تعلق خاطر کاری

چگونه در کارکنان خود تعلق خاطر ایجاد کنیم؟

تعلق خاطر کاری به عنوان یکی از پارادایم‌های جدید حوزه منابع انسانی به طور مثبت بر روی تعهد سازمانی کارکنان تاثیرگذار است و بخش زیادی از تغییرات در تعهد سازمانی را پیش‌بینی می‌کند.

یکی از دغدغه‌های مدیران و رهبران سازمانی، ایجاد اشتیاق و دلبستگی به کار و سازمان در میان کارکنان است.

یک روش این است که تلاش کنند تا به خود کارکنان القا کنند که هر کدام از آن‌­ها عهده‌­دار بخشی از یک کار بزرگ، اثربخش، مهم و تعیین‌­کننده هستند. این مدیران در ایجاد این احساس که کارکنان کاری مهم و ارزشمند دارند، هنرمندند. هنگامی که مدیران این گونه رفتار می­‌کنند، بدیهی است کارکنان کارآمدتر می‌شوند.

برای ایجاد احساس «تعلق خاطر شغلی» به عنوان مدیر یا کارفرما کاری کنید که هر کس احساس کند شغل و نقش مهمی دارد.

وقتی افراد حس می‌کنند کاری که انجام می‌دهند بخشی از یک کار بزرگ‌­تر است و وجود آن­ها اهمیت دارد، انرژی می‌گیرند. این حس برانگیزاننده، حس غیرمعمول برای کارمندان در کسب و کار نیست. بسیار اهمیت دارد که آن‌­ها فکر کنند بخشی مهم از یک دست‌آورد قابل توجه هستند. انسان­‌ها به طور ذاتی گرایش به سمت اهداف بزرگ‌­تر و خاص‌تر دارند تا این که فقط علایق شخصی خودشان را دنبال کنند. به همین خاطر هرکسی تمایل دارد کاری را انجام دهد که مؤثر واقع شود. فقط لازم است که شما هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا این فضا ایجاد شود.

در نظر داشته باشید که کارکنان کارشان را از سه منظر می‌بینند:

  1. کاری که مجبورند انجام دهند و هیچ علاقه‌ای به آن ندارند.
  2. انجام کار صرفاً به عنوان یک شغل.
  3. شغل و فعالیتی که به خودی خود برای آ‌ن‌­ها بهترین شغل است و با وجود آن دنیا برای­شان ایده‌­آل می‌­شود.

مشخص است هر چه افراد از کارشان راضی‌تر باشند، برای سازمان خود مفیدتر واقع می‌­شوند. هر چه افراد تعلق خاطر و دلبستگی تام و تمام بیشتری نسبت به کار و سازمان داشته باشند، کیفیت کارشان بالاتر می‌رود. اگر در سازمان شما تعداد زیادی کارمند وجود دارد که فقط به خاطر دریافت حقوق آن‌­جا مشغول کارند، این مساله خود تهدیدی برای سوددهی سازمان محسوب می‌شود.

در ادامه ویدیویی تاثیرگذار را درمورد اهمیت احساس تعلق خاطر کاری در کارکنان ببینید:

مقالات مرتبط

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

«آنچه را که دوست داری انجام بده» می‌تواند به استعفای بزرگ کمک کند.

نکته مهم این است که پارادایم اشتیاق می تواند تقاضاها برای کار بهتر و معنادارتر را تقویت کند، اما این تنها زمانی امکان پذیر است که با یک شبکه ایمنی اجتماعی قوی همراه باشد.

کارگران نیازی به عشق ورزیدن به شغل خود ندارند. اما آنها باید بپرسند که آیا مشاغل آنها خودشان دوست داشتنی هستند یا خیر. و زمانی که آزادی اقتصادی واقعی دارید انجام این کار آسان تر است.

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

گفت‌وگو