نکات رهبری برای تنظیم مجدد تیم

نکات رهبری برای تنظیم مجدد تیم

در فصل بهار از آنجایی که طبیعت از سرمای زمستان پیروی می‌کند و رشد جدیدی را به ارمغان می‌آورد، می‌توانید از این فرصت برای انجام تعمیرات منظم برای کمک به شکوفایی تیم خود در سال جاری استفاده کنید.

شاید با ایده تمیز کردن فصلی آشنا باشید. زمانی است که همه چیز را از کمد بیرون می‌آورید، اثاثیه را جابجا می‌کنید، فرش‌ها را بالا می‌برید، و گرد و غبار و تار عنکبوت را از مکان‌هایی که در بیشتر ایام سال پنهان می‌ماند پاک می‌کنید. همچنین فرصتی برای بررسی، سازماندهی مجدد و حتی خلاص شدن از شر چیزهایی است که دیگر برای شما مفید نیستند. این یک فرآیند سخت و در عین حال رضایت بخش است.

بهار همچنین زمان بسیار خوبی برای انجام یک فرآیند مشابه با رهبری شما است. زمانی را در نظر بگیرید تا در مورد رویکرد خود به رهبری عمدی عمل کنید، چیزها را جدا کنید و آنها را در معرض دید قرار دهید، ارزیابی انتقادی سیستم‌ها، فرآیندها و گردش کار شما می‌تواند سودهای باورنکردنی برای شما و تیم شما به همراه داشته باشد.

در اینجا چند کلید وجود دارد که به شما کمک می‌کند از این فرآیند به نحوی که تیم خود را توانمند می‌کند حداکثر استفاده را ببرید.

۱: آگاهی دقیق از وضعیت موجود

این اولین و شاید مهم‌ترین قدم است. شما نمی‌توانید تصمیمات خوبی بگیرید بدون اینکه بدانید با چه چیزی کار می‌کنید. ممکن است فکر کنید که به عنوان یک مدیر یا رهبر تیم از قبل از این جزئیات آگاه هستید. اما ممکن است از اینکه قبل از انجام این تمرین از چه چیزهایی آگاه نبودید، متعجب شوید.

شما نمی‌توانید تصمیمات خوبی بگیرید بدون اینکه از وضعیت موجود اطلاع کامل داشته باشید.

1 18

۲: بازیکنان و ذینفعان کلیدی خود را درگیر کنید

همانطور که حساب می کنید، مشاهدات اعضای تیم خود را نیز بگنجانید. در صورت امکان، به دنبال دیدگاه‌های بیرونی باشید زیرا می‌توانند بسیار ارزشمند باشند. اگر تیم بزرگی را مدیریت می‌کنید، ذینفعان، رهبران پروژه و دیگر بازیگران کلیدی را شناسایی کنید و آنها را وارد گفتگو کنید.

مشاهدات اعضای تیم خود را نیز بگنجانید. در صورت امکان، به دنبال دیدگاه‌های بیرونی باشید زیرا می‌توانند بسیار ارزشمند باشند.

2 21

۳: زمینه‌های موفقیت را شناسایی کنید

این فقط تمرکز بر مواردی نیست که باید اصلاح شوند، مهم است که موفقیت‌ها را شناسایی، بشناسید و جشن بگیرید. وقتی تیم شما می‌تواند ببیند که شما حتی کوچک‌ترین بردها را متوجه می‌شوید و تصدیق می‌کنید، به آنها کمک می‌کند نظرات انتقادی شما را سازنده ببینند تا دلسردکننده.

مهم است که موفقیت‌ها را شناسایی، بشناسید و جشن بگیرید.

3 17

۴: مناطق رشد را شناسایی کنید

به آنچه که می‌خواهید بهبود ببخشید با دقت نگاه کنید. فقط به نتایج نگاه نکنید، فرآیندها، گردش کار، ارتباطات، روابط و ساختار تیم خود را در نظر بگیرید. در مورد این پویایی‌های اساسی چه فرضیاتی دارید؟ اگر اصطکاک یا اختلال در عملکرد وجود دارد، علت اصلی چیست؟ کجا می‌توانید ناکارآمدی‌های کوچک را از بین ببرید؟

خودتان را از معادله بیرون نگذارید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید به عنوان یک رهبر رشد کنید و برای اصلاح رویکرد رهبری خود قدم بردارید.

به آنچه که می‌خواهید بهبود ببخشید با دقت نگاه کنید. فقط به نتایج نگاه نکنید.

5 8

۵: با هم برنامه ریزی کنید

اکنون که برای مشاهده و تأمل وقت گذاشته‌اید، می‌توانید شروع به تدوین برنامه کنید. نحوه برخورد با حوزه‌های رشد خود منحصر به موقعیت شما خواهد بود، اما باز هم، مهم است که دیگران را در این بخش از فرآیند بگنجانید. با رسیدن به استراتژی‌ها، روی راه‌ حل‌ های مشترکی تمرکز کنید که بار تغییر را فقط بر دوش چند نفر نمی‌گذارد. هدف این است که همه اعضای تیم شما در پرداختن به نقاط درد و چالش‌های رشد مشارکتی برابر داشته باشند.

نحوه برخورد با حوزه‌های رشد خود منحصر به موقعیت شما خواهد بود، اما باز هم، مهم است که دیگران را در این بخش از فرآیند بگنجانید.

6 7

۶: زندگی کنید

هنگامی که برنامه خود را تهیه کردید، و زمانی که مطمئن شدید که به طور مؤثر برنامه خود را به اشتراک گذاشته‌اید، زمان اجرای آن فرا می‌رسد. مثال بزنید و حتما بازخورد بخواهید. هنگامی که یک رویکرد آنطور که انتظار می‌رود کار نمی‌کند، ذهن خود را در مورد اصلاحات دوره حفظ کنید و تا زمانی که تیم شما با تغییرات سازگار نشود، انعطاف پذیر باشید.

مثال بزنید و حتما بازخورد بخواهید. هنگامی که یک رویکرد آنطور که انتظار می‌رود کار نمی‌کند، ذهن خود را در مورد اصلاحات دوره حفظ کنید و تا زمانی که تیم شما با تغییرات سازگار نشود، انعطاف پذیر باشید.

7 1

مهم است که به یاد داشته باشید که هدف در اینجا اختراع مجدد چرخ نیست. اگر شرکت شما فرهنگ سالمی داشته باشد، بیشتر ساختارها، فرآیندها، سیاست‌ها و گردش کار شما باقی خواهند ماند. در حالی که این تمرین ممکن است شما و تیمتان را به مکالمات بزرگ‌تری سوق دهد که حول تغییرات مهم در قالب بازسازی یا نوآوری‌های عمده می‌چرخند، این لزوماً نباید انتظار شما باشد. به احتمال زیاد، اگر این را به عنوان یک تمرین سالانه بپذیرید، تغییراتی که شما و تیمتان ایجاد خواهید کرد به صورت بهینه سازی های ظریف خواهد بود.

افراد شما با ارزش ترین منبع شما هستند. اگر آماده برداشتن قدم بعدی در توسعه تیم خود هستید، آموزش تیم سازی را بررسی کنید. شما کلیدهای رهبری یک تیم با عملکرد بالا، چابک و متعهد را که می تواند با شرایط در حال تغییر سازگار شود را یاد خواهید گرفت.

با کارمندان خود شریک شوید تا محل کاری را ایجاد کنید که هر دو نیاز شما را برآورده کند. از افراد متخصص مشاوره بگیرید به شما نشان می‌دهند چگونه کارمندان خود را درگیر کنید تا فرهنگی ایجاد کنید که اعضای تیم شما را برای شکوفایی توانمند می‌کند و شرکت شما را قادر می‌سازد سودآوری، عملکرد و رضایت مشتری را بهبود بخشید. وقتی کارمندان شما پیشرفت می‌کنند، کسب و کار شما نیز پیشرفت می‌کند.

مقالات مرتبط

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

گفت‌وگو