کووید باعث نابودی محل کار سنتی شده است. اکنون شرکت ها چه کاری باید انجام دهند؟

کووید باعث نابودی محل کار سنتی شده‌است. اکنون شرکت ها چه کاری باید انجام دهند؟

وقتی همه‌گیری کاهش ‌یابد، مدیران نمی‌توانند انتظار داشته باشند که زندگی اداری مانند گذشته باشد. اعضای هیئت علمی دانشکده بازرگانی هاروارد می‌گویند، آنها می‌توانند دنیای کاری جدیدی ایجاد کنند که کارمندان را خوشحال و سازنده نگه می‌دارد.

یک سال پیش، COVID-19 بسیاری از شرکت‌ها را مجبور کرد تا کارمندان خود را به خانه بفرستند – اغلب با یک لپ‌تاپ و امید به اینکه کارها خوب پیش برود.

اکنون، با کاهش موارد کووید و افزایش واکسیناسیون، چشم انداز بازگشت به روال سابق اداری محتمل تر به نظر می رسد. اما آیا کارمندان می‌خواهند به ساختمان‌ها برگردند حتی زمانی که دوباره امن است؟ آیا شرکت‌ها باید جلسات زوم را کنار بگذارند و محل کار را به روش‌های قبل از همه­گیری برگردانند؟

پاسخ در یک کلام: خیر.

حداقل این آینده کاری ای نیست که توسط چندین عضو هیئت علمی دانشکده بازرگانی هاروارد تصور می‌شد – همه آنها مجبور شدند در ماه مارس گذشته به تدریس و تحقیق در فاصله دور از پردیس بوستون بپردازند. آنها می‌گویند محل کار همانطور که قبلاً آن را می‌شناختیم، کاملاً صادقانه، مرده است. نه تنها کار از راه دور برای کارمندان نقش پشت میز بودن را دارد، بلکه همه‌گیری کووید۱۹، تفکر مرسوم در مورد کار را به روش‌های دیگر نیز به چالش کشیده است – شاید برای همیشه.

بنابراین چگونه رهبران کسب و کارها می‌توانند دنیای کاری جدیدی ایجاد کنند که کارکنان را هم خوشحال و هم سازنده پس از کووید حفظ کند؟ چندین عضو هیئت علمی HBS توصیه‌هایی را برای کمک به رهبران برای آماده شدن برای “شرایط کار جدید” به اشتراک گذاشتند.

جولیا آستین: زمان حضور در دفتر را در اولویت قرار دهید.

جولیا آستین، همکار اجرایی در مرکز راک برای کارآفرینی و یک مدرس ارشد سابق است.

مدیران باید تغییراتی را در الگوهای کاری در دوران پس از کووید ایجاد کنند. به همان اندازه که برخی از کارمندان آرزوی بازگشت ارتباطات اجتماعی حضوری در دفتر را دارند، به انعطاف‌پذیری ناشی از کار مجازی عادت کرده‌اند – از زمان کمتر برای رفت و آمد تا زمان بیشتر با خانواده و حیوانات خانگی. من گمان می‌کنم که کارمندان بسیاری از بازدیدهای گاه به گاه از دفتر برای برقراری ارتباط همزمان با همکاران لذت خواهند برد، اما ترجیح می‌دهند سبک زندگی کاری خود را در خانه حفظ کنند.

به مدیران پیشنهاد می‌کنم ساختاری را ایجاد کنند تا اطمینان حاصل شود که زمان بودن در دفتر برای زمان آنلاین بودن بهینه شده‌است. به عنوان مثال، یک برنامه زمانی تیمی بسازید، تا روزهایی که در دفتر کار می‌کنید، پرمعناتر باشند و بر ارتباطات متمرکز شوند، هم برنامه ریزی شده و هم پر از آرامش باشد.

پس از کووید، رهبران را تشویق می‌کنم که کارایی یکسانی را با برنامه‌های جلسات در هنگام بازگشت به دفاتر تقویت کنند، اما همچنین بلوک‌های زمانی، چه آنلاین یا حضوری، برای ارتباطات تصادفی که برای توسعه فرهنگ تیمی حیاتی هستند ایجاد کنند.

مایکل بیر: با کارمندان صحبت‌های صادقانه داشته باشید

مایکل بیر، استاد بازنشسته Cahners-Rabb مدیریت بازرگانی.

هر مدیر ارشد مسئول می‌خواهد بداند که کارمندان در دوران پس از کووید چه تغییراتی می‌خواهند. حقیقت این است که فقط کارمندان شما می‌‎توانند به شما بگویند که چگونه در نتیجه همه‌گیری تغییر کرده اند و چرا. اگر می‌خواهید تمام حقیقت را بدانید فهمیدن اینکه کارمندان چگونه دوست دارند کار کنند – خانه یا محل کار – از طریق نظرسنجی بسیار ساده است. مدیران به یک گفتگوی صادقانه، جمعی و عمومی داخلی نیاز دارند!

صادقانه، زیرا شما تمام حقیقت را می‌خواهید که ترس از صحبت کردن می‌تواند مانع از آن شود.

جمعی، زیرا می‌خواهید از گروهی از کارمندان در سراسر سازمان خود بشنوید.

عمومی در داخل سازمان، زیرا می‌خواهید همه کارمندان بدانند که به اندازه کافی اهمیت می‌دهید که بپرسید و حقیقت بدون تحریف را می‌خواهید. این به خودی خود راه درازی در جهت بهبود اعتماد و تعهد خواهد داشت.

در اینجا چند توصیه برای رهبری یک مکالمه صادقانه موفق وجود دارد:

  • مکالمه را روی سوالی که مهم است متمرکز کنید. چه چیز را میخواهی یاد بگیری؟
  • به اشتراک گذاشتن کل حقیقت را ایمن کنید. یک گروه کاری متشکل از بیشتر رهبران مورد اعتماد که توسط تیم ارشد سفارش شده اند، می‌توانند با انجام مصاحبه با کارمندان در سراسر شرکت، حقیقت را بیاموزند.
  • انعکاس دهید، تشخیص دهید و یک برنامه عملی ایجاد کنید. چه سیاست‌ها و شیوه‌هایی باید برای دنیای پسا کووید وجود داشته باشد؟
  • خود و تیم ارشدتان را در برابر سازمان و افراد آن مسئول کنید. آنچه را که شنیدید – خوب، بد و زشت – و آنچه قصد انجام آن را دارید به آنها بگویید و از آنها بازخورد بخواهید. هیچ چیز نباید پنهان بماند زیرا این باعث ایجاد اعتماد می‌شود.
  • تغییرات را اجرا کنید، سپس فرآیند را به صورت دوره ای تکرار کنید. پیشرفت را بررسی کنید تا در مورد نتایج پیش بینی نشده و ناخواسته اطلاعات کسب کنید و اصلاحات اواسط دوره را انجام دهید.

بوریس گرویسبرگ: در میان استرس دلسوزی نشان دهید

بوریس گرویسبرگ، استاد مدیریت بازرگانی ریچارد پی چاپمن است.

از آنجایی که همه‌گیری کووید-۱۹ شروع به کاهش می‌کند، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که یک روز از خواب بیدار شویم و زندگی‌مان را به طور معجزه‌آسایی به همان چیزی که در دوران پیش از همه‌گیری بود، برگردانیم. همه ما با این تجربه برای همیشه تغییر خواهیم کرد، و گذار به دنیای پس از همه گیری، دنیایی کند و دشوار خواهد بود که چالش ها و عوامل استرس زا را به همراه خواهد داشت.

برخی کارمندان با اندوه از دست دادن عزیزی که قربانی ویروس شده‌است، به سر کار بازخواهند گشت. برخی با مسائل مربوط به سلامت روانی که در طول همه‌گیری ظاهر شد، سروکار خواهند داشت. برخی به دلیل اخراج همسر با محدودیت‌های مالی دست و پنجه نرم خواهند کرد. برخی از آنها درگیر چالش بازگشت فرزندانشان به مدرسه پس از یک سال یا بیشتر از کلاس های آنلاین و انزوای اجتماعی آنها هستند و این لیست ادامه دارد.

برخلاف دوران پیش از همه‌گیری، تنها تعداد انگشت شماری از کارمندان در هر لحظه ممکن بود استرس‌های شخصی مهمی داشته باشند که بر کارشان تأثیر می‌گذاشت، همانطور که ما به یک روال جدید پس از همه‌گیری بازمی‌گردیم، تقریباً همه کارمندان احتمالاً چالش‌های شخصی خواهند داشت که برای انرژی آنها تاثیر خواهد داشت. هدایت و توجه به کارکنان با مهربانی، در طول دوره بیماری همه گیر مهم است، اما مهربانی پس از آن نیز به همان اندازه حیاتی خواهد بود.

مدیران می‌توانند مهربانی را به طرق مختلف از خود نشان دهند: فعالانه گوش دهند، بررسی کنند، حمایت و درک را ارائه دهند، به کارمندان کمک کنند تا با منابع لازم ارتباط برقرار کنند، تلاش های آنها را تصدیق کنند، و سخاوتمندانه از آنها تشکر کنند. در مورد ترویج مهربانی خلاق و نوآور باشید. ریک ولدنبرگ، مدیر عامل شرکت منابع یادگیری، «تقویم مهربانی» را برای به چالش کشیدن افراد برای شرکت در فعالیت‌هایی که نشان‌دهنده شفقت نسبت به دیگران است، توزیع کنید. با توجه صادقانه به سلامتی کارکنان و انجام هر کاری که می‌توانید برای تقویت آن انجام دهید، نیروی کار بیشتر درگیر می شوند و در دراز مدت بهره‌وری بیشتری خواهد داشت.

مدیران می‌توانند کارکنان خود را برای رسیدن به اهداف شرکت هدایت کنند و در عین حال آنها را به عنوان افرادی کامل ببینند که کل زندگی آنها به روش‌های اضطراب آور به هم ریخته است. شاید اگر خود را برای گفتگوهای معنادار در دسترس قرار دهید، یا اگر انعطاف پذیری بیشتری ارائه دهید تا هم به خواسته‌های کاری و هم به خواسته‌های شخصی توجهی که شایسته آن است جلب شود، سود خواهید برد. مهربانی‌های به ظاهر کوچک می توانند در آینده بسیار مفید باشد.

همچنین موضوع بسیار مهم این است که، رهبران نیز باید با خود مهربان باشند. شما نیز بیماری همه‌گیر را تحمل کرده اید و به مدیریت زندگی پر استرس تری، هم در محل کار و هم در خانه ادامه می‌دهید. این را تصدیق کنید و به دنبال حمایتی باشید که برای ارتقای سلامت روانی خود نیاز دارید. شاید نشان دادن دلسوزی به خود بهترین نقطه برای شروع باشد.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

سوالاتی که هر رهبر باید بپرسد

پروفسور رابرت استیون کاپلان (Robert Steven Kaplan) می‌گوید: «یک شرکت یا خصوصی یا دولتی را به من نشان دهید که مشکل دارد، و من تقریباً همیشه مجموعه‌ای از رهبران را به شما نشان می‌دهم که سؤالات کاملاً اشتباهی می‌پرسند». او درباره کتاب جدیدش با عنوان «از شخص در آینه چه بپرسیم» صحبت می کند. مفاهیم کلیدی این کتاب عبارتند از:
رهبران باید به مسائل مهمی از جمله: چشم انداز و اولویت ها، مدیریت زمان، دادن و گرفتن بازخورد، برنامه ریزی جانشین پروری و تفویض اختیار، ارزیابی و همسویی، الگو بودن و دستیابی به پتانسیل واقعی بپردازند.
رهبران باید چشم انداز روشن و مجموعه ای از اولویت ها را برای سازمان داشته باشند و باید اطمینان حاصل کنند که زیردستان اصلی آنها می دانند که این اولویت ها چیست.
از آنجایی که مدیران عامل از بازخورد مافوق خود بهره مند نیستند، بسیار مهم است که آنها در مورد سبک رهبری خود از زیردستان بازخورد بگیرند.

گفت‌وگو