بزرگداشت روز جهانی کار مشترک - 9 اوت

بزرگداشت روز جهانی کار مشترک

در طول ۲ دهه گذشته جهان شاهد رشد و تکامل جنبش کار مشترک (coworking) از ابتدا بوده است. آنچه به عنوان یک تلاش عمدی و مشارکتی برای بهبود تجربه “کار” آغاز شد اکنون به یک پدیده بین المللی تبدیل شده است.

امروزه، کار مشترک یک صنعت پر رونق است، و همچنین اتفاقاً یک راه حل عالی برای شرکت‌هایی با کارمندان از راه دور است که در حال حرکت در چشم انداز کاری جدید هستند. فضاهای کار مشترک در حال حاضر به مشتریان شرکتی مستقر و تیم‌های سازمانی علاوه بر مشاغل کوچکتر و کارآفرینان که اولین پذیرندگان فضای انعطاف پذیر و کار ترکیبی بودند، خدمات می‌دهند.

همانطور که صنعت به رشد خود ادامه می‌دهد، پیشگامان جنبش کار مشترک ما را تشویق می‌کنند تا در مورد اینکه چقدر پیشرفت کرده‌ایم فکر کنیم. به همین دلیل است که هر سال در ۹ آگوست روز جهانی کار مشترک را جشن می‌گیرند.

این جشن سالانه برای یادآوری دلایلی است که ما در وهله اول شروع به کار با هم کردیم، معنای کار مشترک برای ما و ارزش‌هایی که در کار مشترک داریم، مانند تعهدات ما به ایجاد جامعه، برابری، دسترسی، و همکاری بر سر رقابت ما شروع به ایجاد فضاهای کار مشترک کردیم زیرا واقعاً معتقد بودیم که راهی بهتر، سالم‌تر و شادتر برای کار وجود دارد. بسیاری در حال حاضر تازه شروع به تجربه مزایای این چشم انداز کرده‌اند.

این روز برای قدردانی از دستاوردها و همچنین تشویق مفهوم کار مشترک در سراسر جهان است. ممکن است یک بار کلمات “همکار” و “همکاری” را به عنوان مفاهیم مرتبط اشتباه گرفته باشید، اما آنها به طور قابل توجهی با هم تفاوت دارند. همکار کسی است که در همان شرکت یا محل کار شما کار می کند، در حالی که coworking فضای کاری است که در آن افراد از محل‌های کاری مختلف به طور مشترک برای اجرای یک پروژه یا کار خاص کار می‌کنند.

coworking فضای کاری است که در آن افراد از محل‌های کاری مختلف به طور مشترک برای اجرای یک پروژه یا کار خاص کار می‌کنند.

1 5

تاریخچه روز همکاری (کار مشترک)

مفهوم کار مشترک به مهندس نرم افزاری به نام براد نویبرگ (Brad Neuberg)، صاحب گروه کاری اسپیرال میوز نسبت داده می‌شود. در ۹ آگوست ۲۰۰۵، او درباره دعوت از انسان‌های آزاد و خلاقان برای گرد هم آمدن در جامعه وبلاگ نوشت. استدلال می‌شود که قبل از پست وبلاگ نویبرگ، فضاهای تعاونی دیگری برای فریلنسرها و کارآفرینان وجود داشت. با این حال، به طور کلی توافق شده است که این تعریف نوبرگ و استفاده صریح از اصطلاح «همکاری» بود که تفاوت را ایجاد کرد.

اولین نمونه فضای کار مشترک را می‌توان به سال ۱۹۹۵ ردیابی کرد، زمانی که هکرها در شهر برلین، پایتخت آلمان، یک «فضای هکری» ایجاد کردند، فضایی برای به اشتراک گذاشتن افکار و اطلاعات بین افراد همفکر. با این وجود، این مفهوم تا زمانی که نوبرگ در سال ۲۰۰۵ در وبلاگ خود در مورد آن وبلاگ نویسی کرد، چندان مورد توجه قرار نگرفت. در سال ۲۰۱۰، زمانی که تونی باسیگالوپو، یکی از بنیانگذاران اولین فضای کار مشترک شهر نیویورک، در وبلاگ خود پست کرد و گفت: «دوشنبه آینده ۵ سال از اولین صحبت برد نوبرگ درباره کار مشترک می‌گذرد. فکر می‌کنم این روز باید روز رسمی کار مشترک باشد.» از آن سال، جشن روز کار مشترک آغاز شد و از آن زمان هر سال در ۹ اوت برگزار می‌شود.

کار مشترک روش ترجیحی برای کار توسط صاحبان مشاغل است زیرا مقرون به صرفه است و مزایای دیگری نیز به همراه دارد. برخی از این موارد عبارتند از فرصت‌های شبکه‌ای عالی، افزایش بهره‌وری، افزایش خلاقیت و رشد انعطاف پذیری.

کار مشترک روش ترجیحی برای کار توسط صاحبان مشاغل است زیرا مقرون به صرفه است و مزایای دیگری نیز به همراه دارد. برخی از این موارد عبارتند از فرصت‌های شبکه ای عالی، افزایش بهره‌وری، افزایش خلاقیت و رشد انعطاف پذیری.

بسیاری از فضاهای کار مشترک رایگان برای این روز، رویدادهای خاص، تورها و جشن‌هایی را ارائه می‌دهند. این یک فرصت عالی برای یادگیری بیشتر در مورد کار مشترک و نوع فضایی است که برای شما بهترین کار را دارد.در این برنامه‌ها می‌توان از مدیر انجمن سوال بپرسید، برای یک تور ثبت نام کنید، از چند مکان مختلف دیدن کنید، لپ تاپ خود را بیاورید و مدتی سر کار بمانید. هر فضای کار مشترک منحصر به فرد است، و یک فضای عالی برای همه وجود دارد، فقط باید فضای خود را پیدا کنید.

2 8

۵ واقعیت در مورد کار مشترک که باید در مورد آنها بدانید

۱.در ابتدا محبوبیت نداشت

ابتکار عملی که توسط هکرهای برلین آغاز شد در آن زمان هیچ محبوبیتی به دست نیاورد.

۲. با یک ایده پست وبلاگ محبوب شد

یک پست وبلاگی توسط براد نوبرگ، کار مشترک را محبوب کرد.

۳. به سرعت در حال رشد است

بسیاری از شرکت‌ها در سرتاسر جهان در حال حاضر از ایده همکاری مشترک استفاده می‌کنند.

۴. امکان استقلال را فراهم می‌کند

فضاهای کاری به دلیل غیبت مافوق مستقل‌تر می‌شوند و همه در یک سطح هستند.

۵. بیشتر در غرب اقتباس شده است

کار مشترک در کشورهای غربی بیشتر از سایر قاره‌ها انجام می‌شود.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

گفت‌وگو