چهار قانون کلیدی برای رهبری موفق

چهار قانون کلیدی برای رهبری موفق

اختلال و ویرانی ناشی از همه گیری COVID-19 جهان را تغییر داده است. نه تنها جان بیش از ۵ میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته است، بلکه به اقتصاد جهانی نیز آسیب جدی وارد کرده است.

هزاران کسب‌وکار از بین رفته‌اند و کارمندان بی‌انگیزه هستند و تقریباً از هر ۱۰ نفر، چهار نفر از زمان شیوع بیماری همه‌گیر کمتر احساس می‌کنند که در محل کارشان بی انگیزه شده‌اند. کاهش بهره‌وری برای اکثر مشاغل وجود داشته است، به طوری که بخش‌هایی که بیشترین تماس اجتماعی را در بر می‌گیرند بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند.

کریستین هریسون (Christian Harrison) استاد در رهبری، دانشکده تجارت و صنایع خلاق، دانشگاه غرب اسکاتلند اخیراً در مورد مهارت‌هایی نوشته است که رهبران مؤثر باید داشته باشند. اینها هرگز به این اندازه مرتبط نبوده‌اند، به خصوص اکنون که ما به رهبری قوی نیاز داریم تا ما را به سمت بهبودی پس از همه گیری راهنمایی کند. در اینجا چهار مهارت کلیدی برای کمک به تحقق آن وجود دارد.

۱. همدل باشید

1

رهبران مؤثر باید احساسات، انگیزه‌ها و عواطف دیگران، به ویژه افرادی که برای آنها کار می‌‌کنند، درک کنند. اکنون که بسیاری از افراد با چالش‌های مختلفی مانند اضطراب، استرس و سازگاری با شرایط کاری جدید و کاهش درآمد مواجه هستند، همدلی با کارکنان بسیار مهم است. رهبران باید نشان دهند که انسان هستند.

رهبران مؤثر باید احساسات، انگیزه‌ها و عواطف دیگران، به ویژه افرادی که برای آنها کار می کنند، درک کنند.

یک مثال خوب آرن سورنسون (Arne Sorenson)، مدیر عامل ماریوت، بزرگترین هتل زنجیره‌ای در جهان با نیروی کار حدود ۱۲۱۰۰۰ نفر است. درآمد ماریوت در آغاز همه‌گیری کاهش شدیدی را تجربه کرد. سورنسون یک پیام ویدئویی ضبط کرد که از آن زمان به بعد در فضای مجازی منتشر شد و با ابراز همدردی با کارمندان و خانواده‌هایشان، به آنها اطمینان داد که اوضاع بهتر خواهد شد. در آن زمان او به دلیل سرطان لوزالمعده تحت درمان بود و تحت شیمی درمانی قرار می‌گرفت، اما این مانع از نشان دادن همدلی یا رهبری او نشد. این عمل رهبری دلسوزانه چیزی است که رهبران بزرگ در هنگام بحران را متمایز می‌کند.

همدلی با کارکنان بسیار مهم است. رهبران باید نشان دهند که انسان هستند.

۲. قاطع باشید

2

این بیماری همه گیر باعث شد رهبران کسب و کار به سرعت عمل کنند. موقعیت‌ها می‌توانند به سرعت تغییر کنند و کسب و کارهای موفق کسانی هستند که می‌توانند به سرعت واکنش نشان دهند و خود را با تغییرات وفق دهند. رهبران خوب باید قاطع باشند و از ریسک کردن بیزار نباشند. آنها باید قادر به شناسایی و ارزیابی خطرات در حین اتخاذ تصمیمات دشوار باشند. منابع در طول همه‌گیری محدود بود، بنابراین مهم بود که رهبران یک رویکرد منطقی و تحلیلی اتخاذ کنند تا اطمینان حاصل شود که تصمیم‌ها نه تنها به سرعت، بلکه متفکرانه اتخاذ می‌شوند.

موقعیت‌ها می‌توانند به سرعت تغییر کنند و کسب و کارهای موفق کسانی هستند که می‌توانند به سرعت واکنش نشان دهند و خود را با تغییرات وفق دهند.

آمازون به دلیل تصمیماتی که جف بزوس (Jeff Bezos) در ابتدا گرفت، از این همه گیری قوی‌تر از سایر شرکت‌ها بیرون آمد. از آنجایی که مردم به دلیل محدودیت در رفت و آمد خود را در خانه‌های خود محبوس می‌دانستند، بزوس ۱۷۵۰۰۰ کارمند اضافی را استخدام کرد و دستمزد را ۲ پوند در ساعت افزایش داد، زیرا می‌دانست که همه‌گیری تأثیر شدیدی بر زنجیره تأمین و مشاغل خواهد داشت. این در کمک به افزایش سود آمازون در طول همه گیری بود. که منجر به قانون بعدی می‌شود.

منابع در طول همه‌گیری محدود بود، بنابراین مهم بود که رهبران یک رویکرد منطقی و تحلیلی اتخاذ کنند تا اطمینان حاصل شود که تصمیم‌ها نه تنها به سرعت، بلکه متفکرانه اتخاذ می‌شوند.

۳. فرصت‌ها را بشناسید و از آنها استفاده کنید

3

این بیماری همه گیر همچنین دوره‌ای بود که شاهد جهش بزرگی در فرصت‌های جدید و موجود بود. توانایی تشخیص آنها در یک بحران حیاتی است. رهبران باید کاتالیزورهای تهاجمی باشند و فرصت‌هایی را که دیگران هرج و مرج، سردرگمی و مشکلات می‌بینند شناسایی کنند. چنین فرصت‌هایی از گسترش به بازارهای نوظهور گرفته تا فروش محصولات جدید و تطبیق خدمات موجود، مانند تبدیل شدن رستوران‌ها به غذای آماده متفاوت است.

. رهبران باید کاتالیزورهای تهاجمی باشند و فرصت‌هایی را که دیگران هرج و مرج، سردرگمی و مشکلات می‌بینند شناسایی کنند.

اریک یوان (Eric Yuan)، مدیر عامل زوم، نمونه‌ای کلاسیک از رهبرانی است که توانسته فرصت‌هایی را که در نتیجه کووید به وجود آمده‌اند شناسایی کرده و از آنها استفاده کند. همه‌گیری منجر به تغییر ناگهانی کار از راه دور برای بسیاری از مشاغل در سراسر جهان شد. این امر زوم را به یک برند جهانی در طول همه گیری تبدیل کرد. سود در سال ۲۰۲۰ به ۱۸۶ میلیون دلار افزایش یافت، در حالی که رشد مشتریان ۴۵۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یافت.

یوان تشخیص داد که موفقیت به ظرفیت شرکت برای جذب شرکت‌های پرخرج به زوم و افرادی که فقط به صورت رایگان از آن استفاده می‌کنند، بستگی دارد. مدیر عامل زوم کاملاً آگاه است که آینده تغییر کرده است و صرف نظر از اینکه جهان پس از همه‌گیری چگونه گسترش می‌یابد، کار از راه دور یکی از وسایل ثابت آن خواهد بود. رهبران بزرگ اهمیت این مهارت را می‌دانند و معمولاً برای بهره برداری از فرصت‌ها در زمان ظهور آماده هستند.

۴. تیم‌های موثر بسازید

5

رهبری به معنای تأثیرگذاری و ایجاد انگیزه در افراد است. رهبران باید کار تیمی را ارتقا دهند و روحیه تیمی را تقویت کنند تا اطمینان حاصل شود که کارکنان آنها برای همکاری مؤثر با یکدیگر همکاری می‌کنند. برای انجام این کار، کارمندان باید به افراد مسئول اعتماد کنند. رهبران باید الگوهایی باشند که الگوی خود باشند. کارمندان از رهبران خوب چیزهای زیادی یاد می‌گیرند، به خصوص در مواقع سخت.

رهبری به معنای تأثیرگذاری و ایجاد انگیزه در افراد است.رهبران باید کار تیمی را ارتقا دهند و روحیه تیمی را تقویت کنند تا اطمینان حاصل شود که کارکنان آنها برای همکاری مؤثر با یکدیگر همکاری می‌کنند.

کارستن اسپور(Carsten Spohr)، مدیرعامل لوفت هانزا، در مارس ۲۰۱۵ با یک وضعیت بسیار سخت و غم انگیز مواجه شد که یک خلبان انتحاری به عمد هواپیمای خود را سقوط داد و ۱۵۰ مسافر را کشت. اسپور در این بحران صداقت نشان داد و مسئولیت پذیرفت. این باعث الهام بخشیدن و تحت تاثیر قرار دادن کارمندانش شد و به ایجاد فرهنگ اعتماد در درون سازمان پس از چنین رویداد ویرانگری کمک کرد.

برای توسعه این مهارت‌ها، فعالیت‌های مربیگری و رشد شخصی مهم است. رهبری یک سفر شخصی است و رهبران کسب و کار باید متعهد به توسعه مهارت‌های خود باشند.

رهبری یک سفر شخصی است و رهبران کسب و کار باید متعهد به توسعه مهارت‌های خود باشند.

هیچ کس کامل نیست یا همه پاسخ‌ها را ندارد، اما رهبران خوب نباید از شکست بترسند. آنها باید نشان دهند که زندگی ادامه می‌یابد و می‌تواند پس از شکست بهبود یابد – اگر درس‌هایی هر چند دردناک آموخته شوند. مانند هر چیز دیگری، رهبری موثر قوی نیاز به تمرین دارد.

هیچ کس کامل نیست یا همه پاسخ‌ها را ندارد، اما رهبران خوب نباید از شکست بترسند. آنها باید نشان دهند که زندگی ادامه می‌یابد و می‌تواند پس از شکست بهبود یابد – اگر درس‌هایی هر چند دردناک آموخته شوند. مانند هر چیز دیگری، رهبری موثر قوی نیاز به تمرین دارد.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، امری است که بسیاری از افراد با آن درگیرند و آن را ناشی از تنبلی خود می‌دانند، اما باید بدانید اهمال کاری به تنبلی یا مدیریت نامناسب زمان ارتباطی ندارد و تعللی است که بیشتر مربوط به خلق و خو و احساسات منفی است. اما راه‌هایی برای رهایی از آن نیز وجود دارد.

سه دلیل برای اینکه چرا در هنگام تلاش برای استراحت احساس استرس می‌کنید – و چه کاری می‌توانید در مورد آن انجام دهید

با وجود اینکه آرامش استرس یک اصطلاح جدید است، اما اضطراب ناشی از آرامش را توصیف می کند که سال ها مورد مطالعه قرار گرفته است. نشان داده شده است که بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از افراد زمانی که سعی می کنند کارهای آرامش بخش انجام دهند، این اتفاق می افتد که باعث علائم استرس (مانند ضربان سریع قلب یا تعریق) می شود.

این موضوع متناقض است، با توجه به افرادی که استرس را تجربه می کنند ممکن است نیاز به انجام کاری آرامش بخش برای کاهش استرس داشته باشند. این می تواند به یک چرخه مخرب و باطل تبدیل شود که در آن آنها نمی توانند استرسی را که تجربه می کنند کاهش دهند – که می تواند منجر به داشتن احساسات منفی بیشتر و حملات پانیک شود.

همه افراد استرس را تجربه نمی کنند. برخی تحقیقات حتی نشان می دهد افرادی که اضطراب دارند ممکن است بیشتر در معرض آن باشند. اما در اینجا فقط چند دلیل دیگر وجود دارد – و چه کاری می توانید برای غلبه بر آن انجام دهید.

گفت‌وگو