آیا خارج از ساعات کاری به ایمیل ها پاسخ می دهید؟ آنها را می فرستید؟ تحقیقات جدید نشان می دهد که این چقدر می تواند خطرناک باشد.

خطر پاسخگویی به ایمیل‌ها خارج از ساعت کاری

آیا خارج از ساعات کاری به ایمیل‌ها پاسخ می‌دهید؟ آنها را می‌فرستید؟ تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این چقدر می‌تواند خطرناک باشد.

چه چیزی می‌تواند در مورد پاسخ دادن به چند ایمیل در شب بد باشد ؟ شاید یک مورد فوری ظاهر شود، ما داریم یک موضوع را از همان روز مرتب می‌کنیم، یا سعی می‌کنیم برای فردا پیش برویم. همیشه آنلاین بودن و در دسترس بودن یکی از راه‌هایی است که ما اخلاق کاری و حرفه‌ای بودن خود را نشان می‌دهیم.

اما رخنه ارتباطات دیجیتال در کل زندگی ما آنقدرها هم که فکر می‌کنیم بی ضرر نیست.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ارتباطات خارج از ساعت در بخش دانشگاه‌های استرالیا چقدر رایج است. و چقدر برای سلامت روحی و جسمی ما مضر است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ارتباطات خارج از ساعت چقدر برای سلامت روحی و جسمی ما مضر است.

1 8

تحقیق کارشناسان

گروهی از کارشناسان و استادان دانشگاه جنوب استرالیا در حال مطالعه هستند که چگونه ارتباطات دیجیتال بر استرس کاری، تعادل کار و زندگی، سلامت و خواب در بخش دانشگاه تاثیر می‌گذارد. آنها از ژوئن تا نوامبر ۲۰۲۰، بیش از ۲۲۰۰ کارمند دانشگاهی و حرفه‌ای را در ۴۰ دانشگاه مورد بررسی قرار دادند. به طور خاص دانشگاه‌ها را با توجه به تغییرات تکنولوژیکی پیشرفته در بخش و اهمیت دانشگاه‌ها برای رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما بررسی کردند.

نتایج

سطوح بالایی از استرس را همراه با مقدار قابل توجهی از ارتباطات خارج از ساعت دریافت کردند این شامل:

۲۱ درصد از پاسخ دهندگان سرپرستانی داشتند که انتظار داشتند بعد از کار به پیامک ها، تماس ها و ایمیل های مربوط به کار پاسخ دهند.

۵۵٪ ارتباطات دیجیتالی در مورد کار را عصرها برای همکاران ارسال کردند.

۳۰٪ ارتباطات دیجیتال مرتبط با کار را در آخر هفته برای همکاران ارسال کردند، در حالی که انتظار پاسخ در همان روز را داشتند. کارمندانی که سرپرستانی داشتند که انتظار داشتند بعد از کار به پیام‌های کاری پاسخ دهند، در مقایسه با گروه‌هایی که پاسخ ندادند، سطوح بالاتری از ناراحتی روانی (۷۰.۴ درصد در مقایسه با ۴۵.۲ درصد) و خستگی عاطفی (۶۳.۵ درصد در مقایسه با ۳۵.۲ درصد) را گزارش کردند. آنها همچنین علائم سلامت جسمانی مانند سردرد و کمر درد را گزارش کردند (۲۲.۱٪ در مقایسه با ۱۱.۵٪).

2 9

این فقط در مورد رئیس‌های وحشتناک نیست

آنها همچنین در هنگام تماس بین همکاران، همین الگو را پیدا کردند.

گروه‌هایی از کارمندانی که احساس می‌کردند باید به پیام‌های کاری همکاران خارج از ساعات کاری پاسخ دهند، در مقایسه با گروه‌هایی که پاسخ نمی‌دادند، سطوح بالاتری از ناراحتی روان‌شناختی را گزارش کردند (۷۵.۹٪ در مقایسه با ۳۹.۳٪). آنها همچنین سطوح بالاتری از خستگی عاطفی (۶۵.۹٪ در مقایسه با ۳۵.۷٪) و علائم سلامت جسمی (۲۲.۱٪ در مقایسه با ۱۲.۵٪) را گزارش کردند.

اگرچه تیم پروژه کارمندان دانشگاه را مورد نظرسنجی قرار دادند، اما این احتمالاً منعکس کننده یک مشکل در سطح جامعه در ارتباط دیجیتال ساعات خارج از کار است. یک نظرسنجی موسسه استرالیا در سال گذشته نشان داد استرالیایی‌ها به طور متوسط ​​۵.۳ ساعت اضافه کاری بدون حقوق در هفته کار می کنند که نسبت به سال قبل ۴.۶ ساعت افزایش داشته است.

قابل‌توجه است که ۳۱ درصد از کارمندان نمونه یک اختلال روان‌شناختی متوسط ​​یا شدید را گزارش کردند و ۶۲ درصد گفتند که فکر می‌کنند «جو ایمنی روانی اجتماعی» – در محل کارشان – درجه‌ای که از سلامت روانی آنها محافظت می‌کند – «ضعیف» است.

در مقایسه، تخمین زده می‌شود که ۲۰ درصد از بزرگسالان استرالیایی در ۱۲ ماه گذشته یک اختلال روانی رایج را تجربه کرده‌اند. یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۴ نشان داد که ۵۲ درصد از کارمندان محل کار خود را از نظر روانی سالم می‌دانند.

3 10

این یعنی چی؟

پیامدهای شخصی و اجتماعی مرزهای مبهم بین خانه و محل کار جدی است. هنگامی که کارمندان در خانه به تماس‌ها پاسخ می‌دهند یا به ایمیل‌ها پاسخ می‌دهند، این امر بر بهبودی آنها از کار تأثیر می‌گذارد – هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی.

قرار گرفتن در حالت مداوم بیش از حد هوشیاری در انتظار اعلان‌های کاری در خانه می تواند متابولیسم و ​​ایمنی را تحت تاثیر قرار دهد و باعث ایجاد حساسیت به مشکلات جدی سلامتی مانند عفونت، فشار خون بالا و افسردگی شود. در واقع، تحقیقات اخیر توسط سازمان جهانی بهداشت و سازمان بین المللی کار نشان می‌دهد که ساعات کار طولانی حتی ممکن است خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش دهد.

قرار گرفتن در حالت مداوم بیش از حد هوشیاری در انتظار اعلان‌های کاری در خانه می‌تواند متابولیسم و ​​ایمنی را تحت تاثیر قرار دهد و باعث ایجاد حساسیت به مشکلات جدی سلامتی شود.

مشکل دیگر این است که وقتی تماس‌های کاری یا ایمیل‌های خارج از ساعات کاری دریافت می‌کنیم، زمان فعالیت‌های بهبودی مانند تعامل اجتماعی، ورزش بدنی و گذراندن زمان در محیط‌های طبیعی را نیز کاهش می‌دهد.

اینها فعالیت های حیاتی برای حفظ سلامت جسمانی و به ویژه روانی هستند. پیامدهای فردی و اجتماعی نفوذ شغلی به زندگی خانگی نیز می‌تواند به روابط خانوادگی و حمایت‌های اجتماعی مانند داوطلبی آسیب برساند.

پیامدهای فردی و اجتماعی نفوذ شغلی به زندگی خانگی نیز می‌تواند به روابط خانوادگی و حمایت‌های اجتماعی مانند داوطلبی آسیب برساند.

5 4

مراحل بعدی

خب حالا چه اتفاقی باید بیفتد؟

ما می‌توانیم روی مشکل فوری تمرکز کنیم و میزان اتصال دیجیتال را در ساعات کاری کاهش دهیم. مذاکره در مورد شرایط کاری برای رسیدگی به این مشکل، مانند آنچه پلیس ویکتوریا اخیرا انجام داده است، شروع خوبی است. اصلاح استانداردهای ملی استخدام برای اعمال «حق قطع ارتباط» همچنین از کارگران آسیب‌پذیر و غیر اتحادیه‌ای که دستمزد پایینی دارند و توانایی مذاکره در مورد شرایط کاری خود را ندارند، محافظت می‌کند.

اما در حالی که این مقررات صنعتی مانع از برقراری ارتباط مدیران می‌شود، رفتار همکارانی که یکدیگر را به زحمت می اندازند را تغییر نمی‌دهد. یا فشار درونی که بسیاری از ما برای کار بدون ساعت احساس می‌کنیم.

پروفسور مورین دلارد، متخصص محل کار، استدلال می‌کند که مشکل اتصال دیجیتال خارج از ساعات کاری استاندارد منعکس کننده یک موضوع گسترده‌تر در مورد فرهنگ محیط کار و سلامت روانی است. هنگامی که یک سازمان به بهره‌وری بر سلامت روانی اهمیت می‌دهد، کارکنان فشار بیشتری را برای مدیریت ضرب الاجل‌های غیر واقعی احساس می‌کنند.

در نهایت، مشکل ما با ایمیل‌ها و پیام‌های خارج از ساعات کاری منعکس‌کننده مسائل اجتماعی گسترده‌تر مربوط به فشارهای بهره‌وری، ناامنی شغلی و کاهش منابع کاری است.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

۴ روش برای مدیریت یک کارمند نیازمند احساسی

به عنوان یک رهبر، وظیفه شما این است که مجموعه نیازهای عاطفی اعضای تیم خود را مطالعه کنید و استراتژی هایی را ایجاد کنید که بتوانید آنها را مطابق با آرایش منحصر به فرد هر فرد تنظیم کنید. با این حال، شما نیازی به حمایت عاطفی بی پایان برای افرادی که برای برآوردن نیازهای خود تلاش می کنند، ندارید. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که نادیده گرفتن موقعیت هرگز راه حل نیست. بهترین رویکرد این است که به یک عضو تیم وابسته عاطفی کمک کنید تا بفهمد چگونه نیازهای خود را شناسایی و برآورده کند. اگر بتوانید این کار را با ظرافت و با دقت انجام دهید، به این شخص و همه اطرافیانش کمک خواهید کرد.

تحول دنیای دیجیتال: نقشه راه جدیدی برای موفقیت

علیرغم شناخت شرکت کنندگان که سرعت بسیار مهم است، آنها گزارش دادند که تحول دیجیتال به سرمایه گذاری مالی و زمان قابل توجهی نیاز دارد. ۶۰ درصد از کسانی که پیشرفت قابل توجهی در سفر خود داشته‌اند حداقل پنج سال در آن بوده‌اند. در محاسبه منابع اعم از مالی و غیره لازم برای تغییر، شرکت کنندگان بر لزوم برنامه‌ریزی برای ارتقای مستمر فناوری، قابلیت‌های سازمانی و استعدادها تاکید کردند.

گفت‌وگو