روز جهانی ایموجی | 17 جولای

روز جهانی ایموجی

اکنون ارتباطات در عصر اینترنت بسیار فراتر از فشار دادن ارسال بر روی یک پیام متنی ساده است. فیدهای رسانه‌های اجتماعی یا پیام‌های متنی خود را بررسی کنید… چند صورتک، قلب در حال پرواز، آووکادو و تک شاخ می‌بینید؟ این تصاویر کوچک ژاپنی که به نام ایموجی شناخته می‌شوند، امروزه بیش از هر زمان دیگری در اینترنت محبوب هستند، بنابراین طبیعتاً روز خاص خود را دارند. روز جهانی ایموجی که در ۱۷ جولای (۲۶ تیر) به رسمیت شناخته شده است، روزی است که وسواس ما را نسبت به این نمادهای گرافیکی در همه جا تأیید می‌کند. در حالی که گاهی اوقات ممکن است احمقانه به نظر برسند، به گفته روانشناسان و محققان مختلف، ممکن است نقشی حیاتی در نحوه برقراری ارتباط امروز ما داشته باشند.

این روز ما را تشویق می‌کند تا از ایموجی‌ها برای ارسال پیام‌های منحصر به فرد استفاده کنیم.

1 14

#روز جهانی ایموجی

قبل از ایموجی، شکلک‌هایی وجود داشت. شکلک‌ها (احساس + آیکون) به عنوان بیان احساسات در متون سخت سرد که فاقد آنها بودند توسعه داده شد.

ایموجی، یک عبارت ژاپنی، تقریباً به معنای “کلمه تصویری” است و توسط شیگتاکا کوریتا (Shigetaka Kurita)در سال ۱۹۹۰ ایجاد شد. زمانی که کوریتا برای شرکت مخابراتی ژاپنی NTT Docomo کار می‌کرد، این کلمات تصویری را به عنوان ویژگی در پیجرهای خود طراحی می‌کرد تا آنها را برای نوجوانان جذاب‌تر کند. .

ایموجی، یک عبارت ژاپنی، تقریباً به معنای “کلمه تصویری” است و توسط شیگتاکا کوریتا (Shigetaka Kurita)در سال ۱۹۹۰ ایجاد شد.

عرضه اولین آیفون توسط اپل در سال ۲۰۰۷ دارای یک صفحه کلید ایموجی در گوشی تعبیه شده بود تا بازار ژاپن را تحت کنترل درآورد. در حالی که برای کاربران آمریکایی در نظر گرفته نشده بود که آن را پیدا کنند، آنها این کار را انجام دادند و به سرعت متوجه شدند که چگونه از آن استفاده کنند.

هر سال ایموجی‌های جدید ایجاد می‌شوند. emojipedia.org تمام به‌روزرسانی‌های شکلک‌ها را در تمامی پلتفرم‌ها و سیستم‌عامل‌ها پیگیری می‌کند. بیش از ۱۸۰۰ ایموجی بسیار بیشتر از احساسات را پوشش می‌دهند. از حمل‌ونقل، غذا، مجموعه‌ای از حیوانات وحشی و اهلی گرفته تا پلتفرم‌های اجتماعی، آب‌وهوا و عملکردهای بدن، ایموجی‌ها عملاً خودشان صحبت می‌کنند.

وقتی صحبت از ایموجی‌های جشن به میان می‌آید، طراحان انواع مختلفی ایجاد کردند تا مطمئن شوند ما می‌توانیم هیجان خود را ابراز کنیم. چه تولد یک نوزاد جدید را جشن بگیریم، چه سالگرد یا یک تولد، برای هر جشنی چیزی وجود دارد. در واقع، اگر ایموجی‌های خود را به دقت جستجو کنیم، احتمالاً می‌توانیم هر روز را در سبک شکلک‌های تقویم روز ملی جشن بگیریم.

2 13

تاریخچه روز جهانی ایموجی

در سال ۲۰۱۴، جرمی برگ، بنیانگذار Emojipedia، روز جهانی ایموجی را ایجاد کرد.  تاریخ ۱۷ ژوئیه از زمان عرضه ایموجی در سال ۲۰۰۲، مبنای انتخاب این روز بوده است.

در سال ۲۰۱۴، جرمی برگ، بنیانگذار Emojipedia، روز جهانی ایموجی را ایجاد کرد.  تاریخ ۱۷ ژوئیه از زمان عرضه ایموجی در سال ۲۰۰۲، مبنای انتخاب این روز بوده است.

فعالیت‌های روز جهانی اموجی

یک مکالمه فقط با ایموجی داشته باشید

دانش ایموجی خود را با داشتن یک جریان پیام پر از شکلک با بهترین دوست خود به چالش بکشید. ببینید چقدر خوب می‌توانید با استفاده از این نمادهای لذت بخش یکدیگر را درک کنید. چه کسی می‌دانست که می‌توانید یک مکالمه کامل بدون هیچ کلمه‌ای داشته باشید؟

12

ایموجی‌های خود را بسازید

می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌ها و ابزارهای آنلاین مختلف، عکس‌های مورد علاقه خود را به شکلک‌های قابل اشتراک گذاری تبدیل کنید. در نهایت می‌توانید عکس مورد علاقه خود از سگ یا گربه خود را به ایموجی تبدیل کنید.

13

ایموجی مورد علاقه خود را بپوشید

تی‌‌‌شرت پر از ایموجی سفارشی خود را بسازید یا یکی از آن‌ها را از طریق فروشنده آنلاین خریداری کنید. ایموجی مورد علاقه شما می‌تواند به تی‌شرت مورد علاقه جدید شما تبدیل شود.

14

چرا ما روز جهانی ایموجی را دوست داریم

آنها به یک زبان جهانی جدید تبدیل شده‌اند

زبان انواع مختلفی دارد و یکی از قدیمی‌ترین انواع زبان نمادهای بصری است. ایموجی‌ها از این جهت منحصر به فرد هستند که نمادهای بصری هستند که به تقویت زبان نوشتاری ما کمک می‌کنند. آنها می‌توانند جایگزین کلمات یا عبارات کامل شوند و همچنان قابل درک باشند.

ما عاشق دریافت ایموجی هستیم

ایموجی‌ها در ابتدا به عنوان راهی برای نمادسازی احساسات با تصاویر ساخته شدند. شبیه به نشانه گذاری، آنها احساسات را از طریق کنایه یا طنز بیان می‌کنند و حتی لحن صدا یا زبان بدن را در ارتباطات مبتنی بر متن پیشنهاد می کنند. آنها واکنش‌های عاطفی را در افراد ایجاد می‌کنند که می‌تواند باعث همدلی ما شود. اساساً همانطور که در شناسایی احساسات خود بهتر می‌شویم، در درک احساسات دیگران نیز بهتر می‌شویم. به نظر می رسد “همدلی شکلکی” در حال روند است.

ایموجی‌ها در ابتدا به عنوان راهی برای نمادسازی احساسات با تصاویر ساخته شدند. شبیه به نشانه گذاری، آنها احساسات را از طریق کنایه یا طنز بیان می‌کنند و حتی لحن صدا یا زبان بدن را در ارتباطات مبتنی بر متن پیشنهاد می‌کنند.

وقتی کلمات ما را ناکام می‌کنند به ما کمک می‌کنند

هنگامی که مطالب در ترجمه از طریق کلمات گم می‌شوند، ایموجی‌ها به ما کمک می‌کنند چیزی را بهتر درک کنیم. در عصر اینترنت، آنها به ما کمک می‌کنند تا بهتر و سریعتر ارتباط برقرار کنیم. بیایید اعتراف کنیم، آنها دوست داشتنی هستند و به نوعی ما وابسته به استفاده از آنها هستیم، اما هدف بسیار بزرگتری را دنبال می‌کنند. آنها ظرفیت ما را برای برقراری ارتباط موثر با دیگران بهبود می‌بخشند و معنای مورد نظر ما را مشخص می‌کنند.

هنگامی که مطالب در ترجمه از طریق کلمات گم می‌شوند، ایموجی‌ها به ما کمک می‌کنند چیزی را بهتر درک کنیم.

ایموجی‌ها ظرفیت ما را برای برقراری ارتباط موثر با دیگران بهبود می‌بخشند و معنای مورد نظر ما را مشخص می‌کنند.

4 9

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

گفت‌وگو