کافئین: قاتل خاموش موفقیت

کافئین :قاتل خاموش موفقیت

نکته این مقاله برای بهبود عملکرد، ساده‌ترین و سرراست‌ترین روشی است که تا کنون ارائه شده است. برای بسیاری از افراد، این نکته این پتانسیل را دارد که تأثیر بیشتری نسبت به هر اقدام دیگری داشته باشد. این است که باید مصرف کافئین را کاهش دهید، و همانطور که هر مصرف کننده کافئین می‌تواند تأیید کند، گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است.

برای کسانی که آگاه نیستند، توانایی مدیریت احساسات و حفظ آرامش تحت فشار، ارتباط مستقیمی با عملکرد شما دارد. TalentSmart تحقیقاتی را با بیش از یک میلیون نفر انجام داده است و نتیجه نشان می دهد که ۹۰٪ از افراد برتر دارای هوش هیجانی بالایی هستند. این افراد در مدیریت احساسات خود (حتی در مواقع استرس زیاد) مهارت دارند تا آرام و تحت کنترل باشند.

۹۰٪ از افراد برتر دارای هوش هیجانی بالایی هستند. این افراد در مدیریت احساسات خود (حتی در مواقع استرس زیاد) مهارت دارند تا آرام و تحت کنترل باشند.

1 21

خوب: که در واقع خوب نیست

بیشتر مردم نوشیدن کافئین را شروع می‌کنند زیرا باعث می‌شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشند و خلق و خوی آنها را بهبود می‌بخشد. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که کافئین در واقع عملکرد شناختی (حافظه، دامنه توجه و غیره) را در کوتاه مدت بهبود می‌بخشد. متأسفانه، این مطالعات عادات کافئینی شرکت کنندگان را در نظر نمی‌گیرند. تحقیقات جدید از دانشکده پزشکی جان هاپکینز نشان می‌دهد که افزایش عملکرد به دلیل مصرف کافئین نتیجه آن است که مصرف کنندگان کافئین دچار معکوس شدن کوتاه مدت ترک کافئین می‌شوند. محققان جان هاپکینز با کنترل مصرف کافئین در شرکت کنندگان در مطالعه دریافتند که بهبود عملکرد مرتبط با کافئین بدون ترک کافئین وجود ندارد. در اصل، ترک کافئین عملکرد شناختی شما را کاهش می‌دهد و تأثیر منفی بر خلق و خوی شما می‌گذارد. تنها راه برای بازگشت به حالت عادی نوشیدن کافئین است و وقتی آن را می‌نوشید، احساس می‌کنید که شما را به ارتفاعات جدیدی می‌برد. در حقیقت، کافئین فقط عملکرد شما را برای مدت کوتاهی به حالت عادی برمی‌گرداند.

تحقیقات جدید از دانشکده پزشکی جان هاپکینز نشان می‌دهد که افزایش عملکرد به دلیل مصرف کافئین نتیجه آن است که مصرف کنندگان کافئین دچار معکوس شدن کوتاه مدت ترک کافئین می‌شوند.

2 24

بد: آدرنالین

نوشیدن کافئین باعث ترشح آدرنالین می‌شود. آدرنالین منبع پاسخ «جنگ یا گریز» است، یک مکانیسم بقا که شما را مجبور می‌کند در هنگام مواجهه با تهدید، بایستید و بجنگید یا به سمت تپه بدوید. مکانیسم جنگ یا گریز، تفکر منطقی را به نفع پاسخ سریع‌تر کنار می‌زند. زمانی که یک خرس شما را تعقیب می‌کند وجود آدرنالین عالی است، اما زمانی که به یک ایمیل کوتاه پاسخ می‌دهید چندان عالی نیست. وقتی کافئین مغز و بدن شما را در این حالت بیش از حد برانگیخته قرار می‌دهد، احساسات شما بر رفتار شما غلبه می‌کند.

نوشیدن کافئین باعث ترشح آدرنالین می‌شود. آدرنالین منبع پاسخ «جنگ یا گریز» است، یک مکانیسم بقا که شما را مجبور می‌کند در هنگام مواجهه با تهدید، بایستید و بجنگید یا به سمت تپه بدوید.

تحریک پذیری و اضطراب رایج‌ترین اثرات عاطفی کافئین هستند، اما کافئین به همه احساسات شما کمک می‌کند تا کنترل شوند.

اثرات منفی افزایش آدرنالین تولید شده توسط کافئین فقط رفتاری نیست. محققان دانشگاه کارنگی ملون دریافتند که دوزهای زیاد کافئین فشار خون را افزایش می‌دهد، قلب را تحریک می‌کند و تنفس سطحی سریع ایجاد می‌کند، که خوانندگان هوش هیجانی ۲.۰ می‌دانند که مغز را از اکسیژن مورد نیاز برای حفظ آرامش و منطقی بودن تفکر محروم می‌کند.

تحریک پذیری و اضطراب رایج‌ترین اثرات عاطفی کافئین هستند.

3 21

زشت: خواب

هنگامی که می‌خوابید، مغز شما به معنای واقعی کلمه شارژ می‌شود، خاطرات روز را به هم می‌ریزد و آنها را ذخیره یا دور می‌اندازد (که باعث رویاها می‌شود)، به طوری که شما هوشیار از خواب بیدار می‌شوید. کنترل خود، تمرکز، حافظه و سرعت پردازش اطلاعات شما زمانی کاهش می‌یابد که به اندازه کافی – یا مناسب – نخوابید. وقتی صحبت از خواب می‌شود مغز شما بسیار بی‌ثبات است. برای اینکه بتوانید با احساس استراحت از خواب بیدار شوید، مغز شما باید در یک سری چرخه پیچیده حرکت کند. شما می‌توانید با کاهش مصرف کافئین به این روند کمک کنید و کیفیت خواب خود را بهبود بخشید.

شما می‌توانید با کاهش مصرف کافئین به این روند کمک کنید و کیفیت خواب خود را بهبود بخشید.

کافئین نیمه عمر شش ساعته دارد، به این معنی که بیست و چهار ساعت کامل طول می‌کشد تا از سیستم شما خارج شود. ساعت هشت صبح یک فنجان قهوه میل کنید و در ساعت هشت شب هنوز ۲۵ درصد کافئین در بدنتان وجود دارد. هر چیزی که بعد از ظهر بنوشید همچنان در هنگام خواب ۵۰ درصد قدرت دارد. هر کافئینی در جریان خون شما – با افزایش اثرات منفی با افزایش دوز – خوابیدن را سخت‌تر می‌کند.

وقتی بالاخره به خواب رفتید، بدترین چیزها هنوز در راه است. کافئین با کاهش حرکات سریع چشم (REM) کیفیت خواب را مختل می‌کند، خواب عمیق زمانی که بدن بهبود می‌یابد و احساسات را پردازش می‌کند. وقتی کافئین خواب را مختل می‌کند، روز بعد با یک نقص عاطفی از خواب بیدار می‌شوید. به طور طبیعی تمایل به خوردن یک فنجان قهوه یا نوشیدنی انرژی‌زا دارید تا سعی کنید احساس بهتری داشته باشید. کافئین باعث افزایش آدرنالین می‌شود که باعث افزایش ناتوانی عاطفی شما می‌شود. کافئین و کم خوابی باعث می‌شود بعد از ظهر احساس خستگی کنید، بنابراین کافئین بیشتری می‌نوشید، که حتی بیشتر از آن در جریان خون قبل از خواب باقی می‌ماند. کافئین خیلی سریع یک چرخه معیوب ایجاد می‌کند.

وقتی کافئین خواب را مختل می کند، روز بعد با یک نقص عاطفی از خواب بیدار می‌شوید.

4 12

نتیجه

مانند هر محرک، کافئین از نظر فیزیولوژیکی و روانی اعتیادآور است. اگر تصمیم به کاهش مصرف کافئین دارید، باید این کار را به آرامی و تحت راهنمایی یک متخصص پزشکی واجد شرایط انجام دهید. محققان جانز هاپکینز دریافتند که ترک کافئین باعث سردرد، خستگی، خواب آلودگی و مشکل در تمرکز می‌شود. برخی از افراد پس از کاهش یک فنجان در روز، علائمی شبیه آنفولانزا، افسردگی و اضطراب را گزارش می‌دهند. کاهش آهسته دوز کافئین در روز می‌تواند تا حد زیادی این علائم ترک را کاهش دهد.

مقالات مرتبط

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

سه دلیل برای اینکه چرا در هنگام تلاش برای استراحت احساس استرس می‌کنید – و چه کاری می‌توانید در مورد آن انجام دهید

با وجود اینکه آرامش استرس یک اصطلاح جدید است، اما اضطراب ناشی از آرامش را توصیف می کند که سال ها مورد مطالعه قرار گرفته است. نشان داده شده است که بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از افراد زمانی که سعی می کنند کارهای آرامش بخش انجام دهند، این اتفاق می افتد که باعث علائم استرس (مانند ضربان سریع قلب یا تعریق) می شود.

این موضوع متناقض است، با توجه به افرادی که استرس را تجربه می کنند ممکن است نیاز به انجام کاری آرامش بخش برای کاهش استرس داشته باشند. این می تواند به یک چرخه مخرب و باطل تبدیل شود که در آن آنها نمی توانند استرسی را که تجربه می کنند کاهش دهند – که می تواند منجر به داشتن احساسات منفی بیشتر و حملات پانیک شود.

همه افراد استرس را تجربه نمی کنند. برخی تحقیقات حتی نشان می دهد افرادی که اضطراب دارند ممکن است بیشتر در معرض آن باشند. اما در اینجا فقط چند دلیل دیگر وجود دارد – و چه کاری می توانید برای غلبه بر آن انجام دهید.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۴ روش برای مدیریت یک کارمند نیازمند احساسی

به عنوان یک رهبر، وظیفه شما این است که مجموعه نیازهای عاطفی اعضای تیم خود را مطالعه کنید و استراتژی هایی را ایجاد کنید که بتوانید آنها را مطابق با آرایش منحصر به فرد هر فرد تنظیم کنید. با این حال، شما نیازی به حمایت عاطفی بی پایان برای افرادی که برای برآوردن نیازهای خود تلاش می کنند، ندارید. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که نادیده گرفتن موقعیت هرگز راه حل نیست. بهترین رویکرد این است که به یک عضو تیم وابسته عاطفی کمک کنید تا بفهمد چگونه نیازهای خود را شناسایی و برآورده کند. اگر بتوانید این کار را با ظرافت و با دقت انجام دهید، به این شخص و همه اطرافیانش کمک خواهید کرد.

۵ افسانه زیان آور بهره‌وری که در سال جدید باید پشت سر گذاشت

بهره‌وری یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت یک کسب‌وکار است که هنوز درک نشده است. در جامعه امروزی، کارکنان برای ساعات طولانی کار، رقابت با یکدیگر و عملکرد عالی تحت فشار هستند. اما این رویکرد بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد.

گفت‌وگو