چگونه یک فضای اداری مثبت ایجاد کنیم

چگونه یک فضای اداری مثبت ایجاد کنیم

مهم نیست که در چه صنعتی هستید، یک فضای مثبت می‌تواند همه چیز را در رفاه کارکنان ایجاد کند. برخی از دفاتر با عدم تعادل قدرت بین کارکنان ارشد و آنهایی که از نردبان پایین تر هستند، احساس رقابت می کنند. این می‌تواند فضای خصمانه‌ای ایجاد کند که در آن افراد سعی می‌کنند یکدیگر را تضعیف کنند تا مزیتی به دست آورند. اگر در هر شرکتی در بخش منابع انسانی کار می‌کنید، در اینجا سه ​​راه وجود دارد که می‌توانید فضای کاری دلپذیرتر و مثبت‌تری ایجاد کنید.

جلسات پیوند غیر مرتبط با کار را سازماندهی کنید

بیشتر اوقات، کارکنان پرتلاش و سخت‌کوش هستند. با این حال، متأسفانه، به همین دلیل است که اغلب ممکن است کمبود روابط مثبت در محیط کار وجود داشته باشد. برخی از کارمندان معتقدند که باید تا حد امکان بهره‌وری داشته باشند و همیشه کار کنند. متأسفانه، این فرصت کمی برای ایجاد دوستی واقعی با همکاران باقی می‌گذارد و می‌تواند باعث ایجاد تنش در دفتر شود.

بیشتر اوقات، کارکنان پرتلاش و سخت‌کوش هستند. با این حال، متأسفانه، به همین دلیل است که اغلب ممکن است کمبود روابط مثبت در محیط کار وجود داشته باشد.

بنابراین، روسای منابع انسانی باید برخی از فعالیت‌های پیوند غیر مرتبط با کار را اجرا کنند. این که آیا این در مهمانی‌ها، شام‌ها یا سفرهای میدانی باشد، مهم نیست. کارمندانی که خارج از محیط‌های کاری خود پیوند می‌خورند شروع به ایجاد همدلی و دوستی با یکدیگر می‌کنند. این استراتژی بخشی از رقابت منفی که اغلب شرکت‌ها تجربه می‌کنند را کاهش می‌دهد.

1 39

پاداش برای بازی تیمی

شواهد نشان می‌دهد که وقتی کارمندان خود را به صورت مفرد می‌بینند، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها به یک قلدر تبدیل شوند. به عنوان مثال، ممکن است یک کارمند خاص همیشه بخواهد روی پروژه‌های بزرگ کار کند و دیگران را برای رسیدن به خواسته‌هایشان از مسیر خارج کند. توقف این رفتار بهترین راه برای ایجاد یک محیط کاری فراگیر و دلپذیر است.

شواهد نشان می‌دهد که وقتی کارمندان خود را به صورت مفرد می‌بینند، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها به یک قلدر تبدیل شوند.

برای انجام این کار، سعی کنید یک سیستم پاداش پیدا کنید که بر کار تیمی تمرکز دارد. به عنوان مثال، به کارکنانی که ثابت می‌کنند می‌توانند به عنوان یک تیم با هم کار کنند، مشوق‌های مالی ارائه دهید. حتی ممکن است بخواهید به ایثار پاداش دهید. شما ممکن است به یک کارمند باتجربه برای توصیه یک همکار جوان‌تر برای یک پروژه مهم با یک روز تعطیلات اضافی پاداش دهید.

اولویت‌بندی روزهای سلامت روان

حدود ۷۵ درصد از نیروی کار استرس متوسط ​​تا زیاد را تجربه می‌کنند در حالی که یک سوم گزارش می‌دهند که با سطوح استرس شدید زندگی می‌کنند. در هر محیط اداری، استرس فراوان است. در نتیجه این امر می‌تواند مشکلات مختلفی در بین کارکنان ایجاد شود. مهم‌تر از همه، می‌تواند منجر به تنش در روابط محل کار شود و باعث بیماری جسمی شود، که تعداد روزهای بیماری را افزایش می‌دهد.

اگر می‌خواهید کارمندانتان با یکدیگر کنار بیایند و از نظر فیزیکی توانایی انجام کارهایشان را داشته باشند، باید استرس را جدی بگیرید. این به معنای سازماندهی روزهای سلامت روان است که آرامش را ترویج می‌کند. تمرینات مدیتیشن را هدایت کنید، جلسات روزانه یوگا داشته باشید، یا به سادگی به افرادی که سلامت روانی خود را کاهش می‌دهند، استراحت با حقوق بیشتری ارائه دهید. با انجام این کار، به پایین نگه داشتن تنش‌ها و ایجاد یک فضای آرام کمک می‌کنید که در آن کارمندان بتوانند به طور مداوم پیشرفت کنند و به طور موثر کار کنند.

2 38

از دیگر رهبران صنعت خود بیاموزید

حتما قبل از ایجاد یک محیط کاری تحقیقات خود را انجام دهید تا از محیط مناسب برای تیم خود اطمینان حاصل کنید. دریابید که آیا شرکت‌های دیگر در صنعت شما با انسجام و روابط مثبت مشکل پیدا می‌کنند یا خیر. ببینید آنها برای غلبه بر این چه کار می‌کنند. با بخش‌های منابع انسانی در سایر مشاغل که کار خوبی انجام می‌دهند صحبت کنید و سعی کنید از سیاست‌های آنها الگوبرداری کنید.

حتما قبل از ایجاد یک محیط کاری تحقیقات خود را انجام دهید تا از محیط مناسب برای تیم خود اطمینان حاصل کنید.

به گفته مایکل اوران، یک وکیل قصور پزشکی در لس آنجلس، بهترین دفاتر با رقبای خود کار می‌کنند تا راه‌هایی برای بهبود محیط اداری خود بیابند. از دیگران در صنعت خود بپرسید که چگونه جو مثبتی را ایجاد می‌کنند و نکاتی را در نظر بگیرید. در عین حال، شما باید مایل باشید که با سایر بخش‌های منابع انسانی مشاوره داشته باشید.

به عنوان یک متخصص منابع انسانی، نقش اصلی شما باید تضمین شادی و رفاه کارکنان باشد. متأسفانه، در برخی از صنایع، این می‌تواند دشوار باشد. برخی از کارکنان بسیار محرک هستند و کار خود را دوست دارند، اما ممکن است فضای مثبت، سالم و فراگیر ایجاد نکنند. از نکات بالا برای تلاش و تغییر آن استفاده کنید. در نتیجه، کارمندان شما همچنان می‌توانند موفق و پیروز باشند در حالی که دفتر خود را به مکانی شگفت انگیز برای کار تبدیل می‌کنند.

به عنوان یک متخصص منابع انسانی، نقش اصلی شما باید تضمین شادی و رفاه کارکنان باشد.

3 29
موفقیت در کسب و کار در مورد به دست آوردن بهترین افراد، حفظ آنها، پرورش یک محیط خلاق و کمک به یافتن راهی برای نوآوری است.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

۵ افسانه زیان آور بهره‌وری که در سال جدید باید پشت سر گذاشت

بهره‌وری یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت یک کسب‌وکار است که هنوز درک نشده است. در جامعه امروزی، کارکنان برای ساعات طولانی کار، رقابت با یکدیگر و عملکرد عالی تحت فشار هستند. اما این رویکرد بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

گفت‌وگو