مدیران سه مهارت برای رهبر شدن نیاز دارند

مدیران سه مهارت برای رهبر شدن نیاز دارند

سال ۲۰۲۰ ثابت کرده است که هوش هیجانی و مهارت‌های نرم در محیط کار مدرن چقدر اهمیت دارد. در طول همه‌گیری، مدیران باید با همدلی و آسیب‌پذیری رهبری می‌کردند تا از طریق تغییرات مداوم و جریان به‌ظاهر بی‌پایان بحران‌های سیاسی، اجتماعی و بهداشت عمومی، تیم خود را با موفقیت پشتیبانی کنند. این مهارت‌های نرم برای غلبه بر عدم قطعیت ضروری بودند و هنوز هم هستند، همانطور که این سه مهارت هستند.

۱. تفکر استراتژیک

وقتی از رهبران ارشد پرسیده شد که آنها بیشتر از همه می‌خواهند مدیرانشان در چه زمینه ای پیشرفت کنند، درخواست شماره یک آنها تفکر استراتژیک بود. مدیرانی که به تفکر استراتژیک تسلط دارند، می‌توانند در مواجهه با عدم قطعیت تصمیمات بهتری بگیرند و با تیم‌های خود برای تعیین اهداف و توسعه برنامه‌هایی برای دستیابی به آنها همکاری کنند.

نکاتی برای مدیران:

اضافه کردن ساختار با استفاده از تجزیه و تحلیل شکاف. مدیران بزرگ به تیم‌هایشان کمک می‌کنند تا به روش‌های مشخص و قابل اندازه‌گیری فکر کنند، حتی زمانی که همه چیز قابل اندازه‌گیری به نظر نمی‌رسد. تجزیه و تحلیل شکاف از مدیران و تیم‌های آنها می‌خواهد که یک عدد را در یک مفهوم مبهم قرار دهند.

۲. یک به یک

یک به یک در مرکز رابطه مدیر و کارمند قرار دارد. معمولاً به صورت هفتگی یا دو هفته‌ای برگزار می‌شوند، به ایجاد ارتباطات، ایجاد همسویی در طرح‌های شرکت و حذف موانع کمک می‌کنند تا کارمندان بتوانند رشد کنند.

هنگامی که این جلسات به درستی انجام شود، می‌تواند به طور چشمگیری عملکرد را بهبود بخشد، توسعه را پیش ببرد، اعتماد ایجاد کند و مهارت تیم را افزایش دهد.

نکاتی برای مدیران:

تعامل را با پرسیدن سوالات CAMPS در طول جلسات یک به یک افزایش دهید. CAMPS مخفف یقین، استقلال، معنا، پیشرفت و مسئولیت اجتماعی است. این پنج عامل توسط LifeLabs Learning به عنوان “اشتیاق مغزی” که گزارش‌های مستقیم به دنبال آن هستند، شناسایی شده‌اند. مدیران می‌توانند با پرسیدن سؤالات درست، از افراد در جلسات یک به یک برای برآورده کردن «اشتیاق مغزی» متفاوت اعضای تیم خود استفاده کنند.

۳. بهره‌ وری

پس از مصاحبه با رهبران ارشد، دومین مهارت نرم مورد تقاضا برای مدیران بهره‌وری بود. با مهارت های بهره‌وری بهتر، مدیران می‌توانند یاد بگیرند که حجم کار و سطوح انرژی خود را بهتر مدیریت کنند تا بازده و تحویل با کیفیت را برای خود و تیمشان به حداکثر برسانند. علاوه بر این، مدیرانی که به طور مؤثر بر چالش‌های بهره‌وری تسلط دارند، می‌توانند عادات بهره‌وری بهتر را در میان تیم‌های خود مدل‌سازی کرده و تشویق کنند و گزارش‌های مستقیم را ارائه کنند.

نکاتی برای مدیران:

با استفاده از فرهنگ زمان دقیق، آگاهی زمانی ایجاد کنید. مدیران می‌توانند با استفاده از فرهنگ زمان دقیق از سوء تفاهم جلوگیری کنند و به زمان تیم خود احترام بگذارند. به عنوان مثال، مدیران به جای اینکه بگویند «میتوانیم به آخرین مورد دستور کار برویم»، می‌توانند بگویند: «در ۱۰ دقیقه آخر کار، آیا به آخرین مورد در دستور کار برویم؟»

مهارت های سازمانی را با یک سیستم ضبط سازگار (CCS) بهبود بخشید. CCS مکانی قابل اعتماد و قابل استفاده برای ثبت اطلاعات مهم (مانند موارد انجام کار) به جای ذخیره آن در حافظه است. مدیران باید یک ابزار CCS را انتخاب کنند و آن را در فرهنگ تیم خود جاسازی کنند. ثبت اطلاعات در یک مکان واحد و قابل اعتماد، ذهن مدیران و تیم های آنها را آزاد می‌کند و آنها را قادر می سازد تا روی حل مشکلات و ارائه ایده های جدید تمرکز کنند.

با تکنیک پومودورو تمرکز را بهبود بخشید. تحقیقات نشان می‌دهد که کارکنان بخش‌های دانش محور معمولاً هر ۱۲ دقیقه حواس و یا تمرکزشان قطع می‌شود. تکنیک پومودورو به مدیران آموزش می‌دهد تا با ایجاد دوره‌های سخت (معمولاً ۲۵ دقیقه) کار با تمرکز بالا، با عوامل حواس پرتی مبارزه کنند. پس از گذشت ۲۵ دقیقه، کاربران باید پنج دقیقه استراحت اجباری داشته باشند. اگر کار کاربر قطع شود (یا آنها خودشان کار را قطع کنند)، باید از نو شروع کنند.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

۸ نکته برای سنجش اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان

در جایگاه مدیر کسب‌وکار یا کسی‌ که در حوزه منابع انسانی مسئولیت دارد، اثربخشی آموزش آنلاین کارکنان اولویت و اهمیت زیادی دارد. چون آموزش کارکنان به بخش جدایی‌ناپذیر از توسعه سرمایه‌انسانی تبدیل شده و هزینه‌های زیادی برای آن صرف می‌شود.

چرا تیم سازی برای کسب و کارها مهم است؟

یک تیم منسجم یک دستورالعمل اثبات شده برای موفقیت در تجارت است. تیم شما متشکل از افرادی با شخصیت ها، کیفیت ها، سطح تجربه، تخصص و موارد دیگر است. با این حال، کار با هم برای دستیابی به یک هدف مشترک چیزی است که آنها را به یک تیم بزرگ تبدیل می کند. کار کردن به عنوان یک تیم نزدیک باعث می شود شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به ارتفاعات عالی داشته باشند. با این حال، داشتن یک تیم متحد فقط اتفاق نمی افتد. شما باید آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کنید و با تصمیمات و اقدامات خود در مورد آن آگاه باشید.

رازهای کار تیمی عالی

نکته کلیدی برای رهبران این است: اگرچه تیم‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، تعداد نسبتا کمی از عوامل تأثیر بزرگی بر موفقیت آنها دارند. اگر مدیران بدانند این عوامل چیست و روی درست کردن آنها تمرکز کنند، می توانند به بازدهی بزرگی دست یابند.

گفت‌وگو