اگر در مورد گسترش کسب و کار خود جدی هستید، اتوماسیون سفارش فروش را جدی بگیرید

اگر در مورد گسترش کسب و کار خود جدی هستید، اتوماسیون سفارش فروش را جدی بگیرید

برای دهه‌ها، اتوماسیون فرآیندهای دستی و زمان بر برای مقیاس پذیری، سازگاری و کارآمدی کسب و کارها حیاتی بوده است. مطالعات پشت سر هم نشان می‌دهد که شرکت‌ها، به ویژه در سطح سازمانی، به سرمایه‌گذاری هنگفت در فناوری‌های اتوماسیون برای پیشبرد رشد و به دست آوردن برتری نسبت به رقابت ادامه می‌دهند.

پس چرا بسیاری از شرکت‌ها هنوز پول و ساعات کار انسانی را برای فروش دستی و فرآیندهای مدیریت سفارش هدر می‌دهند؟ تحقیقات نشان داد که حتی اگر یک سوم وظایف فروش و عملیات فروش را بتو‌ان به راحتی با فناوری امروزی خودکار کرد، از هر چهار شرکت فقط یک شرکت تنها یک فرآیند فروش را خودکار کرده است.

اینجا چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ برای حفظ جریان فروش و سفارشات، رهبری شرکت می‌تواند به طور قابل درک در مورد دخالت در این بخش از سازمان مردد باشد. خیلی اوقات، آنها تا زمانی که می‌توانند تغییرات جزئی ایجاد می‌کنند و به پیشرفت کمی دست می‌یابند یا اصلاً پیشرفت نمی‌کنند زیرا تیم‌های فروش و مراقبت از مشتری همچنان به دلیل مشغله کاری دست و پا بسته هستند. این باعث می‌شود تیم‌های فروش نتوانند ۱۰۰% روی فروش تمرکز کنند و تیم‌های پشتیبانی مشتری نتوانند به طور ۱۰۰% روی اطمینان از تحویل سریع و دقیق محصول تمرکز کنند.

اگر از فناوری برای اتوماسیون فرآیندهای فروش دستی، معمول و تکرار شونده و مدیریت سفارش خود استفاده نمی‌کنید، فرصت بزرگی را روی میز باقی می‌گذارید.

1 16

چالش مدیریت فروش و سفارش

در هر شرکت بزرگی، فروشندگان سفارشات دستی را به روش‌های مختلف دریافت می‌کنند: از طریق تلفن، فکس، ایمیل و در طول جلسات با نمایندگان فروش. برای هر سفارش دستی، یک نماینده فروش یا پشتیبانی مشتری باید جزئیات سفارش را تأیید کند، تخفیف‌ها و هزینه‌های حمل و نقل را محاسبه کند، و اطلاعات را چندین بار در صفحات گسترده ردیابی، نرم‌افزار حسابداری و لیست‌های بسته‌بندی وارد کند.

فرآیند کلی منجر به تلف شدن زمان کارکنان برای تصحیح اشتباهات، تحویل نادرست یا تاخیر، سود از دست رفته، خطاهای صورتحساب، تیرگی روابط با مشتری و حتی از دست دادن تجارت می‌شود.

فرآیند کلی فروش دستی گاها منجر به تلف شدن زمان کارکنان برای تصحیح اشتباهات، تحویل نادرست یا تاخیر، سود از دست رفته، خطاهای صورتحساب، تیرگی روابط با مشتری و حتی از دست دادن تجارت می‌شود.

2 19

یکپارچه سازی دیجیتال

SABX، ارائه‌دهنده تجارت دیجیتال و ابزارهای همکاری B2B، پیشنهاد می‌کند که شرکت‌ها به سمت «فروش و خرید یکپارچه دیجیتال» حرکت کنند.

برای انجام این کار، یک محیط مشترک برای تیم فروش و پشتیبانی مشتری شرکت خود ایجاد کنید تا بتوانند سفارشات را ثبت و پیگیری کنند. چندین راه حل مبتنی بر ابر وجود دارد. به دنبال مواردی باشید که امکان مبادله پرداخت را فراهم می‌کند و ارتباط دو طرفه را در کل فرآیند سفارش فروش ارائه می‌دهد.

سیستمی با این توانایی‌ها با دادن قابلیت به روز رسانی مستقیم محصول و اطلاعات قیمت به فروشندگان، صحت سفارش را تضمین می‌کند. هنگامی که خریداران برای ثبت سفارش وارد سیستم می‌شوند، همیشه بروزترین اطلاعات را در دسترس خود دارند.

وقتی شرکت‌ها به یک محیط خرید و فروش مبتنی بر ابر و خود خدمت می‌روند، آنها و مشتریانشان شرایط برد-برد را تجربه می‌کنند. هر دو می‌توانند به کارایی پی ببرند زیرا:

فعالیت‌های خرید و فروش را به صورت دیجیتالی یکپارچه شده است.

وظایف معمول ورود داده‌ها خودکار  شده است.

خطاهای سفارش پرهزینه حذف شده است.

به طور خودکار ارتباط دو طرفه در طول فرآیند سفارش فروش ضبط می‌شود.

پیگیری فعالیت سفارش از ابتدا تا انتها انجام می‌شود.

3 15

یک الزام رقابتی

گزارش فروش آینده گارتنر در سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۵، ۸۰ درصد از تعاملات فروش و سفارش B2B در کانال‌های دیجیتال رخ خواهد داد.

شرکت‌هایی که در پشت سر گذاشتن فرآیندهای شناخته‌شده تردید دارند و از زیرساخت‌های قدیمی خود دور نمی‌شوند، در خطر رها شدن هستند. اتوماسیون برای دادن توانایی به سازمان ها برای مدیریت فروش و سفارشات با سرعت و کارایی که دنیای دیجیتال امروزی نیاز دارد، ضروری است.

با اتوماسیون ارائه شده توسط فناوری دیجیتال مدرن، همه برنده می‌شوند. مشتریان از سرویس دهی سریعتر و دقیقتر سود می‌برند. شرکت‌ها از بهره‌وری نیروی فروش بالاتری سود می‌برند. نمایندگان فروش رضایت شغلی بیشتری را تجربه می‌کنند زیرا اتوماسیون به آنها امکان می‌دهد روی آنچه بیشتر می‌خواهند تمرکز کنند: ارائه ارزش به مشتریان.

با اتوماسیون ارائه شده توسط فناوری دیجیتال مدرن، همه برنده می‌شوند. مشتریان از سرویس دهی سریعتر و دقیق ترسود می‌برند. شرکت‌ها از بهره‌وری نیروی فروش بالاتری سود می‌برند. نمایندگان فروش رضایت شغلی بیشتری را تجربه می‌کنند زیرا اتوماسیون به آنها امکان می‌دهد روی آنچه بیشتر می‌خواهند تمرکز کنند: ارائه ارزش به مشتریان.

مزایا بسیار فراتر از دستاوردهای بازده کوتاه مدت و صرفه جویی در هزینه است. رها از وزن دستی انجام کسب و کار، شرکت‌ها می‌توانند رشد را به صورت تصاعدی و بدون افزایش تعداد کارمندان محدود کنند، در حالی که خدمات درجه یک را به ذینفعان ارائه می‌دهند.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

گفت‌وگو