روز جهانی بشردوستی - 19 اوت

روز جهانی بشردوستی

روز جهانی بشردوستی در ۱۹ آگوست از امدادگران بشردوست در سراسر جهان تجلیل می‌شود. این روز که توسط سازمان ملل در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد، یادآور سالگرد بمباران مقر سازمان ملل در عراق است. ۲۲ نفر از جمله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل جان خود را از دست دادند.

روز جهانی بشردوستی در ۱۹ آگوست از امدادگران بشردوست در سراسر جهان تجلیل می‌شود.

امدادگران بشردوستانه به مردم رنج دیده در سراسر جهان کمک‌های نجات می‌دهند. آن دسته از کارگرانی که در مناطق درگیری زندگی می‌کنند یا در مناطق ویران شده توسط بلایای طبیعی زندگی می‌کنند، به ویژه آسیب پذیر هستند. همه و همه می‌توانند انسان دوستانه باشند، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روز و نحوه کمک به شما به ادامه مطلب مراجعه کنید.

این روز به هزاران کارگر بشردوستانه که در جریان کار خود جان خود را از دست دادند و آسیب دیدند ادای احترام می‌کند. آیا می‌دانستید در مقطعی در سال ۲۰۲۱، ۲۳۵ میلیون نفر در ۲۶ کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز داشتند؟ این روز برای قدردانی از همه کارگرانی است که به خدمات خود برای حمایت از افراد نیازمند ادامه می‌دهند. در یکی از مناسبت‌های این تعطیلات، مردم با موضوع “نژاد بشری” جشن گرفتند. این تعطیلات یک یادبود است، اما همچنین می‌تواند هیجان انگیز و سرگرم کننده باشد!

1 14

روز جهانی بشردوستی ۲۰۲۲ چه زمانی است؟

فداکاری و تعهد امدادگران به خدمت به بشریت در روز جهانی بشردوستانه در ۱۹ اوت گرامی داشته می‌شود.

فداکاری و تعهد امدادگران به خدمت به بشریت در روز جهانی بشردوستانه در ۱۹ اوت گرامی داشته می‌شود.

تاریخچه روز جهانی بشردوستی

روز جهانی کارهای بشردوستانه چیزی بیش از روزی است که از کارگران بشردوستانه که زندگی خود را وقف اهداف بشردوستانه کرده‌اند، تقدیر می‌شود. این روزی است که به ما یادآوری می‌شود که این افراد هستند که زندگی ما را بسیار آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کنند و از تلاش‌های امدادگرانی که زندگی خود را برای کمک به مردم آسیب‌دیده در زمان‌های بحران جهانی به خطر انداخته‌اند، قدردانی می‌کنیم.

این روزی است که به ما یادآوری می‌شود که این افراد هستند که زندگی ما را بسیار آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کنند و از تلاش‌های امدادگرانی که زندگی خود را برای کمک به مردم آسیب‌دیده در زمان‌های بحران جهانی به خطر انداخته‌اند، قدردانی می‌کنیم.

این روز توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به یاد مرگ ۲۲ امدادگر سازمان ملل متحد، از جمله سرجیو ویرا د ملو، در بمب گذاری در مقر سازمان ملل متحد در بغداد در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد. سرجیو در برزیل به دنیا آمد و بزرگ شد و روزانه کار می‌کرد. شبها به مدت سه دهه برای کمک به قربانیان درگیری‌های مسلحانه و اطمینان از اینکه وضعیت اسف بار آنها در سطح جهانی شنیده می‌شود تلاش می‌‌کرد. او همچنین بی وقفه برای جمع آوری پیش نویس تعیین روز جهانی بشردوستی تلاش کرد. ایجاد آگاهی یکی از جنبه‌های ضروری مبارزات سرجیو بود، و تمام تلاشش را می‌کرد تا اطمینان حاصل کند که ساکنان کشورهای جهان اول و مناطق بدون درگیری دیدگاه متفاوتی در مورد مناطق جنگ‌زده به دست خواهند آورد تا نشان دهد که چیزی فراتر از درگیری‌های سیاسی و سیاسی وجود دارد. مرگ رزمندگان به نوعی، سرجیو سعی کرد رویکردی انسان دوستانه‌تر برای مشاهده جنگ‌ها ارائه دهد، با تمرکز بر زندگی انسان‌های بی‌گناهی که برای زنده ماندن تلاش می‌کردند و در درگیری‌هایی گرفتار می‌شدند که تمایلی به حضور در آن نداشتند.

پس از این حادثه غم انگیز، بنیاد سرجیو ویرا ملو و خانواده دی ملو از نزدیک با سفرای فرانسه، سوئیس، ژاپن و برزیل در هر دو میز ژنو و نیویورک همکاری کردند و پیش نویس را برای اختصاص یک روز ویژه در مجمع عمومی هدایت کردند. در سال ۲۰۰۹، مجمع عمومی سازمان ملل متحد به طور رسمی اولین روز جهانی بشردوستی را آغاز کرد. این به امدادگران شجاعی مانند سرجیو که هر روز فداکارانه خدمت می‌کنند تا جهان را به مکانی بهتر برای محرومان و کسانی که خانه‌ها و معیشت‌شان توسط جنگ تهدید می‌شود، خدمت کنند، تجلیل می‌شود. در سال ۲۰۱۹، حداقل ۴۸۳ کارمند امدادی ربوده شدند، مورد حمله قرار گرفتند یا کشته شدند و وضعیت در سال ۲۰۲۰ در طول همه گیری کووید-۱۹ بهتر از این نبود.

سازمان ملل هر سال روز جهانی بشردوستی را با موضوعی گرامی می‌دارد. این موضوع همه مردم را از سراسر اکوسیستم بشردوستانه گرد هم می‌آورد تا برای بقا، رفاه، و کرامت افراد آسیب‌دیده از بحران‌ها و برای ایمنی کارکنان بشردوستانه، آگاهی را بهبود بخشد و افزایش دهد.

یکی از مراسم روز جهانی بشردوستانه با مضمون “نژاد بشر” بود. هدف از این موضوع برجسته کردن مسائل مربوط به وضعیت اضطراری تغییرات آب و هوایی جهانی بود. همچنین پیامدهای فوری اضطراری آب و هوایی جهان را برجسته کرد و آگاهی را برای رفاه افراد افزایش داد.

2 17

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

روز جهانی مبارزه با کار کودکان

روز جهانی مبارزه با کار کودکان عنوان مورد تایید سازمان بین المللی کار (ILO) است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ با هدف افزایش آگاهی و فعالیت برای جلوگیری از کار کودکان آغاز شد. این کنوانسیون با تصویب کنوانسیون شماره ۱۳۸ سازمان بین المللی کار در مورد حداقل سن برای اشتغال و کنوانسیون شماره ۱۸۲ سازمان بین المللی کار در مورد بدترین اشکال کار کودکان تشکیل شد.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

گفت‌وگو