چگونه زنان می توانند حتی از بازخورد انتقادی بیاموزند

چگونه زنان می‌توانند از بازخورد انتقادی بیاموزند

هنگام دریافت بررسی عملکرد، اکثر مردم چنین مکالمات بازخوردی را دشوار می‌دانند، مهم نیست که بازخورد دهندگان چقدر ماهر باشند. در نظرسنجی اخیری که از ۳۶۰ بزرگسال شاغل انجام دادم، ۸۹ درصد گفتند که منتظر بررسی عملکرد آتی خود نیستند. وقتی از آنها پرسیده شد که چرا، ۷۴ درصد گفتند که چنین مکالماتی را یا ناراحت کننده یا غیر مفید می‌دانند.

مردان و زنان به طور یکسان در نمونه گزارش کردند که چندان خوشبین نیستند که بازخوردی که دریافت می‌کنند به آنها کمک می‌کند عملاً در کارشان پیشرفت کنند. اما مردان و زنان از یک جهت مهم، هرچند غیرمنتظره، با هم تفاوت داشتند: زنان در بازخوردهای خود نسبت به مردان انتظار سوگیری جنسیتی بیشتری داشتند.

مردان و زنان به طور یکسان در نمونه گزارش کردند که چندان خوشبین نیستند که بازخوردی که دریافت می‌کنند به آنها کمک می‌کند عملاً در کارشان پیشرفت کنند.

سوگیری جنسیتی در بازخورد عملکرد یک پدیده کاملاً مستند است. زنان کمتر احتمال دارد که بازخورد خاص مرتبط با نتایج کار را دریافت کنند، در حالی که مردان به احتمال زیاد توصیه‌هایی را دریافت می‌کنند که برای رفتن به سطح بعدی ارتقا در سازمان خود نیاز دارند. هنگام بازخورد دادن به زنان، مدیران تمایل دارند بیشتر بر شخصیت و نگرش زنان تمرکز کنند. برعکس، آنها بیشتر بر روی رفتارها و دستاوردهای مردان تمرکز می‌کنند.

1 36

هنگام بازخورد دادن به زنان، مدیران تمایل دارند بیشتر بر شخصیت و نگرش زنان تمرکز کنند. برعکس، آنها بیشتر بر روی رفتارها و دستاوردهای مردان تمرکز می‌کنند.

برای پرداختن به سوگیری جنسیتی در فرآیندهای بازخورد، بسیاری از سازمان‌ها تغییراتی را در سیستم‌های داخلی خود ایجاد کرده‌اند، مانند حذف خود ارزیابی‌هایی که اغلب قبل از ارائه بازخورد توسط مدیران مورد نیاز است (که معمولاً به ضرر زنان است که معمولاً نسبت به مردان با ارتقای خود راحت نیستند) یا تمرکز بر مهارت های مرتبط با شغل به جای اجازه دادن به مدیر برای ارائه بازخورد بدون ساختار.

اما ایجاد این تلاش‌ها معمولاً زمان زیادی می‌برد و زنان را مجبور می‌کند تا بازخوردهایی را که ممکن است برای حرفه‌شان مفید و مضر باشد، بررسی کنند. در این میان، در اینجا سه ​​ایده وجود دارد که هر زنی می‌تواند اجرا کند.

روی یادگیری تمرکز کنید

در مصاحبه‌ای، بازوما سنت جان (Bozoma Saint John) ، مدیر ارشد بازاریابی نتفلیکس، گفت که او تا همین اواخر هرگز نظر مثبتی دریافت نکرده بود.

هنگامی که او درمورد چنین گزارش‌هایی مطالعه می‌کرد، تصمیم گرفت اگر قبل از خواندن گزارش‌های رسمی، نقد خود را بنویسد، می‌تواند به سرعت پیشرفت کند. او پس از یک پروژه بزرگ یا یک جلسه مهم، خود را بررسی می‌کرد، در مورد کارهایی که خوب یا ضعیف انجام داده فکر می‌کرد و زمینه‌ها یا مهارت‌هایی را برای ادامه رشد شناسایی می‌کرد. زمانی که بررسی عملکرد سالانه‌اش را می‌خواند، می‌توانست روی عناصری تمرکز کند که قبلاً روی آن‌ها تأمل کرده بود، بنابراین از بازخوردی که دریافت می‌کرد بهترین استفاده را می‌کرد.

سپس، قبل از هضم بررسی‌های سالانه‌اش، سنت جان یک سوال از خود می‌پرسید: «چه چیزی می‌توانم یاد بگیرم که حالم را بهتر کند؟» با متمرکز ماندن روی این سوال، او متوجه شد که می تواند از احساسات قوی اجتناب کند و با تفکر بیشتری در مورد بازخوردی که دریافت کرده است فکر کند.

چه چیزی می‌توانم یاد بگیرم که حالم را بهتر کند؟ با متمرکز ماندن روی این سوال، می‌توان از احساسات قوی اجتناب کرد و با تفکر بیشتری در مورد بازخوردی که دریافت می‌کنیم فکر کرد.

من در تحقیقات در حال انجام خود دریافتم که این یک استراتژی خوب برای همه زنان است. وقتی من به مردان و زنان بازخورد یکسانی ارائه دادم که برخی از آنها منفی اما سازنده بود، زنان گزارش دادند که آن را منفی‌تر از مردان می‌دانستند. اما وقتی از گیرندگان خواستم بر روی آنچه می‌توانند از بازخورد یاد بگیرند قبل از اینکه واقعاً آن را بخوانند تمرکز کنند، زنان بیشتر به احتمال زیاد می‌گویند که در مقایسه با زنانی که فقط نظرات را می‌خوانند، اقداماتی را برای رسیدگی به بازخورد و بهبود آنها انجام می‌دهند و تفاوت جنسیتی از بین می‌رود.

2 35

وقتی من به مردان و زنان بازخورد یکسانی ارائه دادم که برخی از آنها منفی اما سازنده بود، زنان گزارش دادند که آن را منفی‌تر از مردان می‌دانستند. اما وقتی از گیرندگان خواستم بر روی آنچه می توانند از بازخورد یاد بگیرند قبل از اینکه واقعاً آن را بخوانند تمرکز کنند، زنان بیشتر اقداماتی را برای رسیدگی به بازخورد و بهبود آنها انجام می‌دهند و تفاوت جنسیتی از بین می‌رود.

سوالات خود را بپرسید

اول، آنچه که ارائه دهندگان قصد دارند منتقل کنند و آنچه که در واقع به گیرندگان بیان می‌کنند ممکن است به طور چشمگیری متفاوت باشد. دوم، آنچه ارائه دهندگان بیان می‌کنند و دریافت کنندگان واقعاً می‌شنوند نیز ممکن است به طور چشمگیری متفاوت باشد. در نهایت، گیرندگان با پر کردن شکاف بین بازخوردی که دریافت کرده‌اند و گام‌هایی که برای بهبود باید بردارند، مواجه می‌شوند. به عبارت دیگر، بازخورد آنقدر مبهم یا نامشخص است که گیرنده نمی‌داند چگونه بر اساس آن عمل کند. در حالی که این شکست‌ها بیشتر زمانی رخ می‌دهد که دریافت‌کنندگان بازخورد زن در مقابل مرد باشند، تحقیقات در حال پیشرفت نشان می‌دهد، مرحله سوم به‌ویژه برای زنان چالش‌برانگیز است، زیرا آنها اغلب بازخورد مبهم‌تری نسبت به مردان دریافت می‌کنند.

آنچه که بازخورد دهندگان قصد دارند منتقل کنند و آنچه که در واقع به گیرندگان بیان می‌کنند ممکن است به طور چشمگیری متفاوت باشد. آنچه بازخورد دهندگان بیان می‌کنند و دریافت کنندگان واقعاً می‌شنوند نیز ممکن است به طور چشمگیری متفاوت باشد.

برای مثال، تصور کنید که به شما می گویند: «شما باید قاطعانه تر باشید» یا «باید پتانسیل خود را به طور کامل نشان دهید». این نوع اظهارات، که زنان اغلب دریافت می‌کنند، به قدری مبهم هستند که گیرنده را با تعجب مواجه می‌کنند که در هنگام ارائه این بازخورد چه منظوری داشته است. پرسیدن سوالات از بازخورد دهنده در طول فرآیند می‌تواند بازخوردی واضح‌تر و خاص‌تر ایجاد کند. علاوه بر کاهش ابهام، پرسیدن سوال می‌تواند بازخورد از یک ارتباط یک طرفه را به یک گفتگوی سازنده تبدیل کند که رابطه را تقویت می‌کند.

3 27

پرسیدن سوالات از بازخورد دهنده در طول فرآیند می‌تواند بازخوردی واضح‌تر و خاص‌تر ایجاد کند. علاوه بر کاهش ابهام، پرسیدن سوال می‌تواند بازخورد از یک ارتباط یک طرفه را به یک گفتگوی سازنده تبدیل کند که رابطه را تقویت می‌کند.

نیت را مثبت فرض کنید

برای بسیاری از مردم، از سوال پرسیدن احساس ناراحتی یا خطر می‌کنند. آنها نگران هستند که بازخورد دهنده سؤالات را به عنوان چالش برای او تعبیر کند. زنان تمایل بیشتری به پرسیدن سؤالات در مورد بازخوردی که دریافت می‌کنند، دارند زمانی که تصور می‌کنند که بازخورد دهنده قصد مثبتی دارد، یعنی مدیرشان می‌خواهد آنها خوب عمل کنند.

زنان تمایل بیشتری به پرسیدن سؤالات در مورد بازخوردی که دریافت می‌کنند، دارند زمانی که تصور می‌کنند که بازخورد دهنده قصد مثبتی دارد، یعنی مدیرشان می‌خواهد آنها خوب عمل کنند.

در یک مطالعه منتشر نشده بر روی حدود ۳۰۰ زن، وقتی از آنها خواسته شد که نیت مثبت بازخورد دهنده را فرض کنند، احتمال اینکه نسبت به بازخورد مبهم کنجکاوی نشان دهند و سؤالات بیشتری بپرسند نیز بیشتر بود. در این فرآیند، آنها بازخوردهایی دریافت کردند که برای آنها و پیشرفت شغلی آنها مفیدتر بود.

یادگیری از بازخوردهایی که دریافت می‌کنیم اغلب چالش برانگیز است، زیرا میل ما به رشد با میل به همان اندازه قوی ما برای قدردانی شدن برای آنچه هستیم در تضاد است. برای بسیاری از زنان، بخشی از مشکل این است که بدانند سوگیری جنسی بر بازخوردی که دریافت می‌کنند تأثیر می‌گذارد. تا زمانی که فرآیندهای بازخورد به حدی تکامل یابد که دیگر جانبدارانه نباشند، زنان می‌توانند این سه استراتژی را برای استفاده از بازخورد به عنوان راهی برای قوی‌تر شدن و شناخت پتانسیل خود اتخاذ کنند.

یادگیری از بازخوردهایی که دریافت می‌کنیم اغلب چالش برانگیز است، زیرا میل ما به رشد با میل به همان اندازه قوی ما برای قدردانی شدن برای آنچه هستیم در تضاد است.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چگونه کلیشه‌های جنسیتی اعتماد به نفس زنان را از بین می‌برد

برای دستیابی به موفقیت حرفه ای، افراد باید در حین کار در تیم های تصمیم گیری، نظرات خود را ابراز کنند و از ایده های خود دفاع کنند، بنابراین اگر زنان در مورد موضوعات مردانه ساکت بمانند – و اگر ایده های آنها کمتر مورد توجه قرار گیرد، مشکل ساز است. کافمن می گوید آنها را بیان کنید.

این مقاله می‌گوید: «کار ما نیاز به ساختار تصمیم‌گیری گروهی را به گونه‌ای نشان می‌دهد که با استعدادترین اعضا، با وجود کلیشه‌های جنسیتی، هم داوطلب می‌شوند و هم برای مشارکت‌شان شناخته می‌شوند.»

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

گفت‌وگو