آیا می توانید هم مهربان و هم فوق العاده موفق باشید؟

آیا می‌توانید هم مهربان و هم فوق‌العاده موفق باشید؟

بسیاری افراد در حوزه تجاری وجود دارند که معتقدند برای موفقیت، باید نگرش سختگیرانه داشته باشید. همچنین بسیاری از افراد هستند که مهربان و سخاوتمند هستند و به دیگران اجازه می‌دهند از آنها سوء استفاده کنند، و نمی‌توانند از ثمرات موفقیت لذت ببرند. آیا می‌توان هم مهربان بود و هم موفق؟ بله، نه تنها ممکن است، بلکه بهترین راه برای موفقیت، خوشبختی و رضایت است.

بهترین راه برای موفقیت، خوشبختی و رضایت است.

در دنیای با سرعت فزاینده ما که به شدت به صورت آنلاین تغییر کرده است و رسانه‌های اجتماعی آن را تحت سلطه خود در آورده‌اند، گاهی اوقات مردم فراموش می‌کنند که تعامل انسانی چقدر مهم است، و به طور خاص چقدر تعامل مثبت انسانی مهم است. اما این مهارت‌ها و روابط مردم ما با دیگران است که در نهایت موفقیت یا شکست ما را تعیین می‌کند.

اما یک فرد دوست‌داشتنی به چه معناست و چگونه می‌تواند منجر به موفقیت بزرگ تجاری شود؟ محققان پس از بیش از یک دهه مطالعه این موضوع، بیش از هر زمان دیگری به این باور رسیدند که مهربانی و موفقیت می‌توانند با هم وجود داشته باشند در واقع بهینه است!

با به کارگیری این ۱۱ اصل می توانید مهربان و موفق باشید:

۱. گوش دادن

گوش دادن پایه و اساس هر رابطه خوبی است. رهبران بزرگ به آنچه مشتریان و مشتریان بالقوه می‌خواهند و نیاز دارند گوش می‌دهند و به چالش‌هایی که این مشتریان با آن روبرو هستند گوش می‌دهند. آنها به صحبت‌های همکاران گوش می‌دهند و برای ایده‌های جدید باز هستند. آنها به سهامداران، سرمایه گذاران و رقبا گوش می‌دهند.

گوش دادن پایه و اساس هر رابطه خوبی است.

1 20

 2. قصه گویی

پس از گوش دادن، رهبران برای فروش محصولات خود نیاز به داستان‌های بزرگ دارند، اما مهم‌تر از آن، برای فروش ایده‌های خود. داستان گویی چیزی است که افراد را مجذوب خود می‌کند و آنها را به اقدام وا می‌دارد. چه در حال گفتن داستانی برای یک مشتری در هنگام ناهار باشید، چه در اتاقی پر از مردم یا هزاران نفر از طریق یک ویدیوی آنلاین، داستان سرایی مشتریان را جذب می‌کند.

چه در اتاقی پر از مردم یا هزاران نفر از طریق یک ویدیوی آنلاین، داستان سرایی مشتریان را جذب می‌کند.

2 23

۳. اصالت

رهبران بزرگ همان کسانی هستند که می‌گویند هستند و صداقتی غیر قابل مقایسه دارند. فروتنی از ویژگی‌های رهبر اصیل است و انرژی مثبت و جذابی ایجاد می‌کند. مشتریان، کارمندان و رسانه‌ها همگی می‌خواهند به یک فرد معتبر کمک کنند تا موفق شود. قبلاً بین خود عمومی و خود خصوصی یک شکاف وجود داشت، اما اینترنت اجتماعی این خط را محو کرده است. رهبران فردا در مورد اینکه چه کسی هستند شفاف هستند و زندگی شخصی و حرفه ای خود را با هم ادغام می‌کنند.

رهبران بزرگ همان کسانی هستند که می‌گویند هستند و صداقتی غیر قابل مقایسه دارند.

3 20

۴. شفافیت

دیگر جایی برای پنهان شدن وجود ندارد و تاجرانی که سعی در حفظ اسرار دارند در نهایت افشا می‌شوند. صراحت و صداقت منجر به خوشحالی کارکنان و مشتریان و همکاران می‌شود. مهمتر از آن، شفافیت خواب شبانه را بسیار راحت‌تر می‌کند، بدون اینکه نگران حرفی که به چه کسی گفته‌اید. رهبر شادتر، کارآمدتر است.

شفافیت خواب شبانه را بسیار راحت‌تر می‌کند، بدون اینکه نگران حرفی که به چه کسی گفته‌اید. رهبر شادتر، کارآمدتر است.

4 11

۵. کار تیمی

مهم نیست که سازمان شما چقدر کوچک است، شما هر روز با دیگران تعامل دارید. اجازه دادن به دیگران برای درخشش، تشویق ایده‌های نوآورانه، تمرین فروتنی و پیروی از قوانین دیگر برای کار در تیم به شما کمک می‌کند رهبر دوست‌ داشتنی‌تری شوید. شما به یک فرهنگ موفقیت در سازمان خود نیاز دارید، فرهنگی که شامل تفکر خارج از چارچوب باشد.

شما به یک فرهنگ موفقیت در سازمان خود نیاز دارید، فرهنگی که شامل تفکر خارج از چارچوب باشد.

5 10

۶. پاسخگویی

بهترین رهبران نسبت به مشتریان، کارکنان، سرمایه گذاران و مشتریان بالقوه خود پاسخگو هستند. رهبر برنده کسی است که بر فرهنگ پاسخگویی پافشاری کند. خواه این ارتباط ایمیل، پست صوتی، یادداشت یا توییت باشد، پاسخ دادن به شما نشان می‌دهد که اهمیت می‌دهید و به مشتریان و همکارانتان اجازه می‌دهد تا تأثیر مثبتی بر سازمان بگذارند.

رهبر برنده کسی است که بر فرهنگ پاسخگویی پافشاری کند.

6 8

۷. سازگاری

هرگز بازاری به اندازه بازاری که امروز در آن زندگی می‌کنیم در حال تغییر نبوده است. رهبران باید در مدیریت فرصت‌ها و چالش‌های در حال تغییر انعطاف‌پذیر باشند و به اندازه کافی زیرک باشند تا در لحظه مناسب حرکت کنند. سرسختی دیگر برای اکثر سازمان‌ها مطلوب نیست. در عوض، فروتنی و تمایل به سازگاری، یک رهبر بزرگ را نشان می‌دهد.

سرسختی دیگر برای اکثر سازمان‌ها مطلوب نیست. در عوض، فروتنی و تمایل به سازگاری، یک رهبر بزرگ را نشان می‌دهد.

7 2

۸. اشتیاق

کسانی که عاشق کاری هستند که انجام می‌دهند مجبور نیستند یک روز در زندگی خود کار کنند. افرادی که می‌توانند اشتیاق را به کسب و کار خود بیاورند، مزیت قابل توجهی دارند، زیرا این اشتیاق برای مشتریان و همکاران به طور یکسان مسری است. پیدا کردن و افزایش اشتیاق شما کاملاً روی نتیجه شما تأثیر می‌گذارد.

پیدا کردن و افزایش اشتیاق شما کاملاً روی نتیجه شما تأثیر می‌گذارد.

123

۹. شگفتی و لذت

اکثر مردم در زندگی روزمره خود غافلگیری را دوست دارند. رهبران دوست داشتنی وعده های کمتری می‌دهند و بیش از حد ارائه می‌دهند، و اطمینان می‌دهند که مشتریان و کارکنان به شیوه ای مثبت شگفت زده می‌شوند. راه‌های زیادی برای غافلگیری بدون صرف هزینه اضافی وجود دارد. مثلاً لبخند؛ همه ما دوست داریم که خوشحال باشیم. شگفتی و لذت، فرصت‌های بازاریابی دهان به دهان باورنکردنی را ایجاد می‌کند.

شگفتی و لذت، فرصت‌های بازاریابی دهان به دهان باورنکردنی را ایجاد می‌کند.

9 1

۱۰. سادگی

دنیا پیچیده‌تر از همیشه است، و با این حال آنچه مشتریان اغلب به آن بهترین پاسخ را می‌دهند سادگی، در طراحی، فرم و عملکرد است. در نظر گرفتن پروژه‌ها، چالش‌ها و ایده‌های پیچیده و تقطیر آن‌ها به ساده‌ترین اجزای آن‌ها به مشتریان، کارکنان و سایر ذینفعان این امکان را می‌دهد که دیدگاه شما را بهتر درک کنند و به آن بپردازند. همه ما انسان‌ها خواهان سادگی هستیم، بنابراین رهبر امروز باید تمرکز داشته باشد و سادگی را ارائه دهد.

همه ما انسان‌ها خواهان سادگی هستیم، بنابراین رهبر امروز باید تمرکز داشته باشد و سادگی را ارائه دهد.

10 1

۱۱. شکرگزاری

رهبران دوست داشتنی همیشه از افرادی که به فرصت‌ها و موفقیت آنها کمک می‌کنند سپاسگزار هستند. قدردانی و تشکر از مربیان، مشتریان، همکاران و سایر ذینفعان، رهبران را متواضع، قدردانی و استقبال می‌کند. همچنین به شما احساس عالی می‌دهد!

قانون پلاتینیوم: مهمتر از هر اصل دیگری، با دیگران همانطور رفتار کنید که دوست دارند با آنها رفتار شود.

رهبران دوست داشتنی همیشه از افرادی که به فرصت‌ها و موفقیت آنها کمک می کنند سپاسگزار هستند.

هر فردی استانداردها و روش‌های متفاوتی دارد که مایل است با او رفتار شود. با نشان دادن احترام به کسی که با او همانطور که انتظار دارد رفتار کنید، احترام بیشتری از سوی مشتریان، همکاران و شرکای تجاری کسب خواهید کرد. با رهبری شرکت خود از طریق احترام و درک متقابل، شرکت شما دوست داشتنی‌تر خواهد شد و در نهایت منجر به موفقیت بیشتر خواهد شد.

11 1

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

صداقت در رهبری: چگونه فرهنگ حقیقت را بسازیم

حقیقت و صداقت مهم هستند، اما به سادگی قابل دسترس نیستند. ما ممکن است در مجموع برای حقیقت ارزش قائل شویم، اما در طول تاریخ تعهد خود را نسبت به آن ساده کرده ایم. نتیجه ضعف فزاینده در درک ما از صداقت و چگونگی انجام آن در زندگی ما بوده است – زندگی فردی ما، زندگی سیاسی ما، و مهمتر از همه برای این مقاله، زندگی سازمانی ما.

گفت‌وگو