چگونه ثروتمندترین و موفق ترین کارآفرینان جهان از اوقات فراغت خود استفاده می کنند

چگونه ثروتمندترین و موفق‌ترین کارآفرینان جهان از اوقات فراغت خود استفاده می‌کنند

اعمال ما به عادت‌هایی تبدیل می‌شوند که بهره‌وری را ایجاد می‌کنند – عاملی که باعث موفقیت یا شکست می‌شود.

تقریباً هرکسی که به موفقیت قابل توجهی در زندگی رسیده باشد، به آسانی اعتراف می‌کند که عادات او نقش مهمی در آن دارد. بنابراین اگر کسی بخواهد شبیه همه کارآفرینان موفق، رهبران فکری، مدیران اجرایی و غول‌های قبل از او شود، بهترین راه برای قدم گذاشتن در راه آنها این است که ببیند عادات او چگونه است. اعمال به عادت‌هایی تبدیل می‌شوند که بهره‌وری را ایجاد می‌کنند – عامل تعیین کننده موفقیت یا شکست.

بنابراین بیایید نگاهی به برخی از اقداماتی بیندازیم که افراد ثروتمند و موفق زمانی که مشغول کارکردن نیستند، انجام می‌دهند.

اعمال ما به عادت‌هایی تبدیل می‌شوند که بهروری را ایجاد میکنند – عاملی که باعث موفقیت یا شکست می‌شود.

۱. همان زمان قبل از تعطیلات بیدار می‌شوند

اگر یک کار وجود دارد که افراد موفق انجام نمی‌دهند، خوابیدن در آخر هفته هاست. به این دلیل که بسیاری از مطالعات به اهمیت پیروی از ریتم شبانه روزی برای حفظ حس ثبات اشاره می‌کنند. وقتی الگوی خواب ما نامنظم می‌شود، در بقیه هفته بدن ما را گیج می‌کند. افراد موفق با بیدار شدن همزمان در تعطیلات آخر هفته، به بدن خود اجازه می‌دهند تا ریتم ثابتی داشته باشد.

1

۲. به یادگیری ادامه می‌دهند

مهمترین اشتباهی که افراد بعد از دانشگاه مرتکب می‌شوند این است که فکر می‌کنند فصل یادگیری آنها به پایان رسیده است. ما هرگز واقعاً یادگیری را تمام نمی‌کنیم. همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری وجود دارد و زمینه‌ای وجود دارد که می‌توانیم در آن پیشرفت کنیم. و کارآفرینان موفق راهی دارند که عمداً آن را در تقویم خود بگنجانند.

کارآفرین افسانه ای بیل گیتس، دوست دارند خود را در کتاب‌ها غرق کنند، در حالی که وقت روزمره‌اش را صرف امپراتوری‌های گسترده خود می‌کنند. با این حال، یادگیری دائمی برای کسی که می‌خواهد رشد کند، حیاتی است و این امر مستلزم زمان خواندن، گرفتن دوره‌های آنلاین و گوش دادن به پادکست ها در تعطیلات آخر هفته، و یا زمان قبل از خواب است.

3

۳. مراقب سلامتی خود هستند

سلامت جسمانی عاملی عمیق در موفقیت کارآفرینی و کاری است. بسیاری از مطالعات سلامت فیزیولوژیکی و روانی را به هم مرتبط می‌کنند. برخی از برجسته‌ترین کارآفرینان جهان اعتراف می‌کنند که بدون توجه به مشغله‌شان، یک رژیم ورزشی سخت را رعایت می‌کنند.

زندگی سالم بیشتر از تقویت بدن فیزیکی است. همچنین باعث ایجاد رفاه عاطفی فرد می‌شود – چیزی که بسیاری از کارآفرینان تمایل دارند از آن غفلت کنند.

یک فلسفه هزار ساله وجود دارد که فیزیولوژی فرد را با روانشناسی مرتبط می‌کند. هر چه سالم تر باشیم، شادتر می‌شویم. علاوه بر این، زندگی سالم – داشتن یک رژیم تناسب اندام و تغذیه سالم – باعث ایجاد یکپارچگی بیشتر در زندگی ما می‌شود و علاوه بر آن انرژی بیشتری برای تمرکز مجدد به روزهای ما می‌دهد.

4

۴. با عزیزانشان ارتباط برقرار می‌کنند

گری واینرچوک Gary Vaynerchuk، کارشناس معروف رسانه های اجتماعی و کارآفرینی، به این شهرت دارد که در روزهای هفته مانند اسب کار می‌کند. اما در آخر هفته‌ها، او می­گوید که “همه چیز در کنار بچه‌ها” است و زمان خود را با خانواده به حداکثر می‌رساند. برخلاف تصور رایج، موفقیت کاری لازم نیست در یک جنگ دائمی با موفقیت در زندگی خانوادگی باشد. افراد موفق و ثروتمند هنوز دوست دارند زمانی را برای برقراری ارتباط با دوستان و عزیزان خود اختصاص دهند و حتی اعتراف می کنند که این امر هسته اصلی رشد حرفه ای آنهاست.

5

۵. آنها یک سرگرمی انتخاب می‌کنند

داشتن یک سرگرمی یا حرفه کمک می‌کند تا مردم بهره‌وری و خلاقیت را حفظ کنند. این پروژه‌های مورد علاقه اغلب به طور کامل از کار حرفه‌ای جدا می‌شوند و به پول درآوردن مرتبط نمی‌شود. برخی از سرگرمی‌ها ممکن است شامل موسیقی، گذراندن زمان بیشتر در فضای باز، عکاسی، نوشتن یک رمان و بسیاری دیگر باشد. این سرگرمی‌ها به ایجاد فضای بیشتری در ذهن کمک می‌کند و آن را برای تصمیم گیری‌های مهم و کارهای استراتژیک آماده می‌کند.

داشتن یک سرگرمی یا حرفه کمک می‌کند تا مردم بهره‌وری و خلاقیت خود را خفظ کنند.

6

موفقیت یک فرآیند است

راهنمایی‌های دیگر و شیوه‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانید با کمک آنها به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید. در حالی که ممکن است احساس کنید که پس از نگاه کردن به این راهنمایی‌ها، یک راه طولانی برای رفتن دارید، احساس بدی نکنید. همه ما در حال پیشرفت هستیم. گاهی اوقات در مورد اینکه چقدر بیشتر پیش رو دارید، هیجان زده می‌شوید. بنابراین فراموش نکنید که از سفر لذت ببرید. پس از همه، موفقیت یک فرآیند است، نه یک مقصد. و این سرگرم کننده است.

2

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

۵ افسانه زیان آور بهره‌وری که در سال جدید باید پشت سر گذاشت

بهره‌وری یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت یک کسب‌وکار است که هنوز درک نشده است. در جامعه امروزی، کارکنان برای ساعات طولانی کار، رقابت با یکدیگر و عملکرد عالی تحت فشار هستند. اما این رویکرد بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارهای مالی بر اساس داده‌ها و رفتارها در زمان گذشته است. در واقع تحلیل تکنیکال یک روش تجزیه و تحلیل برای تخمین یا به نوعی پیش بینی جهت تغییر قیمت‌ها از طریق مطالعه داده‌های قیمتی…

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

گفت‌وگو