مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت زمان

مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت زمان

صاحبان مشاغل باید به دنبال راه‌های جدید و پیشرفته برای افزایش سود خود باشند و یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به این امر استفاده از نرم‌افزار مدیریت زمان است. هنگامی که نیاز به تنظیم دقیق بودجه عملیاتی خود دارید بدون اینکه نیازی به قربانی کردن کیفیت خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌کنید، به زمان و سیستم‌های حضور و غیاب موجود در بازار امروز نگاه کنید.

شما نمی‌توانید زمان را به عقب برگردانید، بنابراین زمانی که به طور موثر استفاده نمی شود، زمان تلف شده است.

از بین تمام منابعی که کسب و کار شما در اختیار دارد، زمان یکی از گرانبهاترین منابع است. شما نمی‌توانید زمان را به عقب برگردانید، بنابراین زمانی که به طور موثر استفاده نمی‌شود، زمان تلف شده است. نکات مختلفی برای مدیریت زمان وجود دارد که همه از صاحبان مشاغل گرفته تا استخدام‌ کنندگان می‌توانند از آنها برای کارآمدتر بودن زمان خود استفاده کنند. با این حال، امروزه راه حل‌های کمی می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار برای بهینه‌سازی استفاده روزانه شما رقابت کنند.

1 35
زمان از پول ارزشمندتر است. شما می‌توانید پول بیشتری به دست آورید، اما نمی‌توانید زمان بیشتری داشته باشید.

چرا مدیریت زمان مهم است؟

به عنوان یک کسب و کار، تنها تمرکز شما باید این باشد که تا جایی که ممکن است کارها را انجام دهید. با این حال، بین مدیریت زمان و پرش زمان تفاوت وجود دارد. اگر متوجه شدید که کسب و کار شما به اندازه‌ای که می‌تواند کارآمد و یا مولد نیست، احتمالاً می‌توانید از مدیریت زمان بهره مند شوید.

در مطالعات نشان داده شده است که مدیریت زمان باعث بهبود عملکرد شغلی در یک دوره زمانی طولانی مدت می‌شود. با این حال، این چیزی است که باید بر اساس یک پایه ارائه شود. انتظار افزایش عملکرد در دوره کوتاه مدت از طریق مدیریت زمان بعید است که نتایج مورد نظر را به همراه داشته باشد. در یک دوره زمانی طولانی‌تر، نشان داده شده است که مدیریت زمان می‌تواند باعث بهبود عملکرد و رفاه شغلی شود.

در مطالعات نشان داده شده است که مدیریت زمان باعث بهبود عملکرد شغلی در یک دوره زمانی طولانی مدت می‌شود.

مدتهاست که فرآیند مدیریت زمان به عنوان یک امر حیاتی در سیستم آموزشی مورد بحث قرار گرفته است. در واقع، کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که مدیریت زمان می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر چگونگی یادگیری افراد داشته باشد. با این حال، همان مزایای نشان داده شده در آموزش، می‌تواند برای نیروی کار نیز اعمال شود.

مدیریت زمان به تنهایی یک مفهوم چالش برانگیز برای هر فردی است. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل به سیستم‌های حضور و غیاب روی آورده‌اند تا به آنها کمک کند تا زمان کارکنان خود را بهتر مدیریت کنند. این ابزارها چه مزایایی را می‌توانند به همراه داشته باشند؟

2 34
زمان در واقع تنها سرمایه‌ای است که هر انسانی دارد و تنها چیزی است که نمی‌تواند از دست بدهد.

مزایای استفاده از سیستم‌های حضور و غیاب

سیستم‌های حضور و غیاب و زمان می‌تواند به ساده سازی عملیات روزانه، افزایش بهره‌وری و بهبود روحیه کارکنان کمک کند. البته، راه‌حل های نرم‌افزار مدیریت کارمند دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها برای آسان‌تر کردن کسب و کارتان استفاده کنید. همانطور که گفته شد، به حداکثر رساندن بازده زمانی کل کارکنان شما باید در اولویت باشد. سرمایه گذاری در زمان و سیستم های حضور و غیاب چگونه می‌تواند به بهبود کسب و کار شما کمک کند؟

سیستم‌های حضور و غیاب و زمان می‌تواند به ساده سازی عملیات روزانه، افزایش بهره‌وری و بهبود روحیه کارکنان کمک کند.

افزایش بهره‌وری کارکنان

سیستم‌های زمان بندی از نظر پیگیری کارمندان بسیار موثرتر از فرآیندهای ورود دستی هستند. وقتی دقیقاً بدانید که کارکنان شما چه زمانی در حال ورود و خروج هستند، لیست حقوق و دستمزد شما دقیق تر خواهد بود. همچنین، زمان کمتری برای رسیدگی به وظایف حقوق و دستمزد توسط بخش منابع انسانی باید صرف شود.

سیستم های زمان بندی از نظر پیگیری کارمندان بسیار موثرتر از فرآیندهای ورود دستی هستند.

تجزیه و تحلیل بلادرنگ به مدیران، کارکنان حقوق و دستمزد و سایر افرادی که در نقش‌های مدیریتی کار می‌کنند کمک می‌کند. دسترسی فوری به برنامه‌های کاری خواهید داشت و می‌توانید در لحظه متوجه شوید که چه کسی در ساختمان است. همچنین می‌توانید گزارش‌های سفارشی‌شده در مورد معیارهای مختلف را دریافت کنید که ممکن است به پایگاه داده مرکزی ارسال شود.

ماشین‌های مختلفی برای تنظیم ساعت استفاده می‌شوند که دقت بسیار بالایی را ارائه می‌دهند، بنابراین می‌دانید کدام کارمندان به طور منظم دیر می‌رسند و زودتر می‌روند. این کارکنان نشان می‌دهند که نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد و ممکن است اعتماد شما را از راه‌های دیگر با فقدان مسائل مربوط به عملکرد در حین کار بشکنند.

3 26
این کلید مدیریت زمان است – ارزش هر لحظه را ببینید.

بهبود روحیه کارکنان

کارمندان به طور غریزی می‌دانند که چه زمانی کار اشتباهی انجام می‌دهند و در قبال اعمال خود پاسخگو نیستند. هنگامی که سیستم‌های مدیریت زمان را راه‌اندازی می‌کنید، تصمیمات اخلاقی را توسط نیروی کار خود تبلیغ می‌کنید، که به خودی خود باعث بهبود روحیه کارکنان می‌شود. کارکنانی که کارهای اشتباه انجام می‌دهند، مانند دیر رسیدن و زودتر رفتن، بار سنگینی را تحمل می‌کنند و احتمال کمتری دارد که در کار خود بهره‌ور باقی بمانند.

هنگامی که کارکنان احساس کنند به درستی از آنها استفاده می‌شود و زمان آنها تلف نمی‌شود، در شغل خود راضی تر خواهند بود.

کارکنانی که احساس بهره‌وری بیشتری در وظایف خود دارند، به احتمال زیاد در اولین بار درخواست، کارها را به درستی انجام می‌دهند. کارکنان شادتر یک چشم به فرصت شغلی بعدی ندارند. آنها در جایی که هستند خوشحال هستند. و هنگامی که کارکنان احساس کنند به درستی از آنها استفاده می‌شود و زمان آنها تلف نمی‌شود، در شغل خود راضی‌تر خواهند بود. این کار مزایای متعددی را به همراه دارد، مانند:

      احتمال بیشتری وجود دارد که کارکنان شما وظایف خود را زودتر از موعد مقرر انجام دهند

      تنظیم و تطبیق پروژه‌ها آسان‌تر است زیرا نقاط عطف کلیدی زودتر از موعد برآورده می‌شوند

      فشار روزانه کمتری وجود دارد، زیرا کارکنان جلوتر از برنامه کار می‌کنند

      غیبت و خروج کارکنان کمتر رایج می‌شود زیرا کارکنان در محل کار احساس سازنده و قدردانی می‌کنند

      عیب یابی ساده‌تر می‌شود، زیرا ردیابی زمانی که نقاط عطف کامل شد آسان‌تر می‌شود

      تیم می تواند به طور موثر کار کند تا آنها احساس کنند که هر روز پیشرفت بهتری دارند

4 17
کارمندان عادی صرفاً به این فکر می‌کنند که چگونه باید زمان خود را «سپری کنند». یک کارمند با استعداد سعی می‌کند از آن “استفاده” کند.

ساده کردن عملیات روزانه

زمانی که مدیران نمی‌دانند کارکنان کجا هستند، برای هر کسب و کاری سخت است که کارآمد بماند. سیستم‌هایی در دسترس هستند که به شما کمک می‌کنند ردیابی کنید افراد در ساختمان فیزیکی به کجا می‌روند، که می‌تواند تعیین کند چه کسانی کارشان را انجام می‌دهد و چه کسی انجام نمی‌دهد.

به راحتی می توان پس از وقوع یک موقعیت به گذشته نگاه کرد تا متوجه شد که در کجا بهره‌وری در یک سازمان وجود ندارد. با این حال، در این مرحله، خسارت قبلاً وارد شده و سود از دست رفته است. وقتی صحبت از راه اندازی یک کسب و کار کارآمد می‌شود، پیشگیری کلیدی است. نه تنها با دانستن اینکه کارکنان کجا هستند، عملیات روزانه را ساده می‌کنید، بلکه بهتر می‌توانید از ایجاد موقعیت‌های پرهزینه در آینده جلوگیری کنید.

وقتی صحبت از راه اندازی یک کسب و کار کارآمد می‌شود، پیشگیری کلیدی است.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

چرا فهرست کارهای روزانه مفید است؟

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا باید فهرست کارهای روزانه یا همان «to-do list» برای خود ایجاد کنید، در حالی که اغلب آن را گم می کنید یا نادیده می گیرید؟ روانشناسان پاسخی دارند که به شما کمک می‌کند، با استفاده از فهرست کارها، عملکرد خود را بهبود دهید و سازنده و خلاق باشید.

۵ افسانه زیان آور بهره‌وری که در سال جدید باید پشت سر گذاشت

بهره‌وری یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت یک کسب‌وکار است که هنوز درک نشده است. در جامعه امروزی، کارکنان برای ساعات طولانی کار، رقابت با یکدیگر و عملکرد عالی تحت فشار هستند. اما این رویکرد بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد.

گفت‌وگو