تنها کاری که افراد موفق هرگز انجام نمی دهند

تنها کاری که افراد موفق هرگز انجام نمی‌دهند

موفقیت در همه شکل‌ها و رنگ‌ها به دست می‌آید. شما می‌توانید در شغل و حرفه خود موفق باشید، اما به همان اندازه می‌توانید در ازدواج، ورزش یا سرگرمی موفق باشید. به دنبال هر موفقیتی که باشید، یک مورد مشترک در همه افراد کاملاً موفق وجود دارد: میل شدید و سیری ناپذیر آنها برای موفقیت باعث می‌شود هرگز تسلیم نشوند.

به دنبال هر موفقیتی که باشید، یک مورد مشترک در همه افراد کاملاً موفق وجود دارد: میل شدید و سیری ناپذیرآنها برای موفقیت باعث می‌شود هرگز تسلیم نشوند.

افراد موفق (یا افرادی که در مورد آنها صحبت می‌کنند یا می‌نویسند) اغلب تصویری از صعود عالی به سمت موفقیت را ترسیم می‌کنند. در واقع، برخی از موفق‌ترین افراد در تجارت، سرگرمی و ورزش شکست خورده‌اند. بسیاری بارها شکست خورده‌اند اما هرگز تسلیم نشده‌اند. افراد موفق می‌توانند خود را جمع کنند، گرد و غبار را پاک کنند و به تلاش خود ادامه دهند.

در اینجا چند نمونه جمع آوری شده است که باید الهام بخش هر کسی باشد که آرزوی موفقیت دارد. آنها نشان می‌دهند که اگر می‌خواهید موفق شوید باید منتظر شکست در این مسیر باشید. در واقع شکست می‌تواند شما را تحریک کند باعث شود حتی بیشتر تلاش کنید. می‌توانید استدلال کنید که هر تجربه شکست میل به موفقیت را افزایش می‌دهد. موفق‌های واقعی شکست نخواهند خورد، آنها مسئولیت شکست را بر عهده می‌گیرند، از آن درس می‌گیرند و همه چیز را از یک موقعیت قوی‌تر شروع می‌کنند.

موفق‌های واقعی شکست نخواهند خورد، آنها مسئولیت شکست را بر عهده می‌گیرند، از آن درس می‌گیرند و همه چیز را از یک موقعیت قوی‌تر شروع می‌کنند.

1 22

بیایید به چند نمونه نگاه کنیم:

هنری فورد

هنری فورد -یکی دیگر از این افراد موفق و پیشگام کارآفرینان تجاری مدرن و بنیانگذار شرکت فورد موتور چندین بار در مسیر موفقیت خود شکست خورد. اولین سرمایه گذاری او برای ساخت یک خودروی موتوری یک سال و نیم پس از شروع آن منحل شد زیرا سهامداران اعتماد خود را به هنری فورد از دست دادند. فورد توانست سرمایه کافی برای شروع دوباره جمع آوری کند اما یک سال بعد فشار سرمایه گذاران او را دوباره مجبور به ترک شرکت کرد. با وجود این واقعیت که کل صنعت موتور به او ایمان خود را از دست داده بود، او موفق شد سرمایه‌گذار دیگری برای راه‌اندازی شرکت فورد موتور پیدا کند – و بقیه تاریخ است.

2 25

والت دیزنی

والت دیزنییکی از بزرگترین رهبران تجاری که امپراتوری جهانی دیزنی از استودیوهای فیلم، پارک های موضوعی و محصولات مصرفی را ایجاد کرد، با موفقیت شروع نشد. قبل از موفقیت بزرگ، تعدادی از شکست‌ها رخ داد. باور کنید یا نه، والت از یک شغل اولیه در روزنامه ستاره کانزاس سیتی اخراج شد، زیرا او به اندازه کافی خلاق نبود! در سال ۱۹۲۲ او اولین شرکت خود را به نام Laugh-O-Gram راه اندازی کرد. این تجارت مستقر در کانزاس کارتون و فیلم های تبلیغاتی کوتاه تولید می‌کرد. در سال ۱۹۲۳، این تجارت ورشکست شد. والت تسلیم نشد، وسایل را جمع کرد، به هالیوود رفت و شرکت والت دیزنی را راه اندازی کرد.

3 22

ریچارد برانسون

ریچارد برانسون – او بدون شک یک کارآفرین موفق است که سرمایه گذاری‌های موفق بسیاری به نام خود دارد، از جمله ویرجین آتلانتیک، ویرجین موزیک و ویرجین اکتیو. با این حال، زمانی که او ۱۶ ساله بود، مدرسه را رها کرد تا یک مجله دانش آموزی را راه اندازی کند که آنطور که او امیدوار بود موفق نشد. او سپس یک کسب و کار ضبط پستی راه اندازی کرد که آنقدر خوب کار کرد که مغازه ضبط موسیقی خود را به نام ویرجین افتتاح کرد. در مسیر موفقیت، بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های شکست خورده دیگر از جمله Virgin Cola، Virgin Vodka، Virgin Clothes، Virgin Vie، Virgin cards و غیره آمدند.

4 13

اپرا وینفری

اپرا وینفری – که در فهرست افراد مشهور فوربس رتبه ۱ را دارد و بر اساس یک حرفه شگفت انگیز به عنوان مجری برنامه گفتگو، صاحب رسانه، بازیگر و تهیه کننده، به عنوان ملکه سرگرمی شناخته می‌شود. در دوران حرفه‌ای قبلی‌اش، او عقب‌نشینی‌های متعددی داشت، از جمله اخراج از شغلش به عنوان گزارشگر به دلیل «ناشایستگی برای تلویزیون»، اخراج به عنوان مجری برنامه‌های خبری روز هفته ساعت ۶ در WJZ-TV و تنزل رتبه به تلویزیون صبحگاهی.

5 11

جی.کی.رولینگ

جی.کی. رولینگ – که کتاب‌های هری پاتر را با فروش بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه نوشت و آن را به یکی از موفق‌ترین و پردرآمدترین مجموعه کتاب‌ها و فیلم های تاریخ تبدیل کرد. با این حال، مانند بسیاری از نویسندگان، او رد بی پایان ناشران دریافت کرد. بسیاری دست‌نوشته او را به دلایلی مانند «برای یک کتاب کودکان خیلی طولانی بود» یا «کتاب‌های کودکان هرگز پولی در نمی‌آورند» کاملاً رد کردند. جی.کی. داستان رولینگ حتی الهام‌ بخش‌تر است، زیرا زمانی که او شروع به کار کرد، او یک مادر مجرد مطلقه در بهزیستی بود.

6 9

بیل گیتس

بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران و رئیس مایکروسافت، کسب و کاری به نام Traf-O-Data راه اندازی کرد. شراکت بین او، پل آلن و پل گیلبرت بر اساس یک ایده خوب (خواندن داده‌ها از شمارشگرهای ترافیک جاده‌ها و ایجاد گزارش‌های خودکار در مورد جریان ترافیک) بود، اما یک مدل تجاری معیوب بود که شرکت را با مشتریان کمی رها کرد. این شرکت قبل از بسته شدن، بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۰ ضرر کرد. با این حال، بیل گیتس و پل آلن زمانی که امپراتوری مایکروسافت را ایجاد کردند، از آموخته‌های خود استفاده کردند و از آن اشتباهات اجتناب کردند.

7 3

تاریخ مملو از نمونه های مشابه بیشتر است:

  • میلتون هرشی در دو تلاش اول خود برای راه اندازی یک تجارت شیرینی پزی شکست خورد.
  • H.J. Heinz شرکتی را تأسیس کرد که ترب کوهی تولید می‌کرد که مدت کوتاهی بعد ورشکست شد.
  • استیو جابز از اپل اخراج شد، شرکتی که او تأسیس کرد. فقط چند سال بعد بازگشت تا آن را به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تاریخ تبدیل کند.

بنابراین، تنها کاری که افراد موفق هرگز انجام نمی‌‌دهند این است: تسلیم شدن! امیدواریم این الهام و انگیزه برای همه کسانی باشد که آرزو دارند در هر راهی که انتخاب می‌کنند موفق باشند.

بنابراین، تنها کاری که افراد موفق هرگز انجام نمی‌دهند این است: تسلیم شدن!

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

تکنیک‌هایی برای مصاحبه استخدام غیرحضوری

مصاحبه‌های شغلی همیشه در پیدا کردن شغل، ضروری بوده است ولی با شیوع کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلسات مجازی، بیش از هر زمان دیگری سخت شده است. تقویت مهارت‎‌های ارتباطی نیز از این رو اهمیت بیشتری یافته است.

گفت‌وگو