تمرین های ساده برای سلامت روان

تمرین‌های ساده برای سلامت روان

در حالی که ما تمرینات بدنی را بسیار جدی می‌گیریم، در مورد «تمرین‌هایی» که به ما کمک می‌کنند از نظر ذهنی چابک و سالم بمانیم، کمتر گفته شده است. اما درست مانند سلامت جسمانی، راه‌های ساده و کاربردی وجود دارد که می‌تواند به همه کمک کند تا از سلامت روانی خوبی برخوردار شوند.

تحقیقات جدید مردم را به روشی برای ارتقای سلامت روان و رفاه در جوامع سوق داده است که از یک مدل ساده پیروی می‌کند که می‌تواند توسط هر کسی اتخاذ شود.

یک مطالعه قبلی نشان داد که افراد به طور شهودی می‌دانند که چه چیزی سلامت روان آنها را افزایش می‌دهد، اما آنها به طور روزانه به آن فکر نمی‌کنند. برخلاف سلامت جسمانی خود، افراد به ندرت در نظر می‌گیرند که چه کاری می‌توانند یا باید برای سلامت روان خود انجام دهند.

یک مطالعه قبلی نشان داد که افراد به طور شهودی می‌دانند که چه چیزی سلامت روان آنها را افزایش می‌دهد، اما آنها به طور روزانه به آن فکر نمی‌کنند.

در حال حاضر تمرکز کمپین‌های سلامت روان بر درمان اختلالات روانی، حذف خجالت از صحبت در مورد مشکلات سلامت روان، مداخله زودهنگام و کاهش عوامل خطری است که منجر به بیماری می‌باشد.

1 13

اما بار بیماری روانی همچنان در حال افزایش است – تخمین زده می‌شود ۵۰ درصد از مردم کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در طول زندگی خود بیماری روانی را تجربه خواهند کرد، بنابراین نیاز به افزایش آگاهی در جوامع و ارتقای گام‌های ساده و عملی برای دستیابی به حفظ سلامت روان وجود دارد.

با ایجاد تحقیقات در مورد آنچه مردم می‌توانند برای بهبود سلامت روان خود انجام دهند، محققان در دانشگاه استرالیای غربی یک مدل “ABC” ایجاد کرده‌اند که می‌تواند به راحتی در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گیرد. این رویکرد که به عنوان “Act-Belong-Commit” شناخته می‌شود، فعال نگه داشتن، ایجاد روابط قوی تر با دوستان، خانواده و گروه های اجتماعی و تعهد به سرگرمی‌ها، چالش‌ها و دلایل معنادار را ترویج می‌کند. آنها با هم یک رویکرد ساده “خودت انجام بده” را برای افزایش سلامت روان تشکیل می‌دهند.

با تشویق مردم به پیروی از این اصول، و همچنین همکاری با گروه‌های اجتماعی که فعالیت‌ها و فرصت‌هایی را برای مشارکت اجتماعی ارائه می‌دهند، این روش – که در حال حاضر در استرالیا و دانمارک اجرا می‌شود – به دنبال ایجاد مزایای بلندمدت برای سلامت روان در جمعیت بیشتر است.

عمل کنید

با فعال ماندن از نظر ذهنی، اجتماعی، معنوی و بدنی هوشیار و درگیر باشید.

تحقیقات نشان می‌دهد که سبک زندگی با فعالیت‌های فراوان بیرون از محل کار باعث تقویت احساسات مثبت و محافظت از مغز در برابر زوال می‌شود. ذهن و بدن فعال، به‌ ویژه در جمع دیگران، می‌تواند به طور طبیعی پاداش‌دهنده و جایگزینی سالم برای نگرانی، تفکر بیش از حد یا درگیر شدن در مصرف مواد باشد.

با فعال ماندن از نظر ذهنی، اجتماعی، معنوی و بدنی هوشیار و درگیر باشید.

2 17

تعلق داشتن

با حفظ روابط دوستانه، پیوستن به گروه‌ها و شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، احساس قوی تعلق را در خود ایجاد کنید.

تحقیقات نشان داده است که روابط ما با یکدیگر برای سلامت روان از نظر ایجاد احساس هویت، عمل به عنوان منبع حمایت، و منبع مهم مقابله‌ای برای مقابله با درد، استرس و رویدادهای دشوار زندگی، اساسی است.

با حفظ روابط دوستانه، پیوستن به گروه‌ها و شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، احساس قوی تعلق را در خود ایجاد کنید.

3 12

متعهد شدن

کارهایی را انجام دهید که معنا و هدفی را در زندگی به ارمغان می‌آورند، مانند مقابله با چالش‌ها، حمایت از یک هدف خوب و کمک به دیگران.

احساس معنا و هدف برای بهزیستی ما حیاتی است و نشان داده شده است که به افزایش عمر و حفظ مغز سالم کمک می‌کند. تعهد به یک سرگرمی، یک چالش، یک هدف خوب یا کمک به دیگران، همگی می‌توانند احساس ارزشمندی را تقویت کنند و ما را از احساس ناامیدی و بی ارزشی محافظت کنند.

کارهایی را انجام دهید که معنا و هدفی را در زندگی به ارمغان می‌آورند، مانند مقابله با چالش‌ها، حمایت از یک هدف خوب و کمک به دیگران.

3 13

مشارکت اجتماعی می‌تواند عملکرد مغز را حفظ کند، افکار «تفاوت کردن» را ترویج کند و احساساتی را که برای بهزیستی مفید نیستند، مانند خود محوری، کاهش دهد.

برای نشان دادن اینکه این اصول باعث ارتقا و محافظت از سلامت روانی می‌شوند، اخیراً یک سری مطالعات مشاهده‌ای را بر روی نمونه‌ای نماینده ملی از بزرگسالان در ایرلند تکمیل شده است. در آغاز نظرسنجی با افراد مصاحبه شد و دو سال بعد مجدداً مصاحبه شد.

محققان فعالیت های شرکت کنندگان را در شاخص‌های عملکرد، تعلق و تعهد طبقه بندی کردند. پرداختن به فعالیت‌های مختلف اجتماعی و تفریحی مانند ورزش، فیلم رفتن، غذا خوردن در بیرون از منزل یا مسافرت برای تفریح ​​از شاخص‌های عملکرد بود. برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و گروه‌های اجتماعی به عنوان شاخصی از تعلق و فراوانی درگیر شدن در فعالیت‌های اجتماعی و تفریحی نشان‌دهنده تعهد بود.

نتایج این مطالعات در کنار هم نشان می‌دهد که سطوح بالاتر هر سه معیار کیفیت زندگی، رضایت از زندگی و سلامت روانی را افزایش می‌دهد، از افراد در برابر ابتلا به افسردگی، اضطراب و کاهش عملکرد مغز محافظت می‌کند و خطر وابستگی افراد را کاهش می‌دهد.

تحقیقات همچنین نشان داده است که این رویکرد به بیماران مبتلا به بیماری های روانی کمک می‌کند و اکنون به عنوان ابزاری برای بهبودی توسط متخصصان سلامت روان استفاده می‌شود.

با تشویق مردم به پیروی و اولویت بندی این رویکرد ABC، پیام‌های ساده این کمپین می‌تواند در جوامع سراسر جهان طنین انداز شود و سلامت روان و رفاه مردم را در آینده حفظ کند.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

چرا از کار متنفر هستید

انرژی رهبران، خوب یا بد، مسری است. هنگامی که رهبران صراحتاً کارکنان را تشویق می‌کنند تا به روش‌های پایدارتر کار کنند – و به‌ویژه وقتی خودشان یک روش کار پایدار را الگوبرداری می‌کنند – کارمندانشان ۵۵ درصد بیشتر درگیر هستند، ۵۳ درصد تمرکز بیشتری دارند و احتمال بیشتری برای ماندن در شرکت دارند.

گفت‌وگو