رئیس خود بودن می تواند نتیجه دهد، اما نه همیشه با پرداخت زیاد

رئیس خود بودن می‌تواند نتیجه دهد، اما نه همیشه با پرداخت زیاد

برای نسل‌ها، مردم رویای این را داشته‌اند که خودشان دست به کار شوند، کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کنند، رئیس خودشان باشند و در حالت ایده‌آل پول زیادی در این فرآیند به دست آورند.

به نظر می‌رسد که این احساسات امروز در بحبوحه کمبود حاد نیروی کار که به کارکنان این اهرم را در بازار داده است تا شغل خود را با نرخ‌های بی‌سابقه ترک کنند و پست‌ها و مسیرهای شغلی جدید را امتحان کنند، زنده و فعال است. اما بر اساس مقاله اخیر دانشکده بازرگانی هاروارد، خوداشتغالی، گزینه ای که بنابر گزارش‌ها بسیاری از کارگران در طول به اصطلاح استعفای بزرگ دنبال می‌کنند، ممکن است مانند گذشته پردرآمد نباشد.

1 8

ویلیام آر. کر(William R. Kerr)، پروفسور مدیریت بازرگانی در دانشکده بازرگانی هاروارد می‌گوید این مقاله که «تحول خوداشتغالی» نامیده می‌شود، تغییرات فاحشی را در ۵۰ سال گذشته در ترکیب و درآمد نیروی کار مستقل نشان می‌دهد.

این مقاله که «تحول خوداشتغالی» نامیده می‌شود، تغییرات فاحشی را در ۵۰ سال گذشته در ترکیب و درآمد نیروی کار مستقل نشان می‌دهد.

در حالی که تعداد مشاغل توسط پیمانکاران مستقل ثابت مانده است، کارآفرینان کمتری تصمیم می‌گیرند که سرمایه گذاری قابل توجهی را راه اندازی کنند – و این همان مشاغلی هستند که معمولاً با بازده بالاتر پاداش می‌گیرند. علاوه بر این، کارآفرینی محلی «شهر زادگاه» در طول پنج دهه گذشته کاهش یافته است و بعید است که افراد خوداشتغال بیشترین درآمد را در جوامع خود داشته باشند.

کر توضیح می‌دهد: «به دست آوردن سود قابل توجه در سطوح کوچکتر سخت‌تر شده است. «به کار بردن اعداد سخت است. واضح است که داستان‌های موفقیت در آن حوزه‌ها وجود دارد، اما امروز داستان‌های موفقیت کمتری وجود دارد. در سطح کلان، فشار سود بسیار سخت است.»

«به دست آوردن سود قابل توجه در سطوح کوچکتر سخت‌تر شده است. واضح است که داستان‌های موفقیت در آن حوزه‌ها وجود دارد، اما امروز داستان‌های موفقیت کمتری وجود دارد. در سطح کلان، فشار سود بسیار سخت است.»

این تحقیق یک داستان هشدار دهنده برای کارآفرینان بالقوه ارائه می‌دهد و صنایعی را شناسایی می‌کند که در آن افراد خوداشتغال هم با مشکل مواجه شده‌اند و هم پیشرفت کرده‌اند.

استارت آپ‌های با سرمایه بالا کاهش یافته‌اند

کر می گوید از سال ۱۹۷۰ به وضوح تغییری در آرایش افراد خوداشتغال به سمت زمینه‌هایی که به سرمایه اولیه کمتری نیاز دارند، مانند ساخت و ساز و مراقبت از کودکان، رخ داده است. صنایعی که به سرمایه راه اندازی بیشتری نیاز دارند – مانند کشاورزی، خرده فروشی، تجارت و هتل‌ها – از ۵۵ درصد خوداشتغالی در سال ۱۹۷۰ به ۲۳ درصد در دهه گذشته کاهش یافته‌اند.

کر و همکارانش توضیحات احتمالی برای کاهش، از جمله تغییرات در گزینه‌های دستمزد، چشم‌انداز رقابتی و مسائل مالی را تحلیل کردند. محققان در نهایت به این نتیجه رسیدند که عملیات در مقیاس کوچکتر در صنایع با سرمایه بالا، مانند فروشگاه های خرده فروشی کوچک و مراکز پزشکی مستقل، درآمد کمتری دارند.

در همین حال، به گفته محققان، درآمدهای خوداشتغالی در صنایع با سرمایه بالا و پایین در مقایسه با دستمزدی که سازمان‌ها به کارگران پرداخت می‌کنند، به شدت کاهش می‌یابد.

به عنوان مثال، در سال ۱۹۷۰، ۱۱ درصد از افراد خوداشتغال در صنایع با سرمایه راه‌اندازی بالا جزو ۵ درصد پردرآمدترین افراد در آن سال بودند و بیش از ۱۴ درصد از افراد خوداشتغال در صنایع کم سرمایه استارت‌ آپ در آن دسته از ثروتمندترین افراد قرار داشتند. این مطالعه می‌گوید تا سال ۲۰۱۸، آن درصد از افراد خوداشتغال که درآمد بالایی داشتند به ترتیب به ۹.۷ درصد و ۶.۸ درصد کاهش یافته است.

آیا مردم باید کسب و کار خود را راه اندازی کنند؟

در حالی که کر می‌گوید این داده‌ها نباید افراد را از دست زدن به خوداشتغالی منصرف کند، کسی که به فکر افتتاح یک کسب‌وکار کوچک است که به سرمایه اولیه بالایی نیاز دارد، مانند یک هتل کوچک، ممکن است نیاز داشته باشد که خطرات را بسنجید. کر خاطرنشان می‌کند، واقعیت این است که کسب سود قابل توجه در یک هتل تنها سخت تر از یک متل زنجیره ای است.

واقعیت این است که کسب سود قابل توجه در یک هتل تنها سخت تر از یک متل زنجیره ای است.

2 10

اما کر تأکید کرد که یافته‌ها دلیلی برای دلسرد شدن در تلاش برای خوداشتغالی ندارند. در واقع، وسوسه کار مستقل مانند همیشه قوی است، به طوری که خوداشتغالی ۹.۳ درصد از نیروی کار ایالات متحده را در سال ۲۰۱۸ تشکیل می‌دهد، در حالی که این رقم در سال ۱۹۷۰، ۷.۸ درصد بود، با صنایع سرمایه کمتر مانند خدمات شخصی، ساخت و ساز و مراقبت از کودکان، شکوفا شده است.

علاوه بر این، مطالعات قبلی نشان داده است که عوامل دیگری بیشتر از حقوق، انگیزه افراد خوداشتغالی را ایجاد می‌کند. کر می گوید که درآمد آنها کاملاً با دلار سنجیده نمی‌شود.

یافته‌ها دلیلی برای دلسرد شدن در تلاش برای خوداشتغالی ندارند. در واقع، وسوسه کار مستقل مانند همیشه قوی است.

کر می‌گوید: «مسئله این است که رئیس خود باشید، زمان بیشتری را با خانواده خود بگذرانید، انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشید و تعادل بین کار و زندگی داشته باشید. “اینها دلایل واقعا قدرتمندی هستند.”

3 6

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

روز جهانی مبارزه با کار کودکان

روز جهانی مبارزه با کار کودکان عنوان مورد تایید سازمان بین المللی کار (ILO) است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ با هدف افزایش آگاهی و فعالیت برای جلوگیری از کار کودکان آغاز شد. این کنوانسیون با تصویب کنوانسیون شماره ۱۳۸ سازمان بین المللی کار در مورد حداقل سن برای اشتغال و کنوانسیون شماره ۱۸۲ سازمان بین المللی کار در مورد بدترین اشکال کار کودکان تشکیل شد.

گفت‌وگو