نشانه های نارضایتی شغلی در محل کار

نشانه‌های نارضایتی شغلی در محل کار

نارضایتی شغلی چیست؟

نارضایتی شغلی زمانی است که انتظارات کارکنان از شغلشان برآورده نشود. این باعث می‌شود آنها با درک منفی و عدم انگیزه و تعهد نسبت به کار خود و سازمان مواجه شوند. این امر به نوبه خود بر عملکرد سازمان و در نهایت نتیجه آن تأثیر می‌گذارد. نارضایتی می‌تواند ناشی از عوامل زیادی باشد، از جمله محیط کاری منفی، مدیریت ضعیف، عدم شناخت و دستمزد پایین.

نارضایتی شغلی زمانی است که انتظارات کارکنان از شغلشان برآورده نشود. این باعث می‌شود آنها با درک منفی و عدم انگیزه و تعهد نسبت به کار خود و سازمان مواجه شوند.

1 13

نشانه‌های نارضایتی شغلی در محل کار

رفتارهای زیادی وجود دارد که کارمندان در صورت نارضایتی شغلی ز خود نشان دهند. در اینجا برخی از شاخص‌های معمولی آورده شده است:

عدم علاقه و اشتیاق

به نظر می‌رسد افراد نسبت به شغل خود بی‌علاقه هستند و انرژی زیادی برای انجام وظایف خود صرف نمی‌کنند. ممکن است متوجه شوید که آنها به راحتی با تلفن هایشان، گپ زدن با همکاران، پرسه زدن از محل کارشان یا حتی خیال پردازی، حواسشان پرت می‌شود. آنها همچنین ممکن است زمان بیشتری را صرف رسیدگی به امور شخصی خود در حین کار کنند یا از وظایف خود احساس کسالت کنند.

افراد نسبت به شغل خود بی‌علاقه هستند و انرژی زیادی برای انجام وظایف خود صرف نمی‌کنند.

به تعویق انداختن کار

کارمندانی که از کار خود دوری می‌کنند ممکن است در سکوت آرزو کنند که این کار از بین برود. شخصی که از کار خود ناراضی است ممکن است تا آخرین لحظه منتظر بماند تا وظایف خود را انجام دهد و سپس بهانه بیاورد که چرا زودتر این کار را انجام نداده است. وقتی کسی حداقل زمان را برای آماده شدن و انجام کار خود صرف می‌کند، نتایج احتمالاً متوسط ​​خواهد بود.

شخصی که از کار خود ناراضی است ممکن است تا آخرین لحظه منتظر بماند تا وظایف خود را انجام دهد و سپس بهانه بیاورد که چرا زودتر این کار را انجام نداده است.

تأخیر و غیبت

افرادی که از شغل خود راضی نیستند انگیزه‌ای برای انجام مسئولیت‌های خود ندارند. ممکن است متوجه شوید که یک کارمند به طور نامنظم از محل کار خود خارج می‌شود و یا اغلب مریض می‌شود. یک کارمند ناراضی به جای اینکه در محل کار و به موقع باشد، ممکن است بخواهد در خانه بماند و از چیزی که از آن لذت نمی‌برد فرار کند. همه اینها منجر به افزایش نرخ غیبت می‌شود.

کارمند ناراضی به جای اینکه در محل کار و به موقع باشد، ممکن است بخواهد در خانه بماند و از چیزی که از آن لذت نمی‌برد فرار کند. همه اینها منجر به افزایش نرخ غیبت می‌شود.

کاهش عملکرد

وقتی کارمندان به شغل خود اختصاص داده نمی‌شوند، مجبورند تلاش کمتری انجام دهند و در نتیجه خروجی کمتری داشته باشند. بدون سرمایه‌گذاری کامل دانش و توانایی‌هایشان در کارشان، ممکن است یک ساعت طول بکشد تا کاری را که قبلاً انجام می‌دادند در ۳۰ دقیقه انجام دهند. آنها ممکن است به جای اینکه بهترین قدم خود را به جلو بگذارند، نگرش بی‌تفاوتی به خود گرفته و فقط حداقل‌ها را انجام دهند.

وقتی کارمندان به شغل خود اختصاص داده نمی‌شوند، مجبورند تلاش کمتری انجام دهند و در نتیجه خروجی کمتری داشته باشند.

استرس و منفی‌گرایی

هر شغلی لحظات پرتنشی خواهد داشت، اما کارکنان ناراضی احتمالاً به طور منظم تحت استرس قرار می‌گیرند. کسانی که رضایت پایینی دارند نسبت به شغل و محل کار خود احساس منفی می‌کنند و تحریک پذیر می‌شوند. آنها ممکن است بیشتر از پروژه‌ها، مدیران، مشتریان یا همکاران شکایت کنند.

کسانی که رضایت پایینی دارند نسبت به شغل و محل کار خود احساس منفی می‌کنند و تحریک پذیر می‌شوند. آنها ممکن است بیشتر از پروژه‌ها، مدیران، مشتریان یا همکاران شکایت کنند.

3 11

چگونه نارضایتی شغلی بر سازمان شما تأثیر می‌گذارد

وقتی کارکنان از شغل خود ناراضی باشند، بر سازمان شما تأثیر می‌گذارد. هرچه نارضایتی کارمندان گسترده‌تر باشد، بیشتر به نتیجه شما ضربه می‌زند. برخی از کارمندان ناراضی استعفا خواهند داد، اما برخی دیگر خواهند ماند و فقط ناراضی خواهند بود.

در اینجا نگاهی به عواقبی که ممکن است از نارضایتی شغلی در محل کار خود تجربه کنید آورده شده است:

کنارگذاشتن

کارمندانی که از شغل خود راضی نیستند، از نظر عاطفی در ارتباط نیستند یا وقت خود را به کارفرمای خود اختصاص نمی‌دهند، بنابراین از کار جدا می‌شوند. کاهش مشارکت کارکنان به این معنی است که یک کارمند برای حمایت از سازمان، راه بیشتری را طی نمی‌کند یا خارج از چارچوب فکر نمی‌کند.

کاهش مشارکت کارکنان به این معنی است که یک کارمند برای حمایت از سازمان، راه بیشتری را طی نمی‌کند.

کاهش بهره‌وری

خروجی کم کارمندان به بهره‌وری سازمان شما آسیب می‌رساند. کارمندان ناراضی بیشتر مستعد بحث در مورد ناراحتی خود هستند تا تمرکز بر وظایف خود. این می‌تواند حواس همکارانشان را پرت کند و نگرش منفی را گسترش دهد. آنها همچنین ممکن است به جزئیات توجه نکنند و کارهای نامرغوب تولید کنند.

کارمندان ناراضی بیشتر مستعد بحث در مورد ناراحتی خود هستند تا تمرکز بر وظایف خود.

افزایش گردش مالی

اگرچه ممکن است به نظر بهترین راه حل برای کارمندان ناراضی و غیرمولد این باشد که آنها را ترک کنید، اما شما در معرض خطر از دست دادن عملکرد بالا هستید. گردش مالی نیز هزینه بر است. اگر نرخ گردش مالی شما شروع به افزایش کند، نارضایتی بیشتر می‌تواند گسترش یابد و بر حفظ کارمندان تأثیر بگذارد.

اگر نرخ گردش مالی شما شروع به افزایش کند، نارضایتی بیشتر می‌تواند گسترش یابد و بر حفظ کارمندان تأثیر بگذارد.

تأثیر نامطلوب بر شهرت تجاری

عملکرد، اقدامات و رفتار کارکنان شما بازتابی از سازمان شما است. کارمندان ناراضی ممکن است تلاشی برای صمیمیت نداشته باشند. آنها حتی ممکن است به گونه‌ای صحبت یا عمل کنند که به مشتریان، رقبا و متقاضیان شغل، درک منفی از شرکت بدهد.

کارمندان ناراضی ممکن است تلاشی برای صمیمیت نداشته باشند. آنها حتی ممکن است به گونه‌ای صحبت یا عمل کنند که به مشتریان، رقبا و متقاضیان شغل، درک منفی از شرکت بدهد.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۵ افسانه زیان آور بهره‌وری که در سال جدید باید پشت سر گذاشت

بهره‌وری یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت یک کسب‌وکار است که هنوز درک نشده است. در جامعه امروزی، کارکنان برای ساعات طولانی کار، رقابت با یکدیگر و عملکرد عالی تحت فشار هستند. اما این رویکرد بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

راهکارهایی برای کاهش غیبت کارکنان در محیط کار

برخی از دلایل غیبت عبارتند از استرس و فرسودگی شغلی، قلدری یا آزار و اذیت در محل کار، افسردگی، مراقبت، بیماری و آسیب، و کاریابی. با پیاده‌سازی نرم‌افزار مدیریت غیبت مانند خط تلفن برای فراخوانی کارکنان، سازمان‌ها می‌توانند نیاز به ردیابی حضور و غیاب را به صورت دستی برطرف کنند، دلایل غیبت کارمند را درک کنند و همچنین غیبت بیش از حد را زودتر شناسایی کنند.
واضح است که غیبت مهم است، و ما در زیر به بررسی برخی از استراتژی‌هایی که سازمان‌ها می‌توانند برای کاهش میزان غیبت خود اتخاذ کنند، خواهیم پرداخت.

گفت‌وگو