از این کلمات در CV یا پروفایل لینکدین خود استفاده نکنید

از این کلمات در رزومه و یا پروفایل لینکدین خود استفاده نکنید

سبک خاصی از زبان وجود دارد که تمایل دارد در رزومه‌ها و پروفایل‌های لینکدین ظاهر شود که مدیران منابع انسانی و استخدام از دیدن آن‌ها وحشت می‌کنند.

به طور کلی، بیشتر این اصطلاحات وحشتناک به قدری مبهم یا نامفهوم هستند که عملاً هیچ معنایی ندارند. در بهترین حالت، آنها پیشنهاد می‌کنند که ممکن است رزومه یا نمایه خود را اضافه کنید، زیرا حرف بیشتری برای گفتن نداشتید و بدترین حالت، آنها به شما پیشنهاد می‌کنند که در حرفه‌تان به چیزی که ارزش صحبت کردن داشته باشد، دست نیافته‌اید.

1 25

 به جای این اصطلاحات خسته کننده از کلمات فعال و مثال‌های عینی استفاده کنید:

مسئول

وقتی وظایف شغلی را توصیف می‌کنید، این یک بیانیه کاملاً واضح است، چیزی در مورد آنچه واقعاً انجام داده‌اید نمی‌گوید. این به ذهن کسی می‌افتد که حداقل حداقل کار را انجام می‌دهد. در عوض، از افعال فعال مانند ایجاد کردن، به دست آوردن، بهبود یا رهبری استفاده کنید.

مهارت‌های حل مسئله

آیا تمام روز را به حل جدول کلمات متقاطع یا حل مکعب روبیک می‌نشینید؟ در عوض، دستاوردهایی را فهرست کنید که مهارت‌های حل مسئله شما را نشان می‌دهد.

جزئیات گرا

یک اشتباه تایپی در رزومه شما (و این اشتباهات برای بهترین ما اتفاق می‌افتد) و این کلمه نادرست به نظر می‌رسد. اگر جزئیات محور بودن یک ویژگی کلیدی برای شغلی است که می‌خواهید، با توجه ویژه به جزئیات هنگام ارسال درخواست و در طول مصاحبه، آن را عملی کنید.

2 27

باهوش

باهوش بودن و گفتن اینکه شما باهوش هستید دو چیز متفاوت هستند. قرار دادن آن در یک رزومه یا گفتن آن در یک مصاحبه می‌تواند خودخواهانه یا ناخوشایند باشد. (این برای کلماتی مانند موفق، دوست‌داشتنی، فروتن و غیره نیز صدق می‌کند.) در عوض، در مورد نحوه فکر کردن یا برخورد با یک مشکل با کلماتی مانند منطقی، کمی یا ترکیبی صحبت کنید.

فعال

این یک کلمه تبلیغاتی تجاری است و آنقدر استفاده شده است که معنای کمی در آن باقی مانده است. واقعاً می‌خواهید چه بگویید؟ اینکه شما خود راهبری هستید؟ اینکه بتوانید مشکلات را قبل از وقوع پیدا کنید؟ این را با مثال نشان دهید.

بازیکن تیم

چیزی در مورد این به نظر می‌رسد واهی است، گویی نمی‌توانید چیز بهتری برای گفتن پیدا کنید. “من هیچ دستاورد واقعی ندارم، اما من یک بازیکن تیم هستم!” اگر می‌خواهید بگویید که در گروه‌ها خوب کار می‌کنید، دوباره مثال‌های مشخصی بزنید.

4 15

وسواسی

مهم نیست که چقدر به کار خود علاقه دارید، گفتن اینکه شما وسواسی هستید (یا در واقع وسواس دارید) چیز خوبی نیست. اشتیاق یک کلمه جایگزین بسیار خوب در اینجا است.

متفکر استراتژیک

قبل از قرار دادن چنین چیزی در رزومه خود، از خود بپرسید که اگر در مصاحبه از شما خواسته شود چگونه آن را نشان می‌دهید. تهیه نسخه پشتیبان بسیار دشوار است. اگر مثال ملموسی دارید، به جای آن از آن استفاده کنید.

3 24

تجربه کار با…

تجربیات برای شما اتفاق می‌افتد. آنها منفعل هستند. در عوض، در مورد دستاوردها صحبت کنید.

حقوق توافقی

در یک رزومه ، این عبارت ناامید کننده به نظر می‌رسد. مگر اینکه استخدام کننده به طور خاص حقوق شما را در نامه‌ای جدا بخواهد، تا زمان مصاحبه به طور کامل از آن اجتناب کنید. سپس، تحقیق خود را انجام دهید و هنگام دریافت سوال، یک عدد مشخص را در نظر داشته باشید. اکثراً درک می‌شود که حقوق‌ها مورد مذاکره قرار می‌گیرند، بنابراین ذکر آن در CV نیز اضافی است.

در یک نظرسنجی از CareerBuilder.com که از مدیران استخدامی و کارکنان منابع انسانی خواسته شده است تا بهترین و بدترین کلمات را در رزومه رتبه بندی کنند، بهترین کلمات همه وجه اشتراک دارند: آنها عمل را بیان می‌کنند.

بهترین کلمات در رزومه‌ها همه وجه اشتراک دارند: آنها عمل را بیان می‌کنند.

از کلیشه‌ها، اصطلاحات و کلمات غیرفعال به نفع توصیف فعال دستاوردهای واقعی خود اجتناب کنید، و رزومه یا نمایه لینکدین شما قطعاً از سایرین متمایز خواهد شد.

از کلیشه‌ها، اصطلاحات و کلمات غیرفعال به نفع توصیف فعال دستاوردهای واقعی خود اجتناب کنید.

مقالات مرتبط

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

گفت‌وگو