چگونه آب و هوا بر بهره وری کار تاثیر می گذارد

چگونه آب و هوا بر بهره‌وری کار تاثیر می‌گذارد

مطالعات جدید فرانچسکا جینو و همکارانش در دانشکده مدیریت هاروارد نشان می‌دهد که کارکنان در روزهای بارانی بیشتر از روزهای آفتابی کارایی دارند.

پاییز تمام شده‌است و روزهای سرد زمستان از راه رسیده‌اند. به نظر می‌رسد که آب و هوای گرفته در واقع برای عملیات تجاری مناسب‌تر است.

یک مقاله تحقیقاتی جدید  با عنوان چرا آب و هوای بد به معنای بهره‌وری خوب است گزارش می‌دهد که کاهش آب و هوای آفتابی به طور مستقیم به افزایش کارایی کارکنان مربوط می‌شود، نویسندگان نشان می‌دهند که کارمندان به طور خاص در روزهای بارانی بیشتر کارایی دارند، به این دلیل که آنها توسط فرصت های یک روز آفتابی وسوسه نمی‌شوند – به عنوان مثال، راه رفتن در پارک یا گذراندن بعد از ظهر در ساحل.

محققان برای بررسی این ایده در دنیای شرکت های بزرگ از یک بانک در توکیو کمک گرفتند. این بانک، بهره‌وری کارکنان را برای دو سال و نیم پس از راه‌اندازی یک سیستم پردازش وام مسکن جدید در ژوئن ۲۰۰۷ ردیابی کرد، در طی آن بانک بیش از ۵۶،۰۰۰ برنامه وام را پردازش کرد – یک فرآیند شامل حدود ۶۰۰،۰۰۰ ورود به سیستم وظایف فردی است.

تیم تحقیقاتی با توجه به داده‌های هواشناسی در توکیو در این دوره هماهنگ شد. (توکیو شهری است با آب و هوای آفتابی و باران‌های سیل آسا، همچنین تغییرات دما و رطوبت قابل توجهی دارد.) به طور خلاصه، آنها دریافتند که افزایش بارندگی با کاهش زمان لازم برای تکمیل وظایف کارکنان مرتبط است. دید کم و دمای شدید نیز با دوره‌های بهره وری بالای کارمندان مطابقت داشت. روزهای صاف و آفتابی با بهره‌وری نسبتا پایین مرتبط بود.

از محیط کار به آزمایشگاه

با در دست داشتن این داده‌های پشتیبانی، تیم تصمیم گرفت تا ارتباط آب و هوا/ بهره‌وری را در محیط کنترل شده یک آزمایشگاه تحقیقاتی آزمایش کند. هدف ایجاد علیت برای یافته‌های همبستگی بود. این تیم ۱۳۶ دانشجوی آزمایشگاه علمی کالج هاروارد در کمبریج، ماساچوست، در ماه فوریه و مارس استخدام کرد برای زمانی که هوا یک روز آفتابی و روز دیگر ابری بود. هدف از مطالعه آزمایش این بود که تعیین کنند آیا حواس پرتی که توسط وسوسه فعالیت‌های خارج از آژمایشگاه ایجاد شده بود، در واقع باعث کاهش بهره‌وری دانشجو در روزهای آفتابی می‌شود.

از نیمی از شرکت کنندگان خواسته شد در روزهای پیش بینی باران به آزمایشگاه بیایند، در حالی که نیمی دیگر در روزهای آفتابی به آزمایشگاه مراجعه کردند. علاوه بر این، در هر دو روز بارانی و آفتابی، برخی از شرکت کنندگان عمداً به بیرون از آزمایشگاه فرستاده می‌شدند. محققان از این شرکت‌کنندگان خواستند به عکس‌هایی از فعالیت‌هایی که می‌توانستند در محیط خارج انجام دهند، مانند قایقرانی یا پیاده‌روی در جنگل نگاه کنند و با جزئیات توضیح دهند که کدام یک را بیشتر دوست دارند. (همه عکس ها در روزهای آفتابی گرفته شده بودند.) در عین حال، به شرکت کنندگان گروه کنترل، عکس های روز آفتابی نشان داده نشد. بلکه فقط از آنها خواسته شد تا روال معمول روزانه خود را شرح دهند.

از همه شرکت کنندگان خواسته شد تا چندین مجموعه از پاسخ های پرسشنامه کتبی را در یک صفحه گسترده وارد کنند، با دانش انگیزشی مبنی بر اینکه با توجه به سرعت انجام کار، کار آنها از نظر مالی جبران می شود. محققان عمداً از پاسخ های پرسشنامه ای که به زبان ایتالیایی نوشته شده بود استفاده کردند تا دشواری کار را برای شرکت کنندگان انگلیسی زبان افزایش دهند.

جینو مدیر این پروژه، می‌گوید: یکی از راه‌هایی که می‌توانید تشخیص دهید افراد از نظر شناختی پریشان هستند یا خیر، این است که واقعاً به اشتباهاتی که هنگام وارد کردن داده‌ها مرتکب می‌شوند، نگاه کنید.

محققان دریافتند که بهترین عملکردها (کسانی که کار را سریع‌تر و دقیق‌تر انجام دادند) شرکت‌کنندگان گروه کنترل در روزهای بارانی بودند که قبل از انجام کار نه خورشید واقعی و نه عکسی از خورشید را دیده بودند. جینو می‌گوید: «آنچه پیدا کردیم با داده‌های میدانی مطابقت داشت. بار دیگر می بینیم که مردم در یک روز با آب و هوای بد بهره وری بیشتری نسبت به یک روز با آب و هوای خوب دارند.

مفاهیم مدیریتی

محققان بر این باورند که این یافته‌ها پیامدهای عملی برای مدیران دارد، به‌ویژه آن‌هایی که مسئولیت کارمندانی که مشاغل آنها نیازمند انجام وظایف تکراری است. در ابتدایی‌ترین سطح، مثلاً آنها می‌توانند پوسترها و یا عکسهای مناظر طبیعی و سواحل دریا که حواس‌ کارمندان را پرت می‌کنند، را جمع آوری کنند. اما آنها همچنین می‌توانند به اثرات مثبت و منفی هوای بیرون توجه داشته باشند.

اگرچه شرایط آب و هوایی برون‌زا و غیرقابل کنترل است، سازمان‌ها می‌توانند کارهای اداری بیشتری را در روزهای بارانی نسبت به روزهای آفتابی به منظور استفاده از تأثیرات آب‌وهوای بد بر بهره‌وری، اختصاص دهند که [در روزهای آفتابی] نیازی به توجه مداوم ندارد، اما امکان کارهای بیشتری را فراهم می‌کند.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

گفت‌وگو