چگونه فضای اداری بر کارمندان تأثیر می گذارد

چگونه فضای اداری بر کارمندان تأثیر می‌گذارد

کارمندان در استارتاپ یا کسب و کار مستقر شما یکی از بزرگترین دارایی‌های شما هستند. روحیه، سلامتی و سلامت کلی آنها بر روی نتیجه، موفقیت و رشد کسب و کارها تأثیر دارد. همه این عوامل به شدت به محیط کار آنها بستگی دارد. فقط برای اینکه بدانید، در اینجا چند روش وجود دارد که بدانید فضای اداری شما بر کارمندان تأثیر می‌گذارد.

روحیه و سلامت کارمندان بر روی نتیجه، موفقیت و رشد کسب و کارها تأثیر مستقیم دارد.

راحتی

در حالی که کارمندان شما ممکن است در دفتر برای کار باشند، باید راحت باشند، اما ما نباید تجمل را با راحتی اشتباه بگیریم. اجازه ندهید تمام روز بنشینند یا بایستند، آنها را به طور متناوب عوض کنید تا زود خسته نشوند. شما همچنین می‌توانید با فراهم کردن زمینه‌های مختلف برای کار، یکنواختی را از بین ببرید.

مهمتر از همه، اطمینان حاصل کنید که روی مبلمان با کیفیت ارگونومیک و راحت برای دفتر خود سرمایه گذاری می‌کنید. فضاهای اداری ناراحت کننده بر شادی و روحیه محیط کار تأثیر منفی می‌گذارد. آنها می‌توانند منجر به کاهش بهره‌وری و حتی غیبت کارکنان از دردها و مشکلات ناشی از ایستادن طولانی مدت یا نشستن روی مبلمان بی کیفیت شوند. برای اطمینان از تمیز بودن گردش هوا در فضای اداری، پنکه و تهویه مطبوع نصب کنید. کیفیت پایین هوا می‌تواند تأثیر زیادی بر بهره‌وری در محل کار داشته باشد.

1 27

محیط

می‌دانید که سکوت پین‌دراپ (سکوت به تنهایی به معنای عدم وجود مطلق صدا است.) اغلب در محیط کتابخانه تجربه می‌شود. این به ارتقای عملکرد کارکنان شما کمک زیادی می‌کند. حواس پرتی در محل کار می‌تواند تأثیر منفی بر عملکرد و کارایی کلی کارکنان شما داشته باشد. اختلالات می‌تواند بهره‌وری کارمندان را به شدت کاهش دهد، بنابراین، در صورت امکان، اجازه دهید دفاتر آنها از هر سر و صدا یا هیاهو جدا باشد. می‌توانید در دفاتر بسته سرمایه‌گذاری کنید، اما اگر باید باز باشند، می‌توانید آن‌ها را به اتاقک‌هایی تقسیم کنید تا از حواس‌ پرتی‌های غیرضروری جلوگیری کنید.

2 25

آب و تغذیه

تشنگی می‌تواند بر تمرکز فرد تأثیر بگذارد. گاهی اوقات، سردرد در محل کار نیز ممکن است ناشی از مصرف کم آب باشد. اگر نمی‌توانید آشپزخانه‌ای در دفتر خود داشته باشید، حداقل باید آب آشامیدنی سالم برای تیم خود فراهم کنید و آنها را تشویق کنید که تا آنجا که ممکن است هیدراته شوند.

3 19

نورپردازی

همه ما می‌توانیم قبول کنیم که نور اتاق تاثیر بسزایی بر روحیه افراد دارد. به همین دلیل است که بسیاری از مردم رنگ‌ها را در خانه‌های خود به آغوش می‌کشند تا منزلت و رضایت را جلب کنند. به احتمال زیاد در خانه‌ای با دیوارهای سفید و سقف گچی با نورپردازی زیبا بیشتر احساس خوش آمد و راحتی خواهید داشت.

همین امر در مورد دفتر نیز صدق می‌کند. هنگامی که نورپردازی به درستی اجرا شود، شادی را به ارمغان می‌آورد، اضطراب را کاهش می‌دهد و به پیشگیری از افسردگی کمک می‌کند. همچنین می‌تواند سندرم بینایی کامپیوتری را کاهش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که کارمندان در محیط های کاری با نور ناکافی دچار تاری دید، سردرد و خستگی چشم می‌شوند که باعث کاهش بهره‌وری می‌شود.

4 13

فضا

هر کارمند باید فضای کافی برای حرکت آزادانه در محل کار خود داشته باشد. فضاهای کاری شلوغ بسیار خسته کننده هستند و می‌توانند منجر به استرس شوند. این بدان معناست که هنگام دریافت فضای اداری برای کسب و کار خود، باید فضایی را انتخاب کنید که کل تیم شما را بدون ازدحام در خود جای دهد. به همین دلیل است که مستاجران تجاری باید هنگام جستجوی فضای اداری با یک مشاور اجاره‌ای متخصص کار کنند. آنها علاوه بر کمک به شما برای یافتن فضای ایده آل برای نیازهایتان، می‌توانند به مذاکره در مورد شرایط اجاره کمک کنند تا بهترین معامله را در شهر داشته باشید.

6 3

در نهایت، استراحت در ساعات اداری مهم است. این به کارمندان شما چند دقیقه فرصت می‌دهد تا در هنگام تعامل و پیوند به زندگی شخصی خود پی ببرند. این به بهبود عملکرد کلی آنها کمک می‌کند. به همین دلیل، خوب است مکانی داشته باشید که کارکنان شما بتوانند به راحتی تماس بگیرند و یا حتی برای میان وعده بدون نگرانی از انحراف قوانین، غذا صرف کنند. به یاد داشته باشید که کارکنان شاد تمایل دارند نتایج چشمگیر تولید کنند و بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

استراحت در ساعات اداری مهم است. این به کارمندان شما چند دقیقه فرصت می‌دهد تا در هنگام تعامل و پیوند به زندگی شخصی خود پی ببرند. این به بهبود عملکرد کلی آنها کمک می‌کند.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

راهکارهایی برای کاهش غیبت کارکنان در محیط کار

برخی از دلایل غیبت عبارتند از استرس و فرسودگی شغلی، قلدری یا آزار و اذیت در محل کار، افسردگی، مراقبت، بیماری و آسیب، و کاریابی. با پیاده‌سازی نرم‌افزار مدیریت غیبت مانند خط تلفن برای فراخوانی کارکنان، سازمان‌ها می‌توانند نیاز به ردیابی حضور و غیاب را به صورت دستی برطرف کنند، دلایل غیبت کارمند را درک کنند و همچنین غیبت بیش از حد را زودتر شناسایی کنند.
واضح است که غیبت مهم است، و ما در زیر به بررسی برخی از استراتژی‌هایی که سازمان‌ها می‌توانند برای کاهش میزان غیبت خود اتخاذ کنند، خواهیم پرداخت.

گفت‌وگو