میخ استخدام

۶ مهارت برای محکم کردن میخ استخدام

ماهیت مشاغل و کسب و کارها طی دهه‌ اخیر با سرعت برق و باد تغییر کرده است. تقریباً همه مشاغل اکنون به مهارت فنی نیاز دارند، بسیاری از نقش‌های شغلی اکنون به مهارت‌های جدیدی نیاز داشته و حتی برخی از نقش‌ها منقرض شده‌اند.

با این وضعیت، نقش استخدام کنندگان نیز تغییر کرده است. آن‌ها با استخدام استعدادهای مناسب نقشی اساسی در ایجاد سازمان‌ها دارند.

در آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی، هیچ یک از ما نمی‌توانستیم تغییراتی را که باید به آن‌ها عادت کنیم، پیش‌بینی کنیم. بیشتر از هر چیز دیگر همه‌گیری کرونا، افراد را مجبور کرده تا قدمی به عقب برداشته و نیازهای هر نقش شغلی را دوباره به طور واقعی ارزیابی کنند. همچنین از استخدام کنندگان انتظار می‌رود نه تنها برای پیشروی و عقب نماندن از بازی، بلکه برای حفظ ارتباط در جهانی که با این سرعت تغییر می‌کند، خود را تغییر و تطبیق دهند.

در ادامه چند مهارت که استخدام کنندگان برای ایجاد نقش خود باید از آن‌ها استفاده کنند، آورده شده است:

مهارت‌های بازاریابی:


اکثر استخدام کنندگان معتقدند که مهارت‌های بازاریابی و فروش برای استخدام خوب ضروری است. درست از ارسال آگهی در مورد فرصت‌های شغلی تا رسیدگی به درخواست‌ها و سوالات در پورتال‌های شغلی و رسانه‌های اجتماعی، استخدام کنندگان به مهارت‌های ارتباطی و بازاریابی عالی نیاز دارند. آن‌ها برای جذب کاندیداهای بیشتر باید خلاقیت خود را به نمایش بگذارند. جذب داوطلبان به صورت آنلاین مانند فروش یک محصول است و داشتن مهارت‌های خوب بازاریابی شما را متقاعد کننده‌تر می‌کند.


 
تجزیه و تحلیل داده‌ها:


دانش علم داده‌ برای یک استخدام کننده ضروری است، چرا که نرم افزار تجزیه و تحلیل داده‌ها به طور گسترده توسط شرکت‌ها برای استخدام استفاده می‌شود. درست از زمان استخدام، مدیریت کارمندان تا حفظ استعداد، تجزیه و تحلیل پیشرفته در هر عملکرد منابع انسانی استفاده می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها از نرم افزار مبتنی بر ابر برای مدیریت سیستم مدیریت منابع انسانی (HRMS) خود استفاده می‌کنند و همچنین برای یافتن داوطلبان مناسب، تفسیر داده‌ها مورد نیاز است. برای مطابقت با اینترنت اشیا و اتوماسیون در فرآیند استخدام، استخدام کنندگان باید بدانند که چگونه با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها بهترین نتیجه را به دست آورند.

در کارزیلا استخدام‌کنندگان یک داشبورد ویژه برای مدیریت درخواست‌های استخدام در اختیار دارند. کاربران حقوقی پس از انتشار هر آگهی استخدام به این داشبورد دسترسی پیدا می‌کنند.

مهارت گوش دادن:


استخدام کننده برای این که یک ارتباط برقرار کننده عالی باشد، ابتدا باید یک شنونده عالی باشد. بسیاری از ما فقط صحبت‌های داوطلبان را می‌شنویم ولی آن‌ها را با دقت گوش نمی‌دهیم، که این ممکن است منجر به سوتفاهم در مورد انتظارات یا نیازهای داوطلب شود. مدیر استخدام شما یک استراتژی استخدام آماده دارد که بر اساس آن اگر می‌توانید نیازهای داوطلبان را درک کرده و نوع استعداد مورد نیازتان را بیابید، می‌توانید استخدام خود را موفق بنامید.

همدلی:


یک استخدام کننده نیاز به همدلی دارد تا بفهمد آیا یک داوطلب توانایی تأمین نیاز سازمان را داشته و آیا با انتظارات شغلی او مطابقت دارد یا خیر. یک داوطلب در شرایط بد می‌تواند ناامیدانه در جستجوی کار باشد؛ از این رو یک استخدام کننده باید آن‌ها را در این روند راهنمایی کند. به طور کلی شفاف باشید تا داوطلبان از پیوستن به شما خوشحال شوند. در هر مرحله اطلاعات واقعی و دقیق ارائه دهید تا آن‌ها بتوانند تصویری از سازمان شما را طی تجربه مصاحبه خود به دست آورند.

دانش فناوری:


فناوری یک مولفه اساسی در استخدام است. به دلیل همه‌گیری فعلی کرونا، روند جذب و استخدام بیشتر به فناوری وابسته شده است. بنابراین، یک استخدام کننده باید از آخرین پیشرفت‌های فناوری آگاه باشد و دستی در این زمینه داشته باشد. به طور مثال، در حالی که استخدام کنندگان می‌توانند به سراغ ابزارهای ارزیابی مهارت آنلاین بروند، هنوز بعضا ارزیابی را روی کاغذ انجام می‌دهند. توانایی استفاده موثر از چنین ابزاری، به استخدام کنندگان از راه دور کمک می‌کند و نتایج دقیق استخدام را بدست می‌آورد.

هوش هیجانی (EQ):


ای‌کیو معیار سنجش هوش هیجانی است و در محیط کار مهم‌تر از بهره هوشی (IQ) محسوب می‌شود. یک استخدام کننده با EQ بالا در کار پایدارتر و کارآمدتر است. هوش هیجانی بالا مهارت‌های خوب رهبری و مذاکره را به تصویر می‌کشد. اگر فرآیند استخدام از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده باشد، موفقیت این فناوری‌ها به این مهارت‌های استخدام کننده بستگی دارد.

یک استخدام کننده عالی بودن به معنای تعادل مناسب بین همه این مهارت‌ها است. نقش یک استخدام کننده به شدت در حال تغییر است و برای کوبیدن محکم میخ استخدام باید فرز و انعطاف پذیر باشید. از این رو، کلید جذب و استخدام موفق در داشتن نگرشی برای یادگیری و تمرکز بر توسعه برای بهتر بودن نسبت به قبل است.

این مقاله برگردانی از «اینترویو موکا» است.

یک ابزار مفید برای بررسی بازارکار، و آن‌چه که سایر استخدام‌کنندگان دنبال آن هستند، «آژیر استخدام» کارزیلا است.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

گفت‌وگو