آیا هر چیزی می تواند یک NFT باشد؟

آیا هر چیزی می‌تواند یک NFT باشد؟

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) دیگر آن موضوع مرموز سابق نیستند. قابل توجه‌ترین معاملات در این صنعت نوظهور، مانند فروش مجموعه‌ای از هنر دیجیتال به قیمت ۶ میلیون دلار یا فروش ۶۹ میلیون دلاری یک اثر هنری بصری توسط بیپل، در سایت‌های رسانه‌ای بی شماری به تیتر خبرها تبدیل شده است. دلیل این مبادلات عظیم ساده است: مشتریان نه تنها یک فایل را خریداری و دانلود می‌کنند، بلکه برای مالکیت منحصر به فرد کل دارایی دیجیتال آن اثر نیز هزینه می‌کنند.

علیرغم توجه به موسیقی و هنرهای تجسمی، مهم است که بدانیم NFT ها بسیار فراتر از این عملکردها تکامل یافته‌اند. مانند یک تابلوی نقاشی، رکورد یا کارت بیسبال دارای امضا، شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک NFT منحصر به فرد توسط کارکرد واقعی آنها محدود نمی شود – به دلیل انعطاف پذیری سیستم ضرب NFT تقریبا نامحدود هستند.

الا

چگونه NFT های رایج ساخته می‌شوند

چگونه یک دارایی از یک فایل پایه به NFT تبدیل می‌شود؟ این امر از طریق فرآیند منتینگ (minting) اتفاق می‌افتد، که می‌تواند در طیف وسیعی از بلاک‌چین‌ها اتفاق بیفتد، اما بیشتر در اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس رخ می‌دهد. فرآیند ضرب NFT در واقع بسیار ساده است. برای اتریوم، تنها چیزی که لازم است یک کیف پول اتریوم با پشتیبانی NFT و یک حساب در بازار NFT مبتنی بر اتریوم است.

این فرآیند برای گرافیک‌های دیجیتال منطقی است که به سادگی در فرم فایل آپلود می‌شوند و مستقیماً در بازار NFT قرار می‌گیرند. همین امر را می‌توان در مورد موسیقی نیز گفت، که نیاز به فایل mp3 با کیفیت بالا و هنر آلبوم انتخابی سازنده دارد. مطابق با این الگو، تقریباً هر چیزی در فرم فایل را می‌توان به صورت NFT در هر پلتفرم تجارت NFT مبتنی بر اتریوم آپلود کرد، برش داد و فروخت، با فرآیندهای مشابه برای پلتفرم‌های دیگر که به بلاک چین های غیر اتریوم متکی هستند.

دارایی‌ها در فرم فایل دانلودی از ابتدایی‌ترین شکل‌های NFT هستند و می‌توانند دقیقا با نمونه کلاسیک کارت بیسبال با امضا مرتبط شوند. این تراکنش‌ها با تقلید از حراج‌های فیزیکی و حضوری، اغلب شامل دارایی قابل دانلودی است که به بالاترین قیمت پیشنهادی برای دانلود ارائه می‌شود و حقوق مالکیت محدودی که از حق نسخه‌برداری که به طور قانونی برای پدیدآورنده محفوظ است.

علاوه بر پتانسیل یک تجارت پرسود در آینده، حقوق لازم برای داشتن نسخه منحصر به فرد دارایی NFT، با مالکیت جامع حق چاپ فاصله دارد. تاکنون، هیچ یک از پلتفرم های پیشرو تجارت NFT با موانع قانونی تجارت حق چاپ ناشی از مغایرت‌های حقوقی بین المللی با موفقیت مقابله نکرده اند.

در غیاب راه‌حل‌هایی از سوی نام‌های بزرگ، برخی از پلتفرم‌های نوظهور NFT در حال کار برای حل این مشکل با رعایت کامل قوانین هستند. HUP.MARKET، بازار NFT که به زودی راه اندازی می شود از HUP.LIFE، آماده است که اولین بازار NFT باشد که هنرمندان را قادر می سازد آثار هنری خود و کلیه حقوق چاپ مرتبط را در یک چارچوب قانونی قابل اجرا بین المللی مجوز و به فروش برسانند. ایده این است که هنرمندان و کلکسیونرها خود NFT را به همراه یک “Ghost NFT” از حق چاپ آن داشته باشند.

منتینگ و فروش آثار هنری بصری، موسیقی و سایر آثار مبتنی بر فایل به عنوان NFT ممکن است ساده باشد، اما پیامدهای قانونی پیرامون حق چاپ آنها همچنان باقی است.

Picالالture1

دارایی‌های آنلاین این حوزه را پیچیده می‌کند

شاید شنیده باشید که جک دورسی، مدیرعامل توییتر، اولین توییت خود را به عنوان NFT در اوایل سال گذشته فروخت، در نتیجه یک جنگ مناقصه که تقریباً به ۳ میلیون دلار رسید. فروش فوق‌العاده جنبه دیگری از تجارت NFT را نشان می‌دهد که ممکن است بر آینده این صنعت تسلط داشته باشد.

برخلاف NFT‌های مبتنی بر فایل که قبلاً ذکر شد مانند موسیقی و هنر، که ذاتاً مبتنی بر دارایی‌های آفلاین هستند، توییت‌ها از دسته نوپای NFT‌هایی هستند که در اینترنت ایجاد می‌شوند و ذاتاً به اکوسیستم‌های آنلاین اصلی خود مرتبط هستند.

فرآیند ضرب این دارایی های دیجیتال ساده‌تر از چیزی است که تصور می‌شود. با رضایت سازنده آن، هر کسی می‌تواند توییتی را برای فروش در هر پلتفرم تجاری NFT پشتیبانی کند. برنده حراج با استفاده از ارز فیات یا توکن بومی پلتفرم پول پرداخت می‌کند و NFT سپس به کیف پول کریپتو او منتقل می شود. سپس تغییر در مالکیت به طور دائم بر روی بلاک چین ثبت می‌شود.

فروش ویدیوهای یوتیوب به عنوان NFT جایی بین فروش سنتی‌تر و مبتنی بر فایل آثار هنری و دارایی‌های جدید مبتنی بر سایت مانند توییت‌ها قرار دارد. در هر صورت، نمی‌توان پیامدهای چنین معاملاتی را دست کم گرفت. گسترش بازار NFT که زمانی منزوی شده بود، ممکن است چشم انداز اینترنت را همانطور که می‌شناسیم تغییر دهد. هنوز مشخص نشده است که آیا تأثیرات درآمدزایی از دارایی های دیجیتال مثبت یا منفی خواهد بود.

گسترش بازار NFT که زمانی منزوی شده بود، ممکن است چشم انداز اینترنت را همانطور که می‌شناسیم تغییر دهد.

اکوسیستم‌های NFT خودپایدار

برخی از جالب‌ترین کاربردهای NFT از پروژه‌ها و مجموعه‌های مبتنی بر بلاک چین می‌آیند، که از ارزهای رمزنگاری شده و NFT ها برای جمع آوری دارایی و اهداف سرگرمی استفاده می‌کنند.

Decentraland یک پروژه منحصر به فرد قوی و تعاملی است. در این دنیای واقعیت مجازی، NFT‌ها بسته های “LAND” و سایر آیتم های درون بازی را نشان می‌دهند که بازیکنان می توانند بین یکدیگر مبادله کنند. جدا از بازی‌های ویدیویی کاملاً کاربردی، بازارهای دارایی مانند Binance Collectibles یک پلت فرم ساده را برای کلکسیونرها فراهم می‌کنند تا NFT‌های کمیاب را مانند تمبرها، کارت‌های بیسبال یا سایر کلکسیون‌های سنتی، همه را در بلاک چین معامله کنند.

حوزه NFT به روی تعداد زیادی از امکانات باز می شود. هنرمندان صحنه را برای استخراج و تجارت دارایی‌های مبتنی بر فایل آماده کرده‌اند، در حالی که توییت‌ها و ویدیوهای یوتیوب نشان‌دهنده اولین موج نزدیک شدن سونامی دارایی‌های آنلاین هستند که حق مالکیت جزئی آن را می‌توان به بالاترین پیشنهاد فروخت. از طرف دیگر، پروژه‌های NFT و پلتفرم‌های تبادل کلکسیونی نشان می‌دهند که این فناوری در حال رشد می‌تواند در اکوسیستم‌های خودش بدون تکیه بر دارایی‌های خارجی وجود داشته باشد.

برخی از جالب‌ترین کاربردهای NFT از پروژه‌ها و مجموعه‌های مبتنی بر بلاک چین می‌آیند، که از ارزهای رمزنگاری شده و NFT برای جمع آوری دارایی و اهداف سرگرمی استفاده میکنند.

هیچ‌کس نمی‌داند NFT‌ها در آینده چه شکلی خواهند داشت، اما پارامترهای موجود برای آنچه می‌تواند یک NFT باشد، بینشی را ارائه می‌کند. راه حل های آتی برای مسائل حق چاپ احتمالاً این پارامترها را به طور تصاعدی گسترش می دهد. یک چیز مسلم است: تلاش برای در نظر گرفتن حد NFT ها احتمالاً یک تلاش بی ثمر است.

مقالات مرتبط

۳ جایگزین برای NFT‌ها

پنج دلیل برای اینکه ارزهای دیجیتال در آینده شاهد رشد بیشتری خواهند بود.

چگونه بیت‌کوین را به پدربزرگ و مادربزرگ خود توضیح دهیم؟

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چگونه ایده‌های بزرگ خود را مورد توجه افراد مناسب قرار دهید

تبدیل یک ایده به واقعیت آسان نیست، به خصوص زمانی که در یک نقش ابتدایی با منابع و ارتباطات محدود هستید. افرادی که قدرت تصمیم‌گیری‌های بزرگ را دارند، اغلب باورها و پیش‌فرض‌های خود را در مورد نحوه انجام کسب‌وکار بر اساس آنچه که در گذشته کار کرده و نکرده‌اند، دارند. اگر آن افراد در کنار شما نباشند، می‌توانند موانع جدی برای شما ایجاد کنند.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

یک دانشمند کامپیوتر توضیح می‌دهد که چرا تبلیغات “بد” در وب سایت‌های “خوب” ظاهر می‌شوند

تبلیغات کلی، مانند قرص های کاهش وزن معجزه آسا و نرم افزارهای مشکوک، گاهی اوقات در وب سایت های معتبر و مورد توجه ظاهر می شوند. به نظر می رسد که اکثر وب سایت ها در واقع تصمیم نمی گیرند که چه کسی تبلیغات را به بینندگان خود نشان دهد. درعوض، اکثر سایت‌ها این کار را به شبکه پیچیده‌ای از شرکت‌های فناوری تبلیغاتی برون‌سپاری می‌کنند که کار تشخیص اینکه کدام تبلیغات به هر شخص خاص نشان داده می‌شود، انجام می‌دهند.

گفت‌وگو