آزمون آنلاین استخدام

۱۴ مزیت مهم آزمون استخدام برای کارفرمایان

۱. کاهش فرایند اجرایی

آزمون‌های آنلاین نیازی به سازماندهی خاص ندارند. داوطلبان می‌توانند در هر زمان و از هر کجا این آزمون‌ها را انجام بدهند.

۲. فرایند خودکار

نتایج خودکار فوری که فقط با یک کلیک در این آزمون‌ها به دست می‌آیند، باعث صرفه جویی زیادی در وقت نسبت به ارزیابی‌های دستی می‌شود. بازخورد فوری پس از آزمون همچنین به انگیزه و اشتیاق داوطلبان کمک می‌کند.

۳. تجزیه و تحلیل داده‌ها و آزمون کامل 

کارفرمایان  می‌توانند در مورد آزمون‌ها در سطح خرد و کلان، تجزیه و تحلیل و بینش عملی و ارزشمندی کسب کنند.

۴.  گزارش‌های تشخیصی فوری

گزارش‌های دقیق همه ذینفعان را قادر می‌سازد تا نتایج را با سهولت تجزیه و تحلیل کنند. 

۵. اطمینان از داوطلبان باکیفیت 

کارفرمایان می‌توانند متقاضیان با تناسب ضعیف را به راحتی از بین ببرند و شانس استخدام داوطلبان با کیفیت بالا را افزایش دهند.

۶. از بین بردن خطای انسانی را در امتیازدهی 

امتیازدهی خودکار اطمینان حاصل می‌کند که روند ارزیابی مهارت از خطای انسانی عاری است و از اعتبار و اطمینان بیشتری برخوردار است.

۷. به حداقل رساندن خطر استخدام بد 

کارفرمایان می‌توانند مهارت داوطلبان را با استفاده از سوالات طراحی شده علمی به طور دقیق قضاوت کرده و احتمال استخدام های نامناسب را به حداقل برسانند.

۸. بهبود تصمیمات استخدامی

می‌توانند با شناسایی راحت داوطلبان متناسب با شغل، تصمیم بهتری برای استخدام بگیرند و از آمادگی شغلی و عملکرد شغلی داوطلبان بینش ارزشمندی کسب کنند.

۹. کاهش زمان استخدام

کارفرمایان می‌توانند از اجزای غیرضروری ، کم ارزش و افزایش دهنده هزینه در فرآیند استخدام اجتناب کنند.

۱۰. افزایش بهره وری 

کارفرمایان می‌توانند با کاهش کارهای غیرضروری، بهره‌وری تیم‌های جذب و استخدام را افزایش دهند. 

۱۱. کاهش تعصبات استخدام 

می‌توانند از تبعیض علیه داوطلبان بر اساس جنسیت، سن، نژاد و منطقه خودداری کرده و تصمیمات مربوط به استخدام را  صرفاً براساس صلاحیت‌های اثبات شده داوطلبان اتخاذ کنند.

۱۲. مدیریت و ذخیره اطلاعات 

می‌توانند از دردسر مدیریت و ذخیره‌سازی دستی کلیه داده‌های مربوط به آزمون و داوطلبان خودداری کنند.

۱۳. دسترسی گسترده‌تر

کارفرمایان با کمک این آزمون‌ها به متقاضیان از مکان‌های دور اجازه می‌دهند برای شغل درخواست دهند و در مرحله اولیه آزمون شرکت کنند. این امر باعث می‌شود دسترسی شرکت بهبود یابد. 

۱۴. تعامل بهتر داوطلبان

می‌توانند در اوایل مراحل استخدام، داوطلبان را به طور فعال درگیر کرده و از طریق یک فرآیند استخدام بدون درز، رضایت بیشتر آن‌ها را تضمین کنند. 

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

گفت‌وگو