اختراعات تحت رهبری زنان برای همه مفید است

فقدان دانشمندان زن به معنای درمان‌های پزشکی کمتر برای زنان است

پژوهشی که توسط رامبراند کونینگ (Rembrand Koning) انجام شده است، نشان می‌دهد که دانشمندان زن بیشتر احتمال دارد که برای زنان درمان ایجاد کنند، اما بسیاری از ایده‌های آنها هرگز اختراع نمی‌شوند. چه چیزی لازم است تا نوآوری عادلانه‌تر شود؟

زنان تمایل بیشتری به ابداع درمان‌های پزشکی برای آندومتریوز، سرطان دهانه رحم و سایر بیماری‌های زنانه دارند، اما کمبود دانشمندان زن، پتانسیل چنین نوآوری‌های نجات‌ دهنده‌ای را محدود می‌کند.

1 2
“ما به زنان در همه سطوح، از جمله در سطوح بالا، نیاز داریم تا پویایی را تغییر دهند، مکالمه را تغییر شکل دهند، تا مطمئن شوند که صدای زنان شنیده می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد، نه نادیده گرفته شده و نادیده گرفته می‌شود.”

تیم‌های تحقیقاتی زن ۳۵ درصد بیشتر از تیم‌های مرد برای توسعه درمان‌های پزشکی که عمدتاً به نفع زنان است، تمایل دارند، با این حال، طبق مطالعه اخیر پروفسور رامبراند کونینگ و همکارانش، پروفسور دانشکده بازرگانی هاروارد، بررسی اختراعات زیست پزشکی ثبت شده در یک دوره ۳۰ ساله، کمبود قابل توجهی از اختراعات را که سلامت زنان را هدف قرار می‌دهد در مقابل حجم زیاد محصولات جدید برای بیماری‌های مردانه نشان داد.

کونینگ می‌گوید با توجه به اینکه زنان تنها ۱۳ درصد از دارندگان حق ثبت اختراع را در ایالات متحده تشکیل می‌دهند، فقدان اختراعات زنانه ممکن است تأثیر مستقیمی بر نتایج سلامتی داشته باشد. اگر مخترعان کمتری بر روی درمان شخصی شده سرطان سینه یا آزمایش‌های سرطان تخمدان تمرکز کنند، زندگی‌های کمتری با نوآوری‌های حاصله نجات خواهند یافت.

«شما همه این زنان را دارید که ایده‌های عالی دارند، اما در فرآیند تجاری سازی گنجانده نمی‌شوند. در درازمدت، ما باید این ترکیب را طوری تغییر دهیم که چه کسی می‌تواند اختراع کند و چه کسی می‌تواند دانشمند شود.»

کونینگ

فرصت‌های نوآوری از دست رفته

کونینگ، استادیار مدیریت بازرگانی در واحد استراتژی در HBS، با جان پل فرگوسن (John-Paul Ferguson) از دانشگاه مک‌گیل و سامپسا سمیلا (Sampsa Samila) از مدرسه بازرگانی IESE در تحقیقی که در ماه ژوئن در مجله Science با عنوان، برای چه کسی اختراع می‌کنیم؟ همکاری کرد، اختراعات زنان بیشتر بر سلامت زنان تمرکز می‌کنند، اما تعداد کمی از زنان می‌توانند اختراع کنند.

اختراعات زنان بیشتر بر سلامت زنان تمرکز می‌کنند، اما تعداد کمی از زنان می‌توانند اختراع کنند.

برای درک بهتر حجم بالقوه ایده‌های خوب که هرگز اختراع نشدند، تیم تحقیقاتی داده‌های ثبت اختراع زیست پزشکی را بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۰ تجزیه و تحلیل کردند تا جنسیت مخترع را تشخیص دهند و تعیین کنند که آیا اختراع برای یک جنس خاص هدف قرار گرفته است یا خیر.

به طور کلی، تیم‌های ثبت اختراع مرد به طور قابل توجهی بیشتر از تیم‌های زن ثبت اختراع تولید کردند: ۳۷۳,۷۷۴ توسط مردان در مقابل ۵۶,۲۸۶ توسط زنان. همچنین، مردان در تمام مدت مطالعه به جز یک سال، محصولات بیشتری را برای مردان نسبت به زنان اختراع کردند.

تیم کونینگ تخمین می‌زند که اگر تمام اختراعات بین سال‌های ۱۹۷۶ و ۲۰۱۰ توسط مردان و زنان به طور مساوی تولید می‌شد، حدود ۶۵۰۰ اختراع بیشتر با محوریت زنان پدیدار می‌شد.

2 2
“هیچ کشوری هرگز نمی‌تواند واقعاً شکوفا شود اگر پتانسیل زنان خود را خفه کند و خود را از کمک‌های نیمی از شهروندانش محروم کند.”

باز کردن راه ایده

این تیم همچنین کتابخانه وسیعی از مقالات تحقیقاتی زیست‌ پزشکی منتشر شده بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۲۰ را تجزیه و تحلیل کرد. این مقالات از نتایج تجزیه و تحلیل ثبت اختراع پشتیبانی می‌کردند، که نشان می‌داد زنان تمایل بیشتری به مطالعه موضوعات و درمان‌هایی داشتند که به نفع زنان است. زنان نیز به میزان قابل توجهی نسبت به مردان احتمال ثبت اختراع کمتری دارند، بنابراین بسیاری از ایده‌های موجود در مقالاتی که محققان بررسی کردند هرگز به سمت کمک به بیماران پیش نرفتند.

این مقاله می‌گوید: این یافته‌ها حاکی از آن است که بسیاری از اکتشافات امیدوارکننده با محوریت زنان هنوز تجاری نشده‌اند، زیرا زنان احتمال کمتری برای گرفتن حق ثبت اختراع دارند.پ

این یافته‌ها حاکی از آن است که بسیاری از اکتشافات امیدوارکننده با محوریت زنان هنوز تجاری نشده‌اند، زیرا زنان احتمال کمتری برای گرفتن حق ثبت اختراع دارند.

کونینگ با تجزیه و تحلیل مقالات تحقیقاتی قبلی می‌گوید: «ما به بالادست می‌رویم تا ببینیم آیا مخزنی از ایده‌ها در آنجا وجود دارد که اگر مشکل ثبت اختراع را برطرف کنیم، می‌توانیم لوله را باز کنیم و سپس آن ایده‌ها بیرون می‌روند. نتایج ما نشان داد که وجود دارد.»

اختراعات تحت رهبری زنان برای همه مفید است

اگرچه زنان اغلب محصولاتی را برای جنسیت خود اختراع می کنند یا مشکلات را حل می‌کنند، اما این کار را منحصرا انجام نمی‌دهند. تیم‌های تحت رهبری زنان نیز بیماری‌هایی را مطالعه می‌کنند که هم مردان و هم زنان را بیشتر از تیم‌های تحت رهبری مردان تحت تأثیر قرار می‌دهند.

کونینگ می‌گوید: «زنان بیشتر روی موضوعاتی مانند آندومتریوز یا سرطان دهانه رحم کار می‌کنند، اما به احتمال زیاد راه‌هایی برای انطباق اختراعات برای زنان در تحقیقات در مورد بیماری‌هایی مانند دیابت یا فلوتر دهلیزی – بیماری‌هایی که بر هر دو جنس تأثیر می‌گذارند، پیدا می‌کنند».

کونینگ می‌گوید این بدان معناست که همه از کمبود مخترعان زن غافل هستند.

” گنجاندن زنان نه تنها برای افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید، بلکه برای محصولات و استراتژی‌های شما نیز مهم است. شما به طور بالقوه در حال از دست دادن بینش از تجربیات زندگی آنها هستید که ممکن است به شما امکان دهد انواع مختلف بازارها یا انواع مختلف مشکلات را حل کنید.”

کونینگ
3 2
“زنان نیازی به یافتن صدایی ندارند، آنها صدایی دارند و باید برای استفاده از آن احساس قدرت کنند و مردم باید تشویق شوند تا گوش دهند.”

چگونه می‌توان حق ثبت اختراع توسط زنان را افزایش داد

در سال‌های اخیر، پیشرفت‌هایی در جهت برابری جنسیتی در علم حاصل شده است، زیرا زنان بیشتری وارد رشته های STEM می‌شوند و در برنامه‌های مدرک فنی ثبت نام می‌کنند. کونینگ می‌گوید، این تغییر در دهه ۱۹۸۰ آغاز شد و با تغییراتی در مؤسسه ملی بهداشت که زنان بیشتری را به سمت دانشمند شدن سوق داد و از تعصبات در میان مردان در این زمینه جلوگیری کرد.

در حالی که تعداد مخترعان مرد از مخترعان زن بسیار بیشتر است، ثبت اختراعات زیست پزشکی که توسط زنان تضمین شده بود از ۶ درصد در سال ۱۹۷۶ به ۱۶ درصد در سال ۲۰۱۰ افزایش یافت. چگونه می‌توانیم پیشرفت بیشتری داشته باشیم؟ تسهیل ثبت اختراع برای زنان کمک خواهد کرد. کونینگ می‌گوید: ارائه مشاوره و پشتیبانی بیشتر، اطمینان از اینکه زنان احساس ‌کنند در فرهنگ استارت آپ مشارکت دارند، و ایجاد رویدادهای فراگیر در مدارس و دفاتر انتقال فناوری چند راه برای انجام این کار است.

موسسات همچنین باید مردان را تشویق کنند تا سلامت زنان را مطالعه کنند و به آنها کمک کنند تا تجربه زنان را درک کنند و با آنها همدلی کنند.

او می‌گوید: این ممکن است به آنها کمک کند فرصت‌هایی را برای اختراع یا حمایت از این نوع ایده‌ها راحت‌تر ببینند.

4 1
“زنان معماران واقعی جامعه هستند.”

مقالات مرتبط

چگونه کلیشه‌های جنسیتی اعتماد به نفس زنان را از بین می‌برد

برای دستیابی به موفقیت حرفه ای، افراد باید در حین کار در تیم های تصمیم گیری، نظرات خود را ابراز کنند و از ایده های خود دفاع کنند، بنابراین اگر زنان در مورد موضوعات مردانه ساکت بمانند – و اگر ایده های آنها کمتر مورد توجه قرار گیرد، مشکل ساز است. کافمن می گوید آنها را بیان کنید.

این مقاله می‌گوید: «کار ما نیاز به ساختار تصمیم‌گیری گروهی را به گونه‌ای نشان می‌دهد که با استعدادترین اعضا، با وجود کلیشه‌های جنسیتی، هم داوطلب می‌شوند و هم برای مشارکت‌شان شناخته می‌شوند.»

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

گفت‌وگو