مدیریت استخدام

چگونه مدیر استخدام بهتری باشیم

یک سازمان فقط به اندازه افراد درون آن موفق است – اگر یک تیم قوی بسازید آنگاه یک شرکت قوی خواهید داشت. به همین دلیل است که مدیران استخدام نقش مهمی در موفقیت یک شرکت دارند. از آنجا که آنها مسئول استعدادیابی و ایجاد تیم هستند، تا حد زیادی مسئول راه اندازی سازمان برای موفقیت نیز هستند.

اما همه مدیران به طور خودکار در استخدام خوب نیستند. برای اینکه بتوانید یک مدیر استخدام قوی باشید و موثرترین تیم ها را بسازید، مهارت‌های خاصی وجود دارد که باید آنها را توسعه دهید، و برای انجام این کار باید آگاهانه تلاش کنید.

در اینجا چهار استراتژی کلیدی وجود دارد که می‌توانید برای تقویت مهارت‌های خود و تبدیل شدن به یک مدیر استخدام بهتر، و ایجاد یک تیم – و شرکت – موفق‌تر در این فرآیند استفاده کنید.

۱. در مصاحبه از راه دور حرفه‌ای شوید.

در حالی که شرکت‌ها مدتی است که با کار از راه دور راحت‌تر شده‌اند، همه گیری کووید قطعاً این روند را تسریع کرده است و امروزه افراد بیشتری از هر زمان دیگری از راه دور کار می‌کنند. بر اساس داده‌های بازار و مصرف‌کننده ۴۴ درصد از کارمندان در ایالات متحده حداقل پنج روز در هفته از خانه کار می‌کنند، در حالی که این رقم قبل از همه‌گیری تنها ۱۷ درصد بود.

این که آیا یک کارمند آینده نگر قصد دارد به صورت تمام وقت از راه دور کار کند یا صرفاً از مصاحبه حضوری در طول کووید احساس راحتی نمی‌کند، این گرایش به سمت کار از راه دور به این معنی است که مدیران استخدام باید مهارت‌های مصاحبه مجازی خود را تقویت کنند.

میشل لانزا، بنیانگذار Work Wider، یک پلتفرم شغلی دیجیتال و استخدامی، میگوید: «استخدام مجازی و نیروی کار از راه دور شیوه جدید کار خواهد بود، بنابراین درک تفاوت‌های ظریف مصاحبه با افراد از راه دور به مدیران کمک می‌کند کارمندان مناسب‌تری برای تیم‌های خود انتخاب کنند.

در حالی که مصاحبه‌های از راه دور تفاوت چشمگیری با مصاحبه‌های حضوری ندارند، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که مصاحبه‌های از راه دور بدون مشکل انجام می‌شود.

  • فناوری مورد استفاده را آزمایش کنید. قبل از انجام یک مصاحبه مجازی، تمام فناوری خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می‌کند. برای مثال، اگر مصاحبه را از طریق Zoom انجام می‌دهید، از قبل یک تماس آزمایشی با همکارتان برنامه‌ریزی کنید تا تأیید کنید که ویدیو و میکروفون شما کار می‌کنند.
  • واضح و آهسته صحبت کنید. درک افراد در یک تماس ویدیویی نسبت به حضوری دشوارتر است، بنابراین مطمئن شوید که نسبت به یک مکالمه رو در رو معمولی کمی آهسته‌تر و واضح تر صحبت میکنید.
  • با مصاحبه مجازی هم مانند مصاحبه حضوری با احترام رفتار کنید. مصاحبه اولین برداشت افراد از شرکت شما است، حتی زمانی که به صورت مجازی اتفاق می‌افتد. به همین دلیل بسیار مهم است که با یک مصاحبه از راه دور با همان سطح حرفه‌ای رفتار کنید که اگر در دفتر شرکت انجام می‌شد. لباس حرفه‌ای و رسمی بپوشید، مصاحبه را در فضایی آرام و بدون حواس پرتی انجام دهید و به موقع حاضر شوید و برای جلسه آماده باشید.

۲. جذب نیرو را به یک فرآیند مداوم تبدیل کنید.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که فرآیند استخدام زمانی شروع می‌شود که شرکت یک شغل باز داشته باشد. اما حقیقت این است که موثرترین مدیران استخدام مدت ها قبل از باز شدن شغل شروع به یافتن منابع و ارتباط با استعدادهای برتر می‌کنند.

با ایجاد یک فرآیند مستمر استخدام و برقراری ارتباط مستمر با افرادی که فکر می‌کنید می‌توانند برای سازمان مناسب باشند، وقتی یک شغل باز به میز شما می‌رسد، از قبل فهرستی از نامزدهای واجد شرایط را در لیست تماس خود خواهید داشت. به این ترتیب مجبور نخواهید بود که برای یافتن فرد مناسب برای این موقعیت، تقلا کنید و از صفر شروع کنید.

۳. بر تجربه افراد جویای کار تمرکز کنید.

به عنوان یک مدیر استخدام، این وظیفه شماست که تعیین کنید آیا فرد جویای کار مناسب برای شغل مورد نیاز هست یا خیر. اما اگر آنها تجربه مثبتی با سازمان شما نداشته باشند، مهم نیست که مناسب هستند یا نه. اگر می‌خواهید مدیر استخدام بهتری باشید، از ابتدا تا انتها بر ایجاد یک تجربه مثبت برای کاندیدها تمرکز کنید.

ناکیشا هیکس، رئیس مشاور اجرایی، رهبری و مربیگری شغلی The ElevateHer میگوید: مدیران استخدام باید به کاندیداهای بالقوه به عنوان مشتری نگاه کنند و در انجام این کار، روی کل تجربه کاندید، از زمانی که آنها فرآیند واقعی جستجوی کار را شروع می‌کند تا فرآیند درخواست سپس فرآیند مصاحبه و حتی پذیرش، تمرکز کنند.

در مورد جستجوی راه‌هایی برای بهبود تجربه کاندیدهای خود فعال باشید. برای شروع، شرح شغل خود را به گونه‌ای بنویسید که برای داوطلبان احتمالی مشخص شود که شغل شامل چه چیزهایی می‌شود و به دنبال چه هستید. این نوع مشخص بودن و وضوح تضمین می‌کند که وقتی کاندیدها برای شغل درخواست می‌دهند، دقیقاً می‌دانند برای چه چیزی درخواست می‌کنند و این باعث صرفه جویی در وقت برای همه می‌شود.

در مرحله بعد، فرم درخواست خود را تا حد امکان ساده کنید تا داوطلبان ساعت‌ها برای پر کردن یک درخواست با اطلاعاتی که به راحتی می‌توانید در رزومه آنها بیابید، تلف نکنند. هنگامی که با نامزدها مصاحبه می‌کنید، در پایان مصاحبه زمانی را برای پاسخ به هر یک از سؤالات آنها اختصاص دهید و اطمینان حاصل کنید که آنها تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد نقش و شرکت شما دارند.

۴. متعهد به ایجاد تیم‌های متنوع و فراگیر باشید.

یک عنصر غیرقابل مذاکره برای یک مدیر استخدام موثر، اولویت دادن به تنوع و فراگیر بودن در فرآیند استخدام است.

لانزا گفت: «شرکت‌هایی با فرهنگ فراگیر ثابت کرده‌اند که عملکرد بالاتر و نوآوری بیشتری در حل مشکلات دارند و نتایج کسب‌وکار بهتری را برای دستیابی به اهداف مالی یا فراتر از آن‌ها تولید می‌کنند.» “علاوه بر این… کارمندان و کارمندان بالقوه وزن زیادی بر تعهد یک شرکت به تنوع، برابری و فراگیری می‌گذارند.”

اما این کافی نیست که بگوییم می‌خواهید کاندیدهای متنوع تری را استخدام کنید و فرآیند استخدام خود را فراگیرتر کنید. برای اینکه مدیر استخدام بهتری باشید، در واقع باید این را عملی کنید.

سلامت و موفقیت هر سازمانی به توانایی آن در یافتن و استخدام افراد مناسب بستگی دارد. با اجرای این استراتژی‌ها و تقویت مهارت‌های خود به عنوان یک مدیر استخدام، می‌توانید تیم های قوی‌تری بسازید و حتی بیشتر به موفقیت شرکت خود کمک کنید.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

تحول دنیای دیجیتال: نقشه راه جدیدی برای موفقیت

علیرغم شناخت شرکت کنندگان که سرعت بسیار مهم است، آنها گزارش دادند که تحول دیجیتال به سرمایه گذاری مالی و زمان قابل توجهی نیاز دارد. ۶۰ درصد از کسانی که پیشرفت قابل توجهی در سفر خود داشته‌اند حداقل پنج سال در آن بوده‌اند. در محاسبه منابع اعم از مالی و غیره لازم برای تغییر، شرکت کنندگان بر لزوم برنامه‌ریزی برای ارتقای مستمر فناوری، قابلیت‌های سازمانی و استعدادها تاکید کردند.

گفت‌وگو