بیماری های وابسته به سلامت روان نیمی از بیماری های ناشی از کار را در سال گذشته تشکیل می دهد

بیماری‌های وابسته به سلامت روان نیمی از بیماری‌های ناشی از کار را در سال گذشته تشکیل می‌دهد

  بر اساس تحقیقات جدید، استرس، اضطراب و افسردگی علت نیمی از بیماری‌های ناشی از کار در سال گذشته بوده است.

گزارش جدید اداره ایمنی و بهداشت انگلستان (HSE) نشان می‌دهد که بیش از ۸۰۰۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ استرس، اضطراب یا افسردگی ناشی از کار را تجربه کرده‌اند.

بر اساس داده‌های گزارش شده از سوی نظرسنجی نیروی کار، زنان ۲۵ تا ۳۴ ساله به احتمال زیاد استرس، اضطراب یا افسردگی ناشی از کار را تجربه میکنند و آن را گزارش می‌کنند، در حالی که این میزان در میان افرادی که در بخش‌های اداری دولتی و دفاعی، بهداشت، مراقبت اجتماعی و آموزش کار می‌کنند بالاتر از میانگین است.

دلایل گزارش شده برای استرس ناشی از کار، افسردگی یا اضطراب در سال‌های اخیر شامل افزایش بار کاری، عدم حمایت، خشونت، تهدید یا قلدری و تغییرات در محل کار است. با این حال، در این گزارش آمده است که همه‌گیری کووید-۱۹ در سال گذشته نقش مهمی در سلامت روان ضعیف کارکنان داشته است.

سارا آلبون، مدیر اجرایی HSE، گفت: «دوره ۱۲ ماهه مورد بحث مصادف با اولین قرنطینه ملی و چالش‌های بی‌سابقه این همه‌گیری است. اثرات قابل توجهی بر بازار کار داشته است که در گزارش ما منعکس شده است.

“آخرین ارقام در مورد استرس ناشی از کار، نگرانی‌های قبلی ما را در مورد مقیاس این موضوع در محل کار تقویت می‌کند.”

اندی بل، معاون مدیر اجرایی مرکز سلامت روان، گفت که یافته‌ها نگران‌کننده است اما تعجب‌آور نیست. «دو سال گذشته سلامت روان مردم را تحت فشار بی‌سابقه‌ای قرار داده است. بسیاری از مردم اضطراب، تروما و از دست دادن را در نتیجه بیماری همه‌گیر تجربه کرده‌اند، و عدم اطمینان اقتصادی فشار بیشتری برای بسیاری دیگر است.

کارفرمایان می‌توانند به افراد با ایجاد شرایط کاری ایمن در محیط‌های کاری که در مورد سلامت روان آگاه هستند کمک کنند و در مواقعی که نیاز به کمک وجود دارد، آن را فراهم کنند.»

اما اسلاون، شریک تجاری ارشد سلامت روان و رفاه در Acas، گفت: که راه‌هایی برای کارفرمایان و کارکنان وجود دارد تا از سلامت روان در محل کار حمایت کنند.

چه افرادی که از خانه کار می کنند یا در دفتر کار، کارفرمایان می‌توانند فعالانه از کارکنان با تشویق گفتگوهای دو طرفه در مورد سلامت و رفاه حمایت کنند.

کارمندان همچنین می‌توانند با اطمینان و صداقت با مدیران بخش خود در مورد مشکلاتشان و برداشتن گام‌هایی برای حمایت از سلامت روان بردارند، از جمله تعیین مرزهای کاری، وقت گذاشتن برای فعالیت‌هایی که از آنها لذت می‌برند و فعال بودن، مراقب سلامت روان خود باشند.»

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

چرا اکثر مردم وقتی شاهد قلدری هستند هیچ کاری انجام نمی‌دهند و چگونه باید اقدام کرد

سیاست ها و ابتکارات ضد قلدری باید از سوی مدیریت ارشد حمایت شود. این در نهایت به کارمندان کمک می کند تا در صحبت کردن احساس امنیت کنند.

مهمتر از همه، سازمان ها باید سعی کنند دلایل اصلی قلدری را بیابند و اگر چیزی وجود دارد می توانند برای کاهش آن تغییر دهند. برای مثال، حجم کاری زیاد و ارتباطات ضعیف ممکن است به فرهنگ قلدری کمک کند.

سازمان هایی که اعضای آن می توانند در زمینه های مشکل ساز، فکر کنند و به دنبال راه حل باشند، می توانند اقدامات مناسب را برای مقابله با آنها انجام دهند. این نه تنها می تواند قلدری را کاهش دهد، بلکه می تواند رفاه کلی محل کار را نیز بهبود بخشد.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

گفت‌وگو