مدیریت نیروی کار در عصر دیجیتال

مدیریت نیروی کار در عصر دیجیتال

ورود کووید-۱۹ روندهای موجود را که همه ما در بیشتر زندگی روزمره خود مشاهده می‌کردیم، تسریع کرد. قطعاً چشمگیرترین تغییر در حوزه کار بوده است.

دوران دیجیتالی شدن پیش از این بود که کووید-۱۹ رخ داد و روندهای خاصی را تسریع کرد که روابط ما با کار، محل کار و همکاران را تغییر داده است. دفاتر دورافتاده یا ترکیبی پویایی سازمان‌ها و کارکنان آنها را تغییر داده‌اند و تنوع پیچیده و عمق تعامل کارکنان با یکدیگر را در شبکه نیروی کار سازمان تغییر داده‌اند.

پیامدهای این تغییرات بسیار زیاد است و شرکت‌ها اگر نمی‌خواهند تأثیرات منفی بر بهره‌وری و روحیه کارکنان را تشدید کنند، باید از آنها آگاه باشند.

1 21

مدیریت موثر محل کار دیجیتال

تعداد زیادی از کارمندان که از خانه کار می‌کنند و به دفتر نمی‌آیند به این معنی است که محل کار دیگر یک فضای فیزیکی نیست، بلکه یک شبکه دیجیتالی از روابط و تعاملات بین کارمندان به هم پیوسته است که با استفاده از ابزارهای ارتباطی دیجیتال مانند تیم‌های ام اس، زوم و سایرین، کار انجام شد.

محل کار دیگر یک فضای فیزیکی نیست، بلکه یک شبکه دیجیتالی از روابط و تعاملات بین کارمندان به هم پیوسته است .

کار در فضاهای دیجیتال چالش‌هایی را در بهره‌وری برای سازمان ایجاد می‌کند. تقویت همکاری بین کارمندان در فضای دیجیتال می‌تواند دشوارتر باشد.

۴۳ درصد از رهبران می‌گویند که ایجاد رابطه بزرگترین چالش در کار از راه دور و ترکیبی است. این امر به ویژه در مورد استخدام‌های جدید که ممکن است فقط از طریق صفحه ZOOM یا MS Teams با سایر اعضای تیم آشنا شوند و با آنها تعامل داشته باشند صادق است. به اشتراک گذاری اطلاعات نیز می‌تواند دشوار و دست و پا گیر شود. مجموعه‌ای ساده از دستورالعمل‌ها یا پرسشی که اگر فرد مورد نیاز در کنار شما بود، ممکن است چند لحظه طول بکشد، ممکن است در واقع بسیار بیشتر از حد انتظار طول بکشد و منجر به تاخیر و کاهش بهره‌وری شود.

برای جلوگیری از این کاهش بهره‌وری، سازمان‌ها باید شیوه‌های دیجیتالی را برای ایجاد ارتباطات اجتماعی در تیم ایجاد کنند تا کار با یکدیگر تسهیل شود.

برای جلوگیری از این کاهش بهره‌وری، سازمان‌ها باید شیوه‌های دیجیتالی را برای ایجاد ارتباطات اجتماعی در تیم ایجاد کنند تا کار با یکدیگر تسهیل شود.

همچنین نیاز به پشتیبانی مدیریت برای انعطاف پذیری و آزمایش وجود دارد: توانمندسازی کارکنان و تیم‌ها برای یافتن و اتخاذ راه‌حل‌های جدید و بهتر. کار در یک محیط دیجیتال به معنای فکر کردن به راه‌های جدید برای حل مشکلات بهره‌وری و ارائه راه‌حل‌های دیجیتالی است که ممکن است بسیاری از تیم‌ها از آن آگاه نباشند.

کار در یک محیط دیجیتال به معنای فکر کردن به راه‌های جدید برای حل مشکلات بهره‌وری و ارائه راه‌حل‌های دیجیتالی است که ممکن است بسیاری از تیم‌ها از آن آگاه نباشند.

بنابراین، ارائه ابزارها یا ساختارهای کاری جدید ممکن است مورد نیاز باشد. و این همان چیزی است که سازمان‌ها (و به ویژه مدیران) باید اجازه دهند و تشویق کنند که در تیم‌ها پرورش دهند.

بر سلامت و تندرستی کارکنان تمرکز کنید

همچنین پیامدهای سلامت کارکنان و روابط مدیریت-کارمند به دلیل تغییرات در پویایی نیروی کار وجود دارد. نیاز امروز این است که حمایت‌های بهداشتی را به سمت محدود کردن اثرات منفی سبک زندگی بی‌تحرک که با کارمندانی که از خانه کار می‌کنند به طور قابل توجهی افزایش یافته است، متمرکز کنیم.

یکی از درس‌های کلیدی از همه‌گیری این است که سازمان‌ها باید کارکنان خود را با داده‌ها و دانش درباره سلامت خود توانمند کنند. یک نظرسنجی توسط Nasscom نشان می‌دهد که میانگین زمان صرف شده در هفته در تیم‌های ام‌اس برای یک کارمند متوسط ​​۲۵۲ درصد افزایش یافته است. بنابراین ممکن است جای تعجب نباشد که در همان نظرسنجی، ۵۳ درصد از کارمندان گفتند که بیشتر از قبل از بیماری همه‌گیر، سلامت و تندرستی خود را در اولویت کار قرار می‌دهند.

کارکنان باید درک داشته باشند و همچنین به راه‌هایی دسترسی داشته باشند که می‌توانند به خود در سلامت روحی و جسمی کمک کنند. شرکت‌هایی که از این طریق کارمندان خود را توانمند می‌کنند به آنها کمک می‌کند تا کارکنان خود را در سفری برای بهبود رفاه شخصی رها کنند و از این طریق مزایایی را در بهره‌وری در سازمان مشاهده کنند.

کارکنان باید درک داشته باشند و همچنین به راه‌هایی دسترسی داشته باشند که می‌توانند به خود در سلامت روحی و جسمی کمک کنند.

بر توسعه مجموعه ای جدید از مهارت‌ها تمرکز کنید

امروزه از جنبه فناوری، هر جنبه‌ای از محیط کار در حال تجربه تغییرات قابل توجهی است. پیامدهای این تغییرات بر نیروی کار بسیار مهم است. بزرگترین چالش جنبه مهارتی است. یعنی راه‌هایی که سازمان‌ها باید خود را با فناوری‌های جدید تطبیق دهند و در عین حال، به سرعت نیروی کار خود را برای استفاده مؤثر از آن فناوری‌ها آموزش دهند. همه سازمان‌ها، کارفرمایان و کارکنان باید واقعیت دیجیتال جدید را بپذیرند که فناوری‌های دیجیتال بسیار سریع در حال تکامل هستند و ذینفعان باید آماده باشند تا به طور مداوم ابزارها، تکنیک‌های مدیریتی و ساختارهای سازمانی جدید را برای رقابتی بودن تجربه کنند.

همه سازمان‌ها، کارفرمایان و کارکنان باید واقعیت دیجیتال جدید را بپذیرند که فناوری‌های دیجیتال بسیار سریع در حال تکامل هستند و ذینفعان باید آماده باشند تا به طور مداوم ابزارها، تکنیک‌های مدیریتی و ساختارهای سازمانی جدید را برای رقابتی بودن تجربه کنند.

طبق گزارش مکینزی، روند تقاضا برای کارمندانی است که مهارت‌های شناختی، تکنولوژیکی و همچنین مهارت‌های اجتماعی و عاطفی قوی‌تری دارند. سازمان‌ها و مدیریت عالی باید برنامه‌های یادگیری و توسعه خود را به سمت این مجموعه مهارت‌ها سوق دهند.

3 18

مدیریت تعداد روزافزون کارکنان قراردادی

انتظار می‌رود که مشاغل گیگ که به عنوان مشاغل موقت یا قراردادی نیز شناخته می‌شوند، از شغل‌های سنتی نه تا پنج دفتری بیشتر باشد. به عنوان مثال، در هند، انتظار می‌رود که سهم نیروی کار قراردادی به عنوان کل نیروی کار در اوایل سال ۲۰۲۷ از نیروی کار دائمی بیشتر شود. در عصر دیجیتال امروز، تعریف سنتی از شغل گیگ یا قراردادی تغییر کرده است.

علاوه بر شرکای تحویل سنتی و رانندگان تاکسی سواری، اکنون معلمان، توسعه دهندگان نرم افزار، مشاوران و نویسندگان، حسابداران، و بسیاری از نقش‌های دیگر وجود دارند که می‌توانند بخشی از اقتصاد گیگ در نظر گرفته شوند. سازمان‌ها دریافته‌اند که استفاده از کارکنان قراردادی می‌تواند سودمند باشد، و به همین دلیل در حال گسترش استفاده از چنین نیروی کاری هستند. در حال حاضر، کارکنان گیگ از نظر مزایای مختلف تامین اجتماعی به اندازه افراد دائمی تحت پوشش نیستند. محیط قانونی و نظارتی به آرامی در حال حرکت است تا اقداماتی را برای رسمی کردن کارکنان قراردادی انجام دهد.

اما کارهای بیشتری وجود دارد که کارفرمایان می‌توانند انجام دهند. برخی از قدمهایی که آنها می‌توانند بردارند، فراهم کردن فرصت‌ها و انگیزه‌هایی برای ارتقای مهارت است که در حال حاضر، کارکنان گیگ باید با هزینه خود انجام دهند.

سپس ارائه مزایای اضافی مختلف مانند تامین اجتماعی، مزایای زایمان، بیمه حوادث و سلامت و غیره می‌باشد.

نکته کلی این است که مدیریت محتاطانه کارکنان قراردادی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند زیرا شرکت‌ها در سراسر صنایع، کارکنان قراردادی را به تعداد بیشتری استخدام می‌کنند. محیط کاری که در آن منافع کارکنان قراردادی محافظت و رعایت می‌شود، محیطی است که کارکنان می‌توانند بهترین بازده خود را ارائه دهند.

محیط کاری که در آن منافع کارکنان قراردادی محافظت و رعایت می‌شود، محیطی است که کارکنان می‌توانند بهترین بازده خود را ارائه دهند.

عصر جدید کار در راه است و بسیار متفاوت از دوران قبل از ۲۰۲۰ است. برای سازمان‌ها و مدیریت آنها، غلبه بر چالش‌های یک محیط کار دیجیتالی به معنای استفاده از رویکردهای جدید برای ایجاد مشارکت کارکنان است. رهبری سازمان باید همدلی و شفقت را نسبت به سبک مدیریت خود از طریق ابزارهای دیجیتال نشان دهد و تمرکز خود را از کارایی مدیریت سنتی به مدیریت به سمت نتیجه تغییر دهد و به کارکنان در نحوه تکمیل تکالیف و وظایف خود استقلال بیشتری بدهد.

عصر جدید کار در راه است و بسیار متفاوت از دوران قبل از ۲۰۲۰ است. برای سازمان‌ها و مدیریت آنها، غلبه بر چالش‌های یک محیط کار دیجیتالی به معنای استفاده از رویکردهای جدید برای ایجاد مشارکت کارکنان است. رهبری سازمان باید همدلی و شفقت را نسبت به سبک مدیریت خود از طریق ابزارهای دیجیتال نشان دهد و تمرکز خود را از کارایی مدیریت سنتی به مدیریت به سمت نتیجه تغییر دهد و به کارکنان در نحوه تکمیل تکالیف و وظایف خود استقلال بیشتری بدهد.

4 12

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

تحول دنیای دیجیتال: نقشه راه جدیدی برای موفقیت

علیرغم شناخت شرکت کنندگان که سرعت بسیار مهم است، آنها گزارش دادند که تحول دیجیتال به سرمایه گذاری مالی و زمان قابل توجهی نیاز دارد. ۶۰ درصد از کسانی که پیشرفت قابل توجهی در سفر خود داشته‌اند حداقل پنج سال در آن بوده‌اند. در محاسبه منابع اعم از مالی و غیره لازم برای تغییر، شرکت کنندگان بر لزوم برنامه‌ریزی برای ارتقای مستمر فناوری، قابلیت‌های سازمانی و استعدادها تاکید کردند.

گفت‌وگو