رهبران کارآمد در مورد تصمیم گیری تصمیم می گیرند

رهبران کارآمد در مورد تصمیم‌گیری تصمیم می‌گیرند

هر رهبر باید نحوه تصمیم‌گیری خود را طراحی کرده و با آن ارتباط برقرار کند. روشن کردن اینکه به چه چیزی اهمیت می‌دهید، چه چیزی باید بدانید، و چه چیزی را به دیگران موظف می‌کنید که ادامه دهند، به کاهش سردرگمی در مورد اینکه چه کسی باید چه تصمیمی را بگیرد، کمک می‌کند. همچنین کمک می‌کند تا مشخص شود که چه زمانی شما به عنوان رهبر می‌توانید از تصمیم‌گیری خودداری کنید و چگونه درخواست‌های بازخورد شما باید ارسال شود.

هر رهبر باید نحوه تصمیم‌گیری خود را طراحی کرده و با آن ارتباط برقرار کند.

فرآیندهای پیچیده تصمیم‌گیری زمان را تلف می‌کند. به عنوان مثال، پاسخ دهندگان به یک نظرسنجی مک کینزی در سال ۲۰۱۸، گفتند که به طور متوسط ​​۳۷ درصد از زمان خود را صرف تصمیم‌گیری می‌کنند و تخمین می‌زنند که بیش از نیمی از این زمان به صورت ناکارآمد صرف شده است. از سوی دیگر، واگذاری تصمیمات و اعتماد به افرادی که آنها را به آنها واگذار کرده‌اید، همیشه آسان نیست.

7 2

انواع تصمیماتی که در موقعیت‌های مختلف می‌توان اجرایی کرد

بدون من تصمیم بگیرید

گزارش‌های مستقیم شما باید بیشتر مسئولیت‌های خود را تحت این مورد جمع‌آوری کنند. این شامل اجرای موفقیت آمیز استراتژی توافق شده، انجام وظایف نقش خود، استخدام، هزینه، حل مسائل پرسنل و مدیریت بخش‌ها از طریق داشبورد آنها می‌شود. وظیفه یک رهبر کمک به ایجاد ماموریت است، نه مدیریت خرد نحوه رسیدن هر فرد به آنجا.

وظیفه یک رهبر کمک به ایجاد ماموریت است، نه مدیریت خرد نحوه رسیدن هر فرد به آنجا.

4

در مورد پیشرفت اطلاع دهید

یک رهبر ممکن است بخواهد برخی از مسائل را در حین آشکار شدن نظارت کند. اینها شامل ابتکاراتی است که دارای ریسک، کاهش عمومی بودجه یا مسائل مربوط به کارکنان است که ممکن است تشدید شود. گاهی اوقات از مدیران بخواهید که از کانال‌های انتخابی خود استفاده کنند تا به شما در مورد پروژه‌هایی که روی آنها کار می‌کنند و شما علاقه شخصی به آن‌ها دارید اطلاع دهند. به این ترتیب، مطلع می‌شوید و نیازی به پرسیدن در مورد آن ندارید، اما همچنان از تماشای توسعه آن لذت می‌برید. پیش از این، زمانی که به طور فعال سؤال می‌پرسیدید، مدیران فکر می کردند که عملکرد آنها را زیر سوال می برید. در واقع، شما فقط می‌خواستید در طول مسیر بدون هیچ اقدامی مطلع باشید.

گاهی اوقات از مدیران بخواهید که از کانال‌های انتخابی خود استفاده کنند تا به شما در مورد پروژه‌هایی که روی آنها کار می‌کنند و شما علاقه شخصی به آن‌ها دارید اطلاع دهند. به این ترتیب، مطلع می‌شوید و نیازی به پرسیدن در مورد آن ندارید، اما همچنان از تماشای توسعه آن لذت می‌برید.

تصمیم‌گیری

پیشنهاد برای تصویب

مواردی که در طول سال مطرح می‌شوند و خارج از استراتژی برنامه‌ریزی‌شده یا بودجه تایید شده ما هستند، به این دسته تعلق دارند. اکثر مصوبات را می‌توان در جلسات برنامه‌ریزی فصلی بررسی کرد، اما گاهی اوقات مسائل غیرمنتظره نیاز به بازخورد سریع‌تری دارند مانند خرج کردن پول برای بودجه مصوب، ایجاد تغییرات عمده در سیاست، یا تصمیم‌گیری سریع در مورد یک فرصت بزرگ که ظاهر شده است. بسته به مقیاس ریسک، تیم ممکن است تعداد انگشت شماری اسلاید برای رهبر بفرستد تا پیشنهادی را ارائه دهد، که به سادگی می‌توان آنها را از طریق ایمیل تأیید کرد. سایر موضوعات مهمتر هستند و نیاز به نظر و تایید کل تیم اجرایی دارند.

3

واکنش فوری

این دسته بیشتر حول محورهای پرخطر یا با پاداش بالا تکامل می‌یابد. اینها شامل سناریوهایی است که در آن خطرات عمده‌ای برای برنامه استراتژیک، تغییرات حاکمیتی، تغییرات در بازار، تهدیدات امنیت داده‌ها یا امنیت فیزیکی، یا حتی یک فرصت غیرمنتظره کسب و کار وجود دارد.

احتمالاً سخت‌ترین مقوله برای یک رهبر شرکت «اطلاع از پیشرفت» است. خودکنترلی زیادی لازم است تا به خاطر بسپاریم که مطلع بودن با درخواست وزنه زدن یکسان نیست.

تنظیم این نوع ماتریس تصمیم گیری مستلزم آن است که احساس راحتی کنید و از تیم‌ها در مورد اینکه آیا آنها را سرعت می‌دهید یا سرعت آنها را کاهش می‌دهید بازخورد بخواهید. برای جلوتر از این، شما به‌عنوان رهبر می‌توانید از تیم بخواهید که به شما نمره بدهند که چقدر خوب از کسب‌وکارشان دور مانده‌اید و به انتخاب‌هایی که در مورد تصمیم‌گیری گفته‌اید پایبند بوده‌اید.

این مدل را می‌توان و باید با گزارش‌های مستقیم هر سه ماهه بر اساس نحوه نزول و جریان کسب‌وکار و آنچه که تماشای آن برای شما یا کسب‌وکار مهم است، اصلاح شود. صحبت کردن در مورد مدل حداقل هر سه ماه یکبار به همه کمک می‌کند تا در راستای کاری که قرار است انجام دهند حرکت کنند.

مدل‌هایی مانند این گام مهمی برای تبدیل شدن به یک شرکت یا بخش حرفه‌ای‌تر هستند. برای شرکت‌ها، این مدل وضوح ایجاد کرد. ماتریس به آنها اجازه داده است که به رهبر یادآوری کنند که از مناطق روزمره خود دور بماند در حالی که روشن می‌کند که در چه نوع تصمیماتی شرکت کند.

6 3

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

گفت‌وگو