مردان، استرس و ذهن آگاهی در محل کار

مردان، استرس و ذهن آگاهی در محل کار

امروزه گفتگوهای قابل توجهی در مورد استرس و به خصوص استرس در محل کار در مورد زنان وجود دارد. تعداد افرادی که به دلیل بیماری‌های ناشی از استرس استعفا می‌دهند به سرعت افزایش یافته است.

آموزش تمرکز حواس در داخل و خارج از محل کار، یوگا، مدیتیشن و مواردی از این قبیل برای خانم‌ها به شدت کم به نظر می‌رسد. با این حال، ضروری است که بیشتر در مورد مردان و استرس در محیط کار و فراتر از آن صحبت کنیم. از این رو، ما باید راه‌های بیشتری برای تشویق مردان به شرکت در آموزش ذهن آگاهی پیدا کنیم.

استرس بیش از حد در بدن می‌تواند باعث مشکلات جسمی و روانی شود، بنابراین اجرای استراتژی‌های کاهش استرس در برنامه روزانه خود ضروری است.

استرس بیش از حد در بدن می‌تواند باعث مشکلات جسمی و روانی شود، بنابراین اجرای استراتژی‌های کاهش استرس در برنامه روزانه خود ضروری است.

محل کار ما تأثیر قابل توجهی بر سلامت روان کارکنان دارد، چه مثبت و چه منفی. استرس می‌تواند محصول محل کار و واکنش ما به فشارهایی باشد که در محل کار با آن مواجه می‌شویم. استرس مزمن مرتبط با شغل خطر ابتلا به مشکلات روانی را افزایش می‌دهد و یک مطالعه نشان داد که کار ۱۳ درصد از افسردگی مردان را تشکیل می‌دهد.

1 13

استرس ناشی از کار چیست؟

سازمان بهداشت جهانی استرس محل کار را به عنوان پاسخی که افراد در محل کار با خواسته‌ها و فشارهایی که با دانش آنها مطابقت ندارد و توانایی آنها را برای مقابله به چالش می‌کشد، نشان می‌دهند، تعریف می‌کند. همه ما با استرس مواجه می‌شویم و حوادث استرس زا را در زندگی خود تجربه می‌کنیم و در دوزهای کم، استرس مزایای بسیاری دارد. می‌تواند به شما در غلبه بر چالش‌ها و رسیدن به اهدافتان کمک کند. با این حال، فشار بیش از حد می‌تواند برای سلامتی ما مضر باشد. استرس طولانی مدت سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند، می‌تواند منجر به فشار خون بالا، اضطراب، بد خوابی، افسردگی و بیماری شود.

سازمان بهداشت جهانی استرس محل کار را به عنوان پاسخی که افراد در محل کار با خواسته‌ها و فشارهایی که با دانش آنها مطابقت ندارد و توانایی آنها را برای مقابله به چالش می‌کشد، نشان می‌دهند، تعریف می‌کند.

اگر استرس دارید، برخی از علائمی که باید مراقب آنها باشید عبارتند از:

ناتوانی در تمرکز یا تکمیل وظایف

بیماری مکرر

درد عضلات و مفاصل

سردرد

تحریک‌پذیری، نوسانات خلقی یا اضطراب

مشکل در به خواب رفتن یا بیدار شدن در شب که نمی‌توانید دوباره بخوابید

تغییر در اشتها یا عادات نوشیدن

امروزه از مردان انتظار می‌رود که بیشتر از وظایف خانه و مراقبت از کودک را انجام دهد. و حتی با وجود اینکه اکثر کارهای خانه هنوز هم بیشتر به عهده زنان است، مردان اکنون بیشتر تقابل بین مشاغل و «وظایف خانه» را تجربه می‌کنند. این انتظار عادلانه‌تر به این معنی است که امروزه مرد بودن می‌تواند به معنای دستکاری بین انتظارات باشد.

3 10

مدیریت استرس

توانایی مدیریت موثر استرس به شما امکان می‌دهد تمرکز کنید، خلاقانه‌تر فکر کنید و مشکلات را به طور موثرتری حل کنید. در اینجا چند نکته کاربردی برای مدیریت استرس آورده شده است:

توانایی مدیریت موثر استرس به شما امکان می‌دهد تمرکز کنید، خلاقانه‌تر فکر کنید و مشکلات را به طور موثرتری حل کنید.

سرعت خود را کم کنید و به عقب برگردید: استرس می‌تواند باعث شود که حوادث کوچک طاقت فرسا به نظر برسند. مکث کنید، نفس بکشید، افکارتان را جمع کنید و با پرسیدن «این چقدر مهم است» تصویر بزرگ‌تر را در نظر بگیرید؟

اگر احساس می‌کنید در یک موقعیت استرس زا احساساتی می‌شوید دور شوید. سعی کنید کمی فضا ایجاد کنید و تا زمانی که احساس آرامش نکنید، تعامل را از سر نگیرید.

صحبت کنید: ارتباط موثر راه درازی دارد. یاد بگیرید که گوش دهید و همچنین نیازهای خود را بیان کنید، بدون اینکه بخواهید چیزهایی را به دلخواه خود داشته باشید.

انرژی اضافی را بسوزانید: فعالیت بدنی می‌تواند راهی عالی برای کاهش استرس باشد. به دویدن بروید، به باشگاه بروید یا درگیر ورزش شوید.

تمرینات ذهن آگاهی می‌تواند به شما کمک کند تا استرس را بهتر مدیریت کنید و انعطاف‌پذیری عاطفی بیشتری را ایجاد کنید.

چگونه ذهن آگاهی کمک می‌کند

چگونه یک مرد می‌تواند بهتر یاد بگیرد که بین مسئولیت‌های کاری و خانواده‌اش تعادل برقرار کند؟ به ویژه، چگونه می‌تواند انعطاف پذیری بیشتری برای مقابله با فراز و نشیب‌های محل کار ایجاد کند؟

ذهن آگاهی یعنی آگاهی از کاری که در حال حاضر انجام می‌دهیم. با توجه به تفکر خود، احساس می‌کنیم که احساسات ما همانطور که در لحظه حال هستند به وجود می‌آیند. این کیفیت آگاهی به این معنی است که ما احساس مهربانی، کنجکاوی، گشاده‌رویی و پذیرش می‌کنیم. ما با تمام حواس خود می‌توانیم درک کنیم. و این توجه ما را از جریان افکار در سرمان دور می‌کند. می‌توانیم بپذیریم که بیشتر از افکارمان، بیشتر از احساساتمان هستیم.

ذهن آگاهی یعنی آگاهی از کاری که در حال حاضر انجام می‌دهیم.

ذهن آگاهی توانایی ذاتی ما برای آگاهی و نگه داشتن افکار، احساسات، صداها، احساسات بدن است، بدون اینکه نیازی به این داشته باشیم که همیشه اعمال ما را هدایت کنند.

ذهن آگاهی توانایی ذاتی ما برای آگاهی و نگه داشتن افکار، احساسات، صداها، احساسات بدن است، بدون اینکه نیازی به این داشته باشیم که همیشه اعمال ما را هدایت کنند.

2 10

احساسات و عواطف

افکار در بدن تغییرات ایجاد می‌کنند و این نغییرات به عنوان احساسات تعبیر می‌شوند. به عنوان مثال، احساس پیچش در معده می‌تواند به عنوان ترس تعبیر شود. یادآوری یک مکالمه دشوار با یک همکار یا پیش بینی یک سخنرانی چالش برانگیز ممکن است همان پاسخ استرس را ایجاد کند، چه تهدید واقعی باشد یا نه.

افکار در بدن تغییرات ایجاد می‌کنند و این تغییرات به عنوان احساسات تعبیر می‌شوند.

مردان اغلب متوجه احساسات ظریف فیزیکی دشوارتر می‌شوند. یکی از مزایای آموزش تمرکز حواس این است که ارتباطات را در اینولا، بخشی از مغز که مسئول توجه به این احساسات است، تقویت می‌کند. یکی از اجزای اساسی آموزش تمرکز حواس، ایجاد درک بیشتر از نحوه پاسخ بدن ما به افکار است.

با پرورش این مهارت، می‌توانیم کنترل بیشتری بر واکنش خود به این احساسات به دست آوریم. برای مثال، عصبانیت ممکن است در قسمت‌های مختلف بدن مانند شکم، سینه، دست‌ها، فک یا گردن احساس شود. ذهن آگاهی به ما این امکان را می‌دهد که به جای گرفتار شدن در افکار، با کنجکاوی بدون قضاوت به تجربیات و احساسات خود توجه کنیم. این آگاهی دگرگون‌کننده است زیرا به افکار ما اجازه می‌دهد تا احساسات ما را آرام کنند.

وقتی یاد می‌گیریم توجه خود را به لحظه حال معطوف کنیم، احساس استرس کاهش می‌یابد. ما یاد می‌گیریم که توجه خود را از افکارمان به تجربه لحظه حال معطوف کنیم.

وقتی یاد می‌گیریم توجه خود را به لحظه حال معطوف کنیم، احساس استرس کاهش می‌یابد. ما یاد می‌گیریم که توجه خود را از افکارمان به تجربه لحظه حال معطوف کنیم.

4 2

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

۵ افسانه زیان آور بهره‌وری که در سال جدید باید پشت سر گذاشت

بهره‌وری یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت یک کسب‌وکار است که هنوز درک نشده است. در جامعه امروزی، کارکنان برای ساعات طولانی کار، رقابت با یکدیگر و عملکرد عالی تحت فشار هستند. اما این رویکرد بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد.

گفت‌وگو