چگونه ایده های بزرگ خود را مورد توجه افراد مناسب قرار دهید

چگونه ایده‌های بزرگ خود را مورد توجه افراد مناسب قرار دهید

تبدیل یک ایده به واقعیت آسان نیست، به خصوص زمانی که در یک نقش ابتدایی با منابع و ارتباطات محدود هستید. افرادی که قدرت تصمیم‌گیری‌های بزرگ را دارند، اغلب باورها و پیش‌فرض‌های خود را در مورد نحوه انجام کسب‌وکار بر اساس آنچه که در گذشته کار کرده و نکرده‌اند، دارند. اگر آن افراد در کنار شما نباشند، می‌توانند موانع جدی برای شما ایجاد کنند.

بنابراین، چگونه می‌توانید در اطراف آنها کار کنید و ایده‌های بزرگ خود را مورد توجه آنها قرار دهید، به خصوص به عنوان یک فرد جوان در بازار  کار؟

بهترین ایده این است که با آنها کار کنید. برای تأثیرگذاری واقعی، باید از افراد مناسب افرادی با قدرت تصمیم‌گیری استفاده کنید تا به شما گوش دهند و به شما ایمان داشته باشند.

برای تأثیرگذاری واقعی، باید از افراد مناسب افرادی با قدرت تصمیم‌گیری استفاده کنید تا به شما گوش دهند و به شما ایمان داشته باشند.

4 18

ابتدا بفهمید چه کسی قدرت اجرای ایده شما را دارد

قبل از اینکه ایده خود را مطرح کنید، از خود بپرسید: چه کسی قدرت تصمیم گیری در مورد اجرا یا عدم اجرای آن را دارد و تصمیم خود را بر چه مبنایی قرار می‌دهد؟

بسته به نوع شرکتی که در آن کار می‌کنید، گاهی اوقات پاسخ به این سوال آسان تر از سایرین خواهد بود. سازمان‌هایی با ساختار شفاف و سلسله مراتبی به احتمال زیاد دارای یک فرآیند کاملاً تعریف شده در مورد افرادی هستند که قبل از اجرای ایده باید آن را تأیید کنند. اما سازمان‌هایی با ساختار مسطح، که در آن‌ها «مسئول» واقعی در هر سطح وجود ندارد، می‌توانند مسیریابی را دشوارتر کنند.

برای مطالعه این پویایی‌ها در شرکت خودتان وقت بگذارید. چند ابزار وجود دارد که می‌توانید از آنها برای کمک به تشخیص اینکه چه کسی قدرت نهایی تصمیم گیری را دارد استفاده کنید. یکی از رایج ترین آنها ماتریس RACI نام دارد. مخففRACI مخفف چهار نقشی است که افراد معمولاً در یک تیم یا پروژه ایفا می‌کنند. در اینجا یک تفکیک ساده وجود دارد:

مسئول: افرادی که وظیفه تکمیل وظایف یا رسیدن به هدف را بر عهده دارند.

پاسخگو: شخصی که باید کار گروه ذکر شده در بالا را امضا کند و تایید نهایی را بدهد.

مشاور: افرادی که باید نظر بدهند تا گروهی که وظیفه تکمیل کارها را بر عهده دارد بتواند کار خود را انجام دهد.

مطلع: افرادی که نیاز به به روز رسانی از وضعیت پروژه و تصمیمات در دست اقدام دارند.

ایجاد این ماتریس به شما کمک می کند تا نقش‌ها و مسئولیت‌ها را در هر سطح از سازمان خود روشن کنید. به احتمال زیاد، شخصی که شما به عنوان «مسئول» معرفی می‌کنید، کسی است که در نهایت به ایده شما «بله» یا «نه» می‌گوید.

توجه داشته باشید که به ندرت پیش می‌آید که یک نفر تمام قدرت تصمیم گیری را داشته باشد. به احتمال زیاد، بین رهبران مختلفی که در قبال تیم‌ها، پروژه‌ها یا افراد مختلف پاسخگو هستند، تقسیم می‌شود.

ایده شما تحت هر تیم، پروژه یا بخش‌هایی که قرار می‌گیرد، بدانید چه رهبرانی در آن حوزه‌های شرکت شما درگیر هستند و از اطرافیان بپرسید تا در مورد عواملی که آنها هنگام انتخاب در نظر می‌گیرند، اطلاعات کسب کنید.

1 26

قهرمان خود را انتخاب کنید

حتی بعد از اینکه تصمیم گیرنده را شناسایی کردید، بعید است که مستقیماً به آنها دسترسی داشته باشید. تعداد کمی از متخصصان جوان دارای سرمایه اجتماعی هستند تا ایده‌های خود را بلافاصله مورد توجه افراد مناسب قرار دهند. به همین دلیل است که شما به یک قهرمان نیاز دارید کسی که از ایده شما در جلسات و بحث‌های سطح بالا که احتمالاً به آنها دعوت نمی‌شوید، دفاع کند.

انتخاب قهرمان مناسب به بزرگی ایده شما بستگی دارد. اگر این یک ایده کوچکتر است، یا ایده‌ای است که تاثیر قابل توجهی ایجاد نمی‌کند، ممکن است بتوانید قهرمانی را پیدا کنید که قدرت مستقیمی برای اجرا دارد. ایده شما به حرکت در می‌آید اما اگر ایده شما مخل‌تر است (به روز رسانی یک مدل کسب و کار قدیمی یا بازسازی کل جریان کاری یک تیم)، ممکن است نیاز داشته باشید که نوع دیگری از قهرمانان را پیدا کنید: کسی که سطحی از قدرت غیررسمی را به دست آورده است که به آنها اجازه می‌دهد بر روی آنها تأثیر بگذارند. کسانی که به طور رسمی مسئول هستند.

گفته می‌شود، قبل از اینکه ایده بزرگ خود را به یک قهرمان بگویید، ابتدا باید پایه و اساس اعتماد را با آنها ایجاد کنید. این کار به زمان نیاز دارد و باید در طول یک سری پروژه توسعه یابد که در آن توانایی خود را در ارائه ایده‌های خوب اثبات کنید. برای پیگیری سریع رابطه خود، سبک مدیریت قهرمان خود را مطالعه و تجزیه و تحلیل کنید. سپس روش کار خود را با سبک آنها تطبیق دهید. با انجام این کار، شانس تولید اثری را که آنها با آن همسو هستند و به آن افتخار می‌کنند، افزایش می‌دهید. وقتی صحبت می‌کنند، با نیت گوش کنید و از پرسیدن هراسی نداشته باشید. به طور فعال جلسات بازخورد را با قهرمان خود تنظیم کنید و از این بازخورد در اهداف روشن برای بهبود استفاده کنید.

قبل از اینکه ایده بزرگ خود را به یک قهرمان بگویید، ابتدا باید پایه و اساس اعتماد را با آنها ایجاد کنید. . برای پیگیری سریع رابطه خود، سبک مدیریت قهرمان خود را مطالعه و تجزیه و تحلیل کنید.

5 12

وظایف خود را انجام دهید.

هنگامی که پایه و اساس اعتماد را با قهرمان خود ایجاد کردید، ممکن است احساس کنید که آماده به اشتراک گذاشتن ایده بزرگ خود هستید. اما صبر کردن بسیار مهم است که ابتدا ایده را آزمایش کنید. این فرآیند به شما این امکان را می‌دهد که با حفره‌ها و شکاف‌های منطقی کمتر، زمینی قوی‌تر و کامل‌تر ایجاد کنید.

صبر کردن بسیار مهم است که ابتدا ایده را آزمایش کنید. این فرآیند به شما این امکان را می‌دهد که با حفره‌ها و شکاف‌های منطقی کمتر، زمینی قوی‌تر و کامل‌تر ایجاد کنید.

با جمع آوری بازخورد از ذینفعان مختلف شروع کنید. یک ذینفع می تواند شخصی باشد که مستقیماً در فرآیند تصمیم گیری دخیل است (که قبلاً با استفاده از ماتریس RACI شناسایی کرده اید)، یا فردی در سازمان شما که ممکن است کارش مستقیماً تحت تأثیر ایده شما قرار گیرد.

ذینفعان اغلب به اطلاعات مهمی دسترسی دارند که می‌تواند زمینه شما را تقویت کند. ارتباط با آنها همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا در سراسر سازمان طرفداران خود را توسعه دهید.

2 24

طرح خود را به قانع کننده‌ترین شکل ممکن چارچوب بندی کنید

هنگامی که ایده خود را به قهرمان خود ارائه می دهید، باید یک هدف و معیارهای موفقیت روشن داشته باشید. به همین دلیل بسیار مهم است که ایده خود را به عنوان ایده‌ای بسازید که نه تنها سازمان را بهبود بخشد، بلکه زندگی قهرمان شما را نیز آسان تر کند. قبل از ارائه، از خود بپرسید: قهرمان من به چه چیزی اهمیت می‌دهد؟ اهداف و چالش‌های آنها چیست؟ ایده من چگونه به نقطه دردناکی که با آن روبرو هستند می‌پردازد یا به آنها کمک می‌کند تا بر یک مانع غلبه کنند و مسیر روشن‌تری را برای موفقیت خود هموار کنند؟ وقتی این ایده‌ها مستقیماً زندگی آن‌ها را بهبود می‌بخشد، مردم بیشتر در مورد ایده‌ها هیجان‌زده می‌شوند.

بسیار مهم است که ایده خود را به عنوان ایده‌ای بسازید که نه تنها سازمان را بهبود بخشد، بلکه زندگی قهرمان شما را نیز آسان تر کند.

پیگیری و پیگیری کنید

بعد از اینکه ایده خود را ارائه کردید ایده‌ای که برای عملی کردن آن بسیار تلاش کرده‌اید یا به خرید قهرمان خود دست خواهید یافت یا خیر.

اگر نظر آنها را دریافت کردید، در اینجا مراحل بعدی وجود دارد:

از قهرمان خود بپرسید که چگونه می‌توانید ایده خود را به تیم گسترده‌تر ارائه دهید. به عنوان مثال، آیا فرصتی برای ارائه در جلسه آینده وجود دارد؟ با قهرمان خود و احتمالاً فردی که به برنامه‌های سهامداران کلیدی شما دسترسی دارد، کار کنید. دستیاران اداری و منشیان مدیران اغلب نقش مهمی در این فرآیند ایفا می‌کنند، زیرا آنها مغز متفکر پشت سر هم کردن همه جلسات مهم هستند. حتی گاهی اوقات مدیریت می‌کنند که کدام موضوعات آن را در دستور کار قرار می‌دهند. ایجاد رابطه با آنها در آینده برای شما مفید خواهد بود.

اگر از قهرمان خود توجه دریافت نکردید، با آنها کار کنید تا دلیل آن را بفهمید. آیا شکاف‌های منطقی خاصی وجود دارد که از قلم انداخته‌اید؟ آیا ایده خود را به گونه‌ای ارائه کرده‌اید که بهترین تاثیر را در بین مخاطبان خود داشته باشد؟ یا شاید هیچ مشکلی در ایده شما وجود نداشته باشد، اولویت‌های رقابتی دیگری خارج از کنترل شما وجود دارد.

در نهایت، هیچ جادو یا شانسی وجود ندارد که کسی به ایده‌های بزرگ شما باور داشته باشد، و تقریباً در هر سازمانی محدودیت‌ها و موانعی وجود دارد. عبور از این موانع آسان نیست. در واقع، وقت گیر و خسته کننده است. صبر کلید این ماجرا است. اما با مشاهده دقیق، تصمیم‌گیری استراتژیک، ارتباطات هوشمندانه و عزم مداوم افراد مناسب به صحبت‌های شما گوش خواهند داد و ایده‌های بزرگ شما را زنده خواهند کرد.

با مشاهده دقیق، تصمیم‌گیری استراتژیک، ارتباطات هوشمندانه و عزم مداوم افراد مناسب به صحبت‌های شما گوش خواهند داد و ایده‌های بزرگ شما را زنده خواهند کرد.

3 23

مقالات مرتبط

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

گفت‌وگو