پنج ویژگی که باعث موفقیت یا شکست در منابع انسانی می شود

پنج ویژگی که باعث موفقیت یا شکست در منابع انسانی می‌شود

در مورد وضعیت و ارزش درک حرفه منابع انسانی (HR) در طول ۱۸ ماه گذشته، تفسیرهای قابل توجهی وجود دارد. تحقیقات انجام شده توسط دیوید کالینز David Collings، استاد مدیریت منابع انسانی در دانشگاه شهر دوبلین، نشان می‌دهد که چگونه پاندمیک منابع انسانی را به نقطه عطفی هدایت می‌کند، درست همانطور که بحران مالی این کار را برای مدیران ارشد مالی انجام داد.

واکنش ها به Covid-19 در حرفه منابع انسانی گسترده بوده است و در حال حاضر ظاهرا طولانی مدت خواهد بود. تخصص مورد نیاز برای هدایت کسب و کار از طریق جنبه‌های قانونگذاری و رویه‌ای برای برنامه بقای کسب و کار، به چالش کشیدن بیشتر از حد معمول بود، زیرا متخصصان HR مجبور به یادگیری جدید واژگان جدید در دوران کووید بودند( قرنطینه، خود جداسازی و غیره) و سپس باید قادر به توضیح و مشاوره دیگران بر اساس آن رویه‌های جدید است. آشکار است که خواسته‌های مداوم در بحران کووید بسیاری از متخصصان منابع انسانی را دچار چالش‌های فراوان کرده است. حجم کار و نیاز به واکنش در کوتاه مدت در حالی که با توجه به عواقب بلند مدت در این قلمرو غیرقابل پیش بینی ممکن است مرزهای مدیریت ارشد منابع انسانی را تحت فشار قرار دهد. مهم است که این بحران را پشت سر بگذاریم و شرایط مناسب‌تری به وجود آوریم.

من فکر می کنم این لحظه حسابرسی برای سازمان ها و رهبران است.” شرکت‌هایی که در گذشته روی کارمندان خود سرمایه‌گذاری نکرده‌اند یا به ارزش جذب کارمندان فکر نکرده‌اند، اکنون آنچه را که کاشته‌اند در مقابل سازمان‌هایی که همیشه روی کارمندان خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند و قابلیت‌های خود را ایجاد کرده‌اند، درو می‌کنند. آن شرکت‌ها اکنون می‌توانند به آن بانک سرمایه تعهدی تکیه کنند و کارکنان آن‌ها هر کاری را که لازم است برای عبور سازمان از این امر انجام خواهند داد.

سارا جانسون، معاون نظرسنجی و تجزیه و تحلیل سازمانی در Perceptyx

پنج ویژگی کلیدی وجود دارد که موفقیت مدیران منابع انسانی را تعیین می‌کند و آنها را قادر می سازد تا صدای رهبری خود را حفظ کنند یا از دست بدهند:

دید تجاری

درک تجاری حرفه منابع انسانی ، پایه اصلی برای اعتبار است. باید ابتدا کسب و کار در مقام اول باشد، منابع انسانی دوم باشد. دانش کامل از کسب و کار، چگونگی استفاده از آن، پول، چرخه‌های کسب و کار، چگونگی رقابت برای مشتریان و غیره را می‌سازد. همه این موارد مهم هستند که بتوانند به کسب و کار کمک کنند و بر اولویت‌های استراتژیک تاثیر بگذارند.

ثثث 1

حرفه‌ای گری

تخصص حرفه‌ای یک مدیر منابع انسانی در مورد قوانین استخدامی و مدیریت اهرم‌های مردم، چشم انداز موفقیت کسب و کار را به ارمغان می‌آورد که هر دو را از خطر محافظت می‌کند و عملکرد آن را فعال می‌کند. داشتن این نفوذ نیاز به متخصصان منابع انسانی نه تنها به خوبی آموزش دیده بلکه همچنین با اعتماد به نفس دارد. آنها برای حمایت کسب و کار می‌توانند خلاق باشند، همچنان که به انطباق و غلبه بر موانع ادامه می‌دهد. در زمانی که تغییر ثابت است، خلاقیت حرفه ای بسیار مهم است.

تخصص حرفه ای یک مدیر منابع انسانی در مورد قوانین استخدامی و مدیریت اهرم‌های مردم، چشم انداز موفقیت کسب و کار را به ارمغان می‌آورد که هر دو را از خطر محافظت می کند و عملکرد آن را فعال می کند

رحم و شفقت – دلسوزی

این نقش منحصر به فرد منابع انسانی به عنوان کانال بین انتظارات کارفرمایان و تجربه کارمند است که نیاز به متخصصان HR برای نشان دادن هوش هیجانی و شفقت قابل توجه است. توانایی همدردی با تجربه دیگران، کلید کاهش اختلافات استخدامی بالقوه است و تأثیر قابل توجهی بر سلامت روانی کارکنان دارد. داشتن “HR” در عنوان شغلی شما به این معنا نیست که این یک قدرت ذاتی است. مهارت مورد نیاز برای گوش دادن سخاوتمندانه، شنیدن آنچه که واقعا گفته می‌شود و اطمینان حاصل کردن که کارکنان شنیده می‌شوند و ارزشمند هستند و نباید دست کم گرفته شود.

Pictureق1

شجاعت

متخصصان HR باید شجاعت داشته باشند و نباید چشمان خود را روی حقایق ببندند. باید رفتار نامناسب را شناسایی کنند، در به چالش کشیدن تعصب ناخودآگاه بالقوه یا افشای حقایق یا انتظارات ناعادلانه، نیاز به عدالت و انعطاف پذیری بسیار مهم است. حل و فصل اختلافات و چالش‌های کارکنان باید با عملکرد HR نشان داده شود.

اولین مسئولیت یک رهبر این است که واقعیت را تعریف کند. آخرین مورد تشکر است. در این بین رهبر یک خدمتگزار است.

مکس دی پری

انضباط شخصی

همانطور که در هر منطقه از تخصص عملکردی، توانایی متخصصان HR نیاز به نشان دادن مالکیت، استقامت و پاسخگویی دارد، آنها باید آنچه را که می‌گویند انجام دهند. حفظ آرامش در طول زمان تغییر و فشار، نیاز به انعطاف‌پذیری احساسی دارد. انضباط شخصی هنگام مدیریت اطلاعات محرمانه و حساس برای ایجاد یک شهرت قابل اعتماد، به ویژه در هنگام برخورد با حقایق ناخوشایند کسب و کار ضروری است.

توسعه این ویژگی‌های کلیدی و مهارت‌ها است که این مدیران در یک کسب و کار مستقر می‌شوند و واقعا می‌تواند عملکرد کسب و کار، تجربه کارمند و اعتبار عملکرد HR را به سطح بهتری تبدیل کند. آنچه که در تحول HR به روز شده است، به اندازه کافی برای موفقیت در آینده ما کافی نیست. اگر صاحبان کسب و کارها قصد ارائه تخصص و جهت استراتژیک کسب و کارشان را دارند، مدیریت منابع انسانی به طور فوری نیاز به سرمایه‌گذاری زمان و تعهد به تجهیز همکاران در بخش HR دارد.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

تحول دنیای دیجیتال: نقشه راه جدیدی برای موفقیت

علیرغم شناخت شرکت کنندگان که سرعت بسیار مهم است، آنها گزارش دادند که تحول دیجیتال به سرمایه گذاری مالی و زمان قابل توجهی نیاز دارد. ۶۰ درصد از کسانی که پیشرفت قابل توجهی در سفر خود داشته‌اند حداقل پنج سال در آن بوده‌اند. در محاسبه منابع اعم از مالی و غیره لازم برای تغییر، شرکت کنندگان بر لزوم برنامه‌ریزی برای ارتقای مستمر فناوری، قابلیت‌های سازمانی و استعدادها تاکید کردند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

گفت‌وگو