فناوری در حال تغییر مدیریت منابع انسانی است – اما به کجا خواهد رفت؟

فناوری در حال تغییر مدیریت منابع انسانی است – اما به کجا خواهد رفت؟

تأثیر فناوری بر دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم شگفت‌انگیز است. برای مثال، موفقیت اسپیس ایکس در استفاده مجدد از سفینه‌های فضایی ممکن است امروز تأثیر زیادی نداشته باشد، اما نگاه ما به آینده و آنچه را که از داستان‌های علمی تخیلی می‌فهمیم را تغییر می‌دهد.

منابع انسانی یکی از آن صنایعی است که کاملاً به کتاب‌های علمی تخیلی راه پیدا نمی‌کند و هیچ بچه‌ای به فکر ایجاد تحول در فناوری در این بازار خاص بزرگ نمی‌شود. به طور سنتی، منابع انسانی همیشه به عنوان یک حوزه کاغذ فشرده و غیر نوآور در نظر گرفته می‌شد، جایی که تصمیمات مربوط به حقوق و دستمزد گرفته می‌شود، افراد استخدام یا اخراج می‌شوند و جلسات تیم سازی در آن سازماندهی می‌شود. اما در پشت صحنه، صنعت در حال تغییر است و فناوری را با سرعتی سریع به کار می‌گیرد، حتی اگر برای شروع کار منابع انسانی طراحی نشده باشد.

انجمن مدیریت منابع انسانی در گزارش سال ۲۰۱۵ خود با همکاری Globoforce، مشارکت کارکنان، حفظ استعداد، پاداش رقابتی و توسعه رهبران سازمانی برای فردا را به عنوان چالش‌های اصلی سرمایه انسانی شناسایی کرد.

این چالش‌ها باعث نوآوری در بخش‌های منابع انسانی در سراسر جهان شده است. از قبل مشخص شده است که از رسانه‌های اجتماعی در جذب نیرو استفاده می‌شوند و به نظر می رسد ۹۲ درصد از استخدام کنندگان برای شناسایی و اعتبارسنجی نامزدها به این کانال ها مراجعه می‌کنند. اما چیزی که شاید کمتر قابل مشاهده است و بیشتر به مکالمه نوآوری منابع انسانی مربوط می‌شود، ۳ درصد از استخدام کنندگان است که فراتر از لینکدین، فیس بوک و توییتر حرکت کرده و اسنپ چت را به عنوان یک ابزار استخدام آزمایشی می‌کنند. به جای اینکه از خود بپرسند آیا ارزش دنبال کردن این کانال را دارد یا خیر، آنها نسل‌های آینده کار را در «زمین» خودشان درگیر کردند.

“فناوری منابع انسانی دائماً در حال تحول است و شرکت‌ها در سرتاسر هیئت‌مدیره از مزایای بی‌شمار فناوری، نه تنها از نظر استخدام یا حفظ کارکنان، بلکه در نحوه عملکرد شرکت‌ها نیز آگاه هستند.”

 بن روونی (Co-Founder at Gloat-Ben Reuveni)

بنابراین، ممکن است یک سوال خوب این باشد: نوآوری‌های حوزه تکنولوژی که روندهای فناوری منابع انسانی را در آینده هدایت می‌کنند چیست؟

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

در حالی که واقعیت مجازی چند سالی است که وجود دارد، برنامه‌های کاربردی مصرف کننده به سختی در بازار پیشرفت می‌کنند. در همین حال، واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه خواهد داد و راه خود را در محیط کار پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال، مایکروسافت در حال آماده سازی راه اندازی هدست هولولنز(Hololens) است که احتمالاً در آینده ای نه چندان دور مورد استقبال متخصصان منابع انسانی قرار خواهد گرفت.

header hololens2

این نوع فناوری برای ایجاد اختلال در مدیریت استعداد و بهره‌وری طراحی شده است. ما می‌توانیم پتانسیل واقعیت مجازی و تقویت‌کننده را در آموزش‌های شرکتی به کمک فناوری تصور کنیم که در آن کارکنان می‌توانند از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای هر چیزی اعم از کارهای اولیه تا مهارت‌سازی و یادگیری در حین کار استفاده کنند.

علاوه بر این، در صنایعی که به دنبال افزایش وظایف در کار هستند، این امر به یک امر عادی تبدیل خواهد شد، زیرا اطلاعات دیجیتال بر واقعیت فیزیکی قرار می‌گیرد. نصب و آموزش در محیط‌های صنعتی را می‌توان با افزودن دستورالعمل‌های مجازی در بالای ماشین‌آلات و ابزار تغییر داد، زیرا کارکنان با محیط درگیر می‌شوند.

یادگیری ماشین پیشرفته

یادگیری ماشینی تجزیه و تحلیل خودکار داده‌ها از طریق الگوریتم‌هایی است که به طور خودکار مدل‌های تحلیلی ایجاد می کند. با استفاده از الگوریتم‌ها، برنامه‌های یادگیری ماشین به طور مکرر از منابع بزرگ الگوهای داده‌سازی یاد می‌گیرند و بینش‌ها را بدون اینکه به طور صریح دستور داده شده و به دنبال پاسخ برنامه‌ریزی شوند، شناسایی می‌کنند، فقط شناسایی مجموعه‌های داده را یاد می‌گیرند. این اساساً به ماشین‌ها اجازه می‌دهد نه تنها اطلاعات را از محیط‌ شرکت جمع‌آوری کنند. ، بلکه از آن بیاموزند.

این فناوری می‌تواند کارایی تجزیه و تحلیل اولیه را که انسان می‌تواند انجام دهد، بهبود بخشد و به افراد این امکان را می‌دهد تا به نتایج سطح بالاتر نگاه کنند و در نتیجه روی تجزیه و تحلیل پیچیده‌تر تمرکز کنند.

تا به امروز، کاربردهای یادگیری ماشین در فضای منابع انسانی عمدتاً بر روی تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده و روابط استعدادها متمرکز شده‌اند، که عمدتاً در فرآیند استخدام است.

Futurism Reinforces Its Next Gen Business Commerce Platform With Advanced Machine Learning and Artificial Intelligence Capabilitie

عوامل و مسایل مستقل

روباتیک از نظر تنوع وظایف و ظرفیت و همچنین استقلال به رشد خود ادامه می‌دهد. یکی از نمونه‌های تبلیغ شده، خودروی خودران است، اما نکته اساسی در مورد آن که اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرد، حرکت فراتر از محیط‌های کنترل شده و گسترش به فضاهای کنترل نشده است. معنای این امر برای مدیریت منابع انسانی، در کوتاه مدت، نیاز به آموزش و ایجاد مهارت‌های جدید در نیروی کار موجود است.

اینترنت اشیا

مطالعات گارتنر نشان می‌دهد که پلتفرم‌های اینترنت اشیا از چندپارگی رنج می‌برند که منجر به ناکارآمدی از نظر دسترسی به داده‌ها می‌شود. با این حال، این پلتفرم‌ها در طول ۵ سال آینده روند یکپارچه‌سازی را دنبال خواهند کرد که منجر به در دسترس بودن و دسترسی بیشتر داده‌ها در محیط‌های سازمانی خواهد شد.

GettyImages 961775200.jpgIoT and integration 696x487 1

شرکت‌ها به استفاده از محاسبات ابری ادامه خواهند داد و منابع انسانی در واقع جلوتر از منحنی است و زمان بیشتری صرف استفاده از راه‌حل‌های ابری برای افزایش کارآمد بهره‌وری نیروی کار نسبت به سایر صنایع می‌شود. افزایش استفاده از این ابزارها با در دسترس بودن اطلاعات همراه است، که تخصص منابع انسانی را به رده‌های مدیریت میانی سوق می‌دهد و بخش های منابع انسانی را از آموزش رهبری رده متوسط آزاد می‌کند. بخشی از وظایف منابع انسانی به عهده مدیران خط خواهد بود، در حالی که نقش منابع انسانی به عملکرد و اجرای تجاری تغییر خواهد کرد.

در حال حاضر می‌توانیم ببینیم که کارهای وقت‌گیر مانند پیگیری زمان، اولویت‌ها و الگوهای کاری کارمندان خودکار می‌شوند، منابع انسانی را برای تمرکز بر چالش‌های تعامل، افزایش بهره‌وری و همسویی بخش انسانی سازمان با اهداف تجاری آزاد می‌کنند. مدیران منابع انسانی در سطح اتاق هیئت مدیره قدرت بیشتری کسب می کنند، زیرا بخش های آنها از مراکز هزینه به مراکز درآمد دور می‌شوند. همانطور که سیستم ها و اشیا بیشتر به هم متصل می‌شوند، مدیریت عملکرد بر عهده منابع انسانی قرار خواهد گرفت.

“آینده کار در دنیایی وجود دارد که در آن عملیات، منابع انسانی، فناوری و مدیریت به رشته‌های قابل اعتماد، شفاف و مشارکتی محل کار تبدیل شده‌اند.”

جنیفر شامبرون (Jennifer Shambroom, CMO at Deputy)

آینده هر تیم منابع انسانی در ارتباط با توسعه فناوری است و به چالش کشیدن فضاهایی برای نوآوران در داخل و خارج از صنعت ارائه می دهد تا با پیشرفت های جدید برای ایجاد و طراحی مجدد محل کار و تجربه کارمندان سازگار شوند. کارشناسان معتقدند که آینده نشان خواهد داد که منابع انسانی در این زمینه همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد زیرا متخصصان منابع انسانی راه‌های جدیدی را برای پذیرش و الگوبرداری از توسعه فناوری پیدا خواهند کرد.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

گفت‌وگو