چرا منطقی است که کارفرمای شما مراقب سلامت روان شما باشد

چرا منطقی است که کارفرمای شما مراقب سلامت روان شما باشد

در هر سال، از هر پنج نفر یک نفر دچار مشکل یا بیماری روانی می‌شود. خوشبختانه، بسیاری از کارفرمایان به تدریج متوجه شده‌اند که حمایت از سلامت روان در محیط کار بخش مهمی از نقش آنها است.

خوشبختانه، بسیاری از کارفرمایان به تدریج متوجه شده‌اند که حمایت از سلامت روان در محیط کار بخش مهمی از نقش آنها است.

این امر به دلایل رفاه افراد به عنوان یک کارمند منطقی است. برای مثال، شواهد واضحی وجود دارد که نشان می‌دهد سلامت روان ضعیف به شکل افسردگی و اضطراب با کاهش بهره‌وری مرتبط است و اینکه چقدر افراد می‌توانند کارشان را به خوبی انجام دهند.

شواهد واضحی وجود دارد که نشان می‌دهد سلامت روان با بهره‌وری مرتبط است و سازمانی که به طور فعال سلامت روانی را ارتقا دهد از نظر مالی سود خواهد برد.

اکنون تحقیقات نشان داده است که اگر سازمانی که برای آن کار می‌کنید به طور فعال سلامت روانی را ارتقا دهد (و از کسانی که به آن نیاز دارند حمایت کند) به احتمال زیاد از نظر مالی سود خواهد برد.

این بدان معناست که ابتکارات محل کار که برای ارتقای سلامت روانی خوب در میان کارکنان طراحی شده‌اند، می‌توانند بازده سرمایه‌گذاری قابل اندازه‌گیری را برای شرکت‌ها فراهم کنند. یعنی احتمال دارد هر پولی را که خرج می‌کنند پس بگیرند.

مشکل اینجا است که بسیاری از کارفرمایان نمی‌دانند که چه نوع مداخلاتی چه از نظر اثربخشی و چه از منظر مالی ارزشمندتر است. در نتیجه، بسیاری از شرکت‌ها – و مهمتر از همه، کارکنان آنها – ممکن است این موقعیت را از دست بدهند.

1 14

به عنوان مثال، تحقیقات نشان می‌دهد که درمان شناختی رفتاری (CBT) می‌تواند یک روش صرفه‌جویی در هزینه برای مقابله با افسردگی باشد. همچنین شواهد خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد مشارکت متخصصان بهداشت حرفه‌ای در کاهش مرخصی استعلاجی و تشویق افراد برای بازگشت به کار پس از یک مرخصی قابل توجه موثر است.

به طور کلی، کارمندان از کار در سازمانی که درک خوبی از رابطه بین سلامت روان و بهره‌وری وجود دارد، سود خواهند برد. بر اساس یک مطالعه، به نظر می‌رسد ابتکاراتی که به کارکنان برای مدیریت استرس ناشی از کار کمک می‌کند، از موثرترین آنها باشد.

تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که شرایط خاص از جمله گزینه استخدام پاره وقت و داشتن استقلال بیشتر در انجام وظایف می‌تواند به رفع تأثیر منفی ارائه گرایی کمک کند، جایی که کارکنان زمان بیشتری را در محل کار خود صرف می‌کنند.

به طور کلی، کارمندان از کار در سازمانی که درک خوبی از رابطه بین سلامت روان و بهره‌وری وجود دارد، سود خواهند برد.

همچنین مهم است که توجه داشته باشیم که هر کس سلامت روانی در محیط کار را متفاوت تجربه خواهد کرد، و اینکه گسترش ابتکارات و مداخلات هنوز کافی نیست. برای داشتن یک اثر طولانی مدت معنی دار، همه اعضای تیم های مدیریتی باید به طور واقعی و فعال مشارکت داشته باشند.

2 14

برای شروع، آنها باید به وضوح به کارکنان نشان دهند که سلامت روان آنها اهمیت دارد. آنها همچنین نیاز به ایجاد احساس راحتی در محل کار دارند که در آن کارکنان احساس خوشحالی کنند که در مورد هر گونه نگرانی در مورد سلامت روانی صحبت کنند. مدیران باید آموزش ببینند تا مسائل را بشناسند و از کارکنان خود حمایت کنند.

مدیران باید آموزش ببینند تا مسائل را بشناسند و از کارکنان خود حمایت کنند.

آنها همچنین باید نسبت به قلدری در محل کار هوشیار باشند، که می تواند خطر افسردگی و اضطراب را افزایش دهد  و حتی بر اثربخشی سیستم‌های با نیت خوب که ممکن است وجود داشته باشد، غلبه کند.

شعبده بازی خانگی

اما این سیستم‌ها شروع خوبی هستند. محل کار جایی است که میلیون‌ ها نفر بخش زیادی از زمان خود را در آن سپری می‌کنند – حتی به صورت مجازی، در حالی که بسیاری از آنها اکنون حداقل بخشی از زمان را از خانه کار می‌کنند.

و تغییرات گسترده در ترتیبات کاری از زمان شیوع بیماری همه گیر چالش های خود را به سلامت روان اضافه می‌کند. کار از خانه می‌تواند مسائل جدیدی را در رابطه با احساس انزوا و قطع ارتباط ایجاد کند. ممکن است مشکلاتی از جدا کردن زندگی خانگی از زندگی کاری یا انجام وظایف خانگی و مسئولیت‌های مراقبتی ناشی شود.

مردی که از خانه کار می‌کند، تلفن را در یک دست و کودک را در دست دیگر نگه می‌دارد.

این بیماری همه گیر همچنین منجر به اجرای تدابیر خاص مرتبط با کووید توسط بسیاری از محل‌های کار شده است تا اطمینان حاصل شود که کارکنان در بازگشت به کار احساس راحتی می‌کنند و ایمن هستند. سلامت روان بخش مهمی از این امر است، به ویژه در بخش‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی که فرسودگی شغلی بالاتر بوده است.

4 9

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

گفت‌وگو