برای استخدام زنان بیش از دستمزد رقابتی تلاش نیاز است

برای استخدام زنان بیش از دستمزد رقابتی تلاش نیاز است

پاسخگویی به نیازهای یک دنیای پویا نیازمند نیروی کار متنوع و فراگیر است که از دیدگاه‌ها، استعدادها و مجموعه مهارت‌های منحصربه‌فرد زنان بهره می‌برد.

بسیاری از سازمان‌ها اهداف و منابع اختصاص داده شده را برای رفع شکاف جنسیتی با اولویت دادن به جذب، استخدام و حفظ زنان تعیین کرده‌اند.

با این حال، فعال شدن بر روی این اهداف آرزویی می‌تواند چالش برانگیز باشد. رهبران کسب و کارها با بازار کار بسیار فشرده روبرو هستند و باید تغییرات را در جذب نامزدهای شغلی را به دلیل تأثیر نامتناسب بیماری همه‌گیر بر زنان تغییر دهند.

برای دستیابی به این گروه خاص از استعدادها، سازمان‌ها باید ابتدا آنچه را که برای زنان مهم است کشف کنند و سپس پیشرفت واقعی را برای ارائه فرصت‌های شغلی قانع کننده‌ای که آن نیازها را برآورده می‌کند، انجام دهند.

طراحی یک ارزش پیشنهادی که متمایز کننده است

در تحقیقی جدید که از بیش از ۱۳۰۰۰ کارمند پرسیده است که برای کمک به پاسخ به این سؤال حیاتی: زنان در یک شغل چه می‌خواهند؟ از ۱۶ عاملی که در مورد آنها پرسیده است، دو عامل حقوق و رفاه هستند که برای همه کاندیداهای بالقوه اهمیت پیدا کرده‌اند. هنگام تمرکز بر پنج ویژگی مهم برای مردان و زنان، چهار ویژگی در هر دو لیست وجود دارد. البته باید توجه داشت که زنان نسبت به مردان به هر یک از این چهار عامل رایج اهمیت بیشتری می‌دهند.

پنج عامل مهم برای زنان در هنگام بررسی اینکه آیا شغلی را در یک سازمان انتخاب می‌کنند یا نه عبارتند از:

به تعادل بین کار و زندگی و رفاه شخصی بهتر اجازه می‌دهد

درآمد من را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد یا بسته مزایای من را بهبود می‌بخشد

به من اجازه می‌دهد کاری را که بهترین انجام می‌دهم انجام دهم

ثبات و امنیت شغلی بیشتری را فراهم می‌کند

این سازمان متنوع و شامل همه نوع افراد است

آنچه زنان در شغل بعدی خود می‌خواهند

تفاوت‌های معنی داری در مورد خواسته‌های زنان در شغل بعدی و میزان اهمیت آن عوامل برای آنها وجود دارد. با بررسی دقیق‌تر این تفاوت‌ها، نیاز به یک استراتژی متمایز آشکار می‌شود. سازمان‌ها باید یک پیشنهاد ارزشی خاص و پویا را برای جذب استعدادهای زنان به اشتراک بگذارند.

سازمانی متنوع و فراگیر

1 16

سازمانی متنوع و فراگیر

مهم‌ترین تفاوت بین آنچه که مردان و زنان هنگام بررسی یک تغییر شغلی بالقوه مهم می‌دانند، این است که زنان چقدر به تنوع و فراگیر بودن یک سازمان اهمیت می‌دهند. از هر دو زن، یک نفر گزارش می‌دهد که تنوع و فراگیر بودن در تصمیم‌گیری آنها برای کار کردن، عامل بسیار مهمی است. سازمان‌هایی که  تنوع، برابری و فراگیری DEI (diversity, equity, inclusion) را در اولویت قرار می‌دهند و ارزش‌های خود را بر این اساس بیان می‌کنند، در رقابت استعدادهای زن برنده خواهند شد.

زنان گوش می‌دهند و تماشا می‌کنند — نشان دادن اینکه چگونه سازمان شما تنوع را گرامی می‌دارد و مشارکت را در اولویت قرار می‌دهد، کلید جذب و حفظ استعدادهای زن خواهد بود. داستان‌های زنانی را که در همه سطوح در نقش‌ها موفق هستند به اشتراک بگذارید.

نشان دادن اینکه چگونه سازمان شما تنوع را گرامی می‌دارد و مشارکت را در اولویت قرار می‌دهد، کلید جذب و حفظ استعدادهای زن خواهد بود.

نمایندگی به نامزدهای بالقوه اجازه می‌دهد تا آینده‌ای را در سازمان شما تجسم کنند. از زنان در سازمان خود بخواهید که در ارزیابی سیاست‌ها، مزایا و حتی در طراحی فضای اداری (برای مثال در دسترس بودن اتاق‌ها) کمک کنند تا اطمینان حاصل شود که تمرکز بر فراگیری در تمام جنبه های محل کار نفوذ می‌کند.

مهم‌ترین تفاوت بین آنچه که مردان و زنان هنگام بررسی یک تغییر شغلی بالقوه مهم می‌دانند، این است که زنان چقدر به تنوع و فراگیر بودن یک سازمان اهمیت می‌دهند.

صرف زمان و منابع برای اجرای استراتژی‌ها برای جذب استعدادهای زن، بدون فرآیند استخدام سیستماتیک و منصفانه که منجر به استخدام و ارتقای واقعی زنان می‌شود، بی‌معنی است. استخدام‌ کنندگان، متخصصان منابع انسانی و مدیران استخدام باید متعهد به مصاحبه با فهرست‌های متنوع متقاضیان و ارزیابی کاندیداها با یک فرآیند ثابت باشند.

استفاده از ارزیابی‌ها و ابزارهای معتبر علمی به کاهش تأثیر سوگیری ناخودآگاه کمک می‌کند. ارتباطات رهبری باید به طور مستمر ارزش‌ها و انتظارات سازمان مربوط به DEI را تقویت کند و شیوه‌های استخدام باید در فواصل زمانی منظم از نظر اثربخشی و انصاف ارزیابی شوند.

2 17

هم تعادل کار و زندگی و هم افزایش دستمزد

نگاهی به رتبه‌ بندی‌های اهمیت دو عامل اصلی نشان می‌دهد که محرک‌های تغییر شغل برای زنان چند وجهی است. تعادل بین کار و زندگی برای زنان به همان اندازه مهم است که افزایش درآمد یا مزایا و هر دو بسیار مهم هستند.

تعادل بین کار و زندگی برای زنان به همان اندازه مهم است که افزایش درآمد یا مزایا.

این یک تمایز کلیدی برای زنان است – زیرا اگرچه تعادل بین کار و زندگی نیز در میان دو عامل اصلی برای مردان است، “افزایش درآمد یا بهبود مزایا” به وضوح ویژگی شماره ۱ ارزش مردان در یک شغل است.

دستمزد رقابتی برای جذب نامزدهای زن و مرد در اولویت است و این بیماری همه گیر بر تمایلات بالقوه جویندگان کار برای ثبات مالی همراه با مراقبت‌های بهداشتی قابل اعتماد و مزایای سلامتی مرتبط تاکید کرده است.

آگاهی از نرخ دستمزدهای بازار به اطلاع رسانی پیشنهادات حقوقی منصفانه کمک می‌کند، اما مهمترین کاری که رهبران می‌توانند انجام دهند این است که اطمینان حاصل شود که گفتگوهای مهم پرداخت تمرکز بر انتظارات برای عملکرد و فرصت‌های توسعه را شامل می‌شود.

تعادل کار و زندگی و رفاه نمی‌توانند فقط مفاهیمی در صفحه آگهی‌های مشاغل باشند. آگهی‌های شغلی و محتوای بازاریابی باید مشخص کند که انعطاف‌پذیری واقعاً در سازمان شما چگونه است و چگونه رهبران از دادن و گرفتنی که با تعادل واقعی کار و زندگی همراه است استقبال می‌کنند.

در بسیاری از صنایع، اکنون می‌توان کار را در جایی و زمانی که برای کارکنان مناسب است انجام داد، بنابراین نامزدهای بالقوه می‌خواهند بدانند که انعطاف پذیری قابل تجلیل است – نه فقط قابل تحمل.

3 13

فرصتی برای انجام کاری که به بهترین شکل انجام می‌دهند

هنگام در نظر گرفتن اینکه چه چیزی باعث تغییر شغل می‌شود، زنان حتی بیشتر از مردان به داشتن فرصت انجام کاری که بهترین شکل انجام می‌دهند اهمیت می‌دهند (به ترتیب ۶۲% در مقابل ۵۳%).

این بدان معنی است که مشاغلی که سازمان شما ارائه می‌دهد باید با حقوق و کار معنادار ارائه شود. زنان برای این فرصت و برای آوردن مجموعه‌های منحصر به فرد دانش، مهارت‌ها، تجارب و نقاط قوت خود در محل کار بسیار ارزش قائل هستند و به شیوه‌ای معنادار کمک می‌کنند.

بسیاری از زنان بین شغل و زمان صرف شده برای تربیت فرزندان، مراقبت از اعضای خانواده یا سرمایه‌گذاری در جامعه شغل خود را انتخاب می‌کنند. به همین دلیل، آنها به دنبال شغلی هستند که تصمیم آنها را برای صرف زمان دور از اولویت‌های مهم دیگر ارزش آن را داشته باشد.

بسیاری از زنان بین شغل و زمان صرف شده برای تربیت فرزندان، مراقبت از اعضای خانواده یا سرمایه‌گذاری در جامعه شغل خود را انتخاب می‌کنند.

زنانی که به دنبال مشاغل جدید هستند ارزش خود را می‌دانند و گزینه‌ها را با معیارهای جدید تجزیه و تحلیل می‌کنند. همه‌گیری فقط اهمیت ساختارهای شغلی انعطاف‌پذیر را برای زنانی که در نقش‌های خود در محل کار و خارج از دفتر هدف پیدا می‌کنند، تقویت کرده است. دستمزد رقابتی و برابر، شرط جدول رقابت برای استعدادهای زن است. برای متمایز شدن، سازمان شما باید یک پیشنهاد با ارزش و معتبر داشته باشد که از محرک‌های منحصر به فرد زنان صحبت کند.

دستمزد رقابتی و برابر، شرط جدول رقابت برای استعدادهای زن است. برای متمایز شدن، سازمان شما باید یک پیشنهاد با ارزش و معتبر داشته باشد که از محرک‌های منحصر به فرد زنان صحبت کند.

مقالات مرتبط

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

درس‌هایی برای تنوع، برابری و فراگیر بودن در محل کار

با توجه به عدالت نژادی، سازمان ها سطح جدیدی از فوریت را در پرداختن به تنوع، برابری و فراگیر بودن – یا DEI – در محل کار احساس کردند. علیرغم بسیاری از اظهارات جسورانه، تعهدات و ابتکارات جدید، رهبران به جستجوی شیوه های اثبات شده برای ترویج تنوع و فراگیری ادامه می دهند.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

گفت‌وگو