شرکت شما چقدر از تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده می‌کند؟

شرکت شما چقدر از تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده می‌کند؟

هر شرکتی در تلاش است تا بر روی داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها سرمایه گذاری کند. در حالی که به نظر می‌رسد چند شرکت پیشرو مانند آمازون و علی بابا کد را شکسته‌اند، اکثر آنها هنوز راه خود را پیدا می‌کنند و بسیاری از آنها حتی مطمئن نیستند که از کجا شروع کنند. مطالعه ای در سال ۲۰۲۱ نشان داد که تنها ۳۹٪ از مدیران معتقدند که سازمان‌های آنها داده‌ها را به عنوان یک دارایی مدیریت می‌کنند و حتی کمتر (۲۴٪) شرکت‌ها خود را مبتنی بر داده‌ها می ‌دانند.

به همین ترتیب در نظرسنجی سال ۲۰۲۱ نشان داد که تنها ۱۳ درصد از مدیران معتقدند که سازمان آنها استراتژی داده خود را ارائه می‌دهد. این یافته‌های غم‌انگیز با مطالعات قبلی مطابقت دارد که نشان داد اکثریت بزرگی از رهبران ارشد از نتایج ارائه شده از طریق تجزیه و تحلیل راضی نیستند.

1 22

چه چیزی رهبران را از این شرکت‌های عقب مانده جدا می‌کند و چگونه شرکت‌هایی که با الزامات تحلیلی دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانند به رقبای خود برسند و حتی از آنها پیشی بگیرند؟ برای پی بردن به این موضوع، بیش از ۳۰۰ مدیر ارشد در صنایع B2B را در مورد تصمیم‌گیری مبتنی بر داده در سازمان‌هایشان و عملکرد آنها در هفت بعد از قابلیت تجزیه و تحلیل بررسی شدند:

فرهنگ

درجه اجماع در مورد ارزش داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها به عنوان یک دارایی استراتژیک

تعهد رهبری

میزانی که رهبران ارشد در مورد داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها صحبت می‌کنند.

عملیات و ساختار

سطح توسعه ساختارها و سیاست‌هایی که از دسترسی به داده‌ها برای کسانی که به آن نیاز دارند پشتیبانی می‌کند.

مهارت‌ها و شایستگی‌ها

توانایی استخدام افراد مناسب و ارائه آموزش و پشتیبانی کافی برای آنها

هم ترازی تجزیه و تحلیل استراتژی

تجزیه و تحلیل چگونه به طور موثر استراتژی کوتاه مدت و بلند مدت را تکمیل می‌کند

بازارگرایی فعال

درجه‌ای که داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها به سازمان اجازه می‌دهد تا با نیازهای در حال تحول مشتری همگام شود و پیش بینی کند.

توانمندسازی کارکنان

میزانی که افراد در سراسر سازمان تشویق می‌شوند تا به دنبال جمع آوری داده‌های خلاقانه و روش‌های تحلیلی باشند.

2 26

نتایج می‌تواند نقاط قوت یا ضعف تحلیلی یک شرکت را آشکار کند، به آن کمک کند سرمایه‌گذاری‌ها را اولویت‌بندی کند و منابع را تخصیص دهد، معیارهایی را برای سنجش پیشرفت ارائه دهد و در نهایت به آن کمک کند تا داده محورتر و رقابتی‌تر شود. همچنین می‌تواند به ایجاد یک زبان و طرز فکر مشترک در سراسر سازمان کمک کند که به ایجاد همسویی و کشش در سراسر سازمان کمک می‌کند و درک متفاوتی از قابلیت‌های شرکت را آشکار می‌کند. علاوه بر این، می‌تواند به روشن کردن دیدگاه‌های کسانی که در خط مقدم یا خارج از دایره رهبری هستند کمک کند که مسئولیت‌های مواجهه با مشتری در پیشرفت و موفقیت تلاش‌های تحول نقش حیاتی دارند.

توانایی‌های خود را ارزیابی کنید

هر سازمانی سفر خود را از یک مکان آغاز نمی‌کند. قابلیت‌های برخی از شرکت‌ها به خوبی توسعه یافته است در حالی که برخی دیگر ابتدایی هستند. صرف نظر از این، هر شرکتی باید به سه سوال پاسخ دهد که توانایی‌های خود را افزایش دهد: سطح مهارت فعلی ما چقدر است؟ در چه زمینه‌هایی باید پیشرفت کنیم؟ و برای بهینه سازی عملکرد داده‌ها و تجزیه و تحلیل خود چه باید بکنیم؟

هر شرکتی باید به سه سوال پاسخ دهد که توانایی‌های خود را افزایش دهد: سطح مهارت فعلی ما چقدر است؟ در چه زمینه‌هایی باید پیشرفت کنیم؟ و برای بهینه سازی عملکرد داده‌ها و تجزیه و تحلیل خود چه باید بکنیم؟

اجماع کارکنان را اندازه گیری کنید

اگر شرکتی بخواهد در سفر تحلیلی خود به پیش برود، باید برای ایجاد اجماع بین بازیگران کلیدی و یافتن جایی که ممکن است تفاوت در ادراک از قابلیت‌ها وجود داشته باشد، تلاش کند. از آنجایی که شرکت کنندگان کارگاه عملکردها، سطوح مدیریت و خطوط مختلف کسب و کار را نمایندگی می‌کنند، امتیازات فردی آنها می‌تواند زمینه‌های پنهان اختلاف نظر را آشکار کند. اگر نمایندگان، دیدگاه‌های بسیار متفاوتی در مورد داده‌ها و قابلیت‌های تحلیلی شرکت داشته باشند، ارزش بررسی و پرداختن به آن را دارد.

اگر شرکتی بخواهد در سفر تحلیلی خود به پیش برود، باید برای ایجاد اجماع بین بازیگران کلیدی و یافتن جایی که ممکن است تفاوت در ادراک از قابلیت‌ها وجود داشته باشد، تلاش کند.

رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت

شرکت‌هایی که تشخیص را کامل می‌کنند معمولاً متوجه می‌شوند که ترکیبی از نقاط قوت و ضعف دارند. بسته به بخش صنعت و محتوای رقابتی، رهبران شرکت باید توجه خود را بر ابعادی متمرکز کنند که برای ارائه عملکرد تجاری برتر و پایدار ضروری است و به حوزه‌های کلیدی که در آن کمترین عملکرد را دارند، توجه کنند. برای شرکت‌های عقب مانده، این به معنای رفع نقاط ضعف اساسی است. برای شرکت‌های پیشرو این به معنای بهینه‌سازی عملکرد در ابعادی است که هنوز فضای رشد دارند.

بسته به بخش صنعت و محتوای رقابتی، رهبران شرکت باید توجه خود را بر ابعادی متمرکز کنند که برای ارائه عملکرد تجاری برتر و پایدار ضروری است و به حوزه‌های کلیدی که در آن کمترین عملکرد را دارند، توجه کنند.

هر شرکتی در مسیری بی پایان برای دستیابی به برتری داده و تجزیه و تحلیل قرار دارد. در حالی که مقصد نهایی وجود ندارد همیشه کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد. آن‌ها می‌توانند نقاط ضعف را برطرف کنند و نقاط قوت خود را افزایش دهند و تحولی در داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌های مداوم ایجاد کنند که می‌تواند مزیت رقابتی پایدار واقعی را ایجاد کند.

هر شرکتی در مسیری بی پایان برای دستیابی به برتری داده و تجزیه و تحلیل قرار دارد.

3 19

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

تحول دنیای دیجیتال: نقشه راه جدیدی برای موفقیت

علیرغم شناخت شرکت کنندگان که سرعت بسیار مهم است، آنها گزارش دادند که تحول دیجیتال به سرمایه گذاری مالی و زمان قابل توجهی نیاز دارد. ۶۰ درصد از کسانی که پیشرفت قابل توجهی در سفر خود داشته‌اند حداقل پنج سال در آن بوده‌اند. در محاسبه منابع اعم از مالی و غیره لازم برای تغییر، شرکت کنندگان بر لزوم برنامه‌ریزی برای ارتقای مستمر فناوری، قابلیت‌های سازمانی و استعدادها تاکید کردند.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

گفت‌وگو