چگونه به عنوان یک کارمند از سلامت روان خود مراقبت کنید

چگونه به عنوان یک کارمند از سلامت روان خود مراقبت کنید

شرکت‌ها شروع به توجه بیشتر به نیازهای سلامت روان در محل کار خود کرده‌اند، و شما نیز باید.

چالش‌هایی که در دو سال گذشته از COVID-19 با آن‌ها مواجه بودیم، به‌ علاوه مسائل سیاسی و اجتماعی، هنوز باقی مانده‌اند و گزارش‌ها نشان می‌دهند که آنها تأثیر قابل‌ توجهی در محل کار دارند: نرخی که کارکنان علائم سلامت روان را تجربه می‌کنند از سال ۲۰۱۹ به مقدار ۵۹ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش هاروارد بیزینس ریویو، تعداد بیشتری از افراد تمام وقت شغل خود را به دلایل سلامت روان ترک می‌کنند.

افزایش در خروج و استرس به این معنی است که در حالی که برخی از شرکت‌ها برنامه‌های بهداشت روانی دارند، تغییرات بیشتری لازم است. بنابراین، در حالی که کارفرمایان در حال بررسی جزئیات هستند تا فضاهای کاری را برای سلامت روانی دوستانه‌تر کنند، چه کاری می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که در این مدت از خود مراقبت می‌کنید؟

1 10

تعیین مرزها کلیدی است

وقتی بین خود و کارفرمایتان مرزهایی ایجاد می‌کنید، می‌تواند یک تغییر دهنده برای سلامت روان شما باشد.

وقتی بین خود و کارفرمایتان مرزهایی ایجاد می‌کنید، می‌تواند یک تغییر دهنده برای سلامت روان شما باشد.

امریکا آلن (America Allen) روان درمانگر می‌گوید: این ممکن است شبیه تعیین مرزهای زمانی باشد، کار کردن تا زمان مشخصی (نه تمام شب)، مسدود کردن زمان استراحت/پیاده‌روی/غذاهای دور از میزتان. این مهم است زیرا کارمندان معمولاً فقط از تعطیلات آخر هفته و تعطیلات برای اقدامات مراقبت از خود استفاده می‌کنند و همچنان احساس خستگی می‌کنند زیرا آن زمان کافی نیست.

زمانی که ما روزانه فضایی برای دور شدن و درگیر شدن در برخی اقدامات ترمیمی ایجاد می‌کنیم، به ما این امکان را می‌دهد که با طراوت بیشتری ظاهر شویم.

زمانی که ما روزانه فضایی برای دور شدن و درگیر شدن در برخی اقدامات ترمیمی ایجاد می‌کنیم، به ما این امکان را می‌دهد که با طراوت بیشتری ظاهر شویم.

استراحت کردن شما را به یک کارمند بد تبدیل نمی‌کند.

دکتر جمیما کانکام (Jemima Kankam) روانپزشک با آلن موافق است و می‌گوید: اگر آنها چنین فکر می‌کنند، محیط برای شما مناسب نیست. مهمتر از همه، بدانید که این زندگی شماست، تنها چیزی که دارید، و همه ما وظیفه داریم از آن محافظت کنیم.

استراحت کردن شما را به یک کارمند بد تبدیل نمی‌کند.

همانطور که مرزها را ایجاد می‌کنید، یاد بگیرید که “نه” بگویید زمانی که برخی فرصت‌ها با برنامه یا حجم کاری شما همخوانی ندارند. از خود بپرسید: اگر به این موضوع بله بگویم، به چه چیزی نیاز دارم که نه بگویم؟

همانطور که مرزها را ایجاد می‌کنید، یاد بگیرید که “نه” بگویید زمانی که برخی فرصت‌ها با برنامه یا حجم کاری شما همخوانی ندارند.

2 9

قبل از صحبت با کارفرما خود ارزیابی کنید

اگر با مشکلی درگیر هستید، صحبت کردن بسیار مهم است، اگرچه پرداختن به سلامت روان خود با یک کارفرما ممکن است ناراحت کننده باشد.

دکتر رنه استوکس (Rene Stokes)، روانپزشک بزرگسال/کودک، می‌گوید: افسردگی، اضطراب و بسیاری دیگر از اختلالات روانپزشکی می‌توانند به طور قابل توجهی تمرکز، عملکرد بین فردی و بسیاری از زمینه‌های دیگر را که بر عملکرد شغلی تأثیر بگذارند. علیرغم این تأثیر، بسیاری در سکوت از ترس انگ یا قضاوت شدن رنج می‌برند و از دریافت کمکی که نیاز دارند اجتناب می‌کنند.

بنابراین، برای غلبه بر ترس از یافتن کمک چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ با یک خودارزیابی شروع کنید تا بهتر با کارفرمای خود آنچه را که تجربه می‌کنید ارتباط برقرار کنید.

مهم‌ترین قدم اول این است که زمانی را برای بررسی منظم خود برای ارزیابی تغییرات مداوم در خلق و خو، اشتها، خواب، توانایی لذت بردن از چیزها یا سایر شاخص‌های تحمل بیماری روانی اختصاص دهید.

زمانی را برای بررسی منظم خود برای ارزیابی تغییرات مداوم در خلق و خو، اشتها، خواب، توانایی لذت بردن از چیزها یا سایر شاخص‌های تحمل بیماری روانی اختصاص دهید.

3 9

چرا خودارزیابی اینقدر مهم است؟

شما اولین کسی خواهید بود که متوجه خواهید شد که آیا این افکار، احساسات و الگوهای فیزیکی به طور مداوم‌تر از حد معمول تغییر می‌کنند و این تغییر چگونه بر زندگی شما تأثیر می‌گذارد.

همچنین به یاد داشته باشید که احساسات شما واقعی و مهم هستند.

در صورت داشتن هرگونه نگرانی پس از ارزیابی خود، به دنبال ارزیابی و پشتیبانی حرفه‌ای باشید.

با گفتگو با پزشک مراقبت‌های اولیه خود شروع کنید تا هر گونه مشکل سلامت جسمانی زمینه‌ای را که می‌تواند افسردگی یا اضطراب را تقلید یا بدتر کند، رد کنید.اگر هیچ کدام وجود ندارد، از یک متخصص سلامت روان حمایت دریافت کنید.

با گفتگو با پزشک مراقبت‌های اولیه خود شروع کنید تا هر گونه مشکل سلامت جسمانی زمینه‌ای را که می‌تواند افسردگی یا اضطراب را تقلید یا بدتر کند، رد کنید.اگر هیچ کدام وجود ندارد، از یک متخصص سلامت روان حمایت دریافت کنید.

4 5

چه زمانی باید به کارفرمای خود مراجعه کنید؟

زمانی را برای صحبت با کارفرما یا نماینده منابع انسانی خود پس از بررسی خود و گفتگو با متخصصان پزشکی و روانشناسی تعیین کنید.

از رفتن و صحبت با نماینده منابع انسانی خود نترسید و به آنها بگویید که این یک مکالمه محرمانه است. اگر با رئیس خود یا گزارش مستقیم خود رابطه خوبی دارید، شاید آنها را به ناهار ببرید، بگویید که باید در مورد یک روز شخصی صحبت کنید، یا آنچه را که در جریان است با آنها در میان بگذارید.

در طول مکالمه با چه چیزی احساس راحتی می‌کنید.

برای نام بردن از احساسات خود وقت بگذارید، در مورد تجربه و تأثیر آن صحبت کنید. می‌توانید با این جمله شروع کنید: باید در مورد آنچه اخیراً برایم پیش آمده صحبت کنم، آیا وقت دارید که گوش دهید؟. سپس از کارفرمایان خود بپرسید که آیا راه‌هایی برای کاهش یا اولویت‌بندی مجدد وظایف وجود دارد یا خیر.

در آخر، به جلسه خود با کارفرمای خود بروید و بدانید چه کمکی برای کمک به نیازهای سلامت روان شما ضروری است.

5 5

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

چرا از کار متنفر هستید

انرژی رهبران، خوب یا بد، مسری است. هنگامی که رهبران صراحتاً کارکنان را تشویق می‌کنند تا به روش‌های پایدارتر کار کنند – و به‌ویژه وقتی خودشان یک روش کار پایدار را الگوبرداری می‌کنند – کارمندانشان ۵۵ درصد بیشتر درگیر هستند، ۵۳ درصد تمرکز بیشتری دارند و احتمال بیشتری برای ماندن در شرکت دارند.

گفت‌وگو