تشریفات کاری: تیم هایی که با هم بازی می کنند با هم می مانند

تشریفات کاری: تیم‌هایی که با هم بازی می‌کنند با هم می‌مانند

تشریفات تیم سازی می‌تواند پیوندهای بین همکاران را تقویت کند و این حس مشترک را ایجاد کند که کار معنادارتر است، که ممکن است به ویژه در حال حاضر بسیار مهم باشد، زیرا مدیران به دنبال اتصال مجدد همکاران هستند که دوباره زندگی کاری را پس از دو سال دوری از محیط های کاری به واسطه بیماری کووید-۱۹ تنظیم می‌کنند.

بر اساس تحقیقات پروفسور مایکل نورتون(Michael Norton)، پروفسور مدرسه بازرگانی هاروارد، انجام یک فعالیت پیوند گروهی مراسم منظم مانند مسابقات درون سازمانی یا بازی‌های تیمی مفرح در بیرون از شرکت – منجر به افزایش ۱۶ درصدی در میزان معنادار بودن کار کارکنان شد. . کارمندانی که در این آیین‌ها شرکت می‌کنند نیز تمایل دارند تا راه بیشتری را برای شرکت پیش ببرند و با انجام کارهایی مانند تا دیر وقت ماندن در محل کار برای کمک به همکار، «شهروندی سازمانی» بهتری را نشان دهند.

انجام یک فعالیت پیوند گروهی – مراسم منظم مانند مسابقات درون سازمانی یا بازی های تیمی مفرح در بیرون از شرکت – منجر به افزایش میزان معنادار بودن کار کارکنان می‌شود.

1 4

چنین مراسمی فقط روحیه را تقویت نمی‌کند. زمانی که کارکنان احساس کنند شغلشان هدفی دارد، شرکت‌ها از مزایای بزرگی بهره‌مند می شوند. تحقیقات گذشته نشان می‌دهد کارمندانی که کار خود را معنادار می‌بینند، با انگیزه تر، شادتر و سازنده‌تر هستند. نورتون می‌گوید با توجه به این مزایا، کارفرمایان باید آزمایش تشریفات گروهی را به عنوان راهی برای نزدیک‌تر کردن کارمندان به هم در نظر بگیرند، چه در ادارات، چه در محیط‌های ترکیبی یا دور.

زمانی که کارکنان احساس کنند شغلشان هدفی دارد، شرکت‌ها از مزایای بزرگی بهره‌مند می‌شوند.، کارفرمایان باید تشریفات گروهی را به عنوان راهی برای نزدیک‌تر کردن کارمندان به هم در نظر بگیرند.

پروفسور هارولد ام. بریرلی، استاد مدیریت بازرگانی در مدرسه بازرگانی هاروارد، می‌گوید حتی زمانی که کارمندان در مقابل شرکت کردن مقاومت می‌کنند – و بسیاری از آنها این کار را انجام می‌دهند – تشریفات گروهی همچنان می‌تواند موثر باشد. او می‌گوید: علی رغم این واقعیت که آنها فکر می‌کنند این موضوع مضحک است، اما به مرور زمان ممکن است برای آنها معنایی داشته باشد و آنها احساس متفاوتی نسبت به همکاران و کارشان داشته باشند.

این یافته‌ها در مقاله اخیر، تشریفات گروه کاری، معنای کار را تقویت می‌کنند، که در رفتار سازمانی و فرآیندهای تصمیم گیری انسانی منتشر شده است، به تفصیل آمده است.

2 5

از فوتبال گرفته تا وقت چای

تشریفات گروهی به اشکال مختلفی از جمله فوتبال گرفته تا مراسمی مانند مراسم عروسی را شامل می‌شود. تشریفات گروهی در دنیای ورزش فراوان است.

نورتون و همکارانش از طریق نظرسنجی از کارکنان در مورد تشریفات گروهی در محل کار و بررسی تحقیقات گذشته به این نتیجه رسیدند که تشریفات گروهی دارای سه عنصر اصلی هستند: فیزیکی، جمعی و روانی.

نورتون توضیح می‌دهد: «آیین‌ها یک عنصر فیزیکی دارند – برخی کلمات یا اعمال خاص – و آیین‌های گروهی نیز یک عنصر اشتراکی دارند، به این معنی که همه ما آن را همزمان با هم انجام می‌دهیم. عنصر روانی جایی است که آن احساس نمادین را به دست می‌آورد. انجام این کار به روش خاصی که ما آن را انجام می‌دهیم احساس خوبی است. و اگر این کار را به روشی که انجام می‌دهیم انجام ندهیم، می‌توانیم کمی احساس ناراحتی کنیم.»

تشریفات گروهی به اشکال مختلفی از جمله فوتبال گرفته تا مراسمی مانند مراسم عروسی را شامل می شود. تشریفات گروهی در دنیای ورزش فراوان است.

3 5

آداب و رسوم مردم را دور هم جمع می کند

در یک مطالعه، برای درک اینکه روال‌ها چگونه معنا می‌دهند، محققان از حدود ۳۰۰ کارمند خواستند تا فعالیت‌هایی را که در محل کار انجام می‌دهند و به شغلشان مرتبط نیست، توصیف کنند و همچنین احساسات کارمندان را در مورد شغلشان ارزیابی کردند. یکی از پاسخگویان گزارش داد:

“من و تیمم (۴ نفر) هر روز ناهار را از یک رستوران محلی سفارش می‌دهیم. از آنجایی که ما پنج نفر هستیم، هر یک از ما باید یک روز در هفته رستورانی را انتخاب کنیم. من دوشنبه هستم، تی سه شنبه، دی چهارشنبه است و غیره. ما همیشه سهم خود را از کل سفارش پرداخت می‌کنیم. ما در اتاق کنفرانس غذا می‌خوریم، و این خوب است، زیرا هیجان انگیز کردن یک ناهار معمولی، یکنواختی را می شکند.”

حدود ۴۸ درصد گفتند که فعالیت‌هایی را انجام دادند که شامل سه عنصر فیزیکی، روانی و اشتراکی بود – مانند مورد بالا – و اینها با یافتن معنای بیشتر در کار مرتبط بودند.

در یک مطالعه متفاوت، محققان از ۱۲۲ گروه، که هر کدام شامل سه دانش‌آموز که قبلاً یکدیگر را نمی‌شناختند، خواستند تا در آزمایشی با هدف ارزیابی ارتباط بین تشریفات گروهی و وظایف کاری شرکت کنند.

هر گروه یک سری کارهای فیزیکی مشابه را با هم انجام دادند، از جمله سه بار نوازش شانه راست و گرفتن مشت به قلب به مدت هفت ثانیه. اما نیمی از گروه‌ها در حین انجام وظایف با یکدیگر روبرو شدند، در حالی که بقیه به دور از یکدیگر قرار گرفتند. سپس از گروه‌ها خواسته شد تا کاربردهای مختلفی را برای قالب شش وجهی طرح ریزی کنند. کسانی که با یکدیگر روبرو شده بودند، هم مراسم و هم کار طوفان فکری را معنادارتر ارزیابی کردند. آنها همچنین تمایل همکاری بیشتری با اعضای گروه خود گزارش کردند.

تیم تحقیقاتی می‌گوید، چنین تمایلی در محیط کار می‌تواند با تشویق شهروندی سازمانی، مانند انجام وظایف اضافی بدون درخواست یا دریافت دستمزد، بر فرهنگ و عملکرد شرکت تأثیر مثبت بگذارد.

تیم تحقیقاتی می‌گوید، چنین تمایلی در محیط کار می‌تواند با تشویق شهروندی سازمانی، مانند انجام وظایف اضافی بدون درخواست یا دریافت دستمزد، بر فرهنگ و عملکرد شرکت تأثیر مثبت بگذارد.

4 3

نحوه ایجاد تشریفات در محل کار

اگرچه تشریفات محل کار مؤثر است، مدیران نباید لزوماً شروع به اجباری کردن این برنامه‌ها کنند. نورتون برای ایجاد یک مراسم گروهی که بهترین شانس را برای آغشته کردن به وظایف روزانه با معنی بیشتر دارد، انجام این مراحل را توصیه می کند:

مشاهده کنید. تیم‌ها در حال حاضر چه کار می‌کنند؟ برای مثال، نحوه شروع جلسات را تماشا کنید. سعی کنید از منظر یک فرد خارجی به آن نگاه کنید تا هنجارها را بیابید و آنها را به تشریفات بسط دهید یا حتی آنچه را که قبلاً در حال وقوع است تقویت کنید.

آن را کارمند محور نگه دارید. به دنبال راه‌هایی برای تشویق کارمندان به ایجاد تشریفات تیمی خود باشید. به نظر می‌رسد آنها از انجام چه کاری با هم لذت می‌برند؟

منابع را فراهم کنید. به عنوان مثال، اگر اعضای تیم تمایل دارند هر پنج شنبه ناهار را با هم بخورند، کارفرما می‌تواند در نظر بگیرد که برای آنها پولی فراهم کند تا به طور منظم به صورت گروهی بیرون بروند. نکته حرفه‌ای: شاید بهتر باشد مدیر آنها همراه آنها نباشد.

اگرچه تشریفات محل کار مؤثر است، مدیران نباید لزوماً شروع به اجباری کردن این برنامه‌ها کنند.

نورتون می‌گوید با گذشت زمان، تشریفات گروهی حس معناداری ایجاد می‌کند که اعضای تیم سپس به کار خود منتقل می‌کنند.

او می‌گوید: «اینطور نیست که ما تشریفات را انجام می‌دهیم و بعد، به طور جادویی، دوست داریم کارمان را بعد از آن روز انجام دهیم. این است که با گذشت زمان، خود تشریفات برای ما معنادار می‌شوند – این احساس که «ما کارها را این گونه انجام می‌دهیم.» و این معنا برای یافتن معنای بیشتری در کاری که انجام می‌دهیم پیوند می‌خورد.»

5 2

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

گفت‌وگو