چرا هر کسب و کاری باید به یک تجارت هدفمند تبدیل شود؟

چرا هر کسب و کاری باید به یک تجارت هدفمند تبدیل شود؟

آیا کسب و کار شما برای خدمت به یک هدف معنادار وجود دارد؟ هدفی که مشتریان کارمندان) شما می‌توانند واقعاً با آن ارتباط برقرار کنند؟ اگر نه، شما یک روند اصلی در دنیای تجارت را نادیده می‌گیرید.

برای روشن بودن، هدف، چرایی وجود سازمان را مشخص می‌کند. (نه این که سازمان چیست یا چه کاری انجام می‌دهد یا برای چه کسی. بنابراین، هدف با ماموریت و چشم انداز متفاوت است.) یک هدف قوی نوید تحول یا تلاش برای چیزی بهتر را می‌دهد چه  ساختن دنیای بهتر باشد، چه راهی بهتر برای انجام دادن کارها، یا هر چیزی که برای سازمان شما مهم است. به عبارت دیگر، هدف ایجاد تأثیر مثبت برای افراد، جامعه یا سیاره ما است. در نهایت، این حرکت به سمت کسب و کار هدفمند در مورد ارائه بیش از سود است.

هدف، چرایی وجود سازمان را مشخص می‌کند.

یک هدف قوی نوید تحول یا تلاش برای چیزی بهتر را می‌دهد چه  ساختن دنیای بهتر باشد، چه راهی بهتر برای انجام دادن کارها، یا هر چیزی که برای سازمان شما مهم است.

1 23

چرا هدف مهم است؟

هدف مهم است زیرا برای مشتریان شما مهم است. مطالعه پیشگامانه Strength of Purpose که بیش از ۸۰۰۰ مصرف کننده را در هشت بازار مورد بررسی قرار داد باعث شد تا مردم برندها را بر اساس هدفشان ارزیابی کنند. نتایج نشان داد که داشتن یک هدف واضح و قانع کننده، مزایای تجاری جدی را به همراه دارد. به عنوان مثال، زمانی که برندها هدف قوی داشتند، رفتار مصرف کنندگان عبارت بودند از:

· احتمال خرید از برند چهار برابر بیشتر است.

· احتمال اعتماد به برند چهار برابر بیشتر است.

· چهار و نیم برابر بیشتر احتمال دارد که برند را به دیگران توصیه کند.

· شش برابر بیشتر احتمال دارد که از برند در یک لحظه چالش برانگیز محافظت کند.

هدف برند مهم است زیرا برای مشتریان شما مهم است.

واضح است که داشتن یک هدف قوی اکنون بخش مهمی از رقابت برای مشتریان (و استعدادها) است. اما هدف، مزایای تجاری ملموس دیگری را نیز به همراه دارد. شرکت‌هایی که به طور واقعی با هدف پیشروی می‌کنند، از سهم بازار بالاتری برخوردار می‌شوند، سه برابر سریعتر از رقبای خود رشد می‌کنند و رضایت مشتریان و کارکنان بیشتری را به دست می آورند. تحلیل‌های دیگر نشان می‌دهد که کسب‌ و کارهای هدفمند ۴۲ درصد از بازار سهام بهتر عمل می‌کنند، در حالی که آنهایی که احساس هدف ندارند، ۴۰ درصد عملکرد کمتری در بازار دارند.

شرکت‌هایی که به طور واقعی با هدف پیشروی می‌کنند، از سهم بازار بالاتری برخوردار می شوند، سه برابر سریعتر از رقبای خود رشد می‌کنند و رضایت مشتریان و کارکنان بیشتری را به دست می‌آورند.

2 22

نمونه‌هایی از برندهای هدفمند

یکی از نمونه‌های تجاری از یک هدف عالی در شرکت داروسازی چندملیتی دانمارکی  Novo Nordisk، می‌باشد که یک رهبر جهانی در مراقبت از دیابت است. هدف Novo Nordisk یک هدف ساده است: شکست دادن دیابت. این شرکت می‌گوید: «ما متعهد به کمک به جوامع برای شکست دیابت هستیم و استراتژی ما روشن است تسریع پیشگیری از دیابت نوع ۲ و چاقی، و دسترسی به مراقبت‌های مقرون‌ به‌ صرفه برای بیماران آسیب‌پذیر در هر کشوری. موفقیت ما با راه‌حل‌هایی که ارائه می‌کنیم و سلامت و رفاه مردم و جوامعی که از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند، تعریف می‌شود.»

3 22

چه هدف فوق العاده‌ای مطمئناً این یک هدف تحول آفرین است که همه چیز در مورد ایجاد تأثیر مثبت است هم برای افراد و هم برای جوامع (به ویژه با توجه به هزینه‌های هنگفت مربوط به درمان بیماری‌های مرتبط با دیابت). همچنین یک هدف ویرانگر ساده است. و این یک انتخاب شجاعانه است زیرا، اگر به آن فکر کنید، اگر Novo Nordisk به شکست دیابت کمک کند، دلیل اصلی وجود آن باز هم، این شرکت ارائه دهنده اصلی مراقبت از دیابت است. این یک مثال عالی از سود با هدف است.

بیایید به یک برند هدفمند دیگر نگاه کنیم. در حالی که Novo Nordisk احتمالاً نام آشنایی نیست، بدون شک نام برند پاتاگونیا لباس و تجهیزات فضای باز را شنیده‌اید. این شرکت مدت‌هاست که به عنوان یک تجارت اخلاقی و هدفمند شناخته می‌شود، اما چند سال پیش آنها ماموریت هدفمند خود را از «بهترین محصول را بسازید، آسیب‌های غیرضروری ایجاد نکنید، از کسب‌وکار برای الهام‌بخشی و اجرای راه‌حل‌هایی برای بحران زیست‌محیطی استفاده کنید» ارتقا دادند. بسیار جسورانه تر “ما در حال کسب و کار برای نجات سیاره خود هستیم.”

4 20

این یک هدف عالی برای پاتاگونیا است زیرا این برند می‌داند که مشتریانش فضای باز را دوست دارند و به محیط زیست اهمیت می‌دهند. بنابراین، هدف آن هم تحول آفرین است و هم با باورهای مشتریان پاتاگونیا هماهنگ است. من همچنین دوست دارم این هدف تشخیص دهد که اگر به بحران آب و هوا رسیدگی نکنیم، آینده‌ای وجود نخواهد داشت… نه فقط برای پاتاگونیا، بلکه برای همه مشاغل.

اگر شرکت‌ها می‌خواهند در بلندمدت موفق شوند، باید به عنوان یک نیروی خوب شناخته شوند. این به قیمت سود نیست سود هنوز مهم است. در عوض، اکنون مسئولیت “سود با هدف” است.

مقالات مرتبط

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

چرا از کار متنفر هستید

انرژی رهبران، خوب یا بد، مسری است. هنگامی که رهبران صراحتاً کارکنان را تشویق می‌کنند تا به روش‌های پایدارتر کار کنند – و به‌ویژه وقتی خودشان یک روش کار پایدار را الگوبرداری می‌کنند – کارمندانشان ۵۵ درصد بیشتر درگیر هستند، ۵۳ درصد تمرکز بیشتری دارند و احتمال بیشتری برای ماندن در شرکت دارند.

گفت‌وگو