روز جهانی نلسون ماندلا

روز جهانی نلسون ماندلا

۵ مهارت و ویژگی‌های سبک رهبری نلسون ماندلا

نلسون ماندلا افتخارات زیادی دارد. او یک شخصیت نمادین است که بر رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی پیروز شد. او یک وکیل حقوق بشر، یک زندانی عقیدتی و یک صلح طلب بین‌المللی بود. و او اولین رئیس جمهور منتخب دموکراتیک آفریقای جنوبی آزاد بود بنابراین می‌بینید که چرا مجمع عمومی سازمان ملل می‌خواهد زندگی او را جشن بگیرد. روز جهانی نلسون ماندلا که در ۱۸جولای زادروز نلسون ماندلا گرامی داشته می‌شود این ایده را جشن می‌گیرد که هر فردی قدرت تغییر جهان و توانایی تأثیرگذاری را دارد. بنابراین، به افتخار ۶۷ سال خدمات عمومی او، بنیاد نلسون ماندلا و سازمان ملل از شما می‌خواهند که ۶۷ دقیقه از وقت خود را صرف کمک به دیگران کنید.

1 15

مهارت‌ها و ویژگی‌های سبک رهبری نلسون ماندلا

مواقعی وجود دارد که باید مسیر شخصی را دنبال کنید که می‌دانید درست است، حتی اگر اکثر افراد اطراف شما معتقد باشند که این راه اشتباه است. برای نلسون ماندلا، انتخاب‌هایی که در دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی انجام داد باعث شد بیش از دو دهه را در زندان بگذراند.

مواقعی وجود دارد که باید مسیر شخصی را دنبال کنید که می‌دانید درست است، حتی اگر اکثر افراد اطراف شما معتقد باشند که این راه اشتباه است.

در سال ۱۹۵۵، ماندلا به این نتیجه رسیده بود که تنها راه پایان دادن به آپارتاید، اقدام خشونت آمیز خواهد بود. تصمیمات او در نهایت باعث شد که او به عنوان رئیس جمهور آفریقای جنوبی از می ۱۹۹۴ تا ژوئن ۱۹۹۹ خدمت کند.

چرا کسی تصمیم می‌گیرد برای ایجاد تغییر دست به خشونت بزند؟ پاسخ به این سوال در ویژگی‌های سبک رهبری است که نلسون ماندلا از خود نشان داد.

2 14

ویژگی‌های کلیدی سبک رهبری اخلاقی

سبک رهبری اخلاقی با “صحت” اخلاقی هر تصمیمی که گرفته می‌شود، تعریف می‌شود. هر رهبری که این شیوه رهبری را اجرا می‌کند، باید تصمیم اخلاقی درستی بگیرد تا اثربخش باشد، حتی اگر در آن زمان متوجه کاری که انجام می‌دهد، نباشد.

هر رهبری که شیوه رهبری اخلاقیذرا اجرا می‌کند، باید تصمیم اخلاقی درستی بگیرد تا اثربخش باشد، حتی اگر در آن زمان متوجه کاری که انجام می‌دهد، نباشد.

این یک سوال جالب ایجاد می‌کند: چگونه ممکن است رهبران یک پاسخ اخلاقی را به طور مداوم انتخاب کنند؟

تحقیقات دانشگاه ویرجینیای غربی نشان می‌دهد که چهار مشاهدات مختلف وجود دارد که یک رهبر می‌تواند برای تعیین اینکه آیا یک انتخاب اخلاقی انجام می‌دهد یا خیر داشته باشد.

آیا اگر فرزندانتان اجرای استراتژی مورد نظر شما را تماشا می‌کردند، همین تصمیم را می‌گرفتید؟

آیا اگر تصمیم خود را در صفحه اول هر روزنامه در جامعه خود قرار دهید، احساس خوبی خواهید داشت؟

آیا از دریافت همان نتایجی که می‌خواهید برای دیگران بگذارید راحت هستید؟

آیا فکر می‌کنید اگر مردم به روشی که شما می‌خواهید عمل کنند یا رفتار می‌کردند، دنیا جای بهتری می‌شد؟

ایده پشت این چهار سوال ساده است. اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات “بله” باشد، خطر تصمیم گیری غیراخلاقی را کاهش داده‌اید.

با این حال، از دیدگاه رهبری مشکل ایجاد می‌کند. اخلاق به پایه‌ای تبدیل می‌شود که بیش از واقعیت‌های سفت و سخت بر اساس تفاسیر شخصی بنا شده است. تصمیم “صحیح” برای گرفتن بستگی به زمینه موقعیتی دارد.

چیزی که ممکن است برای یک فرد در یک موقعیت مناسب باشد، ممکن است برای آن فرد در سناریوی متفاوت اشتباه باشد. برعکس آن نیز می‌تواند صادق باشد.

به همین دلیل مهم است که اخلاق را از رفتار جدا کنیم، حتی اگر این دو اغلب با هم ترکیب شوند.

به همین دلیل مهم است که اخلاق را از رفتار جدا کنیم، حتی اگر این دو اغلب با هم ترکیب شوند.

یک نظام اخلاقی فراتر از رفتار را در بر می‌گیرد. این به کارگیری حقایق جهانی، از منظر شخصی است که اهمیت فردیت را در سطوحی از زندگی قرار می‌دهد. پیروی از یک دین نمونه کلاسیک یک نظام اخلاقی است. مجموعه وسیعی از باورهاست.

برای سبک رهبری نلسون ماندلا، وضعیت کمی متفاوت است. دامنه نظام اعتقادی محدود شده است. اخلاق می‌تواند اساس رهبری اخلاقی را تشکیل دهد. با این حال، اخلاق پایه و اساس رهبری اخلاقی را تشکیل نمی‌دهد.

3 14

رازهای سبک رهبری نلسون ماندلا

نلسون ماندلا آرزو داشت که روزی مردمش آزاد شوند. او بدون توجه به موانعی که بر سر راهش قرار گرفت، از دنبال کردن این رویا دست برنداشت. حتی ۲۷ سال زندان هم نتوانست او را از ادامه مسیری که احساس می‌کرد قرار است طی کند، باز دارد.

بالاتر از هر چیز دیگری، پشتکار کلید باز کردن مزایایی است که با سبک رهبری ماندلا همراه است.

بالاتر از هر چیز دیگری، پشتکار کلید باز کردن مزایایی است که با سبک رهبری ماندلا همراه است.

در اینجا برخی از ویژگی‌هایی است که ماندلا در دوران مبارزه با آپارتاید و بعداً زمانی که منصب سیاسی داشت از خود نشان داد.

۱. اخلاق

اگرچه برخی از مردم ممکن است با ایده اعتراض خشونت آمیز مخالف باشند، ماندلا این ایده را زمانی که لازم بود پذیرفت، زیرا احساس می‌کرد چیزهایی وجود دارد که از نظر اخلاقی درست و از نظر اخلاقی نادرست است. رهبری اقلیت سفیدپوست در آفریقای جنوبی تلاش کرد به هر قیمتی در قدرت بماند و اغلب به نام عدالت به اکثریت جمعیت آسیب می‌رساند. ماندلا به ما آموخت که در مواقعی ضروری است که برای محافظت از ملت، جامعه و خانواده خود بایستید و بجنگید.

4 10

۲. ارتباطات

ماندلا چندین بار در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ دستگیر شد تا اینکه به خاطر نقشش در مبارزه با آپارتاید به حبس ابد محکوم شد. حتی اگر دولت تلاش کرد با قطع دسترسی او به بقیه مردم، ایده‌های او را متوقف کند، ماندلا دلیلی بر این است که یک ایده به وضوح می‌تواند به حیات خود ادامه دهد، حتی اگر شخصی که آن ایده را به اشتراک گذاشته است، حضور فیزیکی نداشته باشد. اگر با ایدئولوژی خود سازگار باشید و ایده‌های خود را به دیگران منتقل کنید، می‌توانید تغییری را در دنیایی که می‌خواهید ببینید ایجاد کنید.

اگر با ایدئولوژی خود سازگار باشید و ایده‌های خود را به دیگران منتقل کنید، می‌توانید تغییری را در دنیایی که می‌خواهید ببینید ایجاد کنید.

5 8

۳. کاریزما

ماندلا ایده‌های بزرگی برای مردمش داشت که در نهایت آنها را به آفریقای جنوبی جدید هدایت می‌کرد. بدون کاریزما و اشتیاق او، کاملاً ممکن است که ایده‌های او نادیده گرفته می‌شد. شور و شوق خاصی وجود داشت که ماندلا ایجاد می‌کرد و ارتباط عاطفی قوی با مردم ایجاد می‌کرد. او از انجام کاری که احساس می‌کرد برای دفاع از اعتقاداتش ضروری است، نمی‌ترسید. این الهام بخش بسیاری از مردم شد تا برای آنچه که معتقد بودند بایستند، که در نهایت به همه آنها اجازه داد تا یک ملت جدید را تشکیل دهند.

۴. الهام گرفتن

ماندلا برای الهام بخشیدن به مردم، با فلسفه‌ای زندگی می‌کرد که به جای اینکه به مردم بگوید منظورش را نشان دهد. او با نشان دادن دیدگاه خود به مردم، آنها را تشویق کرد تا افکار و درک خود را از آنچه برای آفریقای جنوبی برابر مهم است توسعه دهند. ماندلا اغلب به سرتاسر کشور سفر می‌کرد، سخنرانی می‌کرد و با رهبران محلی ملاقات می‌کرد تا درباره ایده‌هایش بحث کند و نتایج را به آنها نشان دهد. با تشویق همه به همکاری، ایجاد یک ملت دموکراتیک از خاکستر آپارتاید ممکن شد.

ماندلا برای الهام بخشیدن به مردم، با فلسفه‌ای زندگی می‌کرد که به جای اینکه به مردم بگوید منظورش را نشان دهد.

۵. تحول

نلسون ماندلا مدت‌ها قبل از شروع مبارزه علنی آپارتاید، انتظارات را در کشورش تغییر می‌داد. با شریک خود، الیور تامبو، او توانست اولین دفتر حقوقی را که توسط سیاه پوستان آفریقای جنوبی در سال ۱۹۵۲ تأسیس شده بود، باز کند. کار او بخشی از مبارزه برای آگاهی مردم از منشور آزادی شد که در آن زمان منتشر شد. این ایده او بود که سزاوار برابری بود و شروع به روشن کردن آتش آزادی در سایر مردم کرد.

نلسون ماندلا به ما اهمیت دفاع از آنچه را که فکر می‌کنیم درست است آموخت. او مفاهیم رهبری خود را در کشورش به کار برد و در نهایت الهام بخش پایان آپارتاید و آغاز فصل جدیدی شد. اگر زمان آن رسیده است که فصل جدیدی در زندگی خود شروع کنید، مثال ماندلا یک نمونه عالی برای دنبال کردن است.

نلسون ماندلا به ما اهمیت دفاع از آنچه را که فکر می‌کنیم درست است آموخت.

مقالات مرتبط

آموزش آنلاین-الکترونیکی- در دوران شیوع کرونا

همه­‌گیری بیماری کووید-۱۹ مردم جهان را مجبور کرده تا در همه جا از کلاس‌­های مجازی استفاده کنند. چنین بحرانی در حالی بی‌­سابقه به نظر می‌­رسد که پیش از نیز این آموزش آنلاین در شرایطی مانند بعد از زلزله و برای حفظ تداوم آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می­‌گرفته است.

هفت روش برتر موثر در مدیریت منابع انسانی

منابع انسانی در دهه‌های گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته و همچنان ادامه دارد. با این حال، بهترین شیوه‌های منابع انسانی اصلی همچنان پابرجا بوده و در طول سال‌ها به عنوان دستورالعملی برای متخصصان منابع انسانی عمل کرده است. اما آنها شامل چه چیزی هستند و چرا اینقدر مهم هستند؟ در این مقاله، به هفت روش برتر برای منابع انسانی خواهیم پرداخت. اینها برای مدیریت مؤثر منابع انسانی بسیار مهم هستند.

چگونه ایده‌های بزرگ خود را مورد توجه افراد مناسب قرار دهید

تبدیل یک ایده به واقعیت آسان نیست، به خصوص زمانی که در یک نقش ابتدایی با منابع و ارتباطات محدود هستید. افرادی که قدرت تصمیم‌گیری‌های بزرگ را دارند، اغلب باورها و پیش‌فرض‌های خود را در مورد نحوه انجام کسب‌وکار بر اساس آنچه که در گذشته کار کرده و نکرده‌اند، دارند. اگر آن افراد در کنار شما نباشند، می‌توانند موانع جدی برای شما ایجاد کنند.

تحول دنیای دیجیتال: نقشه راه جدیدی برای موفقیت

علیرغم شناخت شرکت کنندگان که سرعت بسیار مهم است، آنها گزارش دادند که تحول دیجیتال به سرمایه گذاری مالی و زمان قابل توجهی نیاز دارد. ۶۰ درصد از کسانی که پیشرفت قابل توجهی در سفر خود داشته‌اند حداقل پنج سال در آن بوده‌اند. در محاسبه منابع اعم از مالی و غیره لازم برای تغییر، شرکت کنندگان بر لزوم برنامه‌ریزی برای ارتقای مستمر فناوری، قابلیت‌های سازمانی و استعدادها تاکید کردند.

گفت‌وگو