آیا کار هیبریدی می‌تواند به پویایی تیم آسیب برساند؟

آیا کار هیبریدی می‌تواند به پویایی تیم آسیب برساند؟

همانطور که بسیاری از سازمان‌ها به سمت کار هیبریدی حرکت می‌کنند، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود که قبلاً مجبور به مقابله با آنها نبوده‌اند. یکی از نمونه های بارز این پویایی تیم است.

پویایی تیم نقش مهمی در نحوه عملکرد یک سازمان دارد. اگر همکاران به طور موثر ارتباط برقرار نکنند و به خوبی با هم کار نکنند، مشکلات شروع می‌شود. ارتباطات ضعیف منجر به اشتباهات و تاخیرها می‌شود، روابط تیره منجر به عدم تمایل به درخواست یا ارائه کمک می‌شود که می‌تواند منجر به کیفیت پایین کار تولید شود.

ارتباطات ضعیف بین تیم و سارمان منجر به اشتباهات و تاخیرها می‌شود، روابط تیره منجر به عدم تمایل به درخواست یا ارائه کمک می‌شود که می‌تواند منجر به کیفیت پایین کار تولید شود.

1 4

بنابراین پویایی قوی تیم مهم است، اما دستیابی به این می‌تواند یک چالش باشد، به خصوص زمانی که تیم شما همه در یک مکان نیست.

در طول همه‌گیری، انتظار می‌رفت تیم‌هایی که معمولاً در یک محیط اداری با هم هستند، اکنون از طریق تماس‌های ویدیویی با هم ارتباط برقرار کنند. اگرچه این ممکن است ایده‌آل‌ترین موقعیت نباشد، اما اکثر مردم در آن بودند، آن را درک کردند و بهترین استفاده را از آن کردند.

اما اکنون فضاهای اداری دوباره برای بسیاری باز شده است و کار هیبریدی در بسیاری از سازمان‌ها اجرا شده است. کار هیبریدی یک راه حل عالی برای اجازه دادن به کارکنان شما از مزایای کار خانگی و اداری است، اما چه تاثیری می‌تواند بر تیم‌ها داشته باشد؟

کار هیبریدی یک راه حل عالی برای اجازه دادن به کارکنان شما از مزایای کار خانگی و اداری است

بسته به نوع مدل هیبریدی نصب شده، این احتمال وجود دارد که در طول جلسات خاص تیم، اعضای تیم با هم در یک دفتر حضور داشته باشند و اعضای تیم از راه دور کار کنند.

چند مشکل احتمالی وجود دارد که می‌تواند ناشی از این باشد. اگر اکثر همکارانشان در حالی که از راه دور کار می کنند، در یک دفتر با هم باشند، برخی از کارکنان ممکن است احساس کنند که از دور خارج شده‌اند. اگر برخی از افراد در یک اتاق با یکدیگر صحبت می‌کنند در حالی که برخی از طریق تماس ویدیویی یا تلفنی به آن ملحق می‌شوند، ممکن است مکالمه به خوبی جریان نداشته باشد.

یک راه حل واضح برای این می‌تواند این باشد که در قوانین ترکیبی خود بیان کنید که جلسات تیم باید شخصاً برگزار شود، بنابراین اگر فردی در آن روز جلسه تیمی دارد، مطمئن شود که به دفتری می‌رود. با این حال این برای همه امکان پذیر نیست. از زمان شروع همه‌گیری، بسیاری از سازمان‌ها خود را برای درخواست‌های شغلی از افراد در سراسر کشور و حتی سایر کشورها باز کرده‌اند.

این منطقی است زیرا بسیاری از سازمان‌ها دریافته‌اند که کارکنان می‌توانند از راه دور به خوبی کار کنند، و با محدود کردن متقاضیان به یک مکان کوچک، بعید است که بهترین فرد ممکن را برای این کار به دست آورید، به خصوص اگر یک موقعیت تخصصی باشد. بنابراین آنها به افراد از هر مکانی اجازه می‌دهند که درخواست دهند و فردی را برای پر کردن شغل بر اساس شایستگی انتخاب کنند، نه موقعیت مکانی، با این فرض که آنها یک کارمند از راه دور هستند.

یکی از مزایای کار هیبریدی به افراد از هر مکانی اجازه می‌دهند که درخواست دهند و فردی را برای پر کردن شغل بر اساس شایستگی انتخاب کنند، نه موقعیت مکانی.

این بسیار منطقی است، اما به این معنی است که ممکن است برای هر یک از اعضای یک تیم امکان سفر به یک فضای اداری برای هر جلسه تیم وجود نداشته باشد. پس چگونه می‌توانید پویایی تیم را به حالت قبل برگردانید اگر همه با هم در یک دفتر نباشند؟

روش کار بسیاری از افراد تغییر کرده است، به این معنی که پویایی تیم ممکن است دیگر در برخی از سازمان‌ها یکسان نباشد. این بدان معنا نیست که نمی‌توانید تمام تلاش خود را برای همگام سازی تیم‌ها تا حد امکان انجام دهید.

اطمینان حاصل کنید که اتاق‌های جلسه به خوبی مجهز شده‌اند تا افراد مجازی را در خود جای دهد. اگر ترکیبی از افرادی وجود دارد که به صورت مجازی و حضوری به جلسه می‌پیوندند، مطمئن شوید که افرادی که به صورت مجازی به آن می‌پیوندند می‌توانند بشنوند و به وضوح توسط همه شنیده شوند. پیوستن مجازی به یک تماس بسیار ناامیدکننده است و اینکه بتوانید حرف دیگران را بشنوید، سپس صحبت کنید تا شنیده نشوید. اگر تنظیم مناسب در اتاق‌های جلسه امکان‌پذیر نیست، شاید بهتر باشد از همه اعضا بخواهید به تماس‌های تیمی روی میز خود روی رایانه‌های شخصی جداگانه بپیوندند، به این ترتیب هیچ‌کس احساس نمی‌کند که از مکالمه خارج شود.

اطمینان حاصل کنید که اتاق‌های جلسه به خوبی مجهز شده‌اند تا افراد مجازی را در خود جای دهد. اگر ترکیبی از افرادی وجود دارد که به صورت مجازی و حضوری به جلسه می‌پیوندند، مطمئن شوید که افرادی که به صورت مجازی به آن می‌پیوندند می‌توانند بشنوند و به وضوح توسط همه شنیده شوند.

جلسات شروع هفتگی و جلسات پایان هفتگی را معرفی کنید. اگر تیم شما در حال حاضر حداقل چند جلسه منظم در هفته نداشته باشد، اکنون ممکن است زمان خوبی برای اجرای آن باشد. ممکن است از جانب کسانی که در خانه کار می کنند در حالی که دیگران با هم در یک دفتر کار می‌کنند این ترس وجود داشته باشد که اطلاعات مهم را از دست بدهند، خواه مربوط به کار باشد یا نه.

یک برنامه خوب برای مبارزه با این موضوع این است که در ابتدای هفته جلسات ابتدایی برگزار کنید تا در مورد پروژه‌هایی که افراد روی آن کار می‌کنند بحث کنید، ایده‌های خود را مبادله کنید، درخواست کمکی کنید که ممکن است لازم باشد و غیره. سپس در پایان هفته یک جلسه ی پایانی داشته باشید. این به همه اجازه می‌دهد تا در جریان کار در جریان باشند.

علاوه بر پوشش مسائل کاری، مدتی را در این جلسات برای ملاقات اجتماعی، یافتن کارهایی که همه در آخر هفته انجام دادند، اخبار عمومی زندگی و غیره را در نظر بگیرید. اگرچه ممکن است مهم به نظر نرسد، اما مکالمات اجتماعی به ایجاد پویایی بهتر تیم کمک می‌کند، و کسانی که با همکاران خود به دفاتر نمی‌روند ممکن است احساس کنند که چندان بخشی از تیم نیستند.

علاوه بر پوشش مسائل کاری، مدتی را در این جلسات برای ملاقات اجتماعی، یافتن کارهایی که همه در آخر هفته انجام دادند، اخبار عمومی زندگی و غیره را در نظر بگیرید.

به کارکنان خود اجازه دهید بازخورد بلادرنگ ارائه و دریافت کنند. با دادن پلت فرمی به کارکنان خود که در آن می‌توانند با همکاران خود درخواست، دریافت و بازخورد بدهند، شما بیشتر درها را برای ارتباط صادقانه باز می‌کنید. این می‌تواند زمانی را تأیید کند که فردی کار خوبی انجام می‌دهد، که در غیر این صورت اگر افراد در یک مکان نباشند، ناگفته باقی می‌ماند، و مشکلاتی را که افراد باید روی حرکت رو به جلو کار کنند، بیان می‌کند.

4 4

به کارکنان خود اجازه دهید بازخورد بلادرنگ ارائه و دریافت کنند. شما بیشتر درها را برای ارتباط صادقانه باز می‌کنید.

اطمینان حاصل کنید که همه مدیران به طور منظم با تیم خود ارتباط برقرار می کنند، چه آنهایی که در دفتر هستند و چه کارکنان از راه دور، و به آنها اجازه می‌دهند بدانند که هر کجا که هستند به یک اندازه مهم هستند و شنیده می‌شوند. این را می‌توان با تنظیم جلسه بررسی حدود یک بار در ماه به بهترین نحو به دست آورد، به این ترتیب هر مسدود کننده / نگرانی می‌تواند زودتر برطرف شود.

اطمینان حاصل کنید که همه مدیران به طور منظم با تیم خود ارتباط برقرار می کنند، چه آنهایی که در دفتر هستند و چه کارکنان از راه دور، و به آنها اجازه می دهند بدانند که هر کجا که هستند به یک اندازه مهم هستند و شنیده می‌شوند.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

گفت‌وگو