چگونه با یک کارمند ضعیف "گفتگو" داشته باشیم

چگونه با یک کارمند ضعیف “گفتگو” داشته باشیم

شما اخیراً کارمندی را استخدام کرده‌اید که مصاحبه را انجام داده است. او به هر سوالی با خوش بینی و خلاقیت پاسخ داده و رزومه عالی ارائه کرده است. با تصور اینکه خود را یک قاضی خوب در مورد شخصیت می‌دانید، به خود زحمت ندادید تماس بگیرید و مراجع آنها را بررسی کنید. می‌توان گفت که آنها به خوبی با شرکت شما هماهنگ می‌شوند.

چند ماه می‌گذرد و شخصی که فکر می‌کردید استخدام کرده‌اید هنوز سر کار نیامده است. بله، آنها از نظر فیزیکی حضور دارند و با هوشیاری آماده به ایمیل‌های سراسر شرکت پاسخ می‌دهند، اما این تنها کاری است که انجام می‌دهند. آنها هرگز ضرب الاجل‌های کاری را برآورده نمی‌کنند، بیش از حد طولانی در درب خانه معطل می‌شوند و زمان شرکت را با داستان‌های پر سر و صدا از کارهای دیوانه کننده‌ای که آخر هفته گذشته انجام دادند، مختل می‌کنند.

می‌بینید وقتی که فرد جدید وارد اتاق می‌شود، بقیه کارکنان از دیدن رفتار او ناراضی هستند، و از اینکه در مصاحبه به حقه کارمند جدید افتاده‌اید بسیار شرمنده هستید. اما با این حال، شما آماده نیستید که از آنها دست بکشید. چیزی که آنها باید بدانند این است که اگر بخواهند با شرکت شما ادامه دهند باید رفتارشان تغییر کند و راهی برای انجام این کار وجود دارد.

2 28
قرار نیست هرکسی که استخدام می‌کنید ستاره شود. اجازه ندهید که شکست‌ها شما و سازمانتان را به پایین بکشاند.

پیام درست را ارسال کنید

به عنوان یک رهبر، وظیفه شما حمایت از تیم و رسیدگی به مشکلات اعضای تیم است. هرچند که مجبور باشید گفت و گو های سختی با کارمندان سست داشته باشید. یک رهبر کارآمد باید بتواند به طور حرفه ای (و قاطعانه) رفتار خود را اصلاح کند.

هنگامی که به تازگی به عنوان یک کسب‌وکار کوچک شروع به کار می‌کنید، نمی‌توانید از تجملات یک بخش منابع انسانی برای مراقبت از این موضوع برخوردار شوید، بنابراین این شما هستید که باید آن را مدیریت کنید. بحث در مورد مسائل رفتاری با کارمندان شما آسان نخواهد بود، اما با نادیده گرفتن این مشکل، کارمند رفتار خود را قابل قبول می‌بیند و روحیه بقیه کارکنان شما به شدت کاهش می‌یابد.

برای سهولت این کار، جلسات ماهانه فردی را با هر کارمند برگزار کنید. با استفاده از یک دستور کار برای جلسه، در مورد پروژه های جاری، اهداف پیش بینی شده و جایی که می‌خواهید پیشرفت کارمند را در یک ماه آینده ببینید، بحث کنید.

جلسات ماهانه فردی را با هر کارمند برگزار کنید. با استفاده از یک دستور کار برای جلسه، در مورد پروژه‌های جاری، اهداف پیش بینی شده و جایی که می‌خواهید پیشرفت کارمند را در یک ماه آینده ببینید، بحث کنید.

1 30
وقتی صحبت از عملکرد ضعیف به میان می‌آید، همه طرفین – شما، مدیر و کارمند – باید بدانند که عملکرد ضعیفی دارند.
کارمندان کارهایی را که شما پیگیری می‌کنید انجام می‌دهند و چیزهایی را که اندازه گیری می‌کنید بهبود می‌بخشند. بنابراین قبل از شروع صحبت در مورد عملکرد ضعیف، مطمئن شوید که همه در مورد معیارها و استانداردهای اندازه گیری توافق دارند.

زبان “ما”

مهم است که در این جلسات گوش دهید، ارتباط برقرار کنید و تعامل را مستند کنید. با نگهداری کپی از هر جلسه، می‌توانید به آنچه قبلاً بحث شده اشاره کنید، در حالی که می‌توانید تشخیص دهید که کارمند کجا پیشرفت کرده است یا نکرده است. اگر کارمند در زمینه‌های خاصی عملکرد خوبی دارد، به خاطر آن از او تعریف کنید. در زمینه‌هایی که نیاز به بهبود دارند، می‌خواهید با استفاده از زبان «ما» صحبت‌های خود را غیر شخصی سازی کنید.

این بدان معناست که به جای اینکه بگویید «شما باید قبل از اینکه به x، y و z فکر کنید، a، b و c را انجام دهید»، می‌گویید: «دوست دارم روی این پروژه‌ها کار کنید و آنها را در این مهلت به پایان برسانید. سپس می‌توانیم ادامه دهیم.» اگر وارد جلسه شوید و فریاد بزنید: «پروژه‌ها را به موقع تمام نمی‌کنید و جدول زمانی پیش‌بینی‌شده ما را به هم می‌زنید»، شبیه یک حمله به نظر می‌رسد. با گفتن «می‌خواهم این را ببینم» یا «بیایید روی آن کار کنیم»، برای کارمند مشکل‌دار اینطور به نظر می‌رسد که می‌خواهید به موفقیت او در شرکت کمک کنید. آنها بیشتر پذیرای انتقادات مثبت خواهند بود و عادات کاری خود را تغییر خواهند داد.

متأسفانه، همه کارمندان برای درست کردن مسیر خود تلاش نمی‌کنند، و شما باید تصمیم بگیرید که قرارداد آنها را فسخ کنید. برای صاحب کسب و کار کوچکی که مبادلات جلسات را مستند نکرده و یا پرونده مفصلی از کارهایی که کارمند انجام داده و انجام نداده را نگهداری نکرده است، می‌توانند تصمیم بگیرند که شما را به دلیل نقض قرارداد به دادگاه ببرند. اینجا است که اهمیت دقت در انتخاب کارمند زمان استخدام و همچنین اگر به هر دلیلی کارمند مناسب را استخدام نکردید مستند سازی همه جلسات و وظایف کارکنان مشهود می‌شود.

شما می‌خواهید کسب و کارتان به خوبی پیش برود، اما برای اینکه این اتفاق بیفتد، به کارمندانی نیاز دارید که بتوانید به آنها اعتماد کنید، کسانی که مسئولیت‌پذیر و مصمم هستند که در دستیابی به موفقیت شرکت مشارکت کنند. از رهبری نترسید، به یاد داشته باشید، این وظیفه شما است.

شما می‌خواهید کسب و کارتان به خوبی پیش برود، اما برای اینکه این اتفاق بیفتد، به کارمندانی نیاز دارید که بتوانید به آنها اعتماد کنید، کسانی که مسئولیت‌پذیر و مصمم هستند که در دستیابی به موفقیت شرکت مشارکت کنند. از رهبری نترسید، به یاد داشته باشید، این وظیفه شما است.

3 21
در برخورد با کارمندی که نگرش منفی دارد
سعی کنید کارمند احساس راحتی بیشتری کند. .
روی نتایج و بهره‌وری تمرکز کنید، آن را شخصی نکنید. .
روی نکات مثبت تمرکز کنید. .
مشخص باشید، نمونه ای از نگرش بدی که می‌خواهید تغییر داده شود ارایه دهید و از مبهم بودن در مورد موضوع خود اجتناب کنید.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

گفت‌وگو