مطالعات نشان می دهد که دادن پول بلاعوض به مردم برای سلامتی آنها مفید است

مطالعات نشان می‌دهد که دادن پول بلاعوض به مردم برای سلامتی آنها مفید است

ایده بزرگ

بر اساس بررسی علمی تعداد زیادی تحقیقات، وقتی افرادی که در کشورهایی مانند مالاوی، اندونزی و اکوادور در فقر زندگی می‌کنند، بدون نیاز به انجام کاری، پول نقد دریافت می‌کنند، سلامت بهتری خواهند داشت.

برای رسیدن به این یافته، تیم بین‌رشته‌ای متشکل از کارشناسان بهداشت عمومی، اقتصاددانان و اپیدمیولوژیست‌ها از کانادا، آلمان، نیوزلند و ایالات متحده داده‌های ۳۴ مطالعه را که شامل ۱۱۴۰۳۸۵ شرکت‌کننده در ۵۰۰۹۵ خانوار در سراسر آفریقا، آمریکا و آسیای جنوب شرقی بود، گردآوری کردند.

بررسی سیستماتیک و متاآنالیز آنها همچنین مشخص کرد که پرداخت‌های نقدی بدون قید و شرط در کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​نه تنها فقر را کاهش می‌دهد، بلکه منجر به امنیت غذایی بیشتر، تغذیه بهتر و حضور مداوم در مدرسه می‌شود.

پرداخت‌های نقدی بدون قید و شرط در کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​نه تنها فقر را کاهش می‌دهد، بلکه منجر به امنیت غذایی بیشتر، تغذیه بهتر و حضور مداوم در مدرسه می‌شود.

بررسی‌های بعدی با افرادی که این پول را زودتر دریافت کرده‌اند نشان می‌دهد که در مقایسه با افرادی که این پول را دریافت نکرده‌اند، در دو هفته تا سه ماه گذشته کمتر بیمار بوده‌اند. علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که پرداخت‌های نقدی دریافت کرده‌اند، پول بیشتری را صرف مراقبت‌های بهداشتی کرده‌اند.

با افرادی که این پول را زودتر دریافت کرده‌اند نشان می‌دهد که در مقایسه با افرادی که این پول را دریافت نکرده‌اند، در دو هفته تا سه ماه گذشته کمتر بیمار بوده‌اند.

مطالعاتی که ما بررسی کردیم شامل ۲۴ برنامه پرداخت نقدی مختلف در ۱۳ کشور بود که توسط دولت‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی یا محققین اداره می‌شد. ارزش پولی که به افراد نیازمند داده می‌شود بسیار متفاوت بوده و از ۱.۳% تا ۸۱.۹% سرانه تولید ناخالص داخلی برابری می‌کند.

1 3

چرا این موضوع مهم است

دولت‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و محققان در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای در حال آزمایش یک رویکرد ساده برای کاهش فقر هستند: دادن پول به مردم برای خرج کردن برای هر آنچه که نیاز دارند.

بسیاری از این آزمایش‌های انتقال وجه نقد – که اغلب برنامه‌های درآمد پایه نامیده می‌شوند – افراد را ملزم کرده است که برای دریافت پول کاری انجام دهند، مانند اطمینان از حضور منظم فرزندانشان در مدرسه. گاهی اوقات این وضعیت شامل تکمیل یک کار خاص مرتبط با سلامتی است، مانند شرکت در یک کارگاه آموزش بهداشت یا رفتن به یک قرار ملاقات پزشکی مراقبت های پیشگیرانه.

بسیاری از این آزمایش‌های انتقال وجه نقد – که اغلب برنامه‌های درآمد پایه نامیده می‌شوند – افراد را ملزم کرده است که برای دریافت پول کاری انجام دهند، مانند اطمینان از حضور منظم فرزندانشان در مدرسه.

محققان در حال بحث در مورد اینکه آیا این شرایط کارایی این برنامه‌ها را بهبود می بخشد یا مانع می‌شود هستند.

سازمان غیرانتفاعی GiveDirectly و سایر حامیان معتقدند یکی از مزیت‌های رویکرد پرداخت پول بلاعوض این است که نیاز به نظارت بر انطباق را از بین می‌برد و هزینه‌های اداری را کاهش می‌دهد. پرداخت‌های نقدی بدون قید و شرط ممکن است به گیرندگان قدرت بیشتری بدهد زیرا آنها می‌توانند تصمیم بگیرند که چگونه از پول برای رفع برخی از نیازهای فوری خود استفاده کنند.

2 4

مشروط کردن پرداخت‌ها به افرادی که شرایط لازم را دارند ممکن است به طور ناخواسته به افراد نیازمندی که به دلیل موانع فیزیکی، اجتماعی و اقتصادی نمی‌توانند شرایط را رعایت کنند، آسیب برساند. به عنوان مثال، نیاز به مراجعه به کلینیک برای “کسب” پرداخت نقدی به کسی که نتواند سفر را انجام دهد کمک نمی‌کند.

محققان هنوز اطلاعات کافی برای تعیین اینکه آیا این الگو در ایالات متحده و سایر کشورهای ثروتمندتر صادق است یا خیر ندارند.

مزایای سلامتی بلندمدت پرداخت های نقدی بدون قید و شرط نیز مشخص نیست.

در نهایت، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا ثابت شود آیا انگیزه این برنامه‌ها، مانند زمانی که به دنبال یک طوفان یا سایر بلایای بزرگ هستند، تفاوتی ایجاد می‌کند یا خیر.

قدم بعدی چیست ؟

تیم محققان قصد دارند بررسی کنند که آیا برنامه های پرداخت نقدی که نیاز به رعایت شرایط دارند منجر به سلامت بهتر نیز می‌شوند یا خیر. همچنین می‌خواهند بررسی قبلی‌ای را که درباره پرداخت‌هایی که به افرادی که بلایای انسانی را تجربه کرده‌اند انجام داده‌اند، به‌روزرسانی کنند تا ارزیابی‌هایی از تلاش‌های مشابه انجام‌شده در طول همه‌گیری کووید-۱۹ را شامل شود.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

چگونه ایده‌های بزرگ خود را مورد توجه افراد مناسب قرار دهید

تبدیل یک ایده به واقعیت آسان نیست، به خصوص زمانی که در یک نقش ابتدایی با منابع و ارتباطات محدود هستید. افرادی که قدرت تصمیم‌گیری‌های بزرگ را دارند، اغلب باورها و پیش‌فرض‌های خود را در مورد نحوه انجام کسب‌وکار بر اساس آنچه که در گذشته کار کرده و نکرده‌اند، دارند. اگر آن افراد در کنار شما نباشند، می‌توانند موانع جدی برای شما ایجاد کنند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

گفت‌وگو