راز ساده برنامه‌های آموزشی موثر منتورینگ (مربیگری)

راز ساده برنامه‌های آموزشی موثر منتورینگ (مربیگری)

روش‌های مشاوره قدیمی برای کارکنان جدید ممکن است یکی از مؤثرترین راه‌ها برای بهبود عملکرد شغلی باشد، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بسیاری از برنامه‌های مربیگری به استخدام‌کنندگان جدیدی که بیشتر به راهنمایی نیاز دارند، نمی‌رسند.

بر اساس مطالعه اخیرکریستوفر تی استانتون (Christopher T. Stanton)، استاد دانشکده بازرگانی هاروارد، کارمندان تازه استخدام شده در محل کار از کارمندان باتجربه مشاوره دریافت کرده بودند، ۱۸ درصد از کارکنان بدون مربی بهتر عمل کردند و همچنین تمایل داشتند مدت بیشتری در شرکت بمانند.

این یافته‌ها زمانی پدیدار می‌شوند که شرکت‌ها در سراسر جهان پیچیدگی‌های آموزش و سازگاری کارکنان جدید را در محیط‌های کاری ترکیبی یا از راه دور دنبال می‌کنند. به گفته محققان، با توجه به تغییرات زیاد، ممکن است برای شرکت‌ها وسوسه انگیز باشد که مشاوره داوطلبانه انجام دهند، اما شرکت‌ها بهتر است که راهنمایی را برای همه کارمندان جدید اجباری کنند، زیرا این امر بهره‌وری و عملکرد بسیار بالاتری را به همراه خواهد داشت.

شرکت‌ها بهتر است که راهنمایی و یادگیری از مربی یا منتور را برای همه کارمندان جدید اجباری کنند، زیرا این امر بهره‌وری و عملکرد بسیار بالاتری را به همراه خواهد داشت.

استانتون می‌گوید: «ما متوجه شدیم که افرادی که بیشتر به مشاوره نیاز دارند، اگر فرصتی داده شود، تمایل دارند از این کار انصراف دهند. شما باید کاری کنید که این برنامه برای همه اعمال شود، نه فقط برای کسانی که داوطلب هستند.»

ما متوجه شدیم که افرادی که بیشتر به مشاوره نیاز دارند، اگر فرصتی داده شود، تمایل دارند از این کار انصراف دهند. شما باید کاری کنید که این برنامه برای همه اعمال شود، نه فقط برای کسانی که داوطلب هستند.

1 7

تطبیق کارکنان جدید با کارمندان با تجربه

مطالعات قبلی اهمیت برنامه‌های آموزشی و مربیگری اولیه در محل کار را نشان می‌دهد. در واقع، تقریباً ۷۰ درصد از شرکت‌های Fortune 500، طبق گزارش‌ها، فرصت‌های مربیگری را برای کارکنان جدید فراهم می‌کنند.

داده‌های مربوط به اثربخشی این برنامه‌ها ناچیز است، بنابراین استانتون و همکارانش به دنبال یافتن این بودند که آیا برنامه‌های مربیگری واقعاً بر بهره‌وری و حفظ کارکنان تأثیر می‌گذارد یا خیر. محققان با شرکتی کار کردند که یک مرکز تماس را اداره می‌کرد که در آن کارکنان به سوالات مشتریان در مورد خرید محصولات و خدمات دیجیتال جدید، از جمله تلفن، تلویزیون و خدمات اینترنتی رسیدگی می‌کردند.

اگرچه این شرکت قبلاً یک برنامه آموزشی قوی داشت، اما محققان در سال ۲۰۱۹ تغییرات کلیدی در برنامه‌های راهنمایی برای بیش از ۶۰۰ کارمند جدید مرکز تماس ایجاد کردند. آنها دو نسخه مختلف از این برنامه را آزمایش کردند.

آزمایش‌های «مروری گسترده» نشان داد که افرادی که راهنمایی رسمی دریافت کرده‌اند، در مقایسه با کسانی که راهنمایی رسمی دریافت نکرده‌اند، حداقل ۱۸ درصد درآمد بیشتری در طی دو ماه اول حضور در سطح فروش داشته‌اند. بیش از ۹۰ درصد از این دستاوردهای فروش اولیه در شش ماه اول کار حفظ شد، اگرچه محققان خاطرنشان کردند که تخمین درآمد آنها با گذشت زمان دقیق‌تر شد.

در همین حال، احتمال ماندن در شرکت‌ها پس از یک ماه در شرکت‌هایی که به طور رسمی مشاوره دریافت کردند، در مقایسه با کسانی که راهنمایی دریافت نکردند، ۱۱ درصد بیشتر بود.

“مهم نیست علت چیست، کسانی که بیشتر به کمک نیاز دارند، به دنبال کمک نیستند.”

مهم نیست علت چیست، کسانی که بیشتر به کمک نیاز دارند، به دنبال کمک نیستند.

2 7

قدرت راهنمایی

چرا برخی از افراد جدید استخدام شده از مربیان اجتناب می‌کنند؟

پس از تجزیه و تحلیل داده‌های آزمون و سوابق مصاحبه قبل از استخدام، محققان هیچ ارتباطی بین هیچ‌یک از ویژگی‌های جمعیت شناختی یا شخصیتی در میان افرادی که از مشاوره انتخاب کرده‌اند یا از آن خارج شده‌اند، پیدا نکردند. آنها دریافتند کسانی که از مشاوره منصرف می‌شوند، بر اساس مصاحبه‌های قبل از استخدام، امتیازات استخدام کمتری دارند، اما این هنوز به طور کامل شکاف بهره‌وری گسترده بین کارکنان شرکت‌کننده و انصراف را توضیح نمی‌دهد.

4 2

استنتون می‌گوید: یافته‌ها نشان می‌دهد که «ویژگی‌های غیرقابل مشاهده تا حد زیادی تصمیم به چشم پوشی از مربیگری را هدایت می‌کنند»، به این معنی که تشخیص خجالت، یا حتی اعتماد بیش از حد به توانایی‌های یک فرد ممکن است باعث شود بسیاری از کارکنان از مربیان اجتناب کنند.

استانتون می‌گوید: «بعضی از مردم نمی‌پذیرند که به کمک نیاز دارند. چیزی شبیه عامل ارعاب در کار وجود دارد. مهم نیست علت چیست، کسانی که بیشتر به کمک نیاز دارند، به دنبال کمک نیستند.»

بعضی از مردم نمی‌پذیرند که به کمک نیاز دارند. چیزی شبیه عامل ارعاب در کار وجود دارد. مهم نیست علت چیست، کسانی که بیشتر به کمک نیاز دارند، به دنبال کمک نیستند.»

در نتیجه، اگر شرکت‌ها به‌طور انتخابی کارکنانی را که فکر می‌کنند نیاز به راهنمایی دارند، جدا کنند، احتمالاً در بهترین حالت، فقط دستاوردهای بهره‌وری نهایی را مشاهده خواهند کرد، استنتون می‌گوید در حالی که برنامه‌های آموزشی گسترده، بدون شرط انصراف، احتمالا نتایج چشمگیرتری ایجاد می‌کنند. شرکت‌هایی که بیشترین سود را می‌برند، انعطاف پذیر می‌مانند و برنامه‌های خود را در طول زمان اصلاح می‌کنند.

3 7

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

تحول دنیای دیجیتال: نقشه راه جدیدی برای موفقیت

علیرغم شناخت شرکت کنندگان که سرعت بسیار مهم است، آنها گزارش دادند که تحول دیجیتال به سرمایه گذاری مالی و زمان قابل توجهی نیاز دارد. ۶۰ درصد از کسانی که پیشرفت قابل توجهی در سفر خود داشته‌اند حداقل پنج سال در آن بوده‌اند. در محاسبه منابع اعم از مالی و غیره لازم برای تغییر، شرکت کنندگان بر لزوم برنامه‌ریزی برای ارتقای مستمر فناوری، قابلیت‌های سازمانی و استعدادها تاکید کردند.

چرا از کار متنفر هستید

انرژی رهبران، خوب یا بد، مسری است. هنگامی که رهبران صراحتاً کارکنان را تشویق می‌کنند تا به روش‌های پایدارتر کار کنند – و به‌ویژه وقتی خودشان یک روش کار پایدار را الگوبرداری می‌کنند – کارمندانشان ۵۵ درصد بیشتر درگیر هستند، ۵۳ درصد تمرکز بیشتری دارند و احتمال بیشتری برای ماندن در شرکت دارند.

چگونه بهترین کارمندان خود را بی انگیزه کنید

لارکین می‌گوید که در مطالعه لباس‌شویی، خود پاداش (کارت‌های هدیه) ممکن است به احتمال بیشتری برای بازی منجر شود. گاهی اوقات بهتر است پول را از معامله دور نگه دارید.

او می‌گوید: «مردم با این ذهنیت بازی به شدت به انگیزه‌های پولی پاسخ می‌دهند. وقتی با شرکت‌ها درباره برنامه‌های جوایز صحبت می‌کنم، متوجه می‌شوم که به آنها می‌گویم: «این ۵۰۰ دلار یا سفر به باهاما را نگذارید». به نظر کار خوبی است، اما ذهنیت روانی افراد را نیز تغییر می‌دهد.”

در عوض، لارکین می‌گوید که شرکت‌ها ممکن است تنها با دادن یک لوح تقدیر، ارسال ایمیل به کارکنان، یا دعوت به جلسه‌ای برای شناسایی برخی از کارگران به طور عمومی در مقابل خدمه، عملکرد بهتری داشته باشند.

“شما نمی توانید قیمتی برای آن قائل شوید. تشخیص اینکه شما کار خوبی انجام داده اید و اینکه دیگران در مورد آن می شنوند ارزش بیشتری از پول دارد.”

گفت‌وگو