اجازه ندهید کسب و کارتان زندگی شما را تسخیر کند

اجازه ندهید کسب و کارتان زندگی شما را تسخیر کند

اگر می‌خواهید کسب و کارتان به طور تصاعدی رشد کند، ثروت تولید کند و تأثیرگذار باشد، نمی‌توانید همه کارها را خودتان انجام دهید. باید اجازه دهید کسب و کارتان بزرگتر از شما باشد – حتی اگر هنوز متعلق به خودتان باشد.

دیلان اوگلاین کارآفرین حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌گوید: خوداشتغالی در خانواده من وجود دارد و بسیاری از دوستانم خوداشتغال هستند. همچنان مربیان زیادی که در طول سال‌ها با آنها در ارتباط بوده‌ام.

اما هیچ یک از آنها که هنوز مشغول کار هستند نمی‌توانند در یک لحظه خاص تصمیم بگیرند که برای استراحت به کشور دیگری بروند و یا برای انجام کارهای داوطلبانه برای حفظ حیوانات دست از کار بردارند، زیرا کسب‌وکارشان شکست می‌خورد.

بخشی از این جریان مربوط به  نسل آنها است. اکثر آنها از من بزرگتر هستند. فکر می‌کنم ساعت‌های طولانی کار در دوره‌های قبل از من یک فضیلت بود. آن نسل‌های قدیمی دوست دارند بدانند که در صورت عدم حضور همه چیز در کسب‌وکارشان از بین می‌رود. بنابراین آنها حتی به قیمت سلامتی خودشان هم حاضر نیستند دست از کار و تلاش بردارند.

چه نوع کسب و کاری واقعا شما را آزاد می‌کند؟

نسل جوان Z، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته اند. برای زمان و سلامت خود بیش از هر چیز ارزش قائل هستند. مطمئناً، آنها انگیزه لازم را دارند، اما حاضر نیستند خودشان را برای یک دلار از بین ببرند.

نسل جدید وقتی به ایجاد یک کسب و کار فکر می‌کنند به فکر ساختن چیزی هستند که اگر یک هفته، دو هفته یا حتی یک ماه مرخصی بگیرند، از بین نمیرود.

آنها می‌خواهند از ساحل، کوه یا جنگل برگردند و ببینند که کسب‌وکار به خوبی پیش می‌رود و جریان نقدی و ارزشی برای مشتریان ایجاد می‌کنند.

باور کنید یا نه، این مفهومی نیست که هزاره‌ها برای اجتناب از بستن کراوات و حضور در محل کار ساخته‌اند. کارآفرینان باهوش همیشه این کار را انجام داده‌اند. آیا راکفلر می‌دانست که در هر انبار نفت و پالایشگاه چه می‌گذرد؟ آیا صاحب ۱۲ فرنچایز مک دونالد به هر فروشگاهی می‌رود و هر سفارش سیب زمینی سرخ کرده را سرخ می‌کند؟

البته که نه. آنها سیستم‌ها و کارمندانی دارند که این کار را برای آنها انجام می‌دهند. بنابراین اگر هر روز سر کار حاضر می‌شوند، فقط به یکی از دو دلیل است:

  1. برای اینکه احساس مهم بودن کنند، انگار هنوز شغل دارند. این یک انگیزه بسیار قوی‌تر از آن چیزی است که می‌توانید تصور کنید.
  2. برای ایجاد طوفان فکری و راه‌هایی برای گسترش امپراتوری کسب و کار. نه به این دلیل که مجبور بودند – راکفلر با توجه به تورم، چندین برابر ثروتمندتر از بزوس بود. او به اندازه کافی پول داشت. نوه‌های نوه‌های او پول کافی دارند. اما همچنان راکفلرها امپراتوری را گسترش می‌دهند.

حقیقت این است که کارآفرینان باهوش همیشه کسب‌وکارهایی را ایجاد کرده‌اند که می‌توانند از آن دور شوند، زیرا این تنها راه افزایش و گسترش است.

آیا صاحب کسب و کار هستید یا صاحب شغل هستید؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند صاحب کسب و کار هستند، اما در واقع صاحب شغل هستند.

به سرآشپزی فکر کنید که رستورانی را باز می‌کند و متوجه می‌شود که هیچ کس نمی‌تواند مانند او سوپ درست کند مگر اینکه او نظارت کند. به همین ترتیب، طراح، نویسنده یا صنعتگری که کارش آنقدر منحصربه‌فرد است، نمی‌تواند کارمندانی استخدام کند و کیفیت یکسانی تولید کند.

در حالی که ممکن است به رئیس گزارش ندهند، این “کارآفرینان” از بسیاری جهات نسبت به همتایان کارمند خود آزادتر نیستند. تصور کنید اگر شغلی داشتید اما هرگز نمی‌توانستید به مرخصی بروید یا کل کسب و کار شکست می‌خورد. اگر تا به حال کار را ترک کرده‌اید و شغلی برای بازگشت داشته اید، به این دلیل است که شخصی شرکت را ساخته است تا شغل شما تنها نقطه شکست نباشد.

افراد خوداشتغال آن تجملات را ندارند. اگر یک هفته بروند، یک هفته پول را از دست می‌دهند. این به این دلیل است که آنها اساساً صاحب شغلی هستند – شغلی بدون زمان مرخصی.

چگونه یک “کسب و کار آزاد” بسازیم

تنها نقطه اتصال به کار نباشید

هرگز آزاد نخواهید بود اگر فقط شما بتوانید به سوالات مشتری و ارتباط مشتری رسیدگی کنید. بنابراین زودتر برای موقعیتی برنامه ریزی کنید که شخص دیگری تا آنجا که ممکن است با کار ارتباط برقرار کند.

تنها نقطه شکست نباشید

“هیچ کس این کار را به خوبی من انجام نمی‌دهد. من باید خودم این کار را انجام دهم.” اگر این جمله در مورد هر بخشی از کسب و کارتان، به خصوص وظایف عملیاتی سطح پایین صادق است، شما هنوز آزاد نیستید.

شاید مشتریان قبل از اینکه معامله بزرگی را ببندند باید چهره شما را ببینند، اما این روند نمی‌تواند در ادامه زنجیره به حضورتان بستگی داشته باشد.

هنگامی که به جای اینکه خودتان کارها را انجام دهید، برون سپاری و استخدام را شروع کنید، کسب و کار واقعاً می‌تواند گسترش یابد.

کسب و کار را با منزوی کردن خود آزمایش کنید

اگر فکر می‌کنید کسب و کاری دارید که می‌تواند بدون توجه شخصی شما روی پای خود بایستد، وقت آن است که آن را آزمایش کنید. تنها راه آزمایش این است که خود را منزوی کنید.

تلفن و رایانه خود را در خانه بگذارید. یک هفته در یک استراحتگاه ساحلی، یک اقامتگاه در جنگل، رزرو کنید. خودتان را دست نیافتنی کنید.

با یک هفته، شاید دو هفته شروع کنید. اکثر کسب و کارها می‌توانند پس از یک یا دو هفته بدون یک بازیکن کلیدی بهبود یابند.

اگر خوب پیش رفت، سه هفته امتحان کنید. اگر می‌توانید سه هفته دور باشید و به یک تجارت آتش‌سوخته برنگردید، این کار را  درست انجام داده‌اید!

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

صداقت در رهبری: چگونه فرهنگ حقیقت را بسازیم

حقیقت و صداقت مهم هستند، اما به سادگی قابل دسترس نیستند. ما ممکن است در مجموع برای حقیقت ارزش قائل شویم، اما در طول تاریخ تعهد خود را نسبت به آن ساده کرده ایم. نتیجه ضعف فزاینده در درک ما از صداقت و چگونگی انجام آن در زندگی ما بوده است – زندگی فردی ما، زندگی سیاسی ما، و مهمتر از همه برای این مقاله، زندگی سازمانی ما.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

گفت‌وگو