افراد دارای ذهن قوی از این موارد اجتناب می کنند

افراد دارای ذهن قوی از این موارد اجتناب می‌کنند

۱.وقت تلف کردن احساس تاسف برای خود. شما نمی‌بینید که افراد از نظر ذهنی قوی برای شرایط خود متاسف باشند. آنها یاد گرفته‌اند که مسئولیت اعمال و نتایج خود را بپذیرند و درک ذاتی از این واقعیت دارند که اغلب زندگی منصفانه نیست. آنها می‌توانند با خودآگاهی و قدردانی از درس‌های آموخته شده از شرایط سخت بیرون بیایند.

1 10

افراد دارای ذهن قوی یاد گرفته‌اند که مسئولیت اعمال و نتایج خود را بپذیرند و درک ذاتی از این واقعیت دارند که اغلب زندگی منصفانه نیست.

۲. قدرت خود را نمی‌بخشند. افراد قوی ذهنی از دادن قدرت به دیگران برای ایجاد احساس حقارت یا بد نسبت به خود اجتناب می‌کنند. آنها درک می‌کنند که بر اعمال و احساسات خود کنترل دارند. آنها می‌دانند که قدرت آنها در توانایی آنها برای مدیریت نحوه پاسخگویی است.

2 13

افراد قوی ذهنی از دادن قدرت به دیگران برای ایجاد احساس حقارت یا بد نسبت به خود اجتناب می‌کنند.

۳. دوری از تغییر. افراد قوی ذهنی تغییر را پذیرفته و از چالش استقبال می‌کنند. بزرگ‌ترین «ترس» آن‌ها، اگر ترسی داشته باشند، از ناشناخته‌ها نیست، بلکه از خود راضی و راکد شدن است. محیطی از تغییر و حتی عدم اطمینان می‌تواند به یک فرد قوی از نظر ذهنی انرژی بدهد و بهترین‌ هایش را به نمایش بگذارد.

3 9

افراد قوی ذهنی تغییر را پذیرفته و از چالش استقبال می کنند.

۴. اتلاف انرژی برای چیزهایی که نمی‌توانند کنترل کنند. افراد قوی ذهنی (خیلی) از ترافیک بد، گم شدن چمدان، یا به ویژه در مورد افراد دیگر شکایت نمی‌کنند، زیرا می‌دانند که همه این عوامل به طور کلی خارج از کنترل آنها است. در یک موقعیت بد، آنها متوجه می‌شوند که تنها چیزی که همیشه می‌توانند کنترل کنند پاسخ و نگرش خودشان است و از این ویژگی‌ها به خوبی استفاده می‌کنند.

4 5

افراد قوی ذهنی از اتلاف انرژی برای چیزهایی که نمی‌توانند کنترل کنند اجتناب می‌کنند.

۵. نگرانی از جلب رضایت دیگران. مردمی که به دنبال راضی کردن دیگرانند را می‌شناسید؟ یا برعکس، افرادی که از راه خود برای نارضایتی دیگران به عنوان راهی برای تقویت تصویری از قدرت تلاش می‌کنند؟ هیچ کدام از این دو موقعیت خوبی نیستند. یک فرد قوی از نظر ذهنی تلاش می‌کند مهربان و منصف باشد و در صورت لزوم دیگران را راضی کند، اما از صحبت کردن هراسی ندارد. آنها می‌توانند در برابر این احتمال که کسی ناراحت شود مقاومت کنند و هر جا که ممکن است با لطف و محبت در موقعیت حرکت کنند.

5 4

یک فرد قوی از نظر ذهنی تلاش می‌کند مهربان و منصف باشد و در صورت لزوم دیگران را راضی کند، اما از صحبت کردن هراسی ندارد.

۶. ترس از ریسک‌های محاسبه شده. یک فرد قوی از نظر ذهنی مایل به ریسک‌های حساب شده است. این یک چیز کاملا متفاوت از پریدن در دل خطرات احمقانه است. اما با قدرت ذهنی، یک فرد می‌تواند خطرات و فواید را به طور کامل بسنجید، و قبل از اقدام به کارهای منفی احتمالی و حتی بدترین سناریوها را به طور کامل ارزیابی می‌کند.

6 3

یک فرد قوی از نظر ذهنی مایل به ریسک های حساب شده است.

۷. ساکن شدن در گذشته. در تصدیق گذشته و به ویژه در تصدیق چیزهایی که از تجربیات گذشته آموخته‌اید، قدرت وجود دارد – اما یک فرد قوی ذهنی می‌تواند از تلف کردن انرژی ذهنی خود در ناامیدی‌های گذشته یا در خیال پردازی‌های «روزهای افتخار» گذشته جلوگیری کند. آنها بخش اعظم انرژی خود را برای خلق یک حال و آینده بهینه سرمایه گذاری می‌کنند.

7

یک فرد قوی ذهنی می‌تواند از تلف کردن انرژی ذهنی خود در ناامیدی‌های گذشته یا در خیال‌ پردازی‌های «روزهای افتخار» گذشته جلوگیری کند.

۸.تکرار اشتباهات مشابه. همه ما تعریف جنون را می‌دانیم، درست است؟ زمانی است که اقدامات مشابهی را بارها و بارها انجام می‌دهیم در حالی که امیدواریم نتیجه متفاوت و بهتری نسبت به قبل داشته باشیم. یک فرد قوی از نظر ذهنی مسئولیت کامل رفتار گذشته را می‌پذیرد و مایل است از اشتباهات درس بگیرد. تحقیقات نشان می‌دهد که توانایی انعکاس خود به شیوه‌ای دقیق و سازنده یکی از بزرگترین نقاط قوت مدیران اجرایی و کارآفرینان فوق‌العاده موفق است.

8 1

یک فرد قوی از نظر ذهنی مسئولیت کامل رفتار گذشته را می‌پذیرد و مایل است از اشتباهات درس بگیرد.

۹. ناراحتی از موفقیت دیگران. احساس شادی و هیجان واقعی برای موفقیت دیگران به قدرت شخصیت نیاز دارد. افراد قوی ذهنی این توانایی را دارند. هنگامی که دیگران موفق می‌شوند حسادت یا خشمگین نمی‌شوند (اگرچه ممکن است از کارهایی که فرد به خوبی انجام داده یادداشت برداری کنند). آنها مایلند برای شانس موفقیت خود سخت کار کنند، بدون اتکا به میانبرها.

9

افراد قوی ذهنی این توانایی را دارند. هنگامی که دیگران موفق می‌شوند حسادت یا خشمگین نمی‌شوند.

۱۰. تسلیم پس از شکست. هر شکست فرصتی برای بهبود است. حتی بزرگ‌ترین کارآفرینان نیز حاضرند اعتراف کنند که تلاش‌های اولیه آنها همواره شکست‌های زیادی را به همراه داشته است. افراد قوی ذهنی مایلند در صورت لزوم بارها و بارها شکست بخورند، تا زمانی که تجربه یادگیری از هر “شکست” بتواند آنها را به اهداف نهایی خود نزدیک کند.

10

افراد قوی ذهنی مایلند در صورت لزوم بارها و بارها شکست بخورند، تا زمانی که تجربه یادگیری از هر “شکست” بتواند آنها را به اهداف نهایی خود نزدیک کند.

۱۱. ترس از تنهایی. افراد قوی ذهنی از زمانی که تنها می گذرانند لذت می‌برند و حتی برایشان ارزش قائل هستند. آنها از زمان استراحت خود برای تأمل، برنامه‌ریزی و بهره‌وری استفاده می‌کنند. مهمتر از همه، آنها برای تقویت شادی و خلق و خوی خود به دیگران وابسته نیستند. آنها می‌توانند با دیگران خوشحال باشند و همچنین می‌توانند به تنهایی خوشحال باشند.

11

افراد قوی ذهنی از زمانی که تنها می‌گذرانند لذت می‌برند و حتی برایشان ارزش قائل هستند.

۱۲. احساس اینکه دنیا به آنها مدیون است. به‌ویژه در اقتصاد کنونی، مدیران و کارکنان در هر سطحی متوجه می‌شوند که جهان بدون توجه به آمادگی و تحصیلشان، حقوق، بسته مزایا و زندگی راحت به آنها بدهکار نیست. افراد قوی ذهنی وارد دنیا می شوند و آماده هستند تا در هر مرحله از بازی کار کنند و بر اساس شایستگی‌های خود موفق شوند.

12

افراد قوی ذهنی وارد دنیا می‌شوند و آماده هستند تا در هر مرحله از بازی کار کنند و بر اساس شایستگی‌های خود موفق شوند.

۱۳. انتظار نتایج فوری را داشته باشید. چه یک برنامه تمرینی، یک رژیم غذایی، یا راه اندازی یک تجارت، افراد قوی ذهنی “برای مدت طولانی در آن هستند”. آنها بهتر از انتظار نتایج فوری می‌دانند. آنها انرژی و زمان خود را در دوزهای اندازه گیری شده به کار می‌گیرند و هر نقطه عطف و افزایش موفقیت در راه را جشن می‌گیرند. آنها «قدرت ماندگاری» دارند. و آنها درک می‌کنند که تغییرات واقعی زمان می‌برد.

13

افراد قوی ذهنی “برای مدت طولانی در راه هدف خود هستند”. آنها این روش را بهتر از انتظار نتایج فوری می‌دانند.

مقالات مرتبط

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

گفت‌وگو