار کنند. آیا در گذشته کار خوبی برای کمک به زیردستان انجام داده اید تا انتقالات خود را انجام دهند؟ این بار چه کار متفاوتی ممکن است انجام دهید؟

با دیگران همانطور رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند.

3 19

برنامه‌ریزی برای پنج مکالمه

رابطه شما با رئیس جدیدتان از طریق یک سری مکالمات ایجاد خواهد شد. بسیار مهم است که در این گفتگوها موضوعات اساسی خاصی را پوشش دهید. در واقع، ارزش برنامه ریزی برای پنج مکالمه متمایز با رئیس جدیدتان را دارد:

گفتگوی تشخیص موقعیت. در این مکالمه شما به دنبال این هستید که درک کنید رئیس جدید شما وضعیت کسب و کار را چگونه می‌بیند. آیا این یک استارتاپ است یا همسویی مجدد یا یک موقعیت موفقیت پایدار؟ چگونه سازمان به این نقطه رسید؟ چه عواملی – چه نرم و چه سخت – این را به چالش تبدیل می‌کنند؟ از چه منابعی در سازمان باید استفاده کنید؟ طبیعتاً دیدگاه شما ممکن است با دیدگاه رئیستان متفاوت باشد، اما ضروری است که درک کنید که او وضعیت را چگونه می‌بیند.

گفتگوی تشخیص موقعیت. در این مکالمه شما به دنبال این هستید که درک کنید رئیس جدید شما وضعیت کسب و کار را چگونه می‌بیند.

گفتگوی انتظارات. در این گفتگو شما به دنبال درک و مذاکره انتظارات هستید. چند مورد کلیدی که رئیس جدید شما به انجام آنها در کوتاه مدت و میان مدت نیاز دارد چیست؟ چه چیزی موفقیت را تشکیل خواهد داد؟ چه زمانی؟ چگونه اندازه گیری خواهد شد؟ در اینجا دوباره ممکن است به این باور برسید که انتظارات رئیستان غیر واقعی است و باید برای تنظیم مجدد آنها تلاش کنید. همچنین باید مراقب باشید، به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر خود برای تضمین پیروزی‌های اولیه، وعده‌های کم و بیش از حد ارائه کنید.

گفتگوی انتظارات. در این گفتگو شما به دنبال درک و مذاکره انتظارات هستید.

سبک مکالمه. در این مکالمه شما تلاش می‌کنید تا بفهمید که چگونه شما و رئیس جدیدتان می‌وانید به بهترین شکل به صورت مداوم تعامل داشته باشید. او ترجیح می‌دهد چگونه با او ارتباط برقرار کند؟ رو در رو؟ در نوشتار؟ با پست صوتی یا ایمیل؟ هر چند وقت؟ او می‌خواهد در چه نوع تصمیماتی شرکت کند و کجا می‌توانید به تنهایی تماس بگیرید؟ چگونه سبک‌های شما متفاوت است و چه پیامدهایی برای نحوه تعامل شما وجود دارد؟

سبک مکالمه. در این مکالمه شما تلاش می‌کنید تا بفهمید که چگونه شما و رئیس جدیدتان می‌توانید به بهترین شکل به صورت مداوم تعامل داشته باشید.

گفتگوی منابع. در این گفتگو شما برای منابع مهم مذاکره می‌کنید. برای موفقیت به چه چیزی نیاز دارید؟ با رئیس خود برای چه کاری نیاز دارید؟ منابع مورد بحث نیازی به بودجه یا پرسنل ندارند. به عنوان مثال، در یک موقعیت مجدد، رئیس شما می‌تواند نقش مهمی در کمک به شما برای مقابله با نیاز به تغییر ایفا کند.

گفتگوی منابع. در این گفتگو شما برای منابع مهم مذاکره می‌کنید.

گفتگوی توسعه شخصی. در نهایت، باید در مورد اینکه زمان در این شغل چگونه به پیشرفت شخصی شما کمک می‌کند، بحث کنید. آیا پروژه‌ها یا تکالیف خاصی وجود دارد که بتوانید در آن شرکت کنید (بدون از دست دادن تمرکز)؟ آیا دوره‌ها یا برنامه‌هایی‌ وجود دارد که توانایی‌های شما را تقویت کند؟

گفتگوی توسعه شخصی. در مورد اینکه زمان در این شغل چگونه به پیشرفت شخصی شما کمک می‌کند، بحث می‌کنید.

در عمل، این پنج مکالمه در هم تنیده شده و در طول زمان صورت می‌گیرد. اما یک منطق متوالی وجود دارد. مکالمات اولیه باید بر تشخیص موقعیت، انتظارات و سبک تمرکز داشته باشد. همانطور که بیشتر یاد می‌گیرید، می‌توانید به سراغ منابع بروید و در صورت لزوم شرایط و انتظارات را مرور کنید. وقتی احساس کردید که رابطه به خوبی برقرار شده است، می‌توانید گفتگوی توسعه شخصی را شروع کنید.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

گفت‌وگو